Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Nej det är ju svårt att genomföra undersökningen på ett korrekt sätt när man testar t.ex en Samsungtelefon mot en undermålig iphone.

 

Det blir liksom inte test på lika vilkor då, därav resultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad får dig att tro att undersökningen är genomförd på ett korrekt sätt?

 

Herr Chang har talat.

 

Vad skulle få mej att tro att den inte är korrekt gjord?

Lagd åt det konspiratoriska hållet?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Sååå då har man äntligen fått tummen ur flashat [ROM][5.1.1.r4][Official][OTA] EXODUS Android Lollipop på OPO'n.

 

CM va bra men väl plottrigt, Oxygen härligt rent och fint men Exodus rockar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Sååå då har man äntligen fått tummen ur flashat [ROM][5.1.1.r4][Official][OTA] EXODUS Android Lollipop på OPO'n.

 

CM va bra men väl plottrigt, Oxygen härligt rent och fint men Exodus rockar. :)

Vareviga gång jag pillar med sånt är jag så rädd att bricka telefonen... Men det har varit värt det i alla fall, och hitintills inte nån brick.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får dig att tro att undersökningen är genomförd på ett korrekt sätt?

 

Herr Chang har talat.

 

 

 

Hur gick det, var undersökningen felaktigt utförd som du ville påskina eller var det bara väder som skulle ut?

Vad jag läste så var det "årets stora kartläggning från Bredbandskollen och Internetstiftelsen i Sverige" som dessa uppgifter kom ifrån.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hur gick det, var undersökningen felaktigt utförd som du ville påskina eller var det bara väder som skulle ut?

Vad jag läste så var det "årets stora kartläggning från Bredbandskollen och Internetstiftelsen i Sverige" som dessa uppgifter kom ifrån.

Ett vettigt test hade varit samma operatör och samma plats.

7ca1868cf9e0b68f61fd7919edca8c2b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett vettigt test hade varit samma operatör och samma plats.

7ca1868cf9e0b68f61fd7919edca8c2b.jpg

 

Är inte antal testade operatörer, tillfällen och platser nog?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är inte antal testade operatörer, tillfällen och platser nog?

Nej, det är det nog inte.

Det kanske visar att folk med iPhone befinner sig där det är dåligare täckning eller att dom kör 3G.

Det säger dock inte att iPhone är långsammare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är det nog inte.

Det kanske visar att folk med iPhone befinner sig där det är dåligare täckning eller att dom kör 3G.

Det säger dock inte att iPhone är långsammare.

 

Sämre täckning kan innebära att en mobil av sämre konstruktion inte får bra värden medan en bättre konstruktion får fina värden vilket inte visar sej i samma utsträckning i rena labb-tester.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sämre täckning kan innebära att en mobil av sämre konstruktion inte får bra värden medan en bättre konstruktion får fina värden vilket inte visar sej i samma utsträckning i rena labb-tester.

 

Man behöver inget labb, bara några diverse platser och operatörer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inget labb, bara några diverse platser och operatörer.

 

En hel del kommuner har gjort detta i sin sopbilar men vad jag vet så är det samma modell av mobil då man ville ha fram hur bra täckning de olika operatörerna lämnar i olika delar av deras kommun.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Nära nu!

OnePlus 2 annonseras inatt.

#HYPE or GTFO. :D

https://oneplus.net/invites?kolid=RYZYIW

gå å lägg dig, 6 tim kvar.

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen tappade sin Samsung Galaxy S5 Active i havet vid sin båtplats i Stenungsund, han åkte hem till Kungälv och tillbaks med badbyxor och en mask för att dyka, resan tog väl 1 timma.

Efter 3-4 dyk 2 meter ner till botten så hittade han sin lur, och tänkte "Bra jag räddade iaf SIM-kortet".

 

Men han var lite förvånad när han kom upp, allt funkade efter en dryg timma på havets botten!

Androids mångfald Rules!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha fy fan du är så korkad att klockorna stannar som tror att det är mjukvaran som räddade telefonen :) :) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha fy fan du är så korkad att klockorna stannar som tror att det är mjukvaran som räddade telefonen :):):)

Japp, du kan väl berätta vilka iOS lurar som hade klarat det där?

Borde inte... Men med mångfald menade jag det gigantiska urvalet av lurar som går på Android, vill du ha en stryktålig telefon, så finns det ett stort urval av lurar som klarar en hel del, dock ingen iOS lur.

Förresten du borde ha förstått det, så vem är korkad, och väkommen till MPR!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, andraoidsortering passar utmärkt för de som inte kan pinka och hålla i mobilen samtidigt utan att tappa den :)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, andraoidsortering passar utmärkt för de som inte kan pinka och hålla i mobilen samtidigt utan att tappa den :)

Herr Chang har talat.

Lite kul och fyndigt ord, men på tal om att tappa androidluren  när man pinkar, så är det väl lika eländigt för vissa iPhonefans som är så indoktrinerade att de tror de är osynliga för kameraövervakningen på stora internationella flygplatser.:big_smile:

Ändrades av Jive
felstavning

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Jive... Man får ju gissa sej till vad du menar, men jag gissa på nåt kul :big_smile:

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Samsung...det sjunkande skeppet. Vinsterna sjunker...vad gör vi då...jo vi fortsätter att kopiera av det företag som tjänar bäst.

 

http://www.cultofandroid.com/75226/samsungs-so-far-behind-apple-its-ripping-off-ios-6/

Har du inte kommit ur sandlådestadiet än? Buuhhh Samsung snodde vår batteri-icon.

Kan ju bara tänka mig hur det lät uppe i Falun för en sisådär 35-40 år sen när lilla jokkmokksjocke satt i sandlådan och böla över att någon snodde hans hink och spade. Med tanke på hur det låter idag när ett företag har en icon som liknar något annats företag icon :rolleyes: 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har du inte kommit ur sandlådestadiet än? Buuhhh Samsung snodde vår batteri-icon.

Kan ju bara tänka mig hur det lät uppe i Falun för en sisådär 35-40 år sen när lilla jokkmokksjocke satt i sandlådan och böla över att någon snodde hans hink och spade. Med tanke på hur det låter idag när ett företag har en icon som liknar något annats företag icon :rolleyes: 

Det var nog i Jokkmokk han bölade i sandlådan.

Har herrn månne använt sig av Apples navigeringstjänst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det var nog i Jokkmokk han bölade i sandlådan.

Har herrn månne använt sig av Apples navigeringstjänst?

Jocko jokkmokksjocke aka lappen är väl hemmahörande i Falun om jag inte minns fel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lappen har ju rätt, ser nu att både win7 och win10 har snott ikonen åxå. Dom jävlarna på pyttemjuk har ritat av ett batteri. Vilka jäkla spån, skulle ju ha ritat en ros istället med en ballong på som blåses upp när jag vill se hur mycket kräm jag har kvar på batteriet. Rita ett batteri är så jäkla spånigt när nån annan gjort det redan.

Bilar borde åxå ha pedalerna på olika ställen, varför inte ha bromspedalen i baksätet eller passagerarsätet? Kärringen sitter ju där och försöker köra i alla fall. Eller flytta hela baletten dit gas, broms och ratt. Försöka hålla allting enkelt är ju så jäkla B.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jocko jokkmokksjocke aka lappen är väl hemmahörande i Falun om jag inte minns fel. 

Jo, men vad jag minns så är han väl från det riktiga Norrland. Fast han kanske höll till i sandlådan i vuxen ålder? Vad vet jag. Apple rules oavsett
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...