Jump to content
IGNORERAD

Gnaget i Uppdrag Granskning


mrco

Recommended Posts

conservator
Helt jävla underbart! En snubbe med Gnaget-märke som sin avatar lyckas i ett inlägg pissa mer på sin klubb än alla andra anti-AIK-inlägg plus Janne Josefsson lyckats göra tillsammans.

 

Om jag vore Gnagare skulle jag bli helt vansinning och kräva att P3 omedelbart plockade bort hans avatar då jag skulle utgå från att det måste vara en Djurgårdare som trollar, jag menar ett så spektakulärt självmål lyckades aldrig ens Gary Sundgren göra trots många och idoga försök.

Hörde på radion i veckan att det var såpbubblans dag i Tibro, ha ett svagt minne att det är din hemby just FYI.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Trident

    50

  • Soengsang

    22

  • stefan5300

    16

  • Rogigoal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hahaha! Nog visste jag att pk-maffian, Roger Rättrådig och den allmänna bror duktig-attityden som är förhärskande här på MPR skulle reagera, men att svaren på mitt inlägg om fotbollsfirnor skulle hålla en så skrattretande dålig nivå gör t.o.m. att en gammal foumräv drar på smilbanden. För min del finns det betydligt viktigaste saker och större samhällsproblem än några hundratal personer, max ett tusental som gillar att slåss mot likasinnade. Skulle tippa på att inte en enda av de svarande ens varit i närheten av fotbollsrelaterat våld. Lika lite som de varit i närheten av t.e.x. HA eller Bandidos, organiserad brottslighet eller andra problem. Nej man förfasar sig över det som dagens upplagan av den valfria kvällstidningen målar upp som dagens hot mot samhället. Det lustiga är att jag läst massor av liknande dynga skriven av samma slags internetkrigare, men jag har däremot aldrig träffat på någon som gått upp på läktaren med samma åsikter och argument. Det borde ändå inte vara så svårt med tanke på att alla vet var vi finns. Tackar härmed för morgonens underhållning :-)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Hörde på radion i veckan att det var såpbubblans dag i Tibro, ha ett svagt minne att det är din hemby just FYI.

 

Det stämmer att jag bodde i Tibro tills jag var 18 och det besöks fortfarande varje sommar. Någon Såpbubblans Dag fanns inte på min tid men det låter ju som en given folkfest, lyckligtvis har varken Tibro AIK eller Hörnebo SK några fans med så mycket mindervärdeskomplex att de känt något behov av att starta MöbelFirman Boys så jag tror nog gamla polarna ska kunna ta sig en bärs på Pizzeria Alexandras uteservering utan risk för vare sig Molotovcocktails eller järnrör, enda faran är väl när snöplogen passerar utanför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! Nog visste jag att pk-maffian, Roger Rättrådig och den allmänna bror duktig-attityden som är förhärskande här på MPR skulle reagera, men att svaren på mitt inlägg om fotbollsfirmor skulle hålla en så skrattretande dålig nivå gör t.o.m. att en gammal foumräv drar på smilbanden. För min del finns det betydligt viktigaste saker och större samhällsproblem än några hundratal personer, max ett tusental som gillar att slåss mot likasinnade. Skulle tippa på att inte en enda av de svarande ens varit i närheten av fotbollsrelaterat våld. Lika lite som de varit i närheten av t.e.x. HA eller Bandidos, organiserad brottslighet eller andra problem. Nej man förfasar sig över det som dagens upplagan av den valfria kvällstidningen målar upp som dagens hot mot samhället. Det lustiga är att jag läst massor av liknande dynga skriven av samma slags internetkrigare, men jag har däremot aldrig träffat på någon som gått upp på läktaren med samma åsikter och argument. Det borde ändå inte vara så svårt med tanke på att alla vet var vi finns. Tackar härmed för morgonens underhållning :-)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke
Kriminella organisationer som HA och firman AIK är väldigt illavarslande mot Svensk fotboll. Kan man hota spelare och ledare så är steget inte långt till att man börjar hota domare.

I kina slutade publiken gå på fotboll för att alla visste att matcherna var uppgjorda.

 

Dagens beslut mor Djurgården är också illavarslande 15000 kr böter för inkastande föremål skrämmer inte klubbar eller huliganer.

 

Nej verkligen inte är väl nästa självfinansierat , panten på flaskorna som kastades täcker väl den kostnaden. Skall man få bukt på detta

krävs att dom supporters som kastade får stå för konsekvenserna av sitt handlade.

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Hahaha! Nog visste jag att pk-maffian, Roger Rättrådig och den allmänna bror duktig-attityden som är förhärskande här på MPR skulle reagera, men att svaren på mitt inlägg om fotbollsfirnor skulle hålla en så skrattretande dålig nivå gör t.o.m. att en gammal foumräv drar på smilbanden. För min del finns det betydligt viktigaste saker och större samhällsproblem än några hundratal personer, max ett tusental som gillar att slåss mot likasinnade. Skulle tippa på att inte en enda av de svarande ens varit i närheten av fotbollsrelaterat våld. Lika lite som de varit i närheten av t.e.x. HA eller Bandidos, organiserad brottslighet eller andra problem. Nej man förfasar sig över det som dagens upplagan av den valfria kvällstidningen målar upp som dagens hot mot samhället. Det lustiga är att jag läst massor av liknande dynga skriven av samma slags internetkrigare, men jag har däremot aldrig träffat på någon som gått upp på läktaren med samma åsikter och argument. Det borde ändå inte vara så svårt med tanke på att alla vet var vi finns. Tackar härmed för morgonens underhållning :-)

Hej

 

För mig får gärna s.k firmor slå varandra på käften om inte andra oskyldiga kommer till skada och egendom inte förstörs, det jag vänder mig emot är att den organiserade brottsligheten tar över en förening som AIK och sedan hotar spelare, detta är ingen utveckling som jag vill se i fotbollssverige.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Hahaha! Nog visste jag att pk-maffian, Roger Rättrådig och den allmänna bror duktig-attityden som är förhärskande här på MPR skulle reagera, men att svaren på mitt inlägg om fotbollsfirnor skulle hålla en så skrattretande dålig nivå gör t.o.m. att en gammal foumräv drar på smilbanden. För min del finns det betydligt viktigaste saker och större samhällsproblem än några hundratal personer, max ett tusental som gillar att slåss mot likasinnade. Skulle tippa på att inte en enda av de svarande ens varit i närheten av fotbollsrelaterat våld. Lika lite som de varit i närheten av t.e.x. HA eller Bandidos, organiserad brottslighet eller andra problem. Nej man förfasar sig över det som dagens upplagan av den valfria kvällstidningen målar upp som dagens hot mot samhället. Det lustiga är att jag läst massor av liknande dynga skriven av samma slags internetkrigare, men jag har däremot aldrig träffat på någon som gått upp på läktaren med samma åsikter och argument. Det borde ändå inte vara så svårt med tanke på att alla vet var vi finns. Tackar härmed för morgonens underhållning :-)

Om man nu tog sig tid att gå upp mot läktaren med en del synpunkter på deras beteende, möts man då av en konstruktiv diskusion eller är det något annat att vänta?

(sedan anser jag inte att det bara är ett AIK syndrom utan det förekommer i flera av de allsvenska lagen)

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke
Om man nu tog sig tid att gå upp mot läktaren med en del synpunkter på deras beteende, möts man då av en konstruktiv diskusion eller är det något annat att vänta?

(sedan anser jag inte att det bara är ett AIK syndrom utan det förekommer i flera av de allsvenska lagen)

 

I rättvisans namn skall det väl även sägas att finns även i Superettan och tänker då främst på Hammarby, när det gäller 

supporterkultur så här vi i Allsvenska, gäller även subkulturen med firmor och underfirmor. Firman Boys är väl dock dom som 

leder med hästlängder och har även en marinonettdocka i AIKs styrelse självaste ordförande. Det gillar du säkert Roger Råttfärdig.

 

EDIT: Varför får man inte med båda citatet när man citerar ett inlägg med citat DS

 

Detta citat var det som jag också vill få med

McTwist, on 13 Apr 2013 - 09:05, said:snapback.png

 

"

Ändrades av sangsomcoke
Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tippa på att inte en enda av de svarande ens varit i närheten av fotbollsrelaterat våld. Lika lite som de varit i närheten av t.e.x. HA eller Bandidos, organiserad brottslighet eller andra problem

 

Ja du får väl tippa och tro hur mycket du vill men fotbollsrelaterat våld har jag aldrig varit med om och för så lågt skulle jag aldrig sänka mig.. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! Nog visste jag att pk-maffian, Roger Rättrådig och den allmänna bror duktig-attityden som är förhärskande här på MPR skulle reagera, men att svaren på mitt inlägg om fotbollsfirnor skulle hålla en så skrattretande dålig nivå gör t.o.m. att en gammal foumräv drar på smilbanden. För min del finns det betydligt viktigaste saker och större samhällsproblem än några hundratal personer, max ett tusental som gillar att slåss mot likasinnade. Skulle tippa på att inte en enda av de svarande ens varit i närheten av fotbollsrelaterat våld. Lika lite som de varit i närheten av t.e.x. HA eller Bandidos, organiserad brottslighet eller andra problem. Nej man förfasar sig över det som dagens upplagan av den valfria kvällstidningen målar upp som dagens hot mot samhället. Det lustiga är att jag läst massor av liknande dynga skriven av samma slags internetkrigare, men jag har däremot aldrig träffat på någon som gått upp på läktaren med samma åsikter och argument. Det borde ändå inte vara så svårt med tanke på att alla vet var vi finns. Tackar härmed för morgonens underhållning :-)
Ingen ide o förklara för oinsatta vad det handlar om.. Idag kan vi tacka ungdomsledaren mfl att vi spelar allsvensk fotboll idag. Idag

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag blir så fruktansvärt förvånad att det finns vuxna människor som tar detta fotbollsvåld i försvar och dessutom hejar på våldet. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Helt jävla underbart! En snubbe med Gnaget-märke som sin avatar lyckas i ett inlägg pissa mer på sin klubb än alla andra anti-AIK-inlägg plus Janne Josefsson lyckats göra tillsammans.

 

Om jag vore Gnagare skulle jag bli helt vansinning och kräva att P3 omedelbart plockade bort hans avatar då jag skulle utgå från att det måste vara en Djurgårdare som trollar, jag menar ett så spektakulärt självmål lyckades aldrig ens Gary Sundgren göra trots många och idoga försök.

Välkommen tillbaka ,nu hoppas jag Poffa börjar skriva igen så är ordningen återställd :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Välkommen tillbaka ,nu hoppas jag Poffa börjar skriva igen så är ordningen återställd :14:

..och Wille nu när det pratas fotboll och diverse tillbehör som medföljer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
..och Wille nu när det pratas fotboll och diverse tillbehör som medföljer!

Nej tack hans spydigheter berikar inte forumet  ,djurgårdbiten kan jag sköta och Andersbkk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Nej tack hans spydigheter berikar inte forumet  ,djurgårdbiten kan jag sköta och Andersbkk

Det är nog inget ont i den grabben, lite spydigheter är väl helt ok man får ju försöka kontra !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej tack hans spydigheter berikar inte forumet  ,djurgårdbiten kan jag sköta och Andersbkk

 

Vad har ni för rekommendationer ang päron? Vilken sort har bäst precision kontra kg pris???

 

Lycka till imorgon mot Röva o trevlig helg//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Vad har ni för rekommendationer ang päron? Vilken sort har bäst precision kontra kg pris???

 

Lycka till imorgon mot Röva o trevlig helg//Lp

Kasta snabbt dom mjuknar fort

Link to comment
Dela på andra sajter

Kasta snabbt dom mjuknar fort

Du blandar väl inte ihop det med Pankisar o bönder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu såg jag programmet här på morgonen.

Problemet verkar vara det samma som i vilken förening som helst.

Vanligt folk går inte på årsmötet.

Kan gissa att firman boys utgör ca 1% av medlemmarna, men eftersom dom går mannagrant och förbereda på årsmötet så blir dom 70% av makten.

Om vanliga medlemmar organiserade sig och la motioner och röstade in sig själva i valberedningen så vore saken biff.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Nu såg jag programmet här på morgonen.

Problemet verkar vara det samma som i vilken förening som helst.

Vanligt folk går inte på årsmötet.

Kan gissa att firman boys utgör ca 1% av medlemmarna, men eftersom dom går mannagrant och förbereda på årsmötet så blir dom 70% av makten.

Om vanliga medlemmar organiserade sig och la motioner och röstade in sig själva i valberedningen så vore saken biff.

 

Tror det är få som har en f.d HA-medlem som ordförande dock, samt inte direkt tar avstånd från terroristerna.

Lite svårt att veta vilka som är med i en firma dom finns inte direkt hos bolagsverket. Men dom flesta veta vilka

dom är och var dom sitter.

 

Det märkliga är att AIK Fotboll AB eller AIK föreningen direkt förnekat dessa uppgifter snarare bekräftat.

 

Se intervjun med ungdomstränaren helt hårresande

 

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=6878

 

Frågor till ungdomstränaren

AIK har ställt ett antal frågor till ungdomstränaren. Här är frågorna och hans svar.

Stämmer det att du har varit aktiv medlem i Firman Boys?

- Ja.

Är du aktiv medlem idag?

- Jag är ingen del av Firman Boys verksamhet idag.

Beskriv din relation till Firman Boys idag?

- Min roll senaste åren har varit som en kommunikativ brygga mellan klubb och supporter. Min uppgift de senaste åren har varit att förmedla information och åsikter mellan AIK och Firman, alltid med föreningens bästa i fokus. Inte för makt, inte för kontroll och inte heller för att ge mig någon form av ställning i klubben. Det har jag gjort för att jag älskar AIK.

- Min roll har varit ovanstående under många år. I fjol fick jag möjligheten att bli tränare i AIK och AIK gjorde snabbt klart för mig att det ej var förenligt med engagemang i Firman Boys. Eftersom jag inte har varit inblandad i våldsamheter sedan många år var det inte ett svårt beslut att ta.

- Det kan dock ha hänt att jag blivit tillfrågad om min åsikt eller uppfattning i saker och ting kring AIK av vänner till mig som fortfarande är aktiva. Det är en vardag för mig som AIK-supporter att diskutera AIK:s angelägenheter, något jag alltid kommer att ta mig tid och energi att göra. Är frågan om jag fortfarande slåss för AIK eller har gjort det sen jag blev tränare så är svaret definitivt Nej.

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt jävla underbart! En snubbe med Gnaget-märke som sin avatar lyckas i ett inlägg pissa mer på sin klubb än alla andra anti-AIK-inlägg plus Janne Josefsson lyckats göra tillsammans.

 

Om jag vore Gnagare skulle jag bli helt vansinning och kräva att P3 omedelbart plockade bort hans avatar då jag skulle utgå från att det måste vara en Djurgårdare som trollar, jag menar ett så spektakulärt självmål lyckades aldrig ens Gary Sundgren göra trots många och idoga försök.

 

Du är fan imig kung på att formulera dig på tangentbordet...underbart inlägg som får den av dig citerade att stå med byxorna vid knävecket. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej tack hans spydigheter berikar inte forumet  ,djurgårdbiten kan jag sköta och Andersbkk

 

Tror du den store företagsledaren beblandar eller sig med en simpel lastbilschaufför .."jag leder ett företag som omsätter 100-tals miljoner kronor medans du målar väggar"...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Till premiärmatchen mot Syrianska kom det 43463 betalande åskådare trots alla hot och slagsmål som försigår på AIKs matcher.

 

Gissa vilken läktare som sålde slut först av alla?  Ledtråd börjar på "familj" slutat på "läkaren"

Nja, alla åskådare betalade inte!

Media Markt köpte ett tusental biljetter och gav bort till kunder som handlade hos dem!

AIK är m a o ett "Scheisse Billigt" lag! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Tror du den store företagsledaren beblandar eller sig med en simpel lastbilschaufför .."jag leder ett företag som omsätter 100-tals miljoner kronor medans du målar väggar"...

ha ha du har rätt han sitter nog på kungatronen och jag får göra hundgörat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...