Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden


Nack Laeng

Recommended Posts

Märkligt vad alla är säkra på att Ferry visste vad han gjorde, de flesta barägare i Pattis jag träffat verkar vara hyggliga killar som inte verkade vara rutinerade knarklangare?

Så nästa gång jag stöter på er på låt oss säga suvvan när ni ska ut på ett visa-run så bjuder jag er på ett par bira bara som kompensation för att ni ska ut ill ett muslimskt land ett par dagar, jag låter er också få veta att min polare i KL kan hämta er och ni kan få bo i hans hus/guesthouse/hotel under tiden om ni låt oss såga köper en flaska MacAllan på flygplatsen till mig på vägen tillbaka.

Ni tycker jag verkar vara en schysst kille och accepterar mitt erbjudande-jag är ju för fan en medsvensk och MPR kille- och medan jag följer dig till incheckningen och vi planerar nästa veckas partaj i den lilla pittoreska fiskebyn så baxar/bär min taxisnubbe dina väskor.

Det finns väl inte en chans att jag under denna tiden skulle ha kunnat lägga något knark i din väska/tillhörigheter?

Skulle jag nu ha gjort det så visste du ju vad du gjorde och får skylla dig själv när du dinglar där i repet...

Nu är ju bara så att ALLA Mpr:are är så otroligt beresta och världsvana, så det går inte att lura oss

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    45

  • Kollba

    33

  • pensionaren

    17

  • Scandinaviancorner

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

"Men vad vet forskare"

 

Även forskare brukar vara oense

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt. Läs på forskningen.

Jag håller med om att det verkar kontraintuitivt. Men det är helt enkelt så att om folk känner sig mindre som brottslingar så begår de färre brott. Men vad vet forskare. Ni konservativa soffdomare vet säkert bäst.

Så vi folk i allmänhet skulle gå omkring och känna oss som brottslingar, det är därför det begås brott

Det är väl bara en paranoid psykolog som kommer fram till ett sånt befängt resultat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

En anledning till varför man inte ska ha dödsstraff

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16596760.ab

 

 

Detta erbjudande kom i mejlen idag

 

http://www.bokus.com/bok/9789113050379/dodsdomd/?utm_source=Apsis&utm_medium=Nyhetsbrev&utm_campaign=20130412_Stora

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Nar knark, arab och avpixlat namns I samma trad da vet man att MPR kommer utdomma dodsstraff, hans enda chans till strafflattnad ar nog att han ocksa var baragare I Pattaya..

tyvärr var han nog på fel gata med sin bar ,för se på den gatan borde det vara dödstraff på alla barägare och kunder he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
tyvärr var han nog på fel gata med sin bar ,för se på den gatan borde det vara dödstraff på alla barägare och kunder he he
Fast skulle nagon servera en schysst "svensk kebab" och Carlsberg pa fat sa skulle du nog late dem komma undan med villkorligt :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Debatten om dödsstraff handlar inte om var gränsen för dess tillämpning (mord, narkotikabrott, högförräderi etc.) går utan principer i en civiliserad rättsstat.

 

Till dessa principer hör att staten, och inte någon annan för den delen, har rätten att ta en människas liv.

 

Eller för att uttrycka det juridiskt: att själv begå ett brott som dess medborgare bestraffas hårt för.

 

När staten dödar då legaliseras i själva verket mord i samhället. Detta vore en ohållbar motsägelse i en rättsstat, bortsett från de humana aspekterna.

 

Dödsstraffets avskräckande effekt är mycket omdebatterad och experterna betvivlar dess förebyggande värde. Tvärtom visar tillgänglig statistik att tex mordfrekvensen tom ligger högre i länder som tillämpar dödsstraff för mord.

 

"Du skall icke dräpa!" gäller således också för staten och utan några som helst villkor.

 

//Singha711

Märkligt resonmang att det här,att mord skule legaliseras i samhället för att staten har dödsstraff.

Fängelsestraff är ju ett frihetsberövande och inte är det legaliserat i samhället bara för att folk döms till det av staten.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Dinkel

  Även i det "rättssäkra" Sverige döms oskyldiga till mord som denne inte har begått  tx  Thomas Quick 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är ju sant att jag inte sett/hört att Ferry beklagat sig, även om jag tror att det klagas rätt mycket där innifrån cellen. :wink: Min kommentar var mer ett inlägg i debatten här om huruvida det ska finnas dödsstraff eller inte. Något jag tycker är rätt irrelevant i just detta fallet.

När han tog beslutet att smuggla droger så fanns det hårda lagar mot detta och ett möjligt straff om han skulle avslöjas var just dödsstraff. Han tog ändå beslutet att smuggla en stor mängd narkotika och greps. Ska lagar/straff ändras (vilket jag i stort sett är för) så är det bra för framtida Ferrys, men inte just denna Ferry som greps i en tid av hård drogpolitik och dödsstraff.

 

 

Själv tycker jag att folk inte borde begå brott. Men det är en utopi.

 

Vi får vänligen acceptera att alla länder inte har samma straffskalor som Sverige och om svenskar nu vill begå brott och ta det svenska straffet så bör dom i alla fall utföra brotten i Sverige.

 

Att det inte finns någon direkt paragraf som som förbjuder blasfemi i Sverige är väl positivt.

Vill jag syssla med sådant så gör jag nog bäst i att utföra mina handlingar i Sverige. Jag drar inte till Pakistan eller Saudi Arabien och skändar t.ex Muhammed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Fast skulle nagon servera en schysst "svensk kebab" och Carlsberg pa fat sa skulle du nog late dem komma undan med villkorligt :)

Kebaben kan jag vara utan ,men bjuder dom på carlsberg är jag mutbar ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Som sagt. Läs på forskningen.

Jag håller med om att det verkar kontraintuitivt. Men det är helt enkelt så att om folk känner sig mindre som brottslingar så begår de färre brott. Men vad vet forskare. Ni konservativa soffdomare vet säkert bäst.

 

 

Så om nu t.ex värdetransportrånare fångas in av lagens långa arm så bör dessa inte frikännas i rätten.

Vad man bör göra är att dom dömas som skyldiga och släppas fria utan straff så att dom blir glada och trevliga?

 

Eller är det ett problem att dom har dömts som skyldiga och således känner sig kriminella?

 

Ja, då får vi "döma" dom som oskyldiga och ge dom ett diplom som beskriver hurdana fina och rekordeliga hedersmedborgare dom är.

Då känner dom sig som ett gäng fina pojkar och allt är frid och fröjd.

 

Kan vi då låsa in dom så länge dom inte känner sig kriminella eller ska dom gå hem både oskyldiga och utan straff?

Link to comment
Dela på andra sajter

  Även i det "rättssäkra" Sverige döms oskyldiga till mord som denne inte har begått  tx  Thomas Quick 

 

Hade det varit i t ex USA, hade han varit avrättad för länge sedan :(

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hade det varit i t ex USA, hade han varit avrättad för länge sedan :(

 

/GSt

 

Herr Quick är en totalt oberäknelig person.

Jag kan lova dig att du inte hade velat bo i kollektiv tillsammans med den gubben.

Är han dömd för några mord som han inte begått så är det enda problemet att vi saknar att döma någon annan, i tillägg till Thomas Quick.

 

Det betyder då att det går en mördare lös, eller två, eller kanske tre o.s.v.

 

Men det har ingen betydelse. Så länge dessa mördare inte känner sig kriminella så gör det ingenting, har jag lärt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt vad alla är säkra på att Ferry visste vad han gjorde, de flesta barägare i Pattis jag träffat verkar vara hyggliga killar som inte verkade vara rutinerade knarklangare?

Så nästa gång jag stöter på er på låt oss säga suvvan när ni ska ut på ett visa-run så bjuder jag er på ett par bira bara som kompensation för att ni ska ut ill ett muslimskt land ett par dagar, jag låter er också få veta att min polare i KL kan hämta er och ni kan få bo i hans hus/guesthouse/hotel under tiden om ni låt oss såga köper en flaska MacAllan på flygplatsen till mig på vägen tillbaka.

Ni tycker jag verkar vara en schysst kille och accepterar mitt erbjudande-jag är ju för fan en medsvensk och MPR kille- och medan jag följer dig till incheckningen och vi planerar nästa veckas partaj i den lilla pittoreska fiskebyn så baxar/bär min taxisnubbe dina väskor.

Det finns väl inte en chans att jag under denna tiden skulle ha kunnat lägga något knark i din väska/tillhörigheter?

Skulle jag nu ha gjort det så visste du ju vad du gjorde och får skylla dig själv när du dinglar där i repet...

 

Enligt Expressen så hade Ferry med sig nästan 10,5 kg narkotika. Hade någon smusslat ner 10,5 kg i någon av

mina väskor hade jag märkt det. Det hade säkert du också.

 

Hade det rört sig om några få piller hade nog dina teorier stämt lite bättre, men knappast i det här fallet med Ferry.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Så om nu t.ex värdetransportrånare fångas in av lagens långa arm så bör dessa inte frikännas i rätten.

Vad man bör göra är att dom dömas som skyldiga och släppas fria utan straff så att dom blir glada och trevliga?

 

Eller är det ett problem att dom har dömts som skyldiga och således känner sig kriminella?

 

Ja, då får vi "döma" dom som oskyldiga och ge dom ett diplom som beskriver hurdana fina och rekordeliga hedersmedborgare dom är.

Då känner dom sig som ett gäng fina pojkar och allt är frid och fröjd.

 

Kan vi då låsa in dom så länge dom inte känner sig kriminella eller ska dom gå hem både oskyldiga och utan straff?

 

 

Ja, om målet var brottsbekämpande så säger teorin att man helt sonika skall låta dem gå. Jag försöker inte säga att det är rättvist eller så, men det skulle leda till mindre brott i samhället.

 

Sedan så är det ju en helt annan femma att vi människor är ena hämndlystna djävlar. Om någon rånade min värdetransport så skulle jag absolut vilja att förövaren frihetsberövades. Men det är viktigt att hålla isär det bestraffande och det brottsförebyggande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Själv tycker jag att folk inte borde begå brott. Men det är en utopi.

 

Vi får vänligen acceptera att alla länder inte har samma straffskalor som Sverige och om svenskar nu vill begå brott och ta det svenska straffet så bör dom i alla fall utföra brotten i Sverige.

 

Att det inte finns någon direkt paragraf som som förbjuder blasfemi i Sverige är väl positivt.

Vill jag syssla med sådant så gör jag nog bäst i att utföra mina handlingar i Sverige. Jag drar inte till Pakistan eller Saudi Arabien och skändar t.ex Muhammed.

 

Nej, du har rätt i att man måste ta seden dit man kommer. Men det finns mänskliga rättigheter som borde skydda folk över alla landsgränser. Tortyr, mord och våldtäkt är straff som inte borde få praktiseras av någon stat alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det helt uppenbart att staten inte ska ägna sig åt sanktionerade mord, för det är precis vad det handlar om.

10 Reasons to Oppose the Death Penalty

Jag såg på filmen "Sagan om Ringen" tillsammans med barnen i helgen, och även i den fanns ett intressant citat, tänka sig:

- Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Så vi folk i allmänhet skulle gå omkring och känna oss som brottslingar, det är därför det begås brott

Det är väl bara en paranoid psykolog som kommer fram till ett sånt befängt resultat

 

Det handlar framförallt om grovt kriminella och återfallsförbrytare. När du stämplas som kriminell så börjar du umgås med kriminella och begår mer brott. Det är därför det är problematiskt med illegaliserande av folkrörelser. Steget från hembrännare till knarklangare minskar. Steget från illegal nedladdning till faktisk stöld minskar.

 

Det är inte dumt alls. Det är bara inte applicerbart, eftersom vi inte bara kan låta förbrytare gå obestraffade.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja, om målet var brottsbekämpande så säger teorin att man helt sonika skall låta dem gå. Jag försöker inte säga att det är rättvist eller så, men det skulle leda till mindre brott i samhället.
 

 

Skulle jag kunna råna banker och värdetransporter utan att torska dit så kan jag nog lugnt påstå att jag inte hade haft det jobbet jag har idag.

Lite ekobrottslighet hade inte heller varit fyskam att syssla med på dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tortyr, mord och våldtäkt är straff som inte borde få praktiseras av någon stat alls.

 

Det är ditt och Sveriges synsätt på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Skulle jag kunna råna banker och värdetransporter utan att torska dit så kan jag nog lugnt påstå att jag inte hade haft det jobbet jag har idag.

Lite ekobrottslighet hade inte heller varit fyskam att syssla med på dagarna.

 

Den stora massan är inte brottsbenägen till sin natur. Det är ett tänkande som grundar sig någonstans i det kyrkliga. Att vi alla skulle vara syndare, vore det inte för guds straff. Folk är rätt hyvens generellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Den stora massan är inte brottsbenägen till sin natur. Det är ett tänkande som grundar sig någonstans i det kyrkliga. Att vi alla skulle vara syndare, vore det inte för guds straff. Folk är rätt hyvens generellt.

 

 

Vad är brott?

Finns det inga straff så finns det inga brott.

 

Både brott och straff är påhittat av människan.

 

Utan straff så skulle det bli anarki.

Folk skulle säkert inte råna en värdetransport om det inte fanns några straffsatser för "jobbet". Att dom inte skulle råna värdetransporten skulle bero på att dom som skyddade dessa pengar inte heller hade blivit bestraffade för att dom mest troligt skulle skjuta den som försökte stjäla lasten.

 

Anar en liten anarkist i dig.

 

Själv skulle jag nog inte klappa till en boxare på käften...även om jag hade lust. Det som hindrar mig från att göra det är inte straffet. Det är det att boxaren säkert klappar till mig mer än en gång och han gör det mycket bättre än vad jag kan få till.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är, om något, sunt förnuft.

 

I Sverige.

 

Att du sedan kallar Saudier och Malaysier för ett grottmongofolk får du stå för.

Enligt dom är deras straffsatser ett ganska sunt förnuft.

 

Sveriges lagar och regler fungerar i Sverige (knappt det) och kan inte bara appliceras på alla länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...