Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Varför refererar du till iPhone 4? En två år gammal modell... iPhone 5 har inte glas på baksidan.

 

Däremot har S4 tafflig plast.

 

Herr Chang har talat.

 

På vilket sätt tycker du plast är "taffligt" jämfört t ex med Al. Det finns ju en mängd olika plaster, från en simpel PVC till en sofistikerad Fluorpolymer. Är alla lika taffliga?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen
Varför refererar du till iPhone 4? En två år gammal modell... iPhone 5 har inte glas på baksidan.

 

Däremot har S4 tafflig plast.

 

Herr Chang har talat.

 

Vad då ??? Gläfste du inte lika mkt om plastiga Samsung när iphone4 var på tapeten som nu ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Plast är ju grymt, Lätt och hållbart vilket inte glas är  :nyam:

 

Sen går det lätt att byta ut bakstycket till sin personliga design, Ifånägarna måste skydda sina mobiler så att dom inte går sönder med tjocka och fula skydd vilket typ alla ifånägare gör  :)

Safirglas så snackar vi exklusivt och hållbart.

 

Vill man ha något exklusivt så väljer man väl inte glas som bara går sönder om man tappar det ?  

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Plast är ju grymt, lätt, billigt och hållbart vilket inte glas är  :nyam:

 

Sen är går det lätt att byta ut bakstycket till sin personliga design, Ifånägarna måste skydda sina mobiler så att dom inte går sönder med tjocka och fula skydd :)

 

Vill man ha något exklusivt så väljer man väl inte glas som bara går sönder om man tappar det ?  

 

Sedan är det ju det estetiska.

Plasten är aldrig fin. Glaset är åtminstone fint så länge det är helt.

 

Bara för att ta en annan jämförelse angående "kvalitet". En sketen LG fjärrkontroll Vs. en B&O fjärrkontroll.

Lite så känns det för mig när jag jämför en plastig lur med en iPhone.

 

Nu hade jag, om jag hade haft 5:an, att den hade varit ett antal gram tyngre. Hade den varit gjord i rostfritt så hade jag kanske gillat den bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, det är ju mycket bättre med plast... vilken kvalitetskänsla!

 

Man kan ju prova med att låta bli att släppa mobilen i backen. Det är inte bra för någon mobil, oavsett märke.

 

Herr Chang har talat.

 

Köp ett plastskydd som alla andra så får du den härliga känslan......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vår elektronikkille ( han som inte är elektronikingengör och inte har eller är intresserad av dator)

sålt sin Iphone till någon och ville att jag skulle kopiera ner hans kontakter till simkortet så han kunde ta det till sin nya mobil.

 

Döm om min förvåning...

Telefonen stödjer inte det!

 

Hur ska jag hjälpa honom nu?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att det är krångligt att lämna sekten.

Sektledaren, Pastorn "Kim Jong Jang" borde ju ha en lätt lösning på det :) 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple användare kan även välja att köpa en Android. Så valet är väldigt enkelt. Antingen vill man ha en HTC oneX eller så kanske man vill ha en Ericsson T68. Ett alternativ kan vara att man vill köpa en iPhone och då gör man det.

Väldigt enkelt.

Hade inte en iPhone passat mig så hade jag nog inte köpt en.

Nu är det mest p.g.a att jag kör med Mac som jag har en iPhone och lite andra program som inte riktigt fungerar på en Android, kanske för att programutveklarna inte riktigt brydde sig om att göra en app til Android, kanske det var för svårt?

Vad vet jag.

Låter ju mer som en bortförklaring?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Låter ju mer som en bortförklaring?

 

Vad menar du är en bortförklaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Sedan är det ju det estetiska.

Plasten är aldrig fin. Glaset är åtminstone fint så länge det är helt.

 

Bara för att ta en annan jämförelse angående "kvalitet". En sketen LG fjärrkontroll Vs. en B&O fjärrkontroll.

Lite så känns det för mig när jag jämför en plastig lur med en iPhone.

 

Nu hade jag, om jag hade haft 5:an, att den hade varit ett antal gram tyngre. Hade den varit gjord i rostfritt så hade jag kanske gillat den bättre.

 

Plasten är både lätt att byta och billig att byta dessutom till vilken design du önskar, nästan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag satt och läste jämförelser mellan HTC One och Samsung Galaxy 4. I artikeln står det så här:

"While you can’t really call the iPhone 5 a dinosaur, it certainly seemed like one when positioned next to the One and it’s tidal wave of slick and relevant new features."

 

Tja vad vet jag...enkla människa :14:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du är en bortförklaring.

Ja vad låter det som?

Leksaker du inte fick när du var liten?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.

Det känns lite underligt just nu, så fort någon säger något bra om android så är applesekten inne och förstör en tråd.

Nu finns det ju faktiskt en reell fråga som någon vill ha hjälp med, då är det tvärtyst.

Om ni inte kan hjälpa till i den här tråden ni ändå är i, vad finns det då kvar åt er?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.

Det känns lite underligt just nu, så fort någon säger något bra om android så är applesekten inne och förstör en tråd.

Nu finns det ju faktiskt en reell fråga som någon vill ha hjälp med, då är det tvärtyst.

Om ni inte kan hjälpa till i den här tråden ni ändå är i, vad finns det då kvar åt er?

 

Dagens IQtips :whoco5: : Prova att fråga om råd i en appletråd istället för android dito.

 

Dina så kallade frågor om iPhone för att hjälpa den" otekniske teknikern" är ju bara löjligt,

Vill du ha ett seriöst svar så söker man upp ett forum som sysslar med det, för googla kan du väl  http://bit.ly/11FFsv0 ?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens IQtips :whoco5: : Prova att fråga om råd i en appletråd istället för android dito.

 

Dina så kallade frågor om iPhone för att hjälpa den" otekniske teknikern" är ju bara löjligt,

Vill du ha ett seriöst svar så söker man upp ett forum som sysslar med det, för googla kan du väl  http://bit.ly/11FFsv0 ?

Korkat svar.

Det finns ingen tråd som applesekten kollar på mer än den här.

Och frågorna jag ställer är faktiskt inte löjliga utan helt reella och vad som gäller nu.

 

Visst kan jag ställa frågorna i ett annat forum, men här verkar ju all kunskap om apple finnas har jag hört.

Men visst känns det som ett normalt svar.

Vet man inte så kan man hänvisa till andra eller säga att det kommer att uppfinnas snart ( eller något sånt )

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Plasten är både lätt att byta och billig att byta dessutom till vilken design du önskar, nästan.

 

 

Nja, vet inte om det är så lätt att ha någon annan design på plasten till en GS4 än den som redan är designat för GS4.

Det är ingen som designar formen på sin telefon själv skulle jag tro.

 

För övringt, lätt och billigt var orden.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja vad låter det som?

Leksaker du inte fick när du var liten?

 

Jag är fortfarande inte med.

 

Menar du att jag har en iPhone på grund av att jag inte fick några leksaker när jag var liten?

Eller menar du att jag inte fick välja leksaker när jag var liten och tar ut min hämnd och köper en iPhone?

 

 

På din tid så fanns det väl bara stenar och kottar. Att du idag leker med flashande dioder som låter blip-blop i tid och otid är nog kanske en förklaring till din prylkåthet på äldre dar'

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vår elektronikkille ( han som inte är elektronikingengör och inte har eller är intresserad av dator)

sålt sin Iphone till någon och ville att jag skulle kopiera ner hans kontakter till simkortet så han kunde ta det till sin nya mobil.

 

Döm om min förvåning...

Telefonen stödjer inte det!

 

Hur ska jag hjälpa honom nu?

Synka kontakterna via google

https://support.google.com/mail/answer/2753077

http://www.google.com/sync/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple användare kan även välja att köpa en Android. Så valet är väldigt enkelt. Antingen vill man ha en HTC oneX eller så kanske man vill ha en Ericsson T68. Ett alternativ kan vara att man vill köpa en iPhone och då gör man det.

 

Har Apple användare gjort valet att köpa HTC så är det ju ingen Apple användare mer. Varför tror du Android ökar mer och mer för varje dag som går?  

 

Du kan som Apple användare idag inte köpa en mobil som har 4.5" skärm. Det är helt omöjligt om du vill fortsätta vara en Apple nörd :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.

Det känns lite underligt just nu, så fort någon säger något bra om android så är applesekten inne och förstör en tråd.

Nu finns det ju faktiskt en reell fråga som någon vill ha hjälp med, då är det tvärtyst.

Om ni inte kan hjälpa till i den här tråden ni ändå är i, vad finns det då kvar åt er?

Ja det är ju förstås ingen från Härmapa sekten som kastar någon paj. Bara Apple användare som vill förstöra :crazy:

 

Kopiera till simkort känns lite 90 tal. De flesta synkar väl ändå sina kontakter på någon nättjänst.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Har Apple användare gjort valet att köpa HTC så är det ju ingen Apple användare mer. Varför tror du Android ökar mer och mer för varje dag som går?  

 

Du kan som Apple användare idag inte köpa en mobil som har 4.5" skärm. Det är helt omöjligt om du vill fortsätta vara en Apple nörd :D

 

 

Ja, sedan finns det folk som kan ha två telefoner eller t.o.m fler, allt beroende efter behov.

Men i den inboxade värld som du lever i så finns inte den möjligheten, allt verkar vara av eller på.

Att man inte kan få en 4,5" skärm på en iPhone är faktiskt lite synd, det måste jag hålla med om. Men även om man skulle kunna få det och kanske 4,4" och 4,6" så skulle du fortsätta gnälla eftersom inte iPhone kör med Android.

 

Nu har jag ingen telefon med Android, men jag innehar en padda med Android, närmare bestämt en Samsung galaxy xxxx.

En liten lowbudget som följde med vid köp av TV'n. Den är lika öppen som alla andra Android grejer, men jag kan inte hitta något spännande med den. Den ligger faktiskt oanvänd och samlar damm.

 

 

Jag gillar raka och "simpla" produkter. Inga krusiduller ska det vara.

Vissa skulle säkert önska att beställa sin Android-lur som ett GDS-kit och löda ihop telefonen själv, för att sedan tweeka den till max så den glöder.

 

 

It's just a fucking phone for gods sake.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, sedan finns det folk som kan ha två telefoner eller t.o.m fler, allt beroende efter behov.

Men i den inboxade värld som du lever i så finns inte den möjligheten, allt verkar vara av eller på.

Att man inte kan få en 4,5" skärm på en iPhone är faktiskt lite synd, det måste jag hålla med om. Men även om man skulle kunna få det och kanske 4,4" och 4,6" så skulle du fortsätta gnälla eftersom inte iPhone kör med Android.

 

Nu har jag ingen telefon med Android, men jag innehar en padda med Android, närmare bestämt en Samsung galaxy xxxx.

En liten lowbudget som följde med vid köp av TV'n. Den är lika öppen som alla andra Android grejer, men jag kan inte hitta något spännande med den. Den ligger faktiskt oanvänd och samlar damm.

 

 

Jag gillar raka och "simpla" produkter. Inga krusiduller ska det vara.

Vissa skulle säkert önska att beställa sin Android-lur som ett GDS-kit och löda ihop telefonen själv, för att sedan tweeka den till max så den glöder.

 

 

It's just a fucking phone for gods sake.

Jag tror väldigt få användare gå omkring med 2 smartphone i fickan. Har dom båda märkena använder dom 1 utav dom och låter den andra ligga i lådan hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fortfarande inte med.

Menar du att jag har en iPhone på grund av att jag inte fick några leksaker när jag var liten?

Eller menar du att jag inte fick välja leksaker när jag var liten och tar ut min hämnd och köper en iPhone?

På din tid så fanns det väl bara stenar och kottar. Att du idag leker med flashande dioder som låter blip-blop i tid och otid är nog kanske en förklaring till din prylkåthet på äldre dar'

Det vet du bara själv?

Och stenar och kottar kunde man göra mycket med:D

Men jag vet dock inte vad dioder och blip blop kommer in i bilden.

Men jag får väl anta att ordspråket stämmer. Som man känner sig själv, så känner man andra?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför refererar du till iPhone 4? En två år gammal modell... iPhone 5 har inte glas på baksidan.

 

Däremot har S4 tafflig plast.

 

Herr Chang har talat.

Vem vill ha en skitmobil som 5'an. Det enda de gjort med den är väl att fixa misstaget med glaset, förutom då att sätta in föråldrade lösningar som gör att de prestandamässigt ligger efter de andra nylanserade mobilerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...