Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden


Nack Laeng

Recommended Posts

  • Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    45

  • Kollba

    33

  • pensionaren

    17

  • Scandinaviancorner

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du länkade till en blogg med en herre som gissade. Man kan inte ge bloggen någon legitimitet när han inte förtecknar källor.

 

Din svd-artikel har absolut varit omstridd. Journalisten som skrivit artikeln är ju omtalad efter att ha påkommit med att prenumerera på främlingsfientliga tidskriften dispatch, och kan väl inte direkt kallas för en neutral part i frågan.

 

Det finns artiklar skriva av brå (http://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html) och regeringen (http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576) där de mer grundligt går igenom de här påståendena, deras riktighet och relevans. De är överens om att man inte kan med säkerhet säga att statistiken är representativ. Den tar nämligen ingen hänsyn till brott som inte klaras upp. 

 

Man bör ta med i beräkningarna att invandrare löper betydligt större risk än svenskar att bli misstänkta för,  anmälda för och dömda för brott - oavsett om de begått brotten eller inte. (Den här tråden blev ett exempel på rotorsaken till det).

 

Men även om statistiken skulle stämma, och 3-5 fler invandrare per 10,000 skulle vara brottslingar så rättfärdigar det fortfarande inte beteendet att misstänkliggöra eller på förhand döma dem som grupp i sin helhet.

Hur tror du att det kommer sej att Norge som inte hymlar med statistiken för brott utförda av "ickenorrmän"  visar att DERAS invandrare är klart överrepresenterade tex vid överfallsvåldtäkter (Har för mej att Oslo Polisen har tydliga siffror, du får googla själv...) Medan de Svenska invandrarna framställs som utsatta för Sverigedemokratisk hatpropaganda av pressen? Iaf finns det ingen tydlig statistik som är lättåtkomlig...

 

EDIT: det blev sej visst så att jag Googlade själv... "- Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

 

 

Jag tror att Sverige (press och många politiker) avsiktligt mörklägger problemet.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Hur tror du att det kommer sej att Norge som inte hymlar med statistiken för brott utförda av "ickenorrmän"  visar att DERAS invandrare är klart överrepresenterade tex vid överfallsvåldtäkter (Har för mej att Oslo Polisen har tydliga siffror, du får googla själv...) Medan de Svenska invandrarna framställs som utsatta för Sverigedemokratisk hatpropaganda av pressen? Iaf finns det ingen tydlig statistik som är lättåtkomlig...

 

EDIT: det blev sej visst så att jag Googlade själv... "- Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

 

 

Jag tror att Sverige (press och många politiker) avsiktligt mörklägger problemet.

 

MVH Tommy

 

Nog för att jag har svårt för att läsa vad de skriver, men jag tror att den här länken besvarar dina frågor:

 

http://www.utrop.no/22210

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det enda jag är rädd för i Thailand är att nån blir sur och planterar knark på maj strax innan jag checkar ut :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du länkade till en blogg med en herre som gissade. Man kan inte ge bloggen någon legitimitet när han inte förtecknar källor.

 

Nu diskuterade vi ju invandrarnas överrepresentation i brott, 2 av stapeldiagrammen är ju baserade på just brås rapporter, det 3dje diagrammet är en beräknad uppskattning på hur det ser ut nu om överrepresentationen har fortsatt öka i samma takt som den gjort mellan -87 och -99.

 

Så dom 2 första diagrammen är ju fakta ifrån brå (med kraftig överrepresentation), det 3dje diagrammet saknar ju källhänvisning och är kanske fel, men skulle gissa på att det ligger i närheten av sanningen.

Brå släpper ju inga nya rapporter i ämnet, varför är ju inte så svårt att gissa sig till.

 

Sen kan du ju faktiskt ha rätt, på senare år har det ju kommit många mönstermedborgare från somalia och mellanöstern, dom kanske är mer skötsamma än dom som kom på 90 talet :nono:

 

överrepresentation, sannolikhet, rasism eller vad tror du orsaken är?

 

 

Nu pratar du om ca 3000-4000 invandrare och redan -99 va det ju över 230 000 brott i överrepresentation, garanterat bra

mycket mer nu, dina kompisar lär få ligga i bra för att komma upp i den summan :14:

 

post-3563-0-23468300-1366227258.png

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag har svårt för att läsa vad de skriver, men jag tror att den här länken besvarar dina frågor:

 

http://www.utrop.no/22210

Nej det gör den inte.

Alla som åkte fast för överfallsvåldtäkter var ickevästerländska det året...

Men det var 1 år då 5 ickevästerlänningar åkte dit, 5 av 21 överfallsvåldtäkter begicks bevisligen av ickevästerlänningar, av de fallen som inte klarades upp beskrevs några av förövarna som möjligen norrmän... Sköt du dej själv i foten igen?

 

Fast om "bara" 1 av 4 överfallsvåldtäkter i Oslo det året begicks av "ickevästerlänningar", så borde även en papphatt med skygglappar förstå att de är överrepresenterade! Förstår du?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag har svårt för att läsa vad de skriver, men jag tror att den här länken besvarar dina frågor:

 

http://www.utrop.no/22210

Det blir faktiskt lite komiskt när du klagar och kräver dugliga källhänvisningar, och därefter själv postar länk till någon expo liknande extremsajt.

 

Ett litet roligt exempel från mars (egen undersökning?):Norge tjener milliarder på innvandrere

 

En månad senare från norska motsvarigheten till brå: Taper 4,1 mill. for hver ikke-vestlig innvandrer

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite irrelevant att norsk statistik skall gälla för Sverige. 

Varför?

För att våldtäktsmännen i Norge är så väldigt olika våra svenska våldtäktsmän?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Nej det gör den inte.

Alla som åkte fast för överfallsvåldtäkter var ickevästerländska det året...

Men det var 1 år då 5 ickevästerlänningar åkte dit, 5 av 21 överfallsvåldtäkter begicks bevisligen av ickevästerlänningar, av de fallen som inte klarades upp beskrevs några av förövarna som möjligen norrmän... Sköt du dej själv i foten igen?

 

Fast om "bara" 1 av 4 överfallsvåldtäkter i Oslo det året begicks av "ickevästerlänningar", så borde även en papphatt med skygglappar förstå att de är överrepresenterade! Förstår du?

 

MVH Tommy

 

Grejen är att om det så vore invandrare som var skyldiga till 21 av 21 våldtäkter om året så är det fortfarande en försvinnande bråkdel av invandrarna som helhet. Det är aldrig okay att kollektivt misstänka eller bestraffa en en folkgrupp för vad några få rötägg gör.

 

 

 

 

Det finns en stor skillnad mellan att länka till en psuedostatistisk sida som bevis på sättet du gjorde, och att länka till en sida som argumenterar mot en specifik artikel som länkats tidigare. Jag skall dock vara helt öppen med att jag inte har någon form av källkritik när det kommer till norska sidor. Jag hade inte en aning om att de hade anti-rasistiska teman (jag läser som sagt inte norska) - men att kalla det för extremt finner jag småroligt. Hursom - det kanske är jättehög brottslighet bland invandrare i Norge, har ingen koll på våra grannar, men det är ändå inte representativt för invandrare i helhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

 

Tack själv! Skönt att se att man inte är ensam om att vara innehavare av en gnutta empati och sunt förnuft. Jag är inte svårövertalad när det gäller att ta en öl med en forumsbroder!

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke
Varför?

För att våldtäktsmännen i Norge är så väldigt olika våra svenska våldtäktsmän?

 

MVH Tommy

 

Svenska våldtäktsmän trodde ni tyckte att det var just Svenskar som inte våldtog. Jag fördömer 

våldtäktsmän oavsett nationalitet. Likheten är just att dom begår en fruktansvärd handling så 

svar nej samma skit om dom är norrmän, svenskar.

 

Tror du att alla med y-namn är kriminella ?

Ändrades av sangsomcoke
Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska våldtäktsmän trodde ni tyckte att det var just Svenskar som inte våldtog. Jag fördömer 

våldtäktsmän oavsett nationalitet. Likheten är just att dom begår en fruktansvärd handling så 

svar nej samma skit om dom är norrmän, svenskar.

 

Tror du att alla med y-namn är kriminella ?

Ät skit, du förstod vad jag menade.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att om det så vore invandrare som var skyldiga till 21 av 21 våldtäkter om året så är det fortfarande en försvinnande bråkdel av invandrarna som helhet. Det är aldrig okay att kollektivt misstänka eller bestraffa en en folkgrupp för vad några få rötägg gör.

 

Nej det är inte OK att dömma en hel folkgrupp för vad som begås av några av samma folkgrupp vid 21 tillfällen 1 år...

Men om den folkgruppen är i klar majoritet som våldtar kvinnor (de enda några år iföljd), så vore det väl nästan brottsligt mot presumtiva offer att INTE nämna det.

 

Tycker du att det är OK att dölja att tex att 21 av 21 överfallsvåldtäkter på nån specifk ort begås av icke västerländska män (om så vore fallet, förstås)?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde sidan handlade om knarksmuggling ? :nyam:

Vilken sida?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Nej det är inte OK att dömma en hel folkgrupp för vad som begås av några av samma folkgrupp vid 21 tillfällen 1 år...

Men om den folkgruppen är i klar majoritet som våldtar kvinnor (de enda några år iföljd), så vore det väl nästan brottsligt mot presumtiva offer att INTE nämna det.

 

Tycker du att det är OK att dölja att tex att 21 av 21 överfallsvåldtäkter på nån specifk ort begås av icke västerländska män (om så vore fallet, förstås)?

 

MVH Tommy

 

Precis lika mycket som det är ok att dölja att 16 av 21 våldtäktsmän är västerlänningar ett annat år. Det är inte relevant. Det påvisar absolut ingenting. Det är människor som inte begriper sig på hur statistik fungerar som förvandlar det till fördomar och beteenden som påverkar en massa människor fruktansvärt oförtjänt hemskt. Du skulle inte få för dig att varna din dotter för att umgås för mycket med folk som heter Jerry och därmed fördöma alla som heter Jerry till ett liv i utanförskap. Det låter bara fånigt. Men det är precis samma sak du gör mot invandrare. Du låter en liten grupp som inte är representativa för gruppen förstöra för alla andra. Det föder samhällsklyftor och svårigheter för integration.

 

Jag tycker att det är rent ut sagt pinsamt att höra vuxna män sitta och gnälla på invandrare när man i nästa andetag gnäller över hur illa förstådd man blir som svensk i Thailand. Det är en sådan fruktansvärd brist på medmänsklighet och själviskt att man blir fullständigt mörkrädd.

 

Jag är övertygad om att du har motsvarande att säga om mina åsikter. Nu bryter vi för ikväll. God natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis lika mycket som det är ok att dölja att 16 av 21 våldtäktsmän är västerlänningar ett annat år. Det är inte relevant. Det påvisar absolut ingenting. Det är människor som inte begriper sig på hur statistik fungerar som förvandlar det till fördomar och beteenden som påverkar en massa människor fruktansvärt oförtjänt hemskt. Du skulle inte få för dig att varna din dotter för att umgås för mycket med folk som heter Jerry och därmed fördöma alla som heter Jerry till ett liv i utanförskap. Det låter bara fånigt. Men det är precis samma sak du gör mot invandrare. Du låter en liten grupp som inte är representativa för gruppen förstöra för alla andra. Det föder samhällsklyftor och svårigheter för integration.

 

Jag tycker att det är rent ut sagt pinsamt att höra vuxna män sitta och gnälla på invandrare när man i nästa andetag gnäller över hur illa förstådd man blir som svensk i Thailand. Det är en sådan fruktansvärd brist på medmänsklighet och själviskt att man blir fullständigt mörkrädd.

 

Jag är övertygad om att du har motsvarande att säga om mina åsikter. Nu bryter vi för ikväll. God natt.

Bryt ihop för ikväll om du vill.

 

Statistik kan användas på många sätt.

När den används för att skydda grupper som begår brott, irriterar det mej.

Ledsen om det irriterar dej.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis lika mycket som det är ok att dölja att 16 av 21 våldtäktsmän är västerlänningar ett annat år. Det är inte relevant. Det påvisar absolut ingenting. Det är människor som inte begriper sig på hur statistik fungerar som förvandlar det till fördomar och beteenden som påverkar en massa människor fruktansvärt oförtjänt hemskt. Du skulle inte få för dig att varna din dotter för att umgås för mycket med folk som heter Jerry och därmed fördöma alla som heter Jerry till ett liv i utanförskap. Det låter bara fånigt. Men det är precis samma sak du gör mot invandrare. Du låter en liten grupp som inte är representativa för gruppen förstöra för alla andra. Det föder samhällsklyftor och svårigheter för integration.

 

Jag tycker att det är rent ut sagt pinsamt att höra vuxna män sitta och gnälla på invandrare när man i nästa andetag gnäller över hur illa förstådd man blir som svensk i Thailand. Det är en sådan fruktansvärd brist på medmänsklighet och själviskt att man blir fullständigt mörkrädd.

 

Jag är övertygad om att du har motsvarande att säga om mina åsikter. Nu bryter vi för ikväll. God natt.

Relevant är precis vad det är, jag vill inte som du ha öppna gränser, utan en kraftigt minskad invandring och även kontrollerad invandring, att tex folk från jordanien, palestina och syrien skall få stanna i sverige är jag mycket negativ till, endast av den enkla orsaken att det är en överrisk på över 35 gånger att dom skall begå mord eller dråp jämfört med en svensk, jag vill helt enkelt inte ha sådana människor runt mig eller i sverige.

 

 

 

 

Om jag visste att var och varannan som hette jerry var/är en våldtäktsman så skulle jag givetvis det, du hade tydligen gjort annorlunda...


Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska våldtäktsmän trodde ni tyckte att det var just Svenskar som inte våldtog. Jag fördömer 

våldtäktsmän oavsett nationalitet. Likheten är just att dom begår en fruktansvärd handling så 

svar nej samma skit om dom är norrmän, svenskar.

 

Tror du att alla med y-namn är kriminella ?

Håller med dig till fullo, hårdare straff, utvisning vid grova brott och även vid mindre återupprepade brott, medborgarskap på prov i 10 år, stenhårda gränskontroller, skicka genast ut alla illegala sk flyktingar, hårdare krav på att få medborgarskap, och framförallt sluta med allt djävla daltande.

 

Ta efter lite av kanadas hårdare krav/regler, där fungerar det ju tydligen bra, låg arbetslöshet mm

 

Men det hjälper tydligen inte ändå :ahh: över 100 miljarder får kanadensarna punga ut med trots selekteringen vid gränsen...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Känns lite irrelevant att norsk statistik skall gälla för Sverige. 

Tror du skillnaderna ar sa stora??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du skillnaderna ar sa stora??

 

Det tror inte jag. Skulle snarare tro att det finns stora likheter, även om allt inte är precis samma.

 

Den stora skillnaden verkar ju vara att man i Norge kan skriva mer i media om problemen än vad man kan i Sverige.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här länken har spårat ur. :mda:

Nej, bara hamnat på ett sidospår som vanligt.

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som sett nåt nytt om Ferry Linbark?

Bara så att vi kan få upp tråden på spåret igen.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...