Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Aktier i Apple har inget med Steve eller Apple att göra...eller aktier överhuvud taget med företaget, spekulation i aktier kommer från hur marknaden ser ut och reagerar eller det som hände Ericsson...men då får du läsa på!

Nu gör du dig dummare än du är "Bagdad Bob", den går ingen här på     :iloveyou:  

Har pratar vi Android så nämn inte äpplet så får du det lugnt ;)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ByggareBob
Nu gör du dig dummare än du är "Bagdad Bob", den går ingen här på     :iloveyou:  

Har pratar vi Android så nämn inte äpplet.

minuskarma.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm syftar du på aktieägare förlora pengar.i att spekulera i aktier? va det inte telefoner och android som e ämnet?

 

Aktier i Apple har inget med Steve eller Apple att göra...eller aktier överhuvud taget med företaget, spekulation i aktier kommer från hur marknaden ser ut och reagerar eller det som hände Ericsson...men då får du läsa på!

 

Du bestrider..jo gör du så...jag har sett rå sossar ble blå för deras pension ble bättre.jösses!!!!!

No Steve, NO Jobs :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

ByggareBob
Nu gör du dig dummare än du är "Bagdad Bob", den går ingen här på     :iloveyou:  

Har pratar vi Android så nämn inte äpplet så får du det lugnt :wink:

Vi pratar Android..hmmmm vad/var/när...när eller var...visa mig, var e snacket om android????

 

Jag gör allt varje dag för att bli dummare, men det behöver inte du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peka ut en person eller företag som åstadkommit samma...nämn en person eller företag!!!!

 

Bill Gates

Henry Ford

Mark Zuckerberg (Tveksamt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det verkar som Google har ambitioner att krossa Apple... dom kan ställa sig i kön av losers.

 

Herr Chang har talat.

Jag tro inte att Goole ställer sig i samma kö som frukthandlarna :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här kan alla se hur fruktansvärt illa det går för alla losers.

 

attachicon.gifgartner-130514.jpg

 

Starkt växande marknad där alla vinner.

När den börjar mogna/plana ut det är då man får börja sålla bort fall-frukten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt växande marknad där alla vinner.

När den börjar mogna/plana ut det är då man får börja sålla bort fall-frukten.

 

Nja. Tittar man marknadsandel finns det bara 4 vinnare. Och en loser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Tittar man marknadsandel finns det bara 4 vinnare. Och en loser.

 

Sant men alla ökar i absoluta tal i antal units fortfarande på växande marknad.

Så det gör inte ont ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ska bli intressant och se hur mycket nya ios har snyltat från Android denna gången?! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om google ska KROSSA apple.

 

http://www.svd.se/naringsliv/google-hotar-apple-med-billig-supermobil_8223518.svd

 

kan det vara så ?

 

Jag tycker inte synd om Apple om det skulle vara så.

De har gjort allt de kunde för att hindra sina konkurrenter så det är inte en sekund för tidigt

att de får motstånd av någon med stora muskler.

 

Kan bara bli till fördel för de miljoner konsumenter som inte är med i en sekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Och här kan alla se hur fruktansvärt illa det går för alla losers.

 

attachicon.gifgartner-130514.jpg

 

Visa gärna en tabell över profit share också...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte synd om Apple om det skulle vara så.

De har gjort allt de kunde för att hindra sina konkurrenter så det är inte en sekund för tidigt

att de får motstånd av någon med stora muskler.

 

Kan bara bli till fördel för de miljoner konsumenter som inte är med i en sekt.

Nämn ett företag som inte vill bli av med konkurrenter.Du snackar skit.Ett är säkert,företagsledare ska du inte bli.Apple har fortfarande muskler och visioner.Dom lär du höra ifrån i framtiden också.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämn ett företag som inte vill bli av med konkurrenter.Du snackar skit.Ett är säkert,företagsledare ska du inte bli.Apple har fortfarande muskler och visioner.Dom lär du höra ifrån i framtiden också.

 

Inte länge sedan Nokia var störst bäst och vackrast.

Det går fort på den marknaden.

 

Inte alls omöjligt att Apple är glömda om 10 år med tanke på hur fort det gick att decimera marknadsandel och aktiekurs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte länge sedan Nokia var störst bäst och vackrast.

Det går fort på den marknaden.

 

Inte alls omöjligt att Apple är glömda om 10 år med tanke på hur fort det gick att decimera marknadsandel och aktiekurs.

Tror inte det.Den som lever får se.Apple har en fin kassakista,och då kan man anställa oerhört skickliga ingenjörer och sondera marknaden mm mm.Apple är här för att stanna.Vad gäller Nokia är jag också lite förvånad.Men det gäller att vara med när tåget går.Sedan har inte Nokia samma resurser.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Tror inte det.Den som lever får se.Apple har en fin kassakista,och då kan man anställa oerhört skickliga ingenjörer och sondera marknaden mm mm.Apple är här för att stanna.Vad gäller Nokia är jag också lite förvånad.Men det gäller att vara med när tåget går.Sedan har inte Nokia samma resurser.

apple och alla andra företag kan anställa skickliga ingenjörer. Men problemet är inte hårdvaran för apple. Utan det är det slutna OS:et som folk flyr ifrån... det visar ju bara vilket enormt övertag Android har där. Kassakistan är stor men den lär sina om det inte händer nåt makabert med ios. Angående tåget som du pratar om... det var längesen apple missade det! :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Visa gärna en tabell över profit share också...

 

Herr Chang har talat.

Ni aj-fåniarner (heter ni så :-) ?) är beredda att betala mer till sekten än vad vi Androdianer gör till våra husgudar. Det borde ni tycka vara pinsamt och inget att stoltsera med. jag tolkar det som att ni är lurade vilket ni borde försöka trolla bort istället för att lyfta fram som ett argument.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Ni aj-fåniarner (heter ni så :-) ?) är beredda att betala mer till sekten än vad vi Androdianer gör till våra husgudar. Det borde ni tycka vara pinsamt och inget att stoltsera med. jag tolkar det som att ni är lurade vilket ni borde försöka trolla bort istället för att lyfta fram som ett argument.

 

Nu var det ju företagen som jämfördes, och då är vinst minst lika intressant som antal tillverkade enheter. Visst är priset per enhet viktigt för de flesta konsumenter, men uppenbarligen inser en del att det är värt att betala för kvalitet, dvs något som inte är hopslängt så fort och billigt som möjligt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu var det ju företagen som jämfördes, och då är vinst minst lika intressant som antal tillverkade enheter. Visst är priset per enhet viktigt för de flesta konsumenter, men uppenbarligen inser en del att det är värt att betala för kvalitet, dvs något som inte är hopslängt så fort och billigt som möjligt.

 

Herr Chang har talat.

Nu tjabblar jag mest för sakens skull :-

Det är du som tycker att vinsten i företagen är lika intressant som antal tillverkande enheter. Skulle man göra en undersökning om detta bland svenska folket så tror jag att en absolut majoritet fullständigt struntar i det.

Angående "något som inte är hopslängt så fort och billigt som möjligt" vill du verkligen på allvar påstå att de kinesiska fabriker där man slänger ihop ajfån skulle vara bättre än de där t.ex Samsung sätts ihop? :-)

 

Nej de där argumenten tror jag vi kan lämna åt sidan och inse att ajfåniterna är villiga att betala mer för ett namn  än för en produkt :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu tjabblar jag mest för sakens skull :-

Det är du som tycker att vinsten i företagen är lika intressant som antal tillverkande enheter. Skulle man göra en undersökning om detta bland svenska folket så tror jag att en absolut majoritet fullständigt struntar i det.

Angående "något som inte är hopslängt så fort och billigt som möjligt" vill du verkligen på allvar påstå att de kinesiska fabriker där man slänger ihop ajfån skulle vara bättre än de där t.ex Samsung sätts ihop? :-)

 

Nej de där argumenten tror jag vi kan lämna åt sidan och inse att ajfåniterna är villiga att betala mer för ett namn  än för en produkt :-)

 

Det är ingenjörsarbetet som ligger bak en högkvalitativ monteringsprocess.

Hur många timmar man lagt ner innan sakerna monteras ihop.

Materialvalet ska man inte heller glömma.

 

Du har nog själv hållt i både det ena och det andra och har en åsikt om vad som känns kvalitetsmässigt bättre.

 

Nu ska man inte kanske välja telefon enbart efter kvalitetskänsla, men den delen vägs in av de flesta konsumenter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingenjörsarbetet som ligger bak en högkvalitativ monteringsprocess.

Hur många timmar man lagt ner innan sakerna monteras ihop.

Materialvalet ska man inte heller glömma.

 

Du har nog själv hållt i både det ena och det andra och har en åsikt om vad som känns kvalitetsmässigt bättre.

 

Nu ska man inte kanske välja telefon enbart efter kvalitetskänsla, men den delen vägs in av de flesta konsumenter.

 

Högkvalitativ monteringsprocess?

Hur många timmar har man lagt ner på att montera skyddsnät på byggnaderna så att inte

för många självmordsbenägna arbetare ska frestas att besudla Apples namn.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju företagen som jämfördes, och då är vinst minst lika intressant som antal tillverkade enheter. Visst är priset per enhet viktigt för de flesta konsumenter, men uppenbarligen inser en del att det är värt att betala för kvalitet, dvs något som inte är hopslängt så fort och billigt som möjligt.

 

Herr Chang har talat.

 

Vadå billigt / dyrt?

 

Det är väl inget märkvärdigt med priset på en iPhone.

Skiljer sig inte mycket från senaste HTC eller Samsung

och beställer du ett abonnemang så slänger bolagen med vilken lur som helst för 1 spänn.

Prata om bruksvärde per krona i stället, så inser du att iPhone är passé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...