Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways kundtjänst gör en glad

ano

Recommended Posts

Måste säga att Thai Airs kundtjänst har varit helt outstanding alla gånger jag tvingats be dem om hjälp med något. Inget krångel, lätt, snabbt och trevlig personal. De är inte omöjliga utan fixar glatt till och med sånt som "inte borde gå".

Vi hade en 3-månaders ombokningsbar biljett som vi ville omvandla till 6-månaders. Inga problem. Inte nog med det vi fick en helt ny biljett för en ny 6-månaders period från ombokningsdatumet (dvs 3 månader extra) för en dryg tusing.

Byta datum för en biljett flera gånger ordnade de utan knot och krav på betalning, trots att biljetten egentligen bara kunde ombokas en gång.

Nu senast gjorde omständigheterna att vi behövde ändra en icke ombokningsbar resa.

Det kan vi egentligen inte, sa de. Men inga problem, vi gör det ändå. Gratis!

Så se till att fråga, de ställer kanske upp även när de inte är skyldiga att göra det.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Måste säga att Thai Airs kundtjänst har varit helt outstanding alla gånger jag tvingats be dem om hjälp med något. Inget krångel, lätt, snabbt och trevlig personal. De är inte omöjliga utan fixar glatt till och med sånt som "inte borde gå".<br /> <br />Vi hade en 3-månaders ombokningsbar biljett som vi ville omvandla till 6-månaders. Inga problem. Inte nog med det vi fick en helt ny biljett för en ny 6-månaders period från ombokningsdatumet (dvs 3 månader extra) för en dryg tusing.<br /> <br />Byta datum för en biljett flera gånger ordnade de utan knot och krav på betalning, trots att biljetten egentligen bara kunde ombokas en gång.<br /> <br />Nu senast gjorde omständigheterna att vi behövde ändra en icke ombokningsbar resa.<br />Det kan vi egentligen inte, sa de. Men inga problem, vi gör det ändå. Gratis!<br /> <br />Så se till att fråga, de ställer kanske upp även när de inte är skyldiga att göra det.<br />
<br /><br />Ja ibland kan flygbolaget göra under.. <br />Det är ju dom som bestämmer ..<br /><br />Hade en biljett med Lufthansa en gång med hemresa på torsdag, eftersom söndag var fullbokad enl. både resebyrån STHLM och luftwaffe i STHLM.<br /><br />Vid utresans mellanlandningen i Frankfurt var det helt plötsligt möjligt att boka om till hemresa söndag uran problem och utan kostnad.<br /><br />Så kolla och kolla åter med flygbolaget om resebyrån säger nej..<br /><br />Med vänlig hälsning, <br /><br />

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Har iofs blivit nådigt behandlad av andra flygbolag. SAS gav mig till och med en ny biljett helt utan extra kostnad när jag hade missat planet till London. Fast det var i jobbet och då fjäskas det nog lite mer.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

British Airways gav oss nya platser dagen efter trots att det var vårt fel att vi var för sena till checkin..<br /><br />Fick tom välja avgång nästa dag..<br />(LHR-ARN)<br /><br />Vi var cirka 5 minuter försenade. Kanske därför vi fick lite extra?<br /><br />Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

<br /><br />Ja ibland kan flygbolaget göra under.. <br />Det är ju dom som bestämmer ..<br /><br />Hade en biljett med Lufthansa en gång med hemresa på torsdag, eftersom söndag var fullbokad enl. både resebyrån STHLM och luftwaffe i STHLM.<br /><br />Vid utresans mellanlandningen i Frankfurt var det helt plötsligt möjligt att boka om till hemresa söndag uran problem och utan kostnad.<br /><br />Så kolla och kolla åter med flygbolaget om resebyrån säger nej..<br /><br />Med vänlig hälsning, <br /><br />

Luftwaffe? :)

Dela på andra sajter

Luftwaffe? :)

Själv har jag god erfarenhet av Thai och Finnairs kundtjänster. Men Luftwaffe dom ä ena riktiga skitstövlar inte ens ett leeende kan de kosta på sig. Åtminstonne inte nere i Frankfurt.

Dela på andra sajter

Thai är mycket generösa när det gäller ombokning, har själv vid flera tillfällen förlängt min resa några dagar ( när man inte riktigt vill åka hem ), 10 minuter i hotellets reception och 100bath i utgift - oslagbart!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Thai är mycket generösa när det gäller ombokning, har själv vid flera tillfällen förlängt min resa några dagar ( när man inte riktigt vill åka hem ), 10 minuter i hotellets reception och 100bath i utgift - oslagbart!

Väl spenderade battingar!

Dela på andra sajter

Måste säga att Thai Airs kundtjänst har varit helt outstanding alla gånger jag tvingats be dem om hjälp med något. Inget krångel, lätt, snabbt och trevlig personal. De är inte omöjliga utan fixar glatt till och med sånt som "inte borde gå".

Vi hade en 3-månaders ombokningsbar biljett som vi ville omvandla till 6-månaders. Inga problem. Inte nog med det vi fick en helt ny biljett för en ny 6-månaders period från ombokningsdatumet (dvs 3 månader extra) för en dryg tusing.

Byta datum för en biljett flera gånger ordnade de utan knot och krav på betalning, trots att biljetten egentligen bara kunde ombokas en gång.

Nu senast gjorde omständigheterna att vi behövde ändra en icke ombokningsbar resa.

Så se till att fråga, de ställer kanske upp även när de inte är skyldiga att göra det.

Denna upplevelse hade inte jag. Och allt jag behövde ha tillrättat var ett par bokstäver eftersom jag skrivit lite fel i mitt efternamn. Jag Veeeeet, man ska kontrollera. Det gjorde jag men såg inte misstaget.

När jag har biljetten i min hand och upptäcker felet, ringer jag naturligtvis för att få hjälp att ändra.

Nänä, då ska de ha betalt för en helt ny biljett och samtidigt ska jag ligga ute med de pengar jag redan betalat för resan och skulle heller inte få mer än en bråkdel tillbaka på den de ville jag skulle ligga ute med...

Tveksam till om jag vill använda mig av dem fler ggr även om servicen ombord är kanon.

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Dela på andra sajter

pensionaren
Själv har jag god erfarenhet av Thai och Finnairs kundtjänster. Men Luftwaffe dom ä ena riktiga skitstövlar inte ens ett leeende kan de kosta på sig. Åtminstonne inte nere i Frankfurt.

Har samma erfarenheter av Lufthansa...Hade in icke ombokningsbar billjett..men var tvungen att resa tidigare..och forhorde mig om mojligheterna att andra billjetten till ett tidigare datum...Men det var tvarstopp !!  Ett snorkigt bemotande fick man ocksa..Aldrig mer Lufthansa for min del.

Dela på andra sajter

Har samma erfarenheter av Lufthansa...Hade in icke ombokningsbar billjett..men var tvungen att resa tidigare..och forhorde mig om mojligheterna att andra billjetten till ett tidigare datum...Men det var tvarstopp !!  Ett snorkigt bemotande fick man ocksa..Aldrig mer Lufthansa for min del.

Så du vill bara betala för en "icke ombokningsbar" biljett men blir sur på flygbolaget för att du inte kan boka om den ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Jaså, Lufthansa ville inte boka om din icke ombokningsbara biljett. Men det tycker du att man kan kräva?

Du skojar med oss.

/biker

Dela på andra sajter

För några år sedan köpte jag en 6-månaders biljett med Thai i Sverige men väl i Thailand så behövde jag förlänga biljetten med 1 1/2 månad och det gick att göra till en kostnad av 10 000 Baht vilket jag tyckte var okay.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

pensionaren
Så du vill bara betala för en "icke ombokningsbar" biljett men blir sur på flygbolaget för att du inte kan boka om den ?                

Nja !!  Det var kanske det bemotande jag fick som retade mig mest..Ibland faller det sig sa att planerna andras och fragan ar val fri ??    Vissa flygbolag staller upp och hjalper till sa gott det gar  !!!! Det kallas service och omtanke om sina kunder..Vissa bolag sager rutinmassigt nej...British Aiway undviker jag ocksa  men av andra skal...mvh pensionaren

Dela på andra sajter

Enklast isof är väl att se till att man har en ombokningsbar biljett!

Rätt mig om jag har fel.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

pensionaren
Enklast isof är väl att se till att man har en ombokningsbar biljett!

Rätt mig om jag har fel.

Visst !!

Dela på andra sajter

Sam sip sam
För några år sedan köpte jag en 6-månaders biljett med Thai i Sverige men väl i Thailand så behövde jag förlänga biljetten med 1 1/2 månad och det gick att göra till en kostnad av 10 000 Baht vilket jag tyckte var okay.

Javisst är det ok ,betydligt billigare än att köpa en ny

Dela på andra sajter

Denna upplevelse hade inte jag. Och allt jag behövde ha tillrättat var ett par bokstäver eftersom jag skrivit lite fel i mitt efternamn. Jag Veeeeet, man ska kontrollera. Det gjorde jag men såg inte misstaget.

När jag har biljetten i min hand och upptäcker felet, ringer jag naturligtvis för att få hjälp att ändra.

Nänä, då ska de ha betalt för en helt ny biljett och samtidigt ska jag ligga ute med de pengar jag redan betalat för resan och skulle heller inte få mer än en bråkdel tillbaka på den de ville jag skulle ligga ute med...

Tveksam till om jag vill använda mig av dem fler ggr även om servicen ombord är kanon.

Där är alla flygbolag lika. Råkade en gång skriva förnamn och efternamn på ombytta platser. Det var bara att boka av hela biljetten och köpa ny eller chansa på egen risk att inte komma med. Detta var iofs med Air China. 

Dela på andra sajter

Där är alla flygbolag lika. Råkade en gång skriva förnamn och efternamn på ombytta platser. Det var bara att boka av hela biljetten och köpa ny eller chansa på egen risk att inte komma med. Detta var iofs med Air China. 

Jag också förväxlade för/efternamn förra året hos Qatar.

Ringde Qatars kontor i Stockholm och förklarade saken.

Men den trevliga damen sa att det är inga problem, och att jag inte behöver avboka biljetten.

Det blev heller inga problem, varken på Arlanda eller i Bangkok eller i Doha.

mvh

Dela på andra sajter

Om jag får lov att gå lite ot för en gångs skull så skulle jag vilja berömma personalen på Subvarnaphum.

Jag som linkar med krycka får stå högst 10 minuter innan service kommer.Nu har jag bara Moskva och

Arlanda och jämföra med och ni kanske kan gissa vem som blir trea.

Men Thailand får högsta poäng och bland oss gamla gubbar så kan det bli fler som uppskattar god service.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...