Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har haft iPhone , 2 stycken i ca 5 år tror jag.  Jag har nu haft en Samsung S3 4G i ca ett halvår. Jag ville prova något annat och tyckte iPhone 5 inte lockade så mycket.

 

Det första problemet var att få Samsungen att klara en hel dag på en laddning. Nu förstår jag detta eviga chat från androidfanatiker om att det inte går att byta batteri på en iPhone.  Men de problemet hade jag inte med någon av mina iPhones. Jag använder Samsungen på samma sätt som jag använt mina tidigare iPhones. Lösningen på det om man frågar en androidfanatiker är att stänga av allt så som internett osv. Men hallå då fungerar ju inte Puch mail whatsapp och sånt.

 

Alarm klocka är gjord för att man ska göra fel då man måste välja rätt veckodag. Varför kan man inte bara ställa in tiden på kvällen då man vill bli väckt utan att behöva ställa in veckodag.

 

Mejlen verkar inte uppdatera riktigt vissa mejl som jag läst på jobbet står fortfarande som oöppnade. Av någon anledning kommer jag bara åt skickade mejl som jag skickat från mobilen.

 

Laddaren trasig efter två veckor, sprickor i bakstycket efter en månad, Buggiga program som kraschar.

 

Så till det mest idi*tiska av allt. Telefonjäveln piper och tänder upp skärmen återkommande när den är fulladdad. Hur jävla dumt är inte det? Hur tänkte man när man kom på att man skulle ha en sådan funktion som inte går att stänga av. Jag blir ständigt väckt, tack Samsung för det. Bara denna funktion gör telefonen till det sämsta köp jag har gjort.

 

Aldrig mer en Samsungtelefon.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft iPhone , 2 stycken i ca 5 år tror jag.  Jag har nu haft en Samsung S3 4G i ca ett halvår. Jag ville prova något annat och tyckte iPhone 5 inte lockade så mycket.   Det första problemet var att få Samsungen att klara en hel dag på en laddning. Nu förstår jag detta eviga chat från androidfanatiker om att det inte går att byta batteri på en iPhone.  Men de problemet hade jag inte med någon av mina iPhones. Jag använder Samsungen på samma sätt som jag använt mina tidigare iPhones. Lösningen på det om man frågar en androidfanatiker är att stänga av allt så som internett osv. Men hallå då fungerar ju inte Puch mail whatsapp och sånt.   Alarm klocka är gjord för att man ska göra fel då man måste välja rätt veckodag. Varför kan man inte bara ställa in tiden på kvällen då man vill bli väckt utan att behöva ställa in veckodag.   Mejlen verkar inte uppdatera riktigt vissa mejl som jag läst på jobbet står fortfarande som oöppnade. Av någon anledning kommer jag bara åt skickade mejl som jag skickat från mobilen.   Laddaren trasig efter två veckor, sprickor i bakstycket efter en månad, Buggiga program som kraschar.   Så till det mest idi*tiska av allt. Telefonjäveln piper och tänder upp skärmen återkommande när den är fulladdad. Hur jävla dumt är inte det? Hur tänkte man när man kom på att man skulle ha en sådan funktion som inte går att stänga av. Jag blir ständigt väckt, tack Samsung för det. Bara denna funktion gör telefonen till det sämsta köp jag har gjort.   Aldrig mer en Samsungtelefon.
Har samma iphone-historik o valde S3 av samma anledning. Har inte märkt av dålig batteritid men Abdroids instabilitet är en stor nagel i ögat. F.n. kommer "processen com.goggle... har stoppats", webbläsaren kraschar för ofta, Play Butik funkar ej... Inte så bra
Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma iphone-historik o valde S3 av samma anledning. Har inte märkt av dålig batteritid men Abdroids instabilitet är en stor nagel i ögat.

F.n. kommer "processen com.goggle... har stoppats", webbläsaren kraschar för ofta, Play Butik funkar ej... Inte så bra

Du måste haft otur. Har inte märkt detta alls.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jag har haft iPhone , 2 stycken i ca 5 år tror jag.  Jag har nu haft en Samsung S3 4G i ca ett halvår. Jag ville prova något annat och tyckte iPhone 5 inte lockade så mycket.

 

Det första problemet var att få Samsungen att klara en hel dag på en laddning. Nu förstår jag detta eviga chat från androidfanatiker om att det inte går att byta batteri på en iPhone.  Men de problemet hade jag inte med någon av mina iPhones. Jag använder Samsungen på samma sätt som jag använt mina tidigare iPhones. Lösningen på det om man frågar en androidfanatiker är att stänga av allt så som internett osv. Men hallå då fungerar ju inte Puch mail whatsapp och sånt.

 

Alarm klocka är gjord för att man ska göra fel då man måste välja rätt veckodag. Varför kan man inte bara ställa in tiden på kvällen då man vill bli väckt utan att behöva ställa in veckodag.

 

Mejlen verkar inte uppdatera riktigt vissa mejl som jag läst på jobbet står fortfarande som oöppnade. Av någon anledning kommer jag bara åt skickade mejl som jag skickat från mobilen.

 

Laddaren trasig efter två veckor, sprickor i bakstycket efter en månad, Buggiga program som kraschar.

 

Så till det mest idi*tiska av allt. Telefonjäveln piper och tänder upp skärmen återkommande när den är fulladdad. Hur jävla dumt är inte det? Hur tänkte man när man kom på att man skulle ha en sådan funktion som inte går att stänga av. Jag blir ständigt väckt, tack Samsung för det. Bara denna funktion gör telefonen till det sämsta köp jag har gjort.

 

Aldrig mer en Samsungtelefon.

Batteriet är ju alla smartphones akilleshäl.. att en iphone klara längre har ju delvis med skärmstorleken att göra. Vet inte hur det funkar på Samsung.. jag kan köra nåt som heter strömsparfunktion.. den stänger av allt men när du starta telefonen så starta den upp allt igen utom skärmen som ligger på auto... så internet, mail.. och allt annat funkar utan att man behöver göra nåt. Kör du med Tasker kan du ställa in precis hur du vill ha det. Alarmklockan förstår jag inte ens varför du hänger upp dig på? :)

 

Mitt råd är att skicka iväg telefonen på garantin... för jag känner inte igen några av dina problem som du nämner i övrigt. Men nu vet du ju vad som passar dig och dina behov så det är väl bara och köpa en iphone igen.:) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft iPhone , 2 stycken i ca 5 år tror jag.  Jag har nu haft en Samsung S3 4G i ca ett halvår. Jag ville prova något annat och tyckte iPhone 5 inte lockade så mycket.

 

Det första problemet var att få Samsungen att klara en hel dag på en laddning. Nu förstår jag detta eviga chat från androidfanatiker om att det inte går att byta batteri på en iPhone.  Men de problemet hade jag inte med någon av mina iPhones. Jag använder Samsungen på samma sätt som jag använt mina tidigare iPhones. Lösningen på det om man frågar en androidfanatiker är att stänga av allt så som internett osv. Men hallå då fungerar ju inte Puch mail whatsapp och sånt.

 

Alarm klocka är gjord för att man ska göra fel då man måste välja rätt veckodag. Varför kan man inte bara ställa in tiden på kvällen då man vill bli väckt utan att behöva ställa in veckodag.

 

Mejlen verkar inte uppdatera riktigt vissa mejl som jag läst på jobbet står fortfarande som oöppnade. Av någon anledning kommer jag bara åt skickade mejl som jag skickat från mobilen.

 

Laddaren trasig efter två veckor, sprickor i bakstycket efter en månad, Buggiga program som kraschar.

 

Så till det mest idi*tiska av allt. Telefonjäveln piper och tänder upp skärmen återkommande när den är fulladdad. Hur jävla dumt är inte det? Hur tänkte man när man kom på att man skulle ha en sådan funktion som inte går att stänga av. Jag blir ständigt väckt, tack Samsung för det. Bara denna funktion gör telefonen till det sämsta köp jag har gjort.

 

Aldrig mer en Samsungtelefon.

Det är väl kul att kunna ställa väckning när du skall till jobbet,och samtidigt ställa väckning när du skall hem från jobbet :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste haft otur. Har inte märkt detta alls.
Jag är känd för att få måndagsex...
Link to comment
Dela på andra sajter

Batteriet är ju alla smartphones akilleshäl.. att en iphone klara längre har ju delvis med skärmstorleken att göra. Vet inte hur det funkar på Samsung.. jag kan köra nåt som heter strömsparfunktion.. den stänger av allt men när du starta telefonen så starta den upp allt igen utom skärmen som ligger på auto... så internet, mail.. och allt annat funkar utan att man behöver göra nåt. Kör du med Tasker kan du ställa in precis hur du vill ha det. Alarmklockan förstår jag inte ens varför du hänger upp dig på? :)

 

Mitt råd är att skicka iväg telefonen på garantin... för jag känner inte igen några av dina problem som du nämner i övrigt. Men nu vet du ju vad som passar dig och dina behov så det är väl bara och köpa en iphone igen. :)

Jag vill att internet ska fungera även då jag inte aktivt använder telefonen.

 

Jag hänger upp mig på alarmklockan för att de har hänt att jag inte blivit väckt pga fel veckodag. På iPhone hade ett antal olika tider förinställda när jag trött vinglar mot sängen från soffan är det bara att aktivera rätt tid men på samsungen måste jag välja rätt veckodag annars är det kört. Det känns lite överarbetat.

 

Angående pipandet när den laddat färdigt har jag läst flera trådar om så det är det många som har problem med. Enda lösningen verkar vara att roota och ladda annan rom. Någon hade även mejlat samsung och deras lösning var att stänga av ljudet. :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill att internet ska fungera även då jag inte aktivt använder telefonen.

 

Jag hänger upp mig på alarmklockan för att de har hänt att jag inte blivit väckt pga fel veckodag. På iPhone hade ett antal olika tider förinställda när jag trött vinglar mot sängen från soffan är det bara att aktivera rätt tid men på samsungen måste jag välja rätt veckodag annars är det kört. Det känns lite överarbetat.

 

Angående pipandet när den laddat färdigt har jag läst flera trådar om så det är det många som har problem med. Enda lösningen verkar vara att roota och ladda annan rom. Någon hade även mejlat samsung och deras lösning var att stänga av ljudet. :crazy:

 

varför inte bara installera någon av de Appar som löser detta problem ?

 

t.ex https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.douglash.silentoncharge&feature=also_installed#?t=W251bGwsMSwxLDEwNCwidWsuY28uZG91Z2xhc2guc2lsZW50b25jaGFyZ2UiXQ..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger upp mig på alarmklockan för att de har hänt att jag inte blivit väckt pga fel veckodag.

 

Hade tidigare en app som hette "alarm clock extreme" då även jag, i början, retade mig på den inbyggda alarmklockan, numera tycker jag den inbyggda är helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men då hör jag väl inte om någon ringer eller om jag får sms när jag har laddaren i. De är ju inte det jag är ute efter. Jag vill inte bli väckt för att min telefon är fulladdad det är allt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag inte blivit väckt pga fel veckodag

 

Å andra sidan så kan du ju bara avmarkera alla dagar o ställa in alarmet på kvällen - då blir det ingen upprepning av larmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jo men då hör jag väl inte om någon ringer eller om jag får sms när jag har laddaren i. De är ju inte det jag är ute efter. Jag vill inte bli väckt för att min telefon är fulladdad det är allt.

Det verkar idi*tiskt att man inte kan stänga av ljudet för fulladdat batteri. Det hade jag också blivit förbannad på... det är ju på nätterna man laddar telefonen, hur fan tänkte dom där?! På min HTC har jag inte det problemet iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men då hör jag väl inte om någon ringer eller om jag får sms när jag har laddaren i. De är ju inte det jag är ute efter. Jag vill inte bli väckt för att min telefon är fulladdad det är allt.

 

Funkar denna även på S3 månne ?

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.psencik.simple.silencer&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImN6LnBzZW5jaWsuc2ltcGxlLnNpbGVuY2VyIl0.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men då hör jag väl inte om någon ringer eller om jag får sms när jag har laddaren i. De är ju inte det jag är ute efter. Jag vill inte bli väckt för att min telefon är fulladdad det är allt.

Du går på inställningar, välj ljud, sedan volym, du kommer att se 4 reglage, sänker ljud för system utan att sänka ljud för resterande. Så kommer det att funka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Du går på inställningar, välj ljud, sedan volym, du kommer att se 4 reglage, sänker ljud för system utan att sänka ljud för resterande. Så kommer det att funka. 
Det förslaget har nog förekommit i alla trådar från diverse forum i denna fråga jag läst och det funkar tydligen inte. Tur att jag alltid stänger av ljudet helt när jag ska sova så slipper man irritera sig på detta :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Du går på inställningar, välj ljud, sedan volym, du kommer att se 4 reglage, sänker ljud för system utan att sänka ljud för resterande. Så kommer det att funka. 

Hjälper tyvärr inte

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förslaget har nog förekommit i alla trådar från diverse forum i denna fråga jag läst och det funkar tydligen inte. Tur att jag alltid stänger av ljudet helt när jag ska sova så slipper man irritera sig på detta :)

Funkar för mig, därför tycker jag att det är värd att prova då det gäller samsung och färdig laddning är ju system ljud

Man kan pröva också Blockerings läge där kan man stänga visa ljud mellan olika klockslag.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med en App som heter Timerific. Den ställer mobilen i ljudlös läge kl21 och slår på ljudet strax innan larmet går igång så jobbet kan ringa och väcka mig om jag skulle försova mig.

 

Har funkat helt klockrent i 3 år nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar för mig, därför tycker jag att det är värd att prova då det gäller samsung och färdig laddning är ju system ljud

Man kan pröva också Blockerings läge där kan man stänga visa ljud mellan olika klockslag.

Mitt systemljud är neddraget max sedan länge

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med en App som heter Timerific. Den ställer mobilen i ljudlös läge kl21 och slår på ljudet strax innan larmet går igång så jobbet kan ringa och väcka mig om jag skulle försova mig.

 

Har funkat helt klockrent i 3 år nu.

Tack för tipset. Tyvärr inget för mig då jag arbetar skift.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu tänker du lika bakvänt som de som har knåpat ihop dessa ologiska program som följer med S3.

Det vore väl bättre om det fanns appar för att kunna aktivera dessa pip, om nu någon tycker det är käckt att lyssna på dem mitt i natten.

 

Jag håller helt med Mankan, samt tycker jag att programmen i Galaxy S3 är omständiga, användarovänliga och ologiska. Det finns något asiatiskt över det hela.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tänker du lika bakvänt som de som har knåpat ihop dessa ologiska program som följer med S3.

Det vore väl bättre om det fanns appar för att kunna aktivera dessa pip, om nu någon tycker det är käckt att lyssna på dem mitt i natten.

 

Jag håller helt med Mankan, samt tycker jag att programmen i Galaxy S3 är omständiga, användarovänliga och ologiska. Det finns något asiatiskt över det hela.

 

Det är väl därför olika människor med olika logik väljer olika produkter från olika leverantörer.

 

Om alla tyckte som du i det här fallet hade väl knappast telefonen fått så många bra betyg från de som testat den och sålt så många av den ?

 

Valfrihet är det bästa som finns.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...