Jump to content
IGNORERAD

Gnaget i Uppdrag Granskning


mrco

Recommended Posts

Ska se om man vågar sig upp till Solna och friends arena 6 maj!

AIK- IFK Göteborg möts då och man ville ju gärna ha liv o lem kvar efter den matchen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Trident

    50

  • Soengsang

    22

  • stefan5300

    16

  • Rogigoal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ska se om man vågar sig upp till Solna och friends arena 6 maj!

AIK- IFK Göteborg möts då och man ville ju gärna ha liv o lem kvar efter den matchen...

Frågar du dem som aldrig gått på en match så är det givetvis fara för ens liv att gå.

 

Fråga Tomurdoc vetja :D

Link to comment
Dela på andra sajter

AIK tar tydligt och solklart avstånd i UG. Ser inte du det är det snarare dig det är synd om.

 

Problematiken du inte klarar av är att dom fortfarande pratar med dom. Detta skall dom göra enligt ett UEFA beslut.

 

Googla på  "Supporter Liaison Officer" så har du anledningen till varför.

 

Du förstår tydligen inte fortfarande JS svammel....han fördömer ju aldrig firman rakt ut, utan bäddar in sig i formuleringar där han inte stöter sig med dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågar du dem som aldrig gått på en match så är det givetvis fara för ens liv att gå.

 

Fråga Tomurdoc vetja :D

 

Eftersom Trident inte verkar veta så kan jag u svara, det är nog helt säkert..det farligaste är nog resan dit och hem, säkert fler som skadar sig där än på läktaren.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Trident inte verkar veta så kan jag u svara, det är nog helt säkert..det farligaste är nog resan dit och hem, säkert fler som skadar sig där än på läktaren.

Du har gång på gång svarat här utan kunskap, nu gör du det även fast du sätter andras liv på spel. Varför?

Lämna frågan till dom som sett en match live och återgå till att onanera till Aftonbladet eller Expressens artiklar.

Ändrades av Trident
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här såg det ut på nya Wembley när Millwallfansen slogs inbördes i FA-semin... Tragiskt...

 

12.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fler bilder, typ rullande eller nåt? 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har gång på gång svarat här utan kunskap, nu gör du det även fast du sätter andras liv på spel. Varför?

Lämna frågan till dom som sett en match live och återgå till att onanera till Aftonbladet eller Expressens artiklar.

 

Hur tänkte du nu...har du någon som helst aning om vad du svamlar om egentligen?

 

Jag har då aldrig känt mig otrygg då jag haft med mig familjen på hockey eller fotboll, men på vägen med så många dårar till trafikanter har jag jävlar varit nära att skita på mig mer än en gång.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför hata AIK, en av Sveriges mest anrika idrottsklubbar!   Däremot ifrågasätta vad som hänt med dess ledning, bara det sjuka i att de drivs av en fd HA-snubbe(som antagligen fortfarande har goda kontakter med dem) som inte tydligt tar avstånd från huliganerna/firman och vad de står för!   Tillåts detta, eller reagerar man inte mot detta så är ju risken stor att fler idrottsklubbar förpestas på liknande sätt. 
AIK tar tydligt avstånd från FB o det dom står för även om inte alla är nöjda med formulerningen. Men det dom gjorde när dom tog tag i gamla styrelsen var nödvändigt annars hade AIK konkat,, bystetfalangen högg Norling i ryggen, ,styrelsemedlemmar fakturerade AIK för egen vinning skull o försökte stoppa pengar i egen ficka från den klubb dom sa att dom älskade,, var helt enkelt tvunget o få bort dom . Förklarar mer över några bira nångång vid ett stabilt bord ;)...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag åka ner till Åtvidaberg för att infiltrera hela den föreningen.

 

3 säkra poäng och garanterat inga päron :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag åka ner till Åtvidaberg för att infiltrera hela den föreningen.   3 säkra poäng och garanterat inga päron :D
På väg om nån timma här med. Väl mött på kopparvallen.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg om nån timma här med. Väl mött på kopparvallen.

 

Buss eller bil?

 

Våran buss går från KBV 11, kanske rent av samma buss :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Buss eller bil?   Våran buss går från KBV 11, kanske rent av samma buss :D
Åker bil som är fullastad,,, skål..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni tror väl på fullaste allvar inte att det funkar som så att man sitter med grabbarna och laddar inför match, har hur roligt som helst med alla polarna, men om/när det plötsligt står en annan firma utanför krogen och konfrontationen är ett faktum, ja då går man och sätter sig längst in i ett hörn och hävdar att man förändrats. Det funkar liksom inte så. Antingen är man med i fighterna till 100%, eller inte alls, Det är iaf min erfarenhet från de organiserade s.k. C-supportrarna. De med lite insyn i de olika firmorna har rätt bra koll på var och när det kommer smälla. Så är du inte längre intresserad så dyker du helt enkelt inte upp på en samling inför ett box, hur enkelt som helst. Och jag tror knappast att man någongång kommer se "Johan Höglund" längst fram i fronten igen.

 

Är det nu så otrooooligt viktigt att få slåss kan man väl göra det hemma hos varandra i stället för att hålla skiten på stan. Även om man inte är inblandad i bråket så sänker det liksom humöret när smockorna börjar hagla. Man sitter inte kvar och smuttar på ölen och tittar på. Nä, man blir bedrövad och tappar lusten för att titta på sport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Ni slagit varandra på käften tillräckligt!

Se det från den mer intelligensbefriade sidan, tidningsskribentens...

 

* En verklig idealist måste alltid vara beredd att dö för sin sak, om
det också skulle kosta honom livet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Åker bil som är fullastad,,, skål..

Heja Sjölund :crazy:  :14:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt så är det många PK personer som raljerar om hur det är enligt sensationsjournalistiken som dom ibland hyllar och ibland avskyr.

AIK är en klubb där vi medlemmar kan göra oss hörda genom att vara på dom viktiga mötena som avgör AIK framtid. 

AIK s olika supportergrupperingar är jäkligt engagerade i att AIK ska ledas av en kombination av äkta AIK värderingar, framgångar och en "förhoppningsvis" stabil ekonomisk agenda.

Angående supportrar som lever huliganlivet så finns dom framför allt  i störst utsträckning i våra storstäders klubbar, och i en mindre utsträckning i dom mindre städernas större lag. Organiserade sammandrabbningar sker oftast utan att allmänheten drabbas. Däremot kan det ske spontana "upplopp" under matchdagar men där har polisen blivit mycket mer kunniga på att avstyra..

 

Sen till min privata åsikt angående att blanda supportrar på läktare och då speciellt under det jag kallar heta matcher, jag skulle gladeligen kunna tänka mig att man kunde få betala extra för att man blev garanterad att slippa "patrasket" från dom andra lagen på MIN läktardel!

Jag är det NI tycker är en fjantig supporter, under derbymatcher så blir jag en sådan som verkligen ogillar nästan hatar det andra lagets supportrar. Jag kan inte sitta med gårdare, bajare, göteborgare innan match och småmysa på ngn pub eller dylikt och jag kan inte göra det under match eller efter match heller. Matchdagar är jag otroligt färgad och är nästan sjukligt färgad.

 

Övrig tid på året så umgås jag som vanligt med mina vänner som har den där andra lagets tillhörighet utan några problem. Vi har lite egna koder och det är att inte diskutera matchresultat eller att ringa och fåna sig angående matcherna typ sama kväll eller dagen efter, enkelt att hålla efter förlust men svårare efter vinst :)

 

Frugan tycker att jag har bättrat mig men jag har fortfarande förbud att komma hem före 23,00 efter match, bara så att hon har somnat och slipper mitt "töntiga" sätt.

 

Hoppas att ni som är så PK någon gång får känna av den otroligt nervösa uppladdningen inför en sjukt viktig/derby match  då man under några dagar börjar bli löjligt nervös och som under matchdag nästan utvecklar sig till ett illamående. idi*ti eller passion, det vete tusan men jag älskar det!

 

Så allt som får AIK att få fortsätta vara en medlemsklubb som eftersträvar dom mål som vi AIK are ser som viktiga så är jag nöjd. Skulle det vara kriminella påtryckningar som styr så är det upp till en domstol att avgöra om så är fallet, men innan man är dömd så är man OSKYLDIG!

 

Framåt stolta AIK

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Som vanligt så är det många PK personer som raljerar om hur det är enligt sensationsjournalistiken som dom ibland hyllar och ibland avskyr.

AIK är en klubb där vi medlemmar kan göra oss hörda genom att vara på dom viktiga mötena som avgör AIK framtid. 

AIK s olika supportergrupperingar är jäkligt engagerade i att AIK ska ledas av en kombination av äkta AIK värderingar, framgångar och en "förhoppningsvis" stabil ekonomisk agenda.

Angående supportrar som lever huliganlivet så finns dom framför allt  i störst utsträckning i våra storstäders klubbar, och i en mindre utsträckning i dom mindre städernas större lag. Organiserade sammandrabbningar sker oftast utan att allmänheten drabbas. Däremot kan det ske spontana "upplopp" under matchdagar men där har polisen blivit mycket mer kunniga på att avstyra..

 

Sen till min privata åsikt angående att blanda supportrar på läktare och då speciellt under det jag kallar heta matcher, jag skulle gladeligen kunna tänka mig att man kunde få betala extra för att man blev garanterad att slippa "patrasket" från dom andra lagen på MIN läktardel!

Jag är det NI tycker är en fjantig supporter, under derbymatcher så blir jag en sådan som verkligen ogillar nästan hatar det andra lagets supportrar. Jag kan inte sitta med gårdare, bajare, göteborgare innan match och småmysa på ngn pub eller dylikt och jag kan inte göra det under match eller efter match heller. Matchdagar är jag otroligt färgad och är nästan sjukligt färgad.

 

Övrig tid på året så umgås jag som vanligt med mina vänner som har den där andra lagets tillhörighet utan några problem. Vi har lite egna koder och det är att inte diskutera matchresultat eller att ringa och fåna sig angående matcherna typ sama kväll eller dagen efter, enkelt att hålla efter förlust men svårare efter vinst :)

 

Frugan tycker att jag har bättrat mig men jag har fortfarande förbud att komma hem före 23,00 efter match, bara så att hon har somnat och slipper mitt "töntiga" sätt.

 

Hoppas att ni som är så PK någon gång får känna av den otroligt nervösa uppladdningen inför en sjukt viktig/derby match  då man under några dagar börjar bli löjligt nervös och som under matchdag nästan utvecklar sig till ett illamående. idi*ti eller passion, det vete tusan men jag älskar det!

 

Så allt som får AIK att få fortsätta vara en medlemsklubb som eftersträvar dom mål som vi AIK are ser som viktiga så är jag nöjd. Skulle det vara kriminella påtryckningar som styr så är det upp till en domstol att avgöra om så är fallet, men innan man är dömd så är man OSKYLDIG!

 

Framåt stolta AIK

Om Sjölund avgör idag slår jag en pling he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt så är det många PK personer som raljerar om hur det är enligt sensationsjournalistiken som dom ibland hyllar och ibland avskyr.

AIK är en klubb där vi medlemmar kan göra oss hörda genom att vara på dom viktiga mötena som avgör AIK framtid. 

AIK s olika supportergrupperingar är jäkligt engagerade i att AIK ska ledas av en kombination av äkta AIK värderingar, framgångar och en "förhoppningsvis" stabil ekonomisk agenda.

Angående supportrar som lever huliganlivet så finns dom framför allt  i störst utsträckning i våra storstäders klubbar, och i en mindre utsträckning i dom mindre städernas större lag. Organiserade sammandrabbningar sker oftast utan att allmänheten drabbas. Däremot kan det ske spontana "upplopp" under matchdagar men där har polisen blivit mycket mer kunniga på att avstyra..

 

Sen till min privata åsikt angående att blanda supportrar på läktare och då speciellt under det jag kallar heta matcher, jag skulle gladeligen kunna tänka mig att man kunde få betala extra för att man blev garanterad att slippa "patrasket" från dom andra lagen på MIN läktardel!

Jag är det NI tycker är en fjantig supporter, under derbymatcher så blir jag en sådan som verkligen ogillar nästan hatar det andra lagets supportrar. Jag kan inte sitta med gårdare, bajare, göteborgare innan match och småmysa på ngn pub eller dylikt och jag kan inte göra det under match eller efter match heller. Matchdagar är jag otroligt färgad och är nästan sjukligt färgad.

 

Övrig tid på året så umgås jag som vanligt med mina vänner som har den där andra lagets tillhörighet utan några problem. Vi har lite egna koder och det är att inte diskutera matchresultat eller att ringa och fåna sig angående matcherna typ sama kväll eller dagen efter, enkelt att hålla efter förlust men svårare efter vinst :)

 

Frugan tycker att jag har bättrat mig men jag har fortfarande förbud att komma hem före 23,00 efter match, bara så att hon har somnat och slipper mitt "töntiga" sätt.

 

Hoppas att ni som är så PK någon gång får känna av den otroligt nervösa uppladdningen inför en sjukt viktig/derby match  då man under några dagar börjar bli löjligt nervös och som under matchdag nästan utvecklar sig till ett illamående. idi*ti eller passion, det vete tusan men jag älskar det!

 

Så allt som får AIK att få fortsätta vara en medlemsklubb som eftersträvar dom mål som vi AIK are ser som viktiga så är jag nöjd. Skulle det vara kriminella påtryckningar som styr så är det upp till en domstol att avgöra om så är fallet, men innan man är dömd så är man OSKYLDIG!

 

Framåt stolta AIK

Fotboll skiter jag fullständigt i eftersom det när idi*terna börjar springa efter bollen är det fortfarande en meter snö här.Men den där nervösa otroliga uppladdningen känner jag igen är nästan spy sjuk matchdagen innan det börjar, nu stor spöade vi ju Djurgården på deras egen hemmaplan så deras supportrar slipper vi ju nästa år. Nu är det väl endast AIK som vi behöver ha extra poliser närvarande på den hemma matchen.När jag går på hockey önskar jag bara plats, kräver ingen "EGEN" läktardel, Och antar att även "PATRASKET" är där för att kolla på bra hockey och även heja på sitt lag.Antar det bara blir nästa sesong som det problemet finns då jag tror AIK ramlar ned i allsvenskan medan vi strävar fram mot målet att ta SM guld före 20019.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...