Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden


Nack Laeng

Recommended Posts

Oregistrerad
Oppna gramserna ..sa alla som vill kan komma till Sverige...Avskaffa straffen for kriminella..Har jag fattat dig ratt nu??? mvh pensionaren

 

Nej. Du har uppfattat mig alderles fel. Jag poängterade bara att det dyra med migrationsverket står era åsikter bi. Hårda kontroller och intervjuer. Jag var på intervju så sent som i förra veckan. Det var inga öppna gränser där inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    45

  • Kollba

    33

  • pensionaren

    17

  • Scandinaviancorner

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

pensionaren
Nej. Du har uppfattat mig alderles fel. Jag poängterade bara att det dyra med migrationsverket står era åsikter bi. Hårda kontroller och intervjuer. Jag var på intervju så sent som i förra veckan. Det var inga öppna gränser där inte.

Hur vill du ha det nu??? Ska i slopa migrationsverket och oppna granserna eller ej???

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Just nu går det bra.. Men när mina Thailand anfall börjar behöver jag nog en stor mugg full.. :-)

 

 

Ska du anfalla Thailand?  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Skulle tro att det är rätt få som skulle mörda någon för att få tag på på lite mer pengar.

Vad anser du som få?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du fått detta korkade påstående ifrån?

 

Ser du ingen skillnad på invandringen till sverige och svenskar som flyttar till Thailand?

 

 

Jag ser en stor skillnad. Som svensk invandrare får vi ingenting gratis Thailand som socialt skydd eller tex retroaktivt föräldrapenning för barn under 7 år a`480dgr vilket är helgalet i min värld fast den är ju så liten..:) Nä vågar nog påstå att pensionärerna bidrar med en hel del till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Vad anser du som få?

utfordes 9200 ran forra aret...95 st mordades  ca 25 st var ranmord...Ska inte avsloja villka som stod for 90 % av dessa ..for da blir jag avstangd..mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ett enda svenskt namn med bland det där gänget, bara invandrare???

Jo du lätt att vricka tungan i den artikeln.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Tack Durian , jag kan bara hålla med i det du skriver. Skönt med ungtupp med så pass vass penna och intellekt. Så slipper jag försöka förklara , det skulle inte heller bli lika bra. Träffas vi irl så bjuder jag. Det känns som du varit borta från detta forum ett tag men nu är tillbaka och det med besked.

Keep up the good work !

Ändrades av sangsomcoke
Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet inte du vad du pratar om ADD och ADHD är två skilda saker.

Hoppas för både din skull och dotterns skull att du missade H'et. Annars kan medicineringen bli fel.

 

Att barn har ADHD eller ADD är inte poängen.

Poängen är att föräldrar och samhället kör den diagnosen så fort en unge är lite gnällig och kinkig.

Det i sin tur kommer nog att skapa mer problem för de barn som verkligen lider av ADD/ADHD.

 

 

EDIT:

Ett litet tillägg till detta.

När det går åt helvete så skyller ofta folk på ADHD. När det går bra så var det p.g.a ADHD.

Det är fint med ett frikort till allt och det djävliga är att folk faktiskt använder sig av det.

 

En liten länk som visar att man tidigare tydligen kunde bli något även med dessa diagnoser.

 

http://www.npfforum.se/2010/10/beromda-manniskor-med-adhd-och-add/

 

 

Vi har inte bara "tycka synd om-Sverige". Vi har även "diagnos-Sverige" som gör att man undansäger sig allt ansvar.

Så helt skilda saker är inte ADHD och ADD. ADD är samma sak som ADHD utan H, alltså hyperaktiviteten. Finns många olika grader och kombinationer inom ADHD,. Koncentrationssvårigheterna är en av de största delarna i båda diagnoserna.

Visst finns det de som har tur och "lyckas" i livet, oftast med konstnärlig inriktning. Men de är inte överrepresenterade. Kan man glida på en räkmacka där det finns resurser till "rätt" stöd så kan man, men större delen av dem får inte det stödet.

 

Barn med dessa diagnoser blir ofta illa behandlade för att de anses "jobbiga" och "annorlunda". Många av dem blir kriminella. Allt detta p.g.a. vuxenvärldens inställning.

 

Skaffa dig lite kött på benen innan du uttalar dig.

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt inlägg följer mönstret. "Klart att invandrare är mer brottsbenägna, det finns det massa fakta om." följt av en massa fakta om att vi har högre invandring än förra året. Det saknas en röd tråd.

 

ok, trodde faktiskt att du hade såpass bra koll så att du visste att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, men så vart det tydligen inte.

 

"brottslighet bland invandrare borde oroa alla partier"

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

 

http://affes.wordpress.com/2012/07/09/invandrarna-och-brotten-1-samtliga-brott/

 

Hoppas du hittade den röda tråden nu...

 

 

 

Tycker väl att våra svenska bidrag sponsrade av skattebetalarna borde gå till svenskar.

 

post-3563-0-85738000-1366065868.png

 

 

Ja. en stor del gör ju faktiskt det, och det är ju bra, men samtidigt har vi stor arbetslöshet, särskilt bland ungdomar, varför inte satsa pengarna på dom som redan finns i landet istället för att ösa in mer folk och spä på problemen ytterligare.

 

Vi behöver ju knappast skämmas för att vi inte hjälper omvärlden då vi skänker mest i världen i förhållande till bni (36 miljarder)

 

Sen kan jag väl kanske inte hålla med om att tex somalier och kvinnor från mellanöstern är så intresserade av att jobba, men det är ju inga problem skattebetalarna står ju för notan..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet om ganska många som fått ADHD diagnos, både i vuxen ålder och som barn.

 

Och med det som underlag kan du statistiskt säkerställa att ADHD mer eller mindre är en bluff?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det de som har tur och "lyckas" i livet, oftast med konstnärlig inriktning. Men de är inte överrepresenterade. Kan man glida på en räkmacka där det finns resurser till "rätt" stöd så kan man, men större delen av dem får inte det stödet.

 

Vill bara göra ett tillägg. Som förälder till ADD barn så har jag fått veta att ADD/ADHD barn kan om dom är engagerade i nånting som t.ex dataspel göra alldeles utmärkt resultat. Men i ett stökigt klassrum där det dessutom inte är så roligt så blir koncentrationssvårigheterna extra markanta.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

ok, trodde faktiskt att du hade såpass bra koll så att du visste att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, men så vart det tydligen inte.

 

"brottslighet bland invandrare borde oroa alla partier"

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

 

http://affes.wordpress.com/2012/07/09/invandrarna-och-brotten-1-samtliga-brott/

 

Hoppas du hittade den röda tråden nu...

 

 

Tja, en öppen gräns med bieffekten, ett land i total kaos, förstår inte vad som skulle va bra med det?

 

Så du tror inte det finns några andra kostnader än migrationsverkets?

 

I norge verkar det inte som det är lönsamt med utomeuropeisk invandring till skillnad från sverige:crazy:

 

"Prislappen för de 15 400 asylinvandrare som Norge tog emot 2012 beräknar SSB uppgår till 63 miljarder norska kronor, vilket motsvarar hälften av Norges icke-fonderade oljeintäkter."

 

"Norrmännen betalar i genomsnitt 4,1 miljoner norska kronor för varje icke-västlig invandrare som landet tar emot, visar nya siffror från den norska statistikmyndigheten SSB. Inte ens arbetskraftsinvandrare från Västeuropa är lönsamma, visar statistiken."

http://www.hegnar.no/okonomi/article725638.ece

 

 

 

 

Tycker väl att våra svenska bidrag sponsrade av skattebetalarna borde gå till svenskar.

 

attachicon.gifek_bistand_2010_sverige.png

 

 

Ja. en stor del gör ju faktiskt det, och det är ju bra, men samtidigt har vi stor arbetslöshet, särskilt bland ungdomar, varför inte satsa pengarna på dom som redan finns i landet istället för att ösa in mer folk och spä på problemen ytterligare.

 

Vi behöver ju knappast skämmas för att vi inte hjälper omvärlden då vi skänker mest i världen i förhållande till bni (36 miljarder)

 

Sen kan jag väl kanske inte hålla med om att tex somalier och kvinnor från mellanöstern är så intresserade av att jobba, men det är ju inga problem skattebetalarna står ju för notan..

 

 

Fakta ?  Du hänvisar här till en blogg där någon (oklart vem) gjort en uppskattning av  brottsstatistiken.

 

 

http://affes.wordpress.com/2012/07/09/invandrarna-och-brotten-1-samtliga-brott/

 

"Samtliga brott 2011

Med resultaten från de två rapporterna som utgångspunkt kan man göra en hyfsad uppskattning2 av hur det ser ut idag.

Min beräkning visar att 45.6 procent av brotten begicks av personer med svensk bakgrund. Vilket innebär att svenskarna sedan några år tillbaka begår en minoritet av brotten. Enligt mina beräkningar inträffade brytpunkten 2007.

 

 

2. Alla diagram som jag publicerar i detta ämne handlar om uppskattningar. Även de från BRÅ. Ingen har eller kommer någonsin ha full vetskap om hur brottsligheten fördelas. Helt enkelt eftersom alla brott inte klaras upp. Att antalet brott i staplarna är mycket exakta beror på att jag har valt att omvandla procentsiffrorna till antal brott, för att göra det hela lite mer påtagligt. "

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Så helt skilda saker är inte ADHD och ADD. ADD är samma sak som ADHD utan H, alltså hyperaktiviteten. Finns många olika grader och kombinationer inom ADHD,. Koncentrationssvårigheterna är en av de största delarna i båda diagnoserna.

Visst finns det de som har tur och "lyckas" i livet, oftast med konstnärlig inriktning. Men de är inte överrepresenterade. Kan man glida på en räkmacka där det finns resurser till "rätt" stöd så kan man, men större delen av dem får inte det stödet.

 

Barn med dessa diagnoser blir ofta illa behandlade för att de anses "jobbiga" och "annorlunda". Många av dem blir kriminella. Allt detta p.g.a. vuxenvärldens inställning.

 

Skaffa dig lite kött på benen innan du uttalar dig.

 

 

Nu har jag inte skrivit att det är helt skilda saker, dock så är dom skilda. Men jag har aldrig betraktat dig som läskunnig heller.

 

Det är just hyperaktiviteten som är den jobbiga delen med ADHD. En person med ADD måste oftast sparkas igång.

En person som är hyperaktiv är långt mer påfrestande direkt för omgivningen.

 

Och för att du ska lära dig lite mer i ämnet så är inte alla ADHD/ADD- barn, och deras beteende, identiskt bara för att dom har samma diagnoser.

Skaffa dig själv lite kött på benen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Och med det som underlag kan du statistiskt säkerställa att ADHD mer eller mindre är en bluff?

 

 

Nej, men jag börjar få mina aningar om att du inte riktigt kan ta dig till det man skriver.

Du borde också göra någon for av test, din läsförståelse är inte helt på topp.

 

Men för att förklara detta utan att använda papper och penna och rita streck-gubbar på ett pedagogiskt sätt så kommer det en skriftlig variant av förklaringen, utan bilder och annat som skulle kunna hjälpa dig att förstå.

 

ADHD / ADD och även DAMP existerar.

Saken är det att psykologerna i vissa fall (dock inte alla fall) har lite för lätt att ställa diagnosen så fort en förälder klagar om att ens barn är lite jobbigt och inte är klassens ljushuvud.

Detta skiljer sig garanterat över hela landet även om det inte borde göra det, men trots allt så är även psykologerna individer och även barnen som får diagnoser eller icke en diagnos, är individer.

 

Resten får du klura ut själv. Och fattar du fortfarande inte så blir det nog ett personangrepp till nästa gång. Då kanske du förstår vad jag skrev.

Alternativt så kan du gå till förskolan och be läraren där förklara för dig, långsamt, vad jag skrev tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men jag börjar få mina aningar om att du inte riktigt kan ta dig till det man skriver.

Du borde också göra någon for av test, din läsförståelse är inte helt på topp.

 

Men för att förklara detta utan att använda papper och penna och rita streck-gubbar på ett pedagogiskt sätt så kommer det en skriftlig variant av förklaringen, utan bilder och annat som skulle kunna hjälpa dig att förstå.

 

ADHD / ADD och även DAMP existerar.

Saken är det att psykologerna i vissa fall (dock inte alla fall) har lite för lätt att ställa diagnosen så fort en förälder klagar om att ens barn är lite jobbigt och inte är klassens ljushuvud.

Detta skiljer sig garanterat över hela landet även om det inte borde göra det, men trots allt så är även psykologerna individer och även barnen som får diagnoser eller icke en diagnos, är individer.

 

Resten får du klura ut själv. Och fattar du fortfarande inte så blir det nog ett personangrepp till nästa gång. Då kanske du förstår vad jag skrev.

Alternativt så kan du gå till förskolan och be läraren där förklara för dig, långsamt, vad jag skrev tidigare.

 

Eftersom du vägrar att svara på mina frågor och istället väljer att angripa mig på det personliga planet så säger det nog mer om dig själv vad gäller läsförståelse!

Jag har mycket väl förstått att du Tycker saker!

Att personligen tycka en sak är ganska långt från att fakta belägga det man skriver. Du skriver på ett sånt sätt så att ditt TYCKANDE ska uppfattas som en vedertagen sanning vilket jag ber dig belägga. Att du sen väljer att vara direkt otrevlig på kuppen, förstör nog mera din dag en min.

Jag kan nu då du vägrar att verifiera dina källor samt att du dessutom är otrevlig i dina svar. Konstatera att du är inte värd att ödsla mera tid på.

 

Man ska inte kasta slägga i gummihus då den lätt kan slå tillbaka i skallen på en själv!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eftersom du vägrar att svara på mina frågor och istället väljer att angripa mig på det personliga planet så säger det nog mer om dig själv vad gäller läsförståelse!

Jag har mycket väl förstått att du Tycker saker!

Att personligen tycka en sak är ganska långt från att fakta belägga det man skriver. Du skriver på ett sånt sätt så att ditt TYCKANDE ska uppfattas som en vedertagen sanning vilket jag ber dig belägga. Att du sen väljer att vara direkt otrevlig på kuppen, förstör nog mera din dag en min.

Jag kan nu då du vägrar att verifiera dina källor samt att du dessutom är otrevlig i dina svar. Konstatera att du är inte värd att ödsla mera tid på.

Man ska inte kasta slägga i gummihus då den lätt kan slå tillbaka i skallen på en själv!

Hur tror du det kommer sig att ritalin säljs på svarta marknaden?

Visst finns det WT föräldrar som säljer barnens mediciner. Men det är många som får diagnos även om dom inte skulle ha fått den.

Detta gäller inte bara ADHD, men jag tippar på att det snart är 10% som har diagnosen.

Sedan ska man ha klart för sig att psykologin inte är en direkt vetenskap. Många människor har blivit felmedicinerade tidigare och många har inte fått någon medicin alls även om dom skulle ha haft det.

Jag har inga tvivel om att din dotter inte har ADHD och du lever nog efter att allt fungerar som i din dotters fall.

Nu är ritalin inte världens starkaste medicin. Men barnen kan bli näst intill håglösa och hungerskänslorna är inte direkt dominerande.

Så de barn som får fel doser förlorar mycket.

Det som är problemet är att det kan bli mycket svårare för de barn som behöver ritalin att få en diagnos och medicinering.

Och även de fallen existerar per idag.

Jag kanske ska se efter en länk om jag har tid idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eftersom du vägrar att svara på mina frågor och istället väljer att angripa mig på det personliga planet så säger det nog mer om dig själv vad gäller läsförståelse!

Jag har mycket väl förstått att du Tycker saker!

Att personligen tycka en sak är ganska långt från att fakta belägga det man skriver. Du skriver på ett sånt sätt så att ditt TYCKANDE ska uppfattas som en vedertagen sanning vilket jag ber dig belägga. Att du sen väljer att vara direkt otrevlig på kuppen, förstör nog mera din dag en min.

Jag kan nu då du vägrar att verifiera dina källor samt att du dessutom är otrevlig i dina svar. Konstatera att du är inte värd att ödsla mera tid på.

Man ska inte kasta slägga i gummihus då den lätt kan slå tillbaka i skallen på en själv!

Sitter med telefonen och googlar lite snabbt.

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=18907

http://www.sjukhuslakaren.se/2012/11/14/adhd-diagnos-sallan-lyckat-pa-vuxna/

http://mobil.aftonbladet.se/halsa/article12431716.ab?partner=wwwredirect

http://modernpsykologi.wordpress.com/2013/01/29/hellre-mindre-klasser-an-slentrianmassig-diagnos/

Nu har jag inte läst igenom det som står i artiklarna och man kan garanterat hitta fler "positiva" artiklar om adhd utredningar.

Om du googlar själv så kanske det kan hjälpa dig att se att det inte bara är frid och fröjd inom adhd utredningarna.

Sedan kan man kanske kolla upp hur det gått i USA eller andra länder.

Varsågod. Google är gratis, använd deras tjänster.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte skrivit att det är helt skilda saker, dock så är dom skilda. Men jag har aldrig betraktat dig som läskunnig heller.

 

Det är just hyperaktiviteten som är den jobbiga delen med ADHD. En person med ADD måste oftast sparkas igång.

En person som är hyperaktiv är långt mer påfrestande direkt för omgivningen.

 

Och för att du ska lära dig lite mer i ämnet så är inte alla ADHD/ADD- barn, och deras beteende, identiskt bara för att dom har samma diagnoser.

Skaffa dig själv lite kött på benen. 

Jag har själv barn med ADHD och ADD. 

"H" är det DU upplever som jobbigt och störande. Personer med ADHD OCH ADD upplever båda en hyperaktivitet, fast på olika sätt. I diagnosen ADD sitter den på insidan (alltså att hjärnan kokar över för att den är hyperaktiv). Det är heller inte så stor skillnad på ADHD och ADD i "igångsparkandet", då ADHD-personer också oftast behöver starthjälp.

 

Men sätter sig folk inte in i något så kan man heller inte förvänta sig att de ska förstå, som i fallet med dig t.ex.

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser en stor skillnad. Som svensk invandrare får vi ingenting gratis Thailand som socialt skydd eller tex retroaktivt föräldrapenning för barn under 7 år a`480dgr vilket är helgalet i min värld fast den är ju så liten.. :) Nä vågar nog påstå att pensionärerna bidrar med en hel del till Thailand.

Visst är det så, samtidigt så gäller det ju inte endast pensionärer, utan 2-3 veckors turister och dom som lever halvårsvis i Thailand efter ha sparat stora delar av sin lön för att spendera i Thailand.

Om det hade varit likadant med dom som kommer till sverige så hade det ju givetvis varit positivt för sverige också.

Men det är ju inte riktigt så verkligheten ser ut...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fakta ?  Du hänvisar här till en blogg där någon (oklart vem) gjort en uppskattning av  brottsstatistiken.

 

 

http://affes.wordpress.com/2012/07/09/invandrarna-och-brotten-1-samtliga-brott/

 

"Samtliga brott 2011

Med resultaten från de två rapporterna som utgångspunkt kan man göra en hyfsad uppskattning2 av hur det ser ut idag.

Min beräkning visar att 45.6 procent av brotten begicks av personer med svensk bakgrund. Vilket innebär att svenskarna sedan några år tillbaka begår en minoritet av brotten. Enligt mina beräkningar inträffade brytpunkten 2007.

 

 

2. Alla diagram som jag publicerar i detta ämne handlar om uppskattningar. Även de från BRÅ. Ingen har eller kommer någonsin ha full vetskap om hur brottsligheten fördelas. Helt enkelt eftersom alla brott inte klaras upp. Att antalet brott i staplarna är mycket exakta beror på att jag har valt att omvandla procentsiffrorna till antal brott, för att göra det hela lite mer påtagligt. "

Tja, det var väl inte helt oväntat att jag skulle få kritik för att jag hänvisar till en blogg, men samtidigt så hänvisar han till fakta och gör sannolikhetsberäkningar utifrån faktan, hade våra myndigheter vågat visa oss hur det ser ut idag så är jag övertygad att det sett bra mycket värre ut.

 

Det är lätt att påstå att något är fel, men då vore det väl kanske på sin plats att hänvisa till vad och länka till något som stödjer ens tes istället för att bara påstå att det är fel.

 

Du har inga invändningar på den andra länken jag postade som pekar på samma resultat?

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

 

 

Sen räcker det ju iof att titta på rikspolisens lista över Sveriges mest eftersöka brottslingar "ikaros listan", där endast 2 av 15 är svenskar.

https://www.realisten.se/2012/04/23/ikaroslistan-efterlysta-brottslingar-2012/

 

Eller varför inte ta en titt på aftonbladets granskning av livstidsdömda i svenska fängelser, ca hälften har svenska namn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/livstidsdomda/

 

 

Men visst, lev du kvar i din fantasivärld i tron att invandrare inte är överrepresenterade i brott (särskilt grova). :ahh:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Rikspolis styrelsens protokoll 463h senaste upplagan om fångar i svenska fängelser runt om i hela riket.

Inkluderat Öland & Gotland samt Härjedalen

 

Nu har jag fått svar från Rikspolisstyrelsen och något sådant protokoll existerar inte. Numreringen av deras protokoll går inte ens så högt. Hittade du på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Tja, det var väl inte helt oväntat att jag skulle få kritik för att jag hänvisar till en blogg, men samtidigt så hänvisar han till fakta och gör sannolikhetsberäkningar utifrån faktan, hade våra myndigheter vågat visa oss hur det ser ut idag så är jag övertygad att det sett bra mycket värre ut.

 

Det är lätt att påstå att något är fel, men då vore det väl kanske på sin plats att hänvisa till vad och länka till något som stödjer ens tes istället för att bara påstå att det är fel.

 

Du har inga invändningar på den andra länken jag postade som pekar på samma resultat?

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

 

 

Sen räcker det ju iof att titta på rikspolisens lista över Sveriges mest eftersöka brottslingar "ikaros listan", där endast 2 av 15 är svenskar.

https://www.realisten.se/2012/04/23/ikaroslistan-efterlysta-brottslingar-2012/

 

Eller varför inte ta en titt på aftonbladets granskning av livstidsdömda i svenska fängelser, ca hälften har svenska namn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/livstidsdomda/

 

 

Men visst, lev du kvar i din fantasivärld i tron att invandrare inte är överrepresenterade i brott (särskilt grova). :ahh:

 

Du länkade till en blogg med en herre som gissade. Man kan inte ge bloggen någon legitimitet när han inte förtecknar källor.

 

Din svd-artikel har absolut varit omstridd. Journalisten som skrivit artikeln är ju omtalad efter att ha påkommit med att prenumerera på främlingsfientliga tidskriften dispatch, och kan väl inte direkt kallas för en neutral part i frågan.

 

Det finns artiklar skriva av brå (http://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html) och regeringen (http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576) där de mer grundligt går igenom de här påståendena, deras riktighet och relevans. De är överens om att man inte kan med säkerhet säga att statistiken är representativ. Den tar nämligen ingen hänsyn till brott som inte klaras upp. 

 

Man bör ta med i beräkningarna att invandrare löper betydligt större risk än svenskar att bli misstänkta för,  anmälda för och dömda för brott - oavsett om de begått brotten eller inte. (Den här tråden blev ett exempel på rotorsaken till det).

 

Men även om statistiken skulle stämma, och 3-5 fler invandrare per 10,000 skulle vara brottslingar så rättfärdigar det fortfarande inte beteendet att misstänkliggöra eller på förhand döma dem som grupp i sin helhet.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...