Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Guest wUThai

OT, ska vi göra en resa runt jorden där vi äter och krökar så kan nån filma oss. Vi kan slänga in lite apple-samsung-fighter så kan det bli en kul tv-serie :)

 

Var anmäler man sig?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var anmäler man sig?! :)

 

www.maipenrai.se/hctravels/anmalan.htm

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hör du inte att Steve Jobs citerar Picasso?

 

Har du problem med att fatta vad han menar med citatet? Och varför citerar han Picasso? För att ALLA gör det mer eller mindre inklusive ditt kära apple.

Och framförallt när han säger: "WE HAVE BEEN SHAMELESS ABOUT STEALING GREAT IDEAS" Så vem är det som har problem med engelskan egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar väl ingen roll vem som var först det är väl vem som är bäst som gäller. Sluta tramsa. Börja förbättra i stället för att stämma!  Jag är glad för produktutveckling!!

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar väl ingen roll vem som var först det är väl vem som är bäst som gäller. Sluta tramsa. Börja förbättra i stället för att stämma!  Jag är glad för produktutveckling!!

 

Tycker du att patentlagstiftningen ska avskaffas? Det är lätt att vara generös med det andra lagt mycket tid och pengar på...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland älskar jag Android.

Idag landade jag i Bangkok efter att ha firat songkran i Issan.

Och när jag tar upp mobilen ser jag direkt att jag fått en vägbeskrivning till hotellet.

Detta utan att jag gjort något eller nånsin angett att jag skall bo där.

Typiskt google: rätt information vid rätt tillfälle utan att man behöver be om den :)

9a2I0oS.png

Om nån undrar så fick jag troligen beskrivningen eftersom jag bott på hotellet ett par dag innan jag åkte till Issan. Ang. tiden så är den med lokaltrafik.

Lite mer google now kort jag har för tillfället.

Z76iFui.png

nG3vedW.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du att patentlagstiftningen ska avskaffas? Det är lätt att vara generös med det andra lagt mycket tid och pengar på...

 

Herr Chang har talat

 

Svaret på din fråga NEJ. Jag anser att patentlagen bör finnas.

 

Men jag tycker inte det är mitt problem. Jag som konsument köper den produkt som jag för tillfället anser ge mig mest. Både känslomässigt och funktionsmässigt. Jag blir inte livegen ett företag bara för att jag har en produkt köpt av dom.

Annars tycker jag det vore mycket roligare att se företag utveckla produkter och försöka konkurrera med bra intressanta produkter i stället för att stämma varandra

Och var inte HTC eller Qtec eller vad dom nu hette före Iphone med en smart telefon? Den hade runda hörn :-) Jag är ingen historiker fanns nog andra också.

Det Apple var att göra en produkt utveckling av ett redan påhittat koncept

Lika där med Ipad dom definitivt inte först med den iden. Har du hört talats om UMPC? Men dom tog den iden förfinade den och vips var dom uppfinnare kreatör av datorplattan. Fantastisk marknadsföring

Och visst var/är Ipad, Iphone fantastiska produkter. Apple kan det där med design, användar gränssnitt osv. Men det finns fler. Android kommer på bredfront. Och jag är glad att det finns olika operativ olika telefoner etc.

 

Fråga till dig Varför är Apple användare så fanatiska? Får ni betalt? Eller blir ni omedvetet hjärntvättade? 

 

MR G har svarat

 

post-7723-0-54645900-1366369869.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland älskar jag Android.

Idag landade jag i Bangkok efter att ha firat songkran i Issan.

Och när jag tar upp mobilen ser jag direkt att jag fått en vägbeskrivning till hotellet.

Detta utan att jag gjort något eller nånsin angett att jag skall bo där.

Typiskt google: rätt information vid rätt tillfälle utan att man behöver be om den :)

9a2I0oS.png

Om nån undrar så fick jag troligen beskrivningen eftersom jag bott på hotellet ett par dag innan jag åkte till Issan. Ang. tiden så är den med lokaltrafik.

Lite mer google now kort jag har för tillfället.

Z76iFui.png

nG3vedW.png

 

Hmm... jag skulle nog finna det ganska obehagligt om Google höll reda på var jag befinner mig. Vad jag kan tänkas vilja köpa och tillhörande annonser.

 

Du verkar se det som en välkommen service, jag skulle se det som ett intrång i mitt privata liv.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Hmm... jag skulle nog finna det ganska obehagligt om Google höll reda på var jag befinner mig. Vad jag kan tänkas vilja köpa och tillhörande annonser.

 

Du verkar se det som en välkommen service, jag skulle se det som ett intrång i mitt privata liv.

 

Herr Chang har talat.

Framförallt när man själv kan välja servicen? Så vad är det för fel på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret på din fråga NEJ. Jag anser att patentlagen bör finnas.

 

Men jag tycker inte det är mitt problem. Jag som konsument köper den produkt som jag för tillfället anser ge mig mest. Både känslomässigt och funktionsmässigt. Jag blir inte livegen ett företag bara för att jag har en produkt köpt av dom.

Annars tycker jag det vore mycket roligare att se företag utveckla produkter och försöka konkurrera med bra intressanta produkter i stället för att stämma varandra

Och var inte HTC eller Qtec eller vad dom nu hette före Iphone med en smart telefon? Den hade runda hörn :-) Jag är ingen historiker fanns nog andra också.

Det Apple var att göra en produkt utveckling av ett redan påhittat koncept

Lika där med Ipad dom definitivt inte först med den iden. Har du hört talats om UMPC? Men dom tog den iden förfinade den och vips var dom uppfinnare kreatör av datorplattan. Fantastisk marknadsföring

Och visst var/är Ipad, Iphone fantastiska produkter. Apple kan det där med design, användar gränssnitt osv. Men det finns fler. Android kommer på bredfront. Och jag är glad att det finns olika operativ olika telefoner etc.

 

Fråga till dig Varför är Apple användare så fanatiska? Får ni betalt? Eller blir ni omedvetet hjärntvättade? 

 

MR G har svarat

 

attachicon.gifqtec.jpg

 

Jag kan lika gärna fråga dig varför det finns sådant hat mot Apple.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Framförallt när man själv kan välja servicen? Så vad är det för fel på det?

 

Nu skrev ju elephant att informationen erbjöds utan att han valt det. Det tycker jag är obehagligt.

 

Google samlar på sig alldeles för mycket data om användarna, och använder det för att kränga annonser.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lika gärna fråga dig varför det finns sådant hat mot Apple.

Herr Chang har talat.

Ja det kan man fråga sig? Men Apple användare är nog mera fanatiska än andra.

Ändrades av Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu skrev ju elephant att informationen erbjöds utan att han valt det. Det tycker jag är obehagligt.

 

Google samlar på sig alldeles för mycket data om användarna, och använder det för att kränga annonser.

 

Herr Chang har talat.

Apple är ganska duktiga själva att samla in information. Och varför skulle dom inte göra det? Dom flesta företag drivs av ett vinst intresse.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag skulle nog finna det ganska obehagligt om Google höll reda på var jag befinner mig. Vad jag kan tänkas vilja köpa och tillhörande annonser.

Du verkar se det som en välkommen service, jag skulle se det som ett intrång i mitt privata liv.

Herr Chang har talat.

Ang. att jag inte valt det.

Jag har aktivt valt att låta google spara var jag befinner mig. Det är därför som de visa mer information än om jag inte gjort det valet. Sedan kan jag garantera att både google och Apple vet exakt var du bor och var du eventuellt jobbar, ända skillnaden ifrån dig är att jag tilllåttit google använda sig av den informationen de har till att ge mig bättre tjänster.

De valen jag gjort var att aktiverat google now och sagt till att google får spara var jag är, men det är i princip de ända inställningarna jag gjort. Detta räcker för att google ska ge mig sen information jag vill ha när jag vill ha den. Det är typ som Siri borde vara fast 100 gånger bättre. Skulle jag sedan inte vilja använda det nått mer så är det bara att stänga av tjänsterna.

Helt ärligt förstår jag inte varför folk är så rädda för personliga annonser. Jag tar alla dar i veckan en personlig annons som någon betalat dyrt för och som med största samolikhet jag är intresserad av än 100+ blöj och tvättmedels annonser. Oavsett vad du väljer så kommer du få se annonser. Ända skillnaden är att du får se mindre annonser eftersom de är dyrare för köparen samt att du troligen inte kommer uppfatta dem dom annonser eftersom det är saker du är intresserad av. Om du uppfattar en annons som störande så är det en opersonlig annons och inget som google egentligen är intresserad av att visa för dig.

Om du är orolig för annonser bör du oroa dig mer för hemsidor som MPR som aktivt gör så att google får reda på dina intressen, var du befinner dig, vilka tider du är vaken osv. osv. (OBS detta gäller bara om MPR fortfarande använder google annonser och eventuellt analytics. Ser bara mobil versionen nu så jag kan inte kolla)

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Apple är ganska duktiga själva att samla in information. Och varför skulle dom inte göra det? Dom flesta företag drivs av ett vinst intresse.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

 

Självklart vill Apple veta en hel del om sina kunder. Till skillnad från Google säljer man inte vidare denna information till tredje part. Det är liksom inte Apples affärsidé.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Google är djävulen och Apple gud. Roller kommer och går. Förut var det Microsoft som var djävulen Och före det IBM. Bara en jävla massa trams tycker jag.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart vill Apple veta en hel del om sina kunder. Till skillnad från Google säljer man inte vidare denna information till tredje part. Det är liksom inte Apples affärsidé.

Herr Chang har talat.

Google säljer inte vidare informationen.

Om du har uppgifter på annat så vill jag veta.

Hur man går till väga för att köpa informationen, samt vad det vad det kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Google säljer inte vidare informationen.

Om du har uppgifter på annat så vill jag veta.

Hur man går till väga för att köpa informationen, samt vad det vad det kostar.

 

Man säljer indirekt vidare informationen genom att erbjuda riktad reklam.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan man fråga sig? Men Apple användare är nog mera fanatiska än andra.

Du verkar minst sagt fanatisk du också.Lägga ned tid på att kasta skit på dom som gillar Iphone.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Jag kan lika gärna fråga dig varför det finns sådant hat mot Apple.

 

Herr Chang har talat.

 

Tror jag förklarat för dig tidigare att det är såna som du som verkligen skapar hatet mot apple med arrogant skitsnack om hur förträffliga deras produkter är och hur dåliga alla andra är. Hade det inte varit för såna personer som du (känner tyvärr ett par fundamentalister) så hade nog hatet bara bestått av ett starkt ogillande mot detta idéfattiga företag som snyltar till sig andras idéer och hävdar att dom uppfunnit något nytt..

 

Så länge såna personer som du yttrar sina arroganta försmädliga kommentarer så kommer det bara födas nya applehatare och tyvärr till alla stackars normala appleanvändare så kommer såna som jag alltid känna skadeglädje när deras appleprodukter krånglar, vilket ju ter sig ske allt oftare :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar minst sagt fanatisk du också.Lägga ned tid på att kasta skit på dom som gillar Iphone.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Du verkar minst sagt fanatisk du också.Lägga ned tid på att kasta skit på dom som gillar Iphone.

 

Hepp, inte bli sur nu! Du har ju hittills varit undantaget som gjort att min tes om vresigheten hos appleanvändare beror på produkterna i sig inte varit 100% bekräftad, men nu vetifan om man inte skulle skicka in sina rön till någon beteendeforskare eller nåt :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp, inte bli sur nu! Du har ju hittills varit undantaget som gjort att min tes om vresigheten hos appleanvändare beror på produkterna i sig inte varit 100% bekräftad, men nu vetifan om man inte skulle skicka in sina rön till någon beteendeforskare eller nåt :crazy:

Alkoholforskare kanske?... :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Alkoholforskare kanske?... :crazy:

 

Min erfarenhet är att alkohol oftast gör människor glada, förutom dom med dåligt ölsinne då. så förmodligen beror dina avarter till inlägg pga att du blir en glad skit utav alkohol och därför lyckas förtränga din vresighet medan alla andra appleanvändare har dåligt ölsinne, eller nåt ???:rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...