Jump to content
IGNORERAD

Fick precis min Kindle

Surin P3

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Jag är lite skeptisk mot att läsa böcker på en skärm, har fått för mig att det måste vara jobbigt för ögonen, eller? När jag läser böcker så kan jag helt slukas upp i dom och läsa många många timmar i sträck.

Dela på andra sajter

• Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Surin P3

12

• Nicholas

4

• Tommy

3

• Glenn Phuket

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag är lite skeptisk mot att läsa böcker på en skärm, har fått för mig att det måste vara jobbigt för ögonen, eller? När jag läser böcker så kan jag helt slukas upp i dom och läsa många många timmar i sträck.

Har lånat en del böcker till minipaddan, kanonbra och rekommenderas.

Sträckläste "Helvetet inifrån" och hade inga problem med ögonen, jag köpte alltid pockets innan men det kommer jag nog inte göra igen.//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Skärmen på Kindlen är som att läsa på papper.

E-bläcket som används ligger till och med kvar när man stänger av den.

Jag har provat att läsa i ipadden och andra plattor och det är som du säger jobbigt.

Ska ta en bild och jämföra... Återkommer.

Dela på andra sajter

<br /> <br />Tydligen här:<br /> <br />For Android, there is a clear cache button:<br /><br />(Settings -> Apps -> Tapatalk)<br /> <br />post-3076-0-56420600-1365760002.png
<br /><br />Jag har rensat cachen. Det hjälper inte. Tydligen en bugg i senaste uppdateringen av Tapatalk. <br /><br />Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2<br /><br />

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

En liten recension...

Två veckor har gått sedan jag fick Kindlen.

Har läst 3 böcker (totalt ca 1500 sidor), med 50% ljusnivå och på den laddningen som fanns när jag fick Kindlen levererad. Ca 30-40% laddning alltså.

Nu kör jag en första laddning till 100% och återkommer senare med ny recension.

För övrigt läser jag Jo Nesbø. 

Rekommenderas för er som gillar lite spänning och olika delar av världen.

Dela på andra sajter

är det någon som vet om man kan hitta böcker till Kindle på bra sida där de inte kostar något ;)

Dela på andra sajter

Tokotha Thong

är det någon som vet om man kan hitta böcker till Kindle på bra sida där de inte kostar något :wink:

Troligen inte bra att svara i klartext här.

Men.

Om du vill trixa lite så går det att ex låna 2 böcker i veckan från bibliotek.

Kryptering ingår men den är inte svår att avkryptera.

Återstår sedan att konvertera till kindleformat. Finns onlinetjänst för ändamålet.

Tar ca 2 min. Allt enligt hörsägen. Såklart.

Annars. Bukten.

TT

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Dela på andra sajter

Dela på andra sajter

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

är det någon som vet om man kan hitta böcker till Kindle på bra sida där de inte kostar något :wink:

En jättekänd piratbukt borde ju ha lite böcker i sitt register ;-)

Själv tankar jag på en helt annan sida, men den är tyvärr ej öppen, fast MickeSurin och jag tankar som fan där ;-)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...