Herr Chang Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Ja... vissa thaidamer har en förmåga att samla på sig kontanter. Exfru Chang inkluderad. Det finns väl viss anledning att informera dom att några svenska sedlar blir ogiltiga vid årsskiftet. http://www.riksbank.se/sv/Sedlar-och-mynt/Sedlar/Sedlar-som-blir-ogiltiga-efter-den-31-december-2013/ Det rör sig alltså om femtiolappar och tusenlappar som saknar folieband. Riksbanken rekommenderar att man växlar eller sätter in pengarna på bankkonto. Man undviker bekvämt nog att nämna att många bankkontor inte hanterar pengar... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Trodde snarare thaidamer har en stor förmåga att göra av med kontanter.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Detta med minskad sedelhantering i Sverige. Säg att jag vill besöka Sverige. Jag landar på Arlanda och vill ta mej in till sta´n med buss, tåg eller taxi, men har inget svenskt sk betalkort utan endast ett bankomatkort. Hur gör jag? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Detta med minskad sedelhantering i Sverige. Säg att jag vill besöka Sverige. Jag landar på Arlanda och vill ta mej in till sta´n med buss, tåg eller taxi, men har inget svenskt sk betalkort utan endast ett bankomatkort. Hur gör jag? Liftar. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Ja... vissa thaidamer har en förmåga att samla på sig kontanter. Exfru Chang inkluderad. Det finns väl viss anledning att informera dom att några svenska sedlar blir ogiltiga vid årsskiftet. http://www.riksbank.se/sv/Sedlar-och-mynt/Sedlar/Sedlar-som-blir-ogiltiga-efter-den-31-december-2013/ Det rör sig alltså om femtiolappar och tusenlappar som saknar folieband. Riksbanken rekommenderar att man växlar eller sätter in pengarna på bankkonto. Man undviker bekvämt nog att nämna att många bankkontor inte hanterar pengar... Herr Chang har talat. Dags att sakta men säkert tömma madrassen.Det är ju f-n att man inte får spara på sitt eget sätt utan att storebror ska ha koll där oxå Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Hur gör jag? Tar ut pengar på en av de många bankomaterna på Arlanda Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Detta med minskad sedelhantering i Sverige. Säg att jag vill besöka Sverige. Jag landar på Arlanda och vill ta mej in till sta´n med buss, tåg eller taxi, men har inget svenskt sk betalkort utan endast ett bankomatkort. Hur gör jag? Trodde bankomatkorten slutade fungera för flera år sedan I alla fall fick jag inte ha mitt kvar på Nordea, utan jag var tvungen att byta ut det mot ett betalkort eftersom bankomatkorten upphörde att gälla /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hassehans Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Detta med minskad sedelhantering i Sverige. Säg att jag vill besöka Sverige. Jag landar på Arlanda och vill ta mej in till sta´n med buss, tåg eller taxi, men har inget svenskt sk betalkort utan endast ett bankomatkort. Hur gör jag? I informationen på entreplanet kan man köpa biljetter till arlanda express med kontanter. men det är nog en av kontanthanteringens sista utposter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Handelsbanken(den kundvänliga banken)sysslar fortfarande med kontanter Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Handelsbanken(den kundvänliga banken)sysslar fortfarande med kontanter Men de sköter tyvärr inte busstrafiken från Arlanda. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 För oss som brukar använda ICA-kort så går det bra att gå till valfri ICA butik och sätta in pengar på kortet. t.ex alla dagar 08-22. Så slipper man ha med sin kontantlösa bank att göra. Vill man sen ha pengarna på någon annan bank så kan man föra över dom hemifrån med sin internetbank. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Men de sköter tyvärr inte busstrafiken från Arlanda. De hämtar dig säkert om du är kund där Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 De gamla bankomatkorten (de grönblå utan chip) försvann 1/1 2011. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 De hämtar dig säkert om du är kund där Du har faktiskt mer rätt än vad du tror. Min dotter brukar plocka upp mej på Arlanda och hon jobbar på Handelsbanken. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Du har faktiskt mer rätt än vad du tror. Min dotter brukar plocka upp mej på Arlanda och hon jobbar på Handelsbanken. Jag trodde inte,jag vet Handelsbanken är outstanding,jag har haft dem i 15 år och aldrig varit besviken eller missnöjd Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Man kan tycka vad man vill men kontanter är bra ibland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Jag trodde inte,jag vet Handelsbanken är outstanding,jag har haft dem i 15 år och aldrig varit besviken eller missnöjd Jag håller med! Har haft SHB i 40 år och har bara gott att säga. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Trodde snarare thaidamer har en stor förmåga att göra av med kontanter.. ... andras kontanter, ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Jag trodde inte,jag vet Handelsbanken är outstanding,jag har haft dem i 15 år och aldrig varit besviken eller missnöjd Jag glömde min bankdosa när vi var till Thailand, ringde Handelsbanken hemma sa åt dom att flytta pengar åt mig visst inga problem vart svaret. En utmärkt bank. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.