Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden


Nack Laeng

Recommended Posts

Scandinaviancorner
Jo ! sa e det nog, men passa dig nu sa du inte blir avstangd igen :crazy: mvh pensionaren

Ja jävlar då skulle hela världen gå under

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    45

  • Kollba

    33

  • pensionaren

    17

  • Scandinaviancorner

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad
Jo ! sa e det nog, men passa dig nu sa du inte blir avstangd igen :crazy: mvh pensionaren

 

 

 

Mina herrar. Jag tycker att ni skall tänka över hur ni bemöter andra forumister även när ni blir frustrerade. Jag tycker inte att ni behöver bli avstängda över just det här. Men det är tråkigt om ni beter er likadant mot andra här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Ja jävlar då skulle hela världen gå under

skulle bara gissa pa en forsenad pubertet...Det gar sakert over ..mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, om vi skall sluta dansa kring ämnet så kan vi bara konstatera att invandrare inte är mer brottsbenägna än svenskar. Det finns fler fina och snälla invandrare än dåliga och vi borde bara alla kramas med varandra. Om ni dessutom emigrerat så har ni minst utrymme av alla att kasta sten i glashus på.

Antar att du själv insåg hur korkat ditt påstående var eftersom du undvek att svara på frågan.

Sen kan jag ge dig en liten ledtråd på en av många skillnader på invandringen till sverige och svenskar som flyttar till Thailand.

Pengar, är inte riktigt säker på om du kommer förstå kopplingen, men försök åtminstone att fundera lite innan du svarar denna gång.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Antar att du själv insåg hur korkat ditt påstående var eftersom du undvek att svara på frågan.

Sen kan jag ge dig en liten ledtråd på en av många skillnader på invandringen till sverige och svenskar som flyttar till Thailand.

Pengar, är inte riktigt säker på om du kommer förstå kopplingen, men försök åtminstone att fundera lite innan du svarar denna gång.

 

Jag orkade inte motivera mitt svar för att jag tyckte att det sade sig själv.

Nej, jag anser inte att det är skäl att misstänka invandrare som homogen massa. Jag har sett betydligt fler brott begås av svenskar i allmänhet och thailandsresenärer i synnerhet än jag sett begås av invandrare. Det är å andra sidan helt oviktigt vad jag personligen sett. Grunden i det hela är att man inte dömmer människor på förhand. Det är ett beteende som bottnar i en rädsla för det okända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du nu, det där var ju inte riktigt slugt skrivet...hur fan ska thailandsresenärer vara överrepresenterade när det gäller begångna brått?

 

Jag har sett betydligt fler brott begås av svenskar i allmänhet och thailandsresenärer i synnerhet än jag sett begås av invandrare.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Hur tänkte du nu, det där var ju inte riktigt slugt skrivet...hur fan ska thailandsresenärer vara överrepresenterade när det gäller begångna brått?

 

Det sups på högtider och efter begränsande tidpunkter, snackas skit om kungen, körs utan körkort, trampas på pengar, görs visa runs. Listan är hur lång som helst.

 

Edit: Sedan så dömer inte jag thailandsresenärer på förhand för det. Men av någon anledning så antar jag att ni inte gör det heller.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Det sups på högtider och efter begränsande tidpunkter, snackas skit om kungen, körs utan körkort, trampas på pengar, görs visa runs. Listan är hur lång som helst.

 

:suicide:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jo vi svenskar är världens mest rasistiska och kriminella folkslag!

 

Det där är också rasism ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:suicide:

 

Varför redigerade du? Jag tycker inlägget om att jag borde återvända till sandlådan var mer i linje med de andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Antar att du själv insåg hur korkat ditt påstående var eftersom du undvek att svara på frågan.

Sen kan jag ge dig en liten ledtråd på en av många skillnader på invandringen till sverige och svenskar som flyttar till Thailand.

Pengar, är inte riktigt säker på om du kommer förstå kopplingen, men försök åtminstone att fundera lite innan du svarar denna gång.

Jag tror bara han  vill rora om i grytan lite.och reta folk..Ingen kan vara sa dum pa riktigt :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jag tror bara han  vill rora om i grytan lite.och reta folk..Ingen kan vara sa dum pa riktigt :nono:

 

Du har både rätt och fel. Jag är definitivt medveten om att jag rör i grytan. Det är en svaghet jag har. Men jag är också precis så dum som jag verkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Du har både rätt och fel. Jag är definitivt medveten om att jag rör i grytan. Det är en svaghet jag har. Men jag är också precis så dum som jag verkar.

skont att du har den insikten..Da finns det kanske hopp amda :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade inte motivera mitt svar för att jag tyckte att det sade sig själv.

Nej, jag anser inte att det är skäl att misstänka invandrare som homogen massa. Jag har sett betydligt fler brott begås av svenskar i allmänhet och thailandsresenärer i synnerhet än jag sett begås av invandrare. Det är å andra sidan helt oviktigt vad jag personligen sett. Grunden i det hela är att man inte dömmer människor på förhand. Det är ett beteende som bottnar i en rädsla för det okända.

Jösses, givetvis ska man aldrig dra alla invandrare över en kam, finns jättemånga som sköter sig, vad du eller jag sett är totalt ointressant, det enda som räknas är fakta,statistik och undersökningar.

 

Och just fakta,statistik och undersökningar visar/pekar på att invandrare är kraftigt överrepresenterade i brott, särskilt grova brott, det spelar ingen roll vad du tror eller hur du vill att det skall vara, det är den dystra sanningen.

 

Att våra kära politiker öser pengar på denna dårskap har jag svårt att förstå.

 

"Tillväxten för nästa år skrivs nu ner ytterligare i vårbudgeten som finansminister Anders Borg (M) presenterar i morgon, erfar Ekot."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5504691

 

Men när det kommer till invandring så verkar det inte saknas pengar...

 

"Regeringen bedömer att det totala antalet asylsökande kommer att öka med 12 000 personer under 2013, en ökning med 40 procent jämfört med vad som antogs i budgetpropositionen för 2012. Migrationsverket behöver under perioden 2013-2014 ha en kapacitet att ta emot mellan 38 000 och 42 000 nya asylansökningar årligen. Till följd av dessa volymförändringar ökas anslaget med 657 miljoner kronor 2013.

Migrationsområdets totala anslag för 2013 uppgår till cirka 9,5 miljarder kronor. I tabellen framgår hur pengarna fördelas inom utgiftsområdet"

 

http://www.regeringen.se/sb/d/9685/a/110965

 

http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/70943

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du nu, det där var ju inte riktigt slugt skrivet...hur fan ska thailandsresenärer vara överrepresenterade när det gäller begångna brått?

Sexköp? ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
skont att du har den insikten..Da finns det kanske hopp amda :14:

 

Igen så tror jag att vi drog helt olika slutsatser i den här frågan

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Sexköp? ;-)

Hemska tanke!!!!  Finns val inget pa detta forum som ens skulle  tanka tanken pa att kopa sex!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

 

Jag har en teori om varför han tog vägen över Kuala-lumpur.

Jag fantiserar om att han insåg att han inte skulle palla o sitta 10(sen utlämning)--? i Thailand. 

Då gjorde han en chansning och ta en farligare väg men också kanske en smidigare passering genom tullen i bkk då tullarna kanske inte prioriterar ankommande flyg från malaysia med deras hårda lagar. Precis som alla andra länder som prioriterar vissa destinationer.

Jag såg nån rubrik där han också sa att han var beredd att ta sitt dödsstraff.

 

Mvh/ tomten

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jösses, givetvis ska man aldrig dra alla invandrare över en kam, finns jättemånga som sköter sig, vad du eller jag sett är totalt ointressant, det enda som räknas är fakta,statistik och undersökningar.

 

Och just fakta,statistik och undersökningar visar/pekar på att invandrare är kraftigt överrepresenterade i brott, särskilt grova brott, det spelar ingen roll vad du tror eller hur du vill att det skall vara, det är den dystra sanningen.

 

Att våra kära politiker öser pengar på denna dårskap har jag svårt att förstå.

 

"Tillväxten för nästa år skrivs nu ner ytterligare i vårbudgeten som finansminister Anders Borg (M) presenterar i morgon, erfar Ekot."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5504691

 

Men när det kommer till invandring så verkar det inte saknas pengar...

 

"Regeringen bedömer att det totala antalet asylsökande kommer att öka med 12 000 personer under 2013, en ökning med 40 procent jämfört med vad som antogs i budgetpropositionen för 2012. Migrationsverket behöver under perioden 2013-2014 ha en kapacitet att ta emot mellan 38 000 och 42 000 nya asylansökningar årligen. Till följd av dessa volymförändringar ökas anslaget med 657 miljoner kronor 2013.

Migrationsområdets totala anslag för 2013 uppgår till cirka 9,5 miljarder kronor. I tabellen framgår hur pengarna fördelas inom utgiftsområdet"

 

http://www.regeringen.se/sb/d/9685/a/110965

 

http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/70943

 

 

Ditt inlägg följer mönstret. "Klart att invandrare är mer brottsbenägna, det finns det massa fakta om." följt av en massa fakta om att vi har högre invandring än förra året. Det saknas en röd tråd.

 

Om man är orolig över kostnaderna för invandring så tycker jag att man kan börja med att kostnadseffektivisera migrationsverket. Det är alltså själva motståndet mot att folk skall få flytta hit som kostar. Annars hade det inte behövts intervjuer, handläggare och kontor. Det har bara varit öppen gräns.

 

Invandrare jobbar och betalar skatt som oss andra. Om du någonting sett de här bidragen som alla är så livrädda för så skulle du se att varenda människa kommer vilja skaffa sig ett jobb istället för att gå på dem. De räcker inte till ett anständigt liv utan är till för att folk som rymt från krigszoner skall klara sig tills de får ett arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vad får du betalt när du säljer medicinen ?  

Du besitter en stor kunskap och den skall man ju vara rädd om.

hörsägen eller fantasi kan även vara bra.

 

 

Medicinen är dyr på svarta marknaden.

Tramadol och tradolan, eller trallala, som vi kallar den inom mina kretsar, är också väldigt gångbart på svarta marknaden.

 

Hur mycket behöver herrn'?

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Ditt inlägg följer mönstret. "Klart att invandrare är mer brottsbenägna, det finns det massa fakta om." följt av en massa fakta om att vi har högre invandring än förra året. Det saknas en röd tråd.

 

Om man är orolig över kostnaderna för invandring så tycker jag att man kan börja med att kostnadseffektivisera migrationsverket. Det är alltså själva motståndet mot att folk skall få flytta hit som kostar. Annars hade det inte behövts intervjuer, handläggare och kontor. Det har bara varit öppen gräns.

 

Invandrare jobbar och betalar skatt som oss andra. Om du någonting sett de här bidragen som alla är så livrädda för så skulle du se att varenda människa kommer vilja skaffa sig ett jobb istället för att gå på dem. De räcker inte till ett anständigt liv utan är till för att folk som rymt från krigszoner skall klara sig tills de får ett arbete.

Oppna gramserna ..sa alla som vill kan komma till Sverige...Avskaffa straffen for kriminella..Har jag fattat dig ratt nu??? mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Medicinen är dyr på svarta marknaden.

Tramadol och tradolan, eller trallala, som vi kallar den inom mina kretsar, är också väldigt gångbart på svarta marknaden.

 

Hur mycket behöver herrn'?

Just nu går det bra.. Men när mina Thailand anfall börjar behöver jag nog en stor mugg full.. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...