Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden


Nack Laeng

Recommended Posts

Thomas Quick har garanterat mördat någon, han sitter ju också inlåst pga av det.

 

Här har ni ett gäng som antagligen också mördat, men som tyvärr inte sitter inlåsta utan vistats ute i det fria samhället bland vanligt folk, skrämmande...

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14153396.ab

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    45

  • Kollba

    33

  • pensionaren

    17

  • Scandinaviancorner

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thomas Quick har garanterat mördat någon, han sitter ju också inlåst pga av det.

 

Här har ni ett gäng som antagligen också mördat, men som tyvärr inte sitter inlåsta utan vistats ute i det fria samhället bland vanligt folk, skrämmande...

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14153396.ab

 

Tomas Quick är med största sannolikhet skyldig till en massa olagligheter, men knappast något mord. Han sitter heller inte inne för något mord, han har väl redan blivit frikänd från alla? Han sitter på Säters sjukhus för att läkarna där inte anser att han ska visatas utanför sjukhuset.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag hör ofta det här med att vi har ett "tycka synd om"-samhälle. Får jag fråga vem det är som tycker synd om förövarna? Eller är det något du antar på egna grunder?

ADHD får ingen att flå grannens katt eller att tända eld på skolan. Det skapar däremot ett sämre utgångsläge från unga skolår vilket i sig kan leda till kriminalitet längre fram.

 

Det där med att ungdomar är så oförskämda nuförtiden har folk i din ålder tyckt i årtusenden. Det har att göra med att man är snabb med att krympa ned sina egna synder och snabb med att blåsa upp andras. Vi har det precis lika bra nu som vi hade det förr i tiden. I de flesta fall bättre.

 

Att man alltid ska förklara/bortförklara en förövares beteende och göra honom till något slags offer är en del av "tycka synd om-sammhället".

Det är nästan så att man alltid vill plocka bort individens egna ansvar och belasta samhället för problemet.

 

Barn med ADHD är oftast grymt understimulerade. Vissa barn klarar av att dra fördel av ADHD'n och andra inte.

Dessa barn kräver extremt mycket stimulans och får dom inte det så kan det lätt spåra ur.

 

Som sagt så hade vi ett "socialfall" boendes hos oss. Han torskade dit på de flesta droger som man kunde torska på. Min gissning är att han på något sätt blev stimulerad av det. Han hade lika gärna kunnat börja med base jumping eller något annat som skapar kickar eller stimulans.

Nu är det dock lättare och t.o.m billigare att syssla med droger.

Denna "spjuver" blev mer eller mindre portad från skolorna i STHLM efter att han slog rektorn medvetslös, stal bilar, knivslagsmål under skoltid och annat trevligt när han var 12-13år. En storvuxen pojke på ca 190cm och närmare 100kg i den åldern.

Väldigt smart människa som inte hade några direkta kunskapsproblem i skolan, problemet var att han var understimulerad även där.

 

Vad menar du med "i min ålder"?

Jag hade nog ganska liknande åsikter när jag var i din ålder.

De flesta människor formar sina åsikter efter egna erfarenheter och sociala omgivningar. I och med dessa så får man även med sig lite fördomar oavsett om man vill det eller ej.

 

På många sätt har vi det väldigt mycket bättre idag än vi hade det förut, det kan jag hålla med dig om. Men det finns en även en del saker som är väldigt mycket sämre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vilket skämt! Att komma och påstå att han Inte viste om knarket i lönnfacket! Köpte väskan och knarket låg där i utan att han viste om det...10kg tyngre väska utan innehåll??? HALLÅÅÅ!!!! Skulle Du köpa en väska som väger skit Innan du packat saker i den? Lägg av Ferry! Dö med stolthet och erkänn!

 

Att köpa en väska som väger 10,3kg (ja, väskan kanske vägde runt 2-3kg i tillägg) opackad känns lite konstigt.

Själv väljer även jag väska efter vikt, fast då ska den vara så lätt som möjligt.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Tomas Quick är med största sannolikhet skyldig till en massa olagligheter, men knappast något mord. Han sitter heller inte inne för något mord, han har väl redan blivit frikänd från alla? Han sitter på Säters sjukhus för att läkarna där inte anser att han ska visatas utanför sjukhuset.

 

/GSt

Nja..

 

Han är dömd för 8 mord, men har tagit tillbaka erkännandena, verkar vara en riktig soppa det där fallet.

 

http://www.svt.se/nyheter/sverige/quick-domd-for-atta-mord

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Den artikeln är ju från 2009, idag är han frikänd från de flesta, om inte alla.

 

/GSt

Hmm, det verkar inte bättre, det sorgliga i det hela är ju att han sabbat utredningar genom att ta på sig mord som han ej utfört, vilket säkert har resulterat i att utredningar laggs ner/åt sidan och dom riktiga mördarna har klarat sig undan..

 

Samt att han kostat skattebetalarna/samhället rejält med pengar och resurser som kunde ha lagts på annat...

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, det verkar inte bättre, det sorgliga i det hela är ju att han sabbat utredningar genom att ta på sig mord som han ej utfört, vilket säkert har resulterat i att utredningar laggs ner/åt sidan och dom riktiga mördarna har klarat sig undan..

Visst är hans erkännnanden orsak till att många mördare går fria, dessutom är en del av morden idag preskriberade (såg förresten på Wikipedia att han är frikänd från de flesta, och beviljats resning i resterade: http://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Quick).

 

Störst skuld för detta måste dock falla på åklagare och poliser som han lyckats dupera, eller ännu värre som vissa anser, att de duperat honom att erkänna för att främja in egen karriär :(

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar nog inte kolla själv, men för den som är intresserad så finns det en hel del på youtube om Thomas Quick, tex denna.

 

 

Dokument inifrån Thomas Quick - Så skapas en seriemördare

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Att man alltid ska förklara/bortförklara en förövares beteende och göra honom till något slags offer är en del av "tycka synd om-sammhället".

Det är nästan så att man alltid vill plocka bort individens egna ansvar och belasta samhället för problemet.

 

Barn med ADHD är oftast grymt understimulerade. Vissa barn klarar av att dra fördel av ADHD'n och andra inte.

Dessa barn kräver extremt mycket stimulans och får dom inte det så kan det lätt spåra ur.

 

Som sagt så hade vi ett "socialfall" boendes hos oss. Han torskade dit på de flesta droger som man kunde torska på. Min gissning är att han på något sätt blev stimulerad av det. Han hade lika gärna kunnat börja med base jumping eller något annat som skapar kickar eller stimulans.

Nu är det dock lättare och t.o.m billigare att syssla med droger.

Denna "spjuver" blev mer eller mindre portad från skolorna i STHLM efter att han slog rektorn medvetslös, stal bilar, knivslagsmål under skoltid och annat trevligt när han var 12-13år. En storvuxen pojke på ca 190cm och närmare 100kg i den åldern.

Väldigt smart människa som inte hade några direkta kunskapsproblem i skolan, problemet var att han var understimulerad även där.

 

Vad menar du med "i min ålder"?

Jag hade nog ganska liknande åsikter när jag var i din ålder.

De flesta människor formar sina åsikter efter egna erfarenheter och sociala omgivningar. I och med dessa så får man även med sig lite fördomar oavsett om man vill det eller ej.

 

På många sätt har vi det väldigt mycket bättre idag än vi hade det förut, det kan jag hålla med dig om. Men det finns en även en del saker som är väldigt mycket sämre. 

 

Först skall jag be om ursäkt. Att jag började meningen med "I din ålder" var jag som gav igen med vad jag tyckte var samma mynt. Det var inte så smidigt alls. Förlåt.

 

Vad gäller din lånebror/inneboende och att skylla ifrån sig så känner jag återigen att du missar min intention. Jag säger inte att det är synd om någon som begår brott. Det handlar inte om att "dalta" eller "ta i med silkeshandskar". Det handlar om att vi kan slippa flera procent av personrån, mord och stöld genom att gemensamt förebygga att folk hamnar i en sån livsstil. Det handlar inte om att i efterhand skylla ifrån sig. Det handlar om att på förhand förebygga! Inte för deras skull, utan för allas vår skull.

 

Om vi tar på oss ett större ansvar för att se till att en understimulerad tjej eller kille väljer fallskärmshoppning istället för knark så kan vi rädda fler liv än ett. Det handlar inte om hurvida de har ett egenansvar eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Först skall jag be om ursäkt. Att jag började meningen med "I din ålder" var jag som gav igen med vad jag tyckte var samma mynt. Det var inte så smidigt alls. Förlåt.

 

Vad gäller din lånebror/inneboende och att skylla ifrån sig så känner jag återigen att du missar min intention. Jag säger inte att det är synd om någon som begår brott. Det handlar inte om att "dalta" eller "ta i med silkeshandskar". Det handlar om att vi kan slippa flera procent av personrån, mord och stöld genom att gemensamt förebygga att folk hamnar i en sån livsstil. Det handlar inte om att i efterhand skylla ifrån sig. Det handlar om att på förhand förebygga! Inte för deras skull, utan för allas vår skull.

 

Om vi tar på oss ett större ansvar för att se till att en understimulerad tjej eller kille väljer fallskärmshoppning istället för knark så kan vi rädda fler liv än ett. Det handlar inte om hurvida de har ett egenansvar eller inte.

 

 

Åldern hade du inte behövt bett om ursäkt för.

 

Övrigt i ditt inlägg så håller jag med till fullo.

Hur man sedan går tillväga kanske vi har delade meningar om. 

 

Och jag tror att de flesta önskar ett förebyggande av kriminalitet istället för att ta till åtgärder när det är försent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Thomas Quick har garanterat mördat någon, han sitter ju också inlåst pga av det.

 

Här har ni ett gäng som antagligen också mördat, men som tyvärr inte sitter inlåsta utan vistats ute i det fria samhället bland vanligt folk, skrämmande...

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14153396.ab

Inte ett enda svenskt namn med bland det där gänget, bara invandrare???

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Inte ett enda svenskt namn med bland det där gänget, bara invandrare???

 

Vad har det med någonting att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet om ganska många som fått ADHD diagnos, både i vuxen ålder och som barn.

 

När föräldrarna tycker att barnen är jobbiga och skrikiga så tar dom en tur till BUP. 

Eftersom det inte är direkt mätbart och doktorn inte vill ödsla tid på föräldrar som inte ger barnet sitt tillräcklig stimulans eller uppmärksamhet, så nöjer man sig med att ge en ADHD-diagnos. Föräldrarna blir nöjda, för det är ungen det är fel på och dom hade rätt. 

 

Sedan så finns det även dom som säljer barnens eller den egna medicinen. Inte för att jag tror att dom är så många och inte för att jag tror att ritalin är så kraftig medicin så länge man inte drar en massa av den.

 

Sedan tror jag att de flesta barn har haft en "ADHD" period i sitt liv.

Men visst, jag är uppvuxen med en "bror" som var placerad hemma hos oss hela högstadiet och gymnasiet.

Han fick diagnosen ADD. Väldig smart grabb men extremt trögstartad.

Lugn och fin ända tills han fick sprit i sig, då totalförändrades han.

Vad får du betalt när du säljer medicinen ?  

Du besitter en stor kunskap och den skall man ju vara rädd om.

hörsägen eller fantasi kan även vara bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Hmm, det verkar inte bättre, det sorgliga i det hela är ju att han sabbat utredningar genom att ta på sig mord som han ej utfört, vilket säkert har resulterat i att utredningar laggs ner/åt sidan och dom riktiga mördarna har klarat sig undan..

 

Samt att han kostat skattebetalarna/samhället rejält med pengar och resurser som kunde ha lagts på annat...

Sabbat? Det var ju polisen och åklagaren som ville att han skulle vara skyldig. Utredningarna skulle aldrig gått så långt om polis och åklagare hade skött sina jobb. Hela Qvick-fallet är en fars utan dess like.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Vad har det med någonting att göra?

Det betyder att man inte skall släppa in allt drägg i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Det betyder att man inte skall släppa in allt drägg i landet.

 

Tror du att de skrev "Mörda folk" under "Vad skall du göra i Sverige"-frågan i visum-/asyl-ansökan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Tror du att de skrev "Mörda folk" under "Vad skall du göra i Sverige"-frågan i visum-/asyl-ansökan?

Exakt

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jag hade tatt dom på magkänsla, utseende och lukt

 

Hur luktar och ser en mördare ut kontra en icke-mördare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Parfym och vitlök och många många har en böjd näsa

 

Något åt det här hållet?

 

Jesus-Good-Shepherd-05.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Inte ett enda svenskt namn med bland det där gänget, bara invandrare???

Huga Huga  !!  Nu blir du snart bannlyst och avstangd...Sadan fakta ,kan orsaka rasistiska strommningar :crazy: mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...