Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

 

Nej, Saida Andersson vet jag gott och väl vem det var. Hon bodde i Boden om jag inte minns fel.

 

Angående min "teknik" så gör det dig väldigt upprörd och då fungerar det.

Jag hade lika gärna kunnat skriva att du kompenserade med nya prylar bara för att kompensera för den dåliga cykeln du hade som 14-åring och självklart hade även det varit en vild gissning som inte hade haft någon som helst förankring i verkliga livet.

 

Men jag kan ge mig fan på att du hade gått mer i taket om jag hade kört med cykeln i stället för att köra med klyschan om män i övre medelåldern.

Att man skriver om gamla gubbar och unga fruar hör till vanligheterna och jag vet inte om det är din bil eller att jag skrev ung fru som gör dig upprörd.

 

Är det att jag skrev att du hade en ung fru som gör dig upprörd så ber jag hemskt mycket om ursäkt. Jag visste inte ens att du hade en fru.

 

Är det att jag skrev om din bil eller telefon som gör dig upprörd så ber jag inte om ursäkt. Då identifierar du dig verkligen med dinamaterialistiska saker så då låter jag dig vara upprörd.

 

 

Anyway, så lovar jag att inte nämna någonting om dig, din fru, din bil eller dina tekniska apparater något mer.

 

Over and out

Du kan kalla det upprörd vad du vill. Personligen känner jag mig kolugn.

Men fortfarande förstår jag att du visst gör så för att reta upp motståndaren.

Vad du bevisligen inte verkar förstå är att du tenderar att gå in på personliga saker som du inte har med att göra.

Att du sen fortsätter att spinna i samma anda då om jag har fru eller inte är ovidkommande. Och definitivt ot i en tråd om android eller Apple

Vad vet du vem jag har haft till partner tidigare eller ålder på min fru Eller övrig info om mig som person som inte har ett skit med tråden att göra. Överhuvudtaget har min familj inte ett dugg med diskussioner om telefoner att göra. Det borde en normalbegåvad person förstå.

I trådar där vi diskuterar bokstavs sjukdomar är vad jag borde gå för kurser för att lära mig att läsa också ganska ovidkommande.

Om du inte förstår sådant i allmänhet så borde du nog ta en timeout. Och fundera lite på vad netikett är för något. Samt fundera på om ditt sätt att skriva på forumet kraftigt skiljer sig från hur du utrycker dig till folk i.r.l? Och isåfall fundera hur dina vänner och bekanta skulle reagera på liknande påhopp.

Och använder du inte liknande språkbruk mot dina bekanta i verkliga livet så bevisar du hur dålig verklighetsförankring det du skriver egentligen har?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man säljer indirekt vidare informationen genom att erbjuda riktad reklam.

Herr Chang har talat.

Ehh que? Så du menar att GP säljer ut sina köparna eftersom de har bilannonser på motorsidorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du kan kalla det upprörd vad du vill. Personligen känner jag mig kolugn.

Men fortfarande förstår jag att du visst gör så för att reta upp motståndaren.

Vad du bevisligen inte verkar förstå är att du tenderar att gå in på personliga saker som du inte har med att göra.

Att du sen fortsätter att spinna i samma anda då om jag har fru eller inte är ovidkommande. Och definitivt ot i en tråd om android eller Apple

Vad vet du vem jag har haft till partner tidigare eller ålder på min fru Eller övrig info om mig som person som inte har ett skit med tråden att göra. Överhuvudtaget har min familj inte ett dugg med diskussioner om telefoner att göra. Det borde en normalbegåvad person förstå.

I trådar där vi diskuterar bokstavs sjukdomar är vad jag borde gå för kurser för att lära mig att läsa också ganska ovidkommande.

Om du inte förstår sådant i allmänhet så borde du nog ta en timeout. Och fundera lite på vad netikett är för något. Samt fundera på om ditt sätt att skriva på forumet kraftigt skiljer sig från hur du utrycker dig till folk i.r.l? Och isåfall fundera hur dina vänner och bekanta skulle reagera på liknande påhopp.

Och använder du inte liknande språkbruk mot dina bekanta i verkliga livet så bevisar du hur dålig verklighetsförankring det du skriver egentligen har?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

 

Du skriver:

 

"I trådar där vi diskuterar bokstavs sjukdomar är vad jag borde gå för kurser för att lära mig att läsa också ganska ovidkommande."

 

Där är det inte bokstavskombinationer som är på tapeten. Det är drogsmuggling.

 

Att du sedan drar in din egen dotter i det hela tyckte jag var väldigt osmidigt och hade ingenting med knarksmuggling och fängelsestraff att göra och du bör nog tänka dig för vad du skriver i vissa trådar.

 

 

Att det jag skriver har noll verklighetsförankring gjorde jag klart i mitt förra inlägg, så det blir liksom att sparka in en öppen dörr att du skriver det även i ditt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så har skyddet till hörluren gått sönder på min Sony V Xperia.

Tycker nog att min gamla Sony Ericsson Xperia var bättre rent kvalitetsmässigt.

 

  post-3415-0-32087600-1366473271_thumb.jp

Skyddsluckan har gått sönder...

Link to comment
Dela på andra sajter

O

Du skriver:

"I trådar där vi diskuterar bokstavs sjukdomar är vad jag borde gå för kurser för att lära mig att läsa också ganska ovidkommande."

Där är det inte bokstavskombinationer som är på tapeten. Det är drogsmuggling.

Att du sedan drar in din egen dotter i det hela tyckte jag var väldigt osmidigt och hade ingenting med knarksmuggling och fängelsestraff att göra och du bör nog tänka dig för vad du skriver i vissa trådar.

Att det jag skriver har noll verklighetsförankring gjorde jag klart i mitt förra inlägg, så det blir liksom att sparka in en öppen dörr att du skriver det även i ditt inlägg.

Luktar ju lite konstig kritik då du hann dra in din bror i ganska beskrivande ordalag hur hans beteende var.

Jag skrev ingenting mer personligt om min dotter än så. Och allra helst då jag besvarade ett inlägg som DU börjat om adhd.

Den springande punkten är väl att jag avgör själv vilken personlig info som jag ser som lämplig att avslöja på forumet inte du. Sådant kallas för personlig integritet.

Jag vidhåller fortfarande att när man sedan går till angrepp på det personliga planet så har man gått för långt.

Och läs igenom mitt inlägg några gånger till. Då jag utläser utifrån ditt svar att du läser det som fan själv läser bibeln.

Eller är du en sån där typ som aldrig har haft fel?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Luktar ju lite konstig kritik då du hann dra in din bror i ganska beskrivande ordalag hur hans beteende var.

 

Inte min bror, snarare min "bror".

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inte min bror, snarare min "bror".

Om du vill rätta mig angående dina familjeförhållanden så är du nog fel ute.

Då detta är din sak.

Men ska vi inte räta upp tråden ontopic igen?

Du baserar dina erfarenheter om android på äldre telefoner som du har i din ägo och kallar android segt?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om du vill rätta mig angående dina familjeförhållanden så är du nog fel ute.

Då detta är din sak.

Men ska vi inte räta upp tråden ontopic igen?

Du baserar dina erfarenheter om android på äldre telefoner som du har i din ägo och kallar android segt?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

 

 

Ja, låt oss gå över till topic.

 

Ja, jag skrev faktiskt att det inte var en riktigt bra jämförelse för att jag inte hade någon nyare Android telefon.

Därav var det ett tråkigt lagg.

 

Men oavsett lagget så gillade jag ändå inte Android som OS. Att man säkert kan bygga om det hur man vill är inte saker som intresserar mig.

Allt ska fungera som out of the box. Och på den punkten så är iOS enormt mycket bättre.

 

Gillar man att tweeka sina prylar och har köpt en iPhone, då har man nog köpt fel produkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Ja, låt oss gå över till topic.

 

Ja, jag skrev faktiskt att det inte var en riktigt bra jämförelse för att jag inte hade någon nyare Android telefon.

Därav var det ett tråkigt lagg.

 

Men oavsett lagget så gillade jag ändå inte Android som OS. Att man säkert kan bygga om det hur man vill är inte saker som intresserar mig.

Allt ska fungera som out of the box. Och på den punkten så är iOS enormt mycket bättre.

 

Gillar man att tweeka sina prylar och har köpt en iPhone, då har man nog köpt fel produkt.

Sitter själv med en note 2 och är kanonöjd. Inga laggningar o stor skärm.

Framför allt så tittar ungdomarna i familjen som ville ha iphone för ett och ett halvt år sen trånande mot den.

Vilket verkar vara den nya trenden. Då det tydligen ska vara samsung i skolorna nuförtiden.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

CUT!

 

 

 

Och till sist. När förväntas dessa saker komma ut på marknaden?

Tycker att tillverkarna borde satsa på ett vettigt batteri innan man börjar med övrig hokus pokus

Exakt!

Har sökt men gett upp! 

Finns det överhuvudtaget någon ingenjörjävel som kikar på problemet?

Skall man ha en sportslig att ha batteri i funktion åtminstone 15 timmar så kan/får "man" ju inte använda skiten till mer än det allra nödvändigaste.

Oavsett android eller iPhone. Ja, jag har testat måånga lurar.

TT

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket verkar vara den nya trenden. Då det tydligen ska vara samsung i skolorna nuförtiden.

 

Sant och inte bara i skolorna, många som pratar om att byta till slamsug.

Jag som är fascinerad  av stenåldern håller mig dock kvar till apple, bra lättbegriplig skit som funkar :giggle: //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt!

Har sökt men gett upp! 

Finns det överhuvudtaget någon ingenjörjävel som kikar på problemet?

Skall man ha en sportslig att ha batteri i funktion åtminstone 15 timmar så kan/får "man" ju inte använda skiten till mer än det allra nödvändigaste.

Oavsett android eller iPhone. Ja, jag har testat måånga lurar.

TT

Samsung note 2 klarar batterier galant i 2 dagar.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung note 2 klarar batterier galant i 2 dagar.

Ja den är bra. Men en annan som kör med full ljusstyrka samt mycket surf o Tapatalk så dör den vid kvällen.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att du sålde av en del när dom var på topp

 

Apfån 5 sålt bra ,ja dom rear ut dom 2 för 1 såg jag

Han köpte dom väl för 4 så han kan vänta tills dom är nere på 5 innan han börjar sälja av!

Apfån 5 har så dåligt ljud att i stort sett varje annan mobil är bättre.

När de börjar vara nere på 5 för 1 kan de börja vara nått. Frugans syster köpte en och efter tre dagar åkte den ner för service. Efter 2 veckor fick hon en ny. Den hade hon 4 dagar innan den gick trasig och åkte ner till utbytarna på Apple. De konstruerar så att de inte går att laga så hon får väl snart en ny.

 

Hon klagar inte, hon får ju låna en gammal HTC som är mycket bättre. Problemet är att hon måste ha hjälp med transport när hon ska lämna/hämta trasig/ny.

 

Tar tillbaka det jag sa tidigare. Förmodligen räcker det inte med 5 för 1 eftersom de är så dåliga att hon vill ha den gamla HTC lånetelefonen istället! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han köpte dom väl för 4 så han kan vänta tills dom är nere på 5 innan han börjar sälja av!

Apfån 5 har så dåligt ljud att i stort sett varje annan mobil är bättre.

När de börjar vara nere på 5 för 1 kan de börja vara nått. Frugans syster köpte en och efter tre dagar åkte den ner för service. Efter 2 veckor fick hon en ny. Den hade hon 4 dagar innan den gick trasig och åkte ner till utbytarna på Apple. De konstruerar så att de inte går att laga så hon får väl snart en ny.

 

Hon klagar inte, hon får ju låna en gammal HTC som är mycket bättre. Problemet är att hon måste ha hjälp med transport när hon ska lämna/hämta trasig/ny.

 

Tar tillbaka det jag sa tidigare. Förmodligen räcker det inte med 5 för 1 eftersom de är så dåliga att hon vill ha den gamla HTC lånetelefonen istället! 

 

Underligt, känner ett 20 tal som har/haft iPhone och ingen har haft problem.För egen del så har min och frugans gamla 3gs och nya iP5 funkat problemfritt.

Men ska det jävlas så./Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Underligt, känner ett 20 tal som har/haft iPhone och ingen har haft problem.För egen del så har min och frugans gamla 3gs och nya iP5 funkat problemfritt.

Men ska det jävlas så./Lp

Får väl vänta och se vad som händer när hon får nästa feedback.

Dom kanske inte tål norrlandsluften, ibland är det minusgrader här uppe!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den är bra. Men en annan som kör med full ljusstyrka samt mycket surf o Tapatalk så dör den vid kvällen.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

dör den vid kvällen efter hård användning så är det väl ok, då finns laddare att tillgå.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh que? Så du menar att GP säljer ut sina köparna eftersom de har bilannonser på motorsidorna.

 

Det är väl knappast jämförbart... på GP antar man bara att de som läser motorsidor kan tänkas vara intresserade av bilannonser.

 

Google har tagit det hela mycket längre. Samlar information om individer, och erbjuder sen annonsörer att deras reklam visas just för individer som uppfyller vissa kriterier. Typ ålder, kön, vistelseort, intressen etc.

 

Låt oss säga att jag använder Google för att hitta hotell i New York. När jag sedan går in på exempelvis MPR så dyker det upp annonser om hotell i New York. Tror du det är en ren slump? Jag tycker det är obehagligt, och sådant sysslar knappast GP med.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl knappast jämförbart... på GP antar man bara att de som läser motorsidor kan tänkas vara intresserade av bilannonser.

 

Google har tagit det hela mycket längre. Samlar information om individer, och erbjuder sen annonsörer att deras reklam visas just för individer som uppfyller vissa kriterier. Typ ålder, kön, intressen etc.

 

Låt oss säga att jag använder Google för att hitta hotell i New York. När jag sedan går in på exempelvis MPR så dyker det upp annonser om hotell i New York. Tror du det är en ren slump? Jag tycker det är obehagligt, och sådant sysslar knappast GP med.

 

Herr Chang har talat.

 

Håller med, jag är jävligt trött på "penisförstoringsreklam" när jag loggar in :giggle: .

Trevlig kväll på dig Hc/Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Håller med, jag är jävligt trött på "penisförstoringsreklam" när jag loggar in :giggle: .

Trevlig kväll på dig Hc/Lp

Det är ju i tron om att iphone är en penisförlängare som du köpt en! :)

 

Trevlig kväll på dig LP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju i tron om att iphone är en penisförlängare som du köpt en! :)

 

Trevlig kväll på dig LP!

 

Hmmm men varför har frun en då? Är det för att min eller "hennes" ska växa????

Confused deluxe. :mda:

 

Trevlig kväll på dig muttan, nu blir det ett rågat glas Glen Grant och sen lopplådan för lite film

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni har problem med att telefon batteriet inte räcker så är det bara köpa ett större. Telefonen blir lite fetare men det stör inte mig.   Tyvärr så funkar inte NFC :-( ska visst finnas ett som det funkar med, men det var inte det jag köpte tyvärr. Men underbart när man kör GPS, Spotify, surfar osv. Och ändå har kräm kvar på kvällen. 

Jag har inget lagg alls. Kör 4.1.2 stock ROM Rootad telefon. 

Samsung S3 4G LTE

post-7723-0-03205000-1366485741.jpgpost-7723-0-53841600-1366485769.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst är det fördjävligt att företag som Google och Apple samlar in uppgifter om oss.

Men det är som en pissdroppe i oceanen på hur mycket information du lämnar runt omkring dig.

Bonuskort, Kreditkort,Adressuppgifter, tidningsprenumerationer, telefonabonnemang, skattemyndigheten, försäkringsbolag, biltullar,Internetsaiter, arbetsgivare, etc etc

Du kan bara fantasiera om hur mycket information som finns om dig och du kommer nog bara till en bråkdel av sanningen.

Så ja man kan oroa sig för google, apple men i det hela så är det nog försumbart av den information som samlas in om dig.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...