Jump to content
IGNORERAD

Gnaget i Uppdrag Granskning


mrco

Recommended Posts

Själv är jag fri idrotts Bajare och där haglar gulden in i parti och minut., finns inget bättre än att se träningarna på Enskede IP.

Leksand i Hockey?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Trident

    50

  • Soengsang

    22

  • stefan5300

    16

  • Rogigoal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Själv är jag fri idrotts Bajare och där haglar gulden in i parti och minut., finns inget bättre än att se träningarna på Enskede IP.

I mina krokar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte sitera mej själv men när man har en gammal HA snubbe som är ordförande i en av sveriges största klubbar. Är det inte dax att ransakaka sig då? Vet att när det var årsmöte sist då var det många gamla aikare som inte vågade rösta imot dagens styrelse. Stå upp Om du är aikare o låt inte massa kriminella sköta den klubb du älskar.

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag är inte gnagare i fotboll

 

Vi har ett hockeylag att hålla på så nu får du nog förklara dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Va kul. Men man kan inte begära så mycket från solna.

Grattis! Trådens mest konstruktiva inlägg går härmed till dig. Jag vet inte ens hur jag skall bemöta all din text. Kort sagt jag är stum :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Trådens mest konstruktiva inlägg går härmed till dig. Jag vet inte ens hur jag skall bemöta all din text. Kort sagt jag är stum :)

ÄNTLIGEN

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach
Vi har ett hockeylag att hålla på så nu får du nog förklara dig?

Du det har vi med, Div 1  nu och till hösten med världens vackraste klubbmärke på bröstet igen, mitt inlägg om friidrott var med glimten i ögat efter du skrev att det var bara fotboll och hockey som du brydde dig om och gjorde dig lustig om Bajens framgångar i handboll och bandy, 2 st sporter som aik tagit Sm guld i själva men som visst inte betyder ett skit  i dagens läge.

Sen är det väl allmänt känt att leksingar håller på aik i fotboll :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du det har vi med, Div 1  nu och till hösten med världens vackraste klubbmärke på bröstet igen, mitt inlägg om friidrott var med glimten i ögat efter du skrev att det var bara fotboll och hockey som du brydde dig om och gjorde dig lustig om Bajens framgångar i handboll och bandy, 2 st sporter som aik tagit Sm guld i själva men som visst inte betyder ett skit  i dagens läge.

Sen är det väl allmänt känt att leksingar håller på aik i fotboll :thumbsup:

Börja att visa mognadsgraden med att skriva AIK. Titta bakåt i historiken och du ser att jag skriver Bajen HIF och DIF.

 

Jag är inte speciellt intresserad av andra sporter. Jag har gått på Innebandyn några gånger vilket för övrigt är en sport jag spelat i SIL i så  det är en sport jag gillar att utöva. Men att titta på, NEJ.

 

Sedan så har inte alls Hammarby nått hockeylag i Div 1 nästa år. Bajen Fans må så ha det men det är en jävla skillnad.

 

Ungefär som Manchester United och FC United

 

http://www.hammarby-if.se/medlemsforeningar/  här kan du se att det inte finns nån hockeyförening, inte ens Leksand finns med på listan.

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach
Börja att visa mognadsgraden med att skriva AIK. Titta bakåt i historiken och du ser att jag skriver Bajen HIF och DIF.

 

Jag är inte speciellt intresserad av andra sporter. Jag har gått på Innebandyn några gånger vilket för övrigt är en sport jag spelat i SIL i så  det är en sport jag gillar att utöva. Men att titta på, NEJ.

 

Sedan så har inte alls Hammarby nått hockeylag i Div 1 nästa år. Bajen Fans må så ha det men det är en jävla skillnad.

 

Ungefär som Manchester United och FC United

 

http://www.hammarby-if.se/medlemsforeningar/  här kan du se att det inte finns nån hockeyförening, inte ens Leksand finns med på listan.

 

Tjena! Känsligt det där med stor bokstav??

Att inte Hammarby har ett hockeylag i höst är du säker på?? Skall vi slå vad??

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja att visa mognadsgraden med att skriva AIK. Titta bakåt i historiken och du ser att jag skriver Bajen HIF och DIF.   Jag är inte speciellt intresserad av andra sporter. Jag har gått på Innebandyn några gånger vilket för övrigt är en sport jag spelat i SIL i så  det är en sport jag gillar att utöva. Men att titta på, NEJ.   Sedan så har inte alls Hammarby nått hockeylag i Div 1 nästa år. Bajen Fans må så ha det men det är en jävla skillnad.   Ungefär som Manchester United och FC United   http://www.hammarby-if.se/medlemsforeningar/  här kan du se att det inte finns nån hockeyförening, inte ens Leksand finns med på listan.
lägg ner nu. Bajen fans hockey lag har nu gått up i hammarby if som fullvärdig medlem. Varför kan du inte inse att bajen är en mer mångsportsförening än aik. Just idag mår jag bra. Ha de bra

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach
lägg ner nu. Bajen fans hockey lag har nu gått up i hammarby if som fullvärdig medlem. Varför kan du inte inse att bajen är en mer mångsportsförening än aik. Just idag mår jag bra. Ha de bra

Inte klart än men blir på årsmötet 13 Maj...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kriminella organisationer som HA och firman AIK är väldigt illavarslande mot Svensk fotboll. Kan man hota spelare och ledare så är steget inte långt till att man börjar hota domare.

I kina slutade publiken gå på fotboll för att alla visste att matcherna var uppgjorda.

 

Dagens beslut mor Djurgården är också illavarslande 15000 kr böter för inkastande föremål skrämmer inte klubbar eller huliganer.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8
Inte klart än men blir på årsmötet 13 Maj...
Vi får väl se om Josefsson dyker upp då;))

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska en oinitierad veta var det kommer att smälla?

Det här är bara ett av många bevis på vilka rikspuckon det handlar om!

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article10567885.ab?partner=www

Ett relativt säkert tips är att det INTE kommer smälla inne i, utanför eller i anslutning till arenan. Sedan företeelsen organiserat firmavåld gjorde sitt större intåg på den svenska scenen i slutet av 90-talet/början av 2000-talet har ordningsmakten fått bra mycket mer kunskap om hur de skall agera för att hålla isär grupper som försöker nå varandra i syfte att göra upp. Under i stort sett hela 90-talet och en bra bit in på 2000-talet utfärdades fortfarande totalt intelligensbefriade order som att släppa ut hela AIK-klacken samtidigt som man släppte ut exempelvis gårdarnas eller bajens likasinnade. Att det allt som ofta slutade med kravaller på Råsundavägen med omgivning samt nere i t-banan blev liksom ganska givet. De senaste säsongerna utanför Råsunda har det varit relativt lugnt, men för den sakens skull inte helt utan incidenter. Polisen idag är ljusår från den Kling & Klang-verksamhet man tidigare ägnade sig åt, kravallutrustningar, rytteriet, helikoptrar, spaning på kända ledarfigurer i de olika firmorna har förhindrat många sammandrabbningar. Att en vanlig s.k. "A-supporter" eller "julgran" idag skulle attackeras är i princip lika osannolikt som det var sannolikt innan firmorna gjorde entré.

 

Visst händer det att oskyldiga kommer i kläm, men det hör ändå till ovanligheterna. Generellt handlar det som två grupperingar som vill slå varandra på käften.

 

Vidare så har allt sitt pris. Jag har åkt på duktigt med stryk ett flertal gånger, men det gör ju inte ont när adrenalinet är på topp. Min fru är den enda i min familj som vet om mitt engagemang och det är lika bra det. Jag är trots allt inte 25 längre och har blivit på tok för gammal för att attackera en uteservering som är full av vanliga människor. Så man kan väl säga att mina aktiva dagar är räknade i detta kontroversiella sammanhang.

 

Om sedan folk på ett anonymt forum anser att jag är en idi*t och samhällets avskum... so be it.

 

Hur gammal jag än blir så kommer jag aldrig att sluta sympatisera med de yngre generationer som allteftersom tar steget upp i Sveriges ledande firma - Firman Boys! 

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett relativt säkert tips är att det INTE kommer smälla inne i, utanför eller i anslutning till arenan. Sedan företeelsen organiserat firmavåld gjorde sitt större intåg på den svenska scenen i slutet av 90-talet/början av 2000-talet har ordningsmakten fått bra mycket mer kunskap om hur de skall agera för att hålla isär grupper som försöker nå varandra i syfte att göra upp. Under i stort sett hela 90-talet och en bra bit in på 2000-talet utfärdades fortfarande totalt intelligensbefriade order som att släppa ut hela AIK-klacken samtidigt som man släppte ut exempelvis gårdarnas eller bajens likasinnade. Att det allt som ofta slutade med kravaller på Råsundavägen med omgivning samt nere i t-banan blev liksom ganska givet. De senaste säsongerna utanför Råsunda har det varit relativt lugnt, men för den sakens skull inte helt utan incidenter. Polisen idag är ljusår från den Kling & Klang-verksamhet man tidigare ägnade sig åt, kravallutrustningar, rytteriet, helikoptrar, spaning på kända ledarfigurer i de olika firmorna har förhindrat många sammandrabbningar. Att en vanlig s.k. "A-supporter" eller "julgran" idag skulle attackeras är i princip lika osannolikt som det var sannolikt innan firmorna gjorde entré.

 

Visst händer det att oskyldiga kommer i kläm, men det hör ändå till ovanligheterna. Generellt handlar det som två grupperingar som vill slå varandra på käften.

 

Vidare så har allt sitt pris. Jag har åkt på duktigt med stryk ett flertal gånger, men det gör ju inte ont när adrenalinet är på topp. Min fru är den enda i min familj som vet om mitt engagemang och det är lika bra det. Jag är trots allt inte 25 längre och har blivit på tok för gammal för att attackera en uteservering som är full av vanliga människor. Så man kan väl säga att mina aktiva dagar är räknade i detta kontroversiella sammanhang.

 

Om sedan folk på ett anonymt forum anser att jag är en idi*t och samhällets avskum... so be it.

 

Hur gammal jag än blir så kommer jag aldrig att sluta sympatisera med de yngre generationer som allteftersom tar steget upp i Sveriges ledande firma - Firman Boys! 

Så jävla töntigt !!!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hur gammal jag än blir så kommer jag aldrig att sluta sympatisera med de yngre generationer som allteftersom tar steget upp i Sveriges ledande firma - Firman Boys! 

 

Varför kan inte era gäng ha era slagsmål på nån ödetomt eller kalhygge?

Så slipper vanliga oskyldiga människor komma i vägen?

 

Ni kan gott slå ihjäl varandra så kan vi andra kolla fotboll och ha det bra.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidare så har allt sitt pris. Jag har åkt på duktigt med stryk ett flertal gånger,

 

Läser man din sista mening så verkar det ju så att vissa smällar tagit riktigt illa. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en del fördetta aktiva AIK fotbollsspelare där av brukar jag få matchbiljetter till derbyn mellan Aik–Hammarby på östra läktaren,

sektionen närmast norra stå.
 

Jag minns ett derby där Björn Runström gör 0-1, jag och farsan for upp i stolarna med armarna uppsträckta.
Det skulle vi inte ha gjort, jag och farsan blev direkt hotade, häcklade och ett par personer gick fram och spottade mig i ansiktet.
Det blev så hotfullt att vi blev tvungna att fly därifrån.
 

Problem med firmor finns i stort sett i alla klubbar.
Man får hoppas på att de som arbetar med att få bort firmornas inflyttande i klubbarna lyckas, men det blir en svår nöt att knäcka.
 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

När jag går på fotboll så blir det mest focus på det egna lagets spel, fungerar inte det som det ska så blir det naturligtvis en del frustration på det egna laget! Nu händer inte det speciellt ofta utan det har genom åren mest handlat om vinster Att lägga någon större energi på gästande lag skule aldrig falla mig in inte mer än någon drypande kommentar. Slår man däremot i underläge jämt är det kanske lätt att frustrationen kommer fram och focus flyttas till motståndaren men det har som tur är inte upplevts så många gånger.Tja det är väl dags för ett nytt guld i år, medicin för de flesta former av frustration!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
cut

 

Vidare så har allt sitt pris. Jag har åkt på duktigt med stryk ett flertal gånger, men det gör ju inte ont när adrenalinet är på topp. Min fru är den enda i min familj som vet om mitt engagemang och det är lika bra det. Jag är trots allt inte 25 längre och har blivit på tok för gammal för att attackera en uteservering som är full av vanliga människor. Så man kan väl säga att mina aktiva dagar är räknade i detta kontroversiella sammanhang.

 

Om sedan folk på ett anonymt forum anser att jag är en idi*t och samhällets avskum... so be it.

 

Hur gammal jag än blir så kommer jag aldrig att sluta sympatisera med de yngre generationer som allteftersom tar steget upp i Sveriges ledande firma - Firman Boys! 

 

Helt jävla underbart! En snubbe med Gnaget-märke som sin avatar lyckas i ett inlägg pissa mer på sin klubb än alla andra anti-AIK-inlägg plus Janne Josefsson lyckats göra tillsammans.

 

Om jag vore Gnagare skulle jag bli helt vansinning och kräva att P3 omedelbart plockade bort hans avatar då jag skulle utgå från att det måste vara en Djurgårdare som trollar, jag menar ett så spektakulärt självmål lyckades aldrig ens Gary Sundgren göra trots många och idoga försök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt jävla underbart! En snubbe med Gnaget-märke som sin avatar lyckas i ett inlägg pissa mer på sin klubb än alla andra anti-AIK-inlägg plus Janne Josefsson lyckats göra tillsammans.

 

Om jag vore Gnagare skulle jag bli helt vansinning och kräva att P3 omedelbart plockade bort hans avatar då jag skulle utgå från att det måste vara en Djurgårdare som trollar, jag menar ett så spektakulärt självmål lyckades aldrig ens Gary Sundgren göra trots många och idoga försök.

 

Tackar för dagens inlägg :14:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...