Surin P3 Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Har som haft problem med böcker på svenska här i Surin ett tag. Det har ibland kommit kompisar med böcker, men de räcker oftast inte till. Och jag har förut försökt få tag på svenska böcker till bra pris till nån slags e-läsare. Förra veckan beställda jag då en Kindle efter att jag sett på http://www.Bokon.se att de har ett bra utbud som numera går att skicka direkt till en Kindle. Och dessutom till riktigt bra priser. Det blev en sån här: http://www.amazon.com/Kindle-Paperwhite-Resolution-Display-Built-/dp/B007OZNZG0/ Har redan laddat ner tre böcker som jag har haft svårt att få tag på. Total kostnad för böckerna: 109 kr. Hos Bokon.se skickar man sedan med ett enkelt klick den köpta boken till sin Kindle och vips, ca en minut senare kan man börja läsa. Återkommer väl senare med mera ingående recension, när jag läst nån bok med Kindlen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 (ändrad) Har haft Sony prs t2 ett år pga e böcker och Thailand. Helt suveränt. Biblioteket lånar ut e böcker online Ändrades April 12, 2013 av Surin P3 tagit bort <br>. Rensa cachen i Tapatalk för att slippa detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Enkelt å smidigt för dom som gillar att läsa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 (ändrad) Varför köpa en dedikerad "Läsplatta"? Funkar det dåligt att läsa böcker på surfplattor? (Jag har aldrig testat) Skall ta och kolla om Biblioteket lånar ut Ljudböcker online, det hade varit fint, och farsans datoranvändande skulle öka med sådär 1000% MVH Tommy Ändrades April 12, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 (ändrad) Varför köpa en dedikerad "Läsplatta"?<br />Funkar det dåligt att läsa böcker på surfplattor?<br />Skall ta och kolla om iblioteket lånar ut Ljudböcker online, det hade varit fint, och farsans datoranvändande skulle öka med sådär 1000%<br /> <br /> <br />MVH Tommy<br /> Batterietid Vikt kontra storlek Ändrades April 12, 2013 av Surin P3 <br> igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2013 (ändrad) Varför köpa en dedikerad "Läsplatta"? Funkar det dåligt att läsa böcker på surfplattor? (Jag har aldrig testat) Skall ta och kolla om Biblioteket lånar ut Ljudböcker online, det hade varit fint, och farsans datoranvändande skulle öka med sådär 1000% MVH Tommy Surfplattornas batteritid är urusel. Kindlen har enligt uppgift 8 veckors batteritid. Även om den bara blir 2-3 veckor, så är det så mycket bättre än att sitta med sladden i väggen hela tiden. Plus att det oftast är någon annan är jag som använder våra surfplattor. Denna Kindle får jag nog ha ifred. Ändrades April 12, 2013 av Surin P3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Misstänkte att det var nåt sånt. ja att sitta på flyget och få slut på batteriet skulle ju vara extremt irriterande om man närmar sej upplösningen på en bra bok... Får väl kolla på en kindle då. Går det att surfa med en läsplatta, typ kolla epost eller läsa på MPR? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2013 Går det att surfa med en läsplatta, typ kolla epost eller läsa på MPR? Det går. Men webbläsaren är urusel vad gäller t.ex. MPR. Kolla Gmail och sånt funkar någotsånär ok. Plus att de läsplattorna som fungerar med "E-Ink" är ju väldigt långsamma vad gäller grafik. Batteriet används endast vid sidbyte. Och därför är också batteritiden så pass mycket längre. Kindle Fire varianterna är ju mera surf/läsplatta i samma skal, men då finns det ju som sagt en hel uppsjö att välja mellan, som inte är av märket Kindle. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Tack för det tipset. För min del upptäckte jag en annan positiv bieffekt av att befinna sig (en längre tid) i hembyn ute på landet, nämligen att mina kunskaper i engelska avsevärt förbättrades de med. Så fort man hade ett ärende till Bangkok, blev det till att handla böcker i masssor. På engelska förstås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 en sån har jag iRiver Story HD WiFi Bibliotek o ett bibliotekskort o det kommer man långt med de e ju gratis o låna böcker... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2013 Skulle gärna låna e-böcker på biblioteket, men det går inte eftersom jag inte bor i Sverige. Och sen är jag jättedålig på att lämna tillbaka böcker till bibliotek i tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 du får be nån som skaffar åt dig, sen kan du ladda o läsa i 28dar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Fast vad gör man om man gillar lukten av trycksvärta från en ny bok? There's nothing better than smell of ink in the morning. Robert Duvall, Apocalypse Now... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Fast vad gör man om man gillar lukten av trycksvärta från en ny bok? There's nothing better than smell of ink in the morning. Robert Duvall, Apocalypse Now... du får skaffa en wunderbaum... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Fast vad gör man om man gillar lukten av trycksvärta från en ny bok? There's nothing better than smell of ink in the morning. Robert Duvall, Apocalypse Now... Eller lukten av gammal saliv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Skulle gärna låna e-böcker på biblioteket, men det går inte eftersom jag inte bor i Sverige.<br /> <br />Och sen är jag jättedålig på att lämna tillbaka böcker till bibliotek i tid. <br /><br /><br />Du skojar? <br />Dom lämnas aldrig tillbaks. <br />Licensen för boken expirerar, boken ligger kvar oläsbar <br /> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2013 <br /><br />Du skojar? <br />Dom lämnas aldrig tillbaks. <br />Licensen för boken expirerar, boken ligger kvar oläsbar <br /> Ja, jag skojar. Men rensa din cache i TapaTalk så får du bort de där otäcka <br>-taggarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 (ändrad) <br /> <br />Ja, jag skojar.<br /> <br />Men rensa din cache i TapaTalk så får du bort de där otäcka <br>-taggarna. Jag försöker rensa men hittar inte var eller hur. Vilken meny? Tapatalk android Ändrades April 13, 2013 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2013 <br /><br />Jag försöker rensa men hittar inte var eller hur. <br />Vilken meny? <br />Tapatalk android <br /> Tydligen här: For Android, there is a clear cache button: (Settings -> Apps -> Tapatalk) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Geifgutten Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Skulle gärna låna e-böcker på biblioteket, men det går inte eftersom jag inte bor i Sverige Det enda du behöver för att låna e-böcker på bibloteket är ett Lånekortsnr, det kan du be någon bekant i Sverige ordna. Jag har bott i Thailand i 10 år och andvänt mitt gamla Lånekortsnr., och det fungerar bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 13, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 13, 2013 Det enda du behöver för att låna e-böcker på bibloteket är ett Lånekortsnr, det kan du be någon bekant i Sverige ordna. Jag har bott i Thailand i 10 år och andvänt mitt gamla Lånekortsnr., och det fungerar bra. Jag vet det. Men jag köper hellre böcker och på så vis får även författaren sin del av den ekonomiska kakan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Förstår att du köper böcker isf att låna dem, jag gör på samma sätt, känns bättre att äga dem bara. Men även om du lånar böcker på biblioteket så får författarna ersättning av biblioteken, så de blir ej lottlösa Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 13, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 13, 2013 Förstår att du köper böcker isf att låna dem, jag gör på samma sätt, känns bättre att äga dem bara. Men även om du lånar böcker på biblioteket så får författarna ersättning av biblioteken, så de blir ej lottlösa Mvh BBJ Författarna får säkert en del pengar av utlånade böcker också. Men jag kan fortfarande inte låna pga att jag bor utomlands. Och att använda någon annans lånekort känns inte helt rätt för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Författarna får säkert en del pengar av utlånade böcker också. Men jag kan fortfarande inte låna pga att jag bor utomlands. Och att använda någon annans lånekort känns inte helt rätt för mig. Hmm va principfast du har blivit i en hast då... Jag har ssv. ett par meter ljudböcker som jag ska ta med ner till dej när jag kommer...Om jag kommer.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 går det att skicka över e-books mellan olika datorer? Någon som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu