Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

När androidexperterna ändå är behjälpliga: fastän jag har mobilen på ljudlös brummar summern... Går den att stänga av?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

När androidexperterna ändå är behjälpliga: fastän jag har mobilen på ljudlös brummar summern... Går den att stänga av?

 

Jag blev så trött på allt brummande, pipande och blinkande så jag stängde av all datakommunikation och använder luren numera bara att telefonera med och ta lite bilder.

Tyst och lugnt på nätterna. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

fastän jag har mobilen på ljudlös brummar summern

 

Summern? Är det vibratorn du menar? När man stänger av ljudet har man en valmöjlighet att stänga av ljudet helt+vibratorn, eller låta vibratorn va på med ljudet avstängt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
När androidexperterna ändå är behjälpliga: fastän jag har mobilen på ljudlös brummar summern... Går den att stänga av?

 

Du får trycka 2 gånger på ljudikonen så blir den knäpptyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

När androidexperterna ändå är behjälpliga: fastän jag har mobilen på ljudlös brummar summern... Går den att stänga av?

Hej

Nu förstår du fördelen med att kunna ta bort batteriet  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälper tyvärr inte

 

Jag har ett par larm konfigurerade (på en S3, standardappen "klocka")

 

Alla dagar i veckan är markerade så jag helt säkert vet att det kommer att ringa i morgon bitti.

Möjligen kan lördag och söndag vara avmarkerade om det passar.

 

Du kan t.ex.ha ett larm för den veckan du jobbar förmiddag och ett annat för den veckan du jobbar eftermiddag.

Längst ut till höger aktiverar eller avaktiverar du rätt larm.

 

Vad är problemet?

Jag tycker det är enkelt men möjligen har jag missuppfattat i vanlig ordning.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får trycka 2 gånger på ljudikonen så blir den knäpptyst.

 

fantastiskt! Nu går det ju att leva igen  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par larm konfigurerade (på en S3, standardappen "klocka")

 

Alla dagar i veckan är markerade så jag helt säkert vet att det kommer att ringa i morgon bitti.

Möjligen kan lördag och söndag vara avmarkerade om det passar.

 

Du kan t.ex.ha ett larm för den veckan du jobbar förmiddag och ett annat för den veckan du jobbar eftermiddag.

Längst ut till höger aktiverar eller avaktiverar du rätt larm.

 

Vad är problemet?

Jag tycker det är enkelt men möjligen har jag missuppfattat i vanlig ordning.

Rent principiellt tycker jag man ska kunna aktivera funktioner som man är intresserade av att använda inte tvärtom. Om man nu är intresserad av att förutbestämma vilka veckodagar ett alarm skall ljuda så skulle man kunna aktivera den funktionen i annat fall borde den vara "utgråad". Nu måste jag ta hänsyn till veckodagarna vare sig jag vill eller inte. Om jag markerar alla veckodagar försvinner markeringen för varje veckodag alarmet ringer dvs har den nu ringt på en onsdag är onsdags markeringen borta. Så när jag aktiverar samma larmtid om kanske tre veckor måste jag åter igen markera onsdag. Detta är dock ett mindre problem som går att lära sig att leva med. Jag är väl också van funktionerna på iPhone så därför känns det krångligt.

 

En idi*tisk funktion som finns på iPhone de är att sms signalen låter två gånger vare sig man vill eller inte. Förbannat irriterande. Men den största "hål i huvudet" funktionen står nog i alla fall Samsungen för som piper när den är fulladdad, det slår alla rekord på dumma funktioner.

 

Åter idag raderade jag förövrigt ett mejl ofrivilligt i S3:an när jag skulle markera det som oläst. Är väl att jag är mer inkörd på iPhonen men det vore ju trevligt med en varning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina veckodagsmarkeringar försvinner inte.

 

Jag sätter på eller stänger av larmet med klocksymbolen längst ut till höger och har då alla veckodagar markerade

eftersom det är den inställningen jag sparat.

 

Under inställningar för mail / allmänna inställningar kan man markera "Bekräfta raderingar"

så får osäkra personer möjligheten att ångra sig innan det är för sent.

 

Du verkar ha med dig en stor osäkerhet angående hanteringen av inställningar från din iPhone

vilket vi alla förstår och förlåter.

 

Välkommen till en ny och fri Värld.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har för mig att på iphone kan man ställa in att sms-signal inte ska upprepas. Minns att jag gjorde något förut att slippa det, kollar när jag kommer hem inatt om det inte löst sig innan.

Testade att ladda upp Samsungen till 100% med ljudet på idag, satt visserligen i rummet bredvid men jag hörde då inget pip när den var färdigladdad men grönt lyste den..

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina veckodagsmarkeringar försvinner inte.

Jag sätter på larmet med klocksymbolen längst ut till höger och har då alla dagar markerade

eftersom det är den inställningen som sparats.

Jag markerade alla dagar igår och efter att den ringde i morse är onsdag borta.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har använt larmfunktionen en gång på min S3:a och det är min själ den enda gången den inte har gett ljud ifrån sej på småtimmarna. :angry2:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En idi*tisk funktion som finns på iPhone de är att sms signalen låter två gånger vare sig man vill eller inte.

 

Har för mig att på iphone kan man ställa in att sms-signal inte ska upprepas. Minns att jag gjorde något förut att slippa det, kollar när jag kommer hem inatt om det inte löst sig innan.

 

Inställningar > Notiser > Meddelanden > Repetera notis... Ställ in antal repeteringar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inställningar > Notiser > Meddelanden > Repetera notis... Ställ in antal repeteringar. 

Där ser man iPhone är nog bäst ändå.

 

Hade för mig jag läst att det inte gick att ändra, men det kanske har kommit en uppdatering om jag inte var felinformerad.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det här med ljudsignal vid fulladdat batteri verkar bara gälla Galaxy S3 LTE, alltså 4g versionen. Någon påstod att det ska fungera att ladda ner appen GSam Battery Monitor. Laddade ner och kollade och det finns ett sätt att stänga av ljudet för fulladdat batteri men om det gäller i bara appen eller löser pipandet i själva telefonen kan jag inte svara på då jag inte har någon ljudnotifikation vid fulladdat. Det är redan förinställt på tyst men om ni vill kolla så får ni först gå in i inställningar på appen - alarm - laddning klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med ljudsignal vid fulladdat batteri verkar bara gälla Galaxy S3 LTE, alltså 4g versionen. Någon påstod att det ska fungera att ladda ner appen GSam Battery Monitor. Laddade ner och kollade och det finns ett sätt att stänga av ljudet för fulladdat batteri men om det gäller i bara appen eller löser pipandet i själva telefonen kan jag inte svara på då jag inte har någon ljudnotifikation vid fulladdat. Det är redan förinställt på tyst men om ni vill kolla så får ni först gå in i inställningar på appen - alarm - laddning klar.

Hmm känner mig lite små dum nu men jag hittar inga inställningar i appen.

 

Var det gratisvarianten du menade

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Hmm känner mig lite små dum nu men jag hittar inga inställningar i appen.   Var det gratisvarianten du menade
Tryckk till vänster om hemknappen på telefonen när du har appen öppen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tryckk till vänster om hemknappen på telefonen när du har appen öppen.

hmm jag tyckte jag provade de innan. Nåja tack för hjälpen får se om det hjälper

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bristande kreativitet skulle jag tro. Det är inte lätt att tvingas vara härmapa.

 

Herr Chang har talat.

För att visa att  med Android kan du göra alt utom barn :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

För att man kan om man vill  :crazy:

Man kan ju göra på iPhone android utseende också OM MAN VILL för det kan man. Det finns appar till det Men varför göra det.

Om jag köper iPhone så vill jag ha iPhone om jag köper android så vill jag att det ska vara android. 

Så min fråga är inte besvarad. Varför gör man om android till iPhone om nu hattar den så mycket? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...