Jump to content
IGNORERAD

Gnaget i Uppdrag Granskning


mrco

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Trident

    50

  • Soengsang

    22

  • stefan5300

    16

  • Rogigoal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har jag sett!

Han Johan Segui tycker jag inte ljuger, han och AIK:s styrelsen är snarare bortdribblade av Firmanfolket. 

Dom tar sej in via hot och den vanlige människan backar om man får 4 Firmankillar på sej sådär som "spelaren" fick.

Styrelsefolket är bara vanliga människor dom med. Vad ska man sätta emot? Polisen har ju ingenting att säga till om.

 

Tycker att det är för jävligt att det är på det här viset. Jag är på Björn Erikssons linje.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svammel hit å svammel dit, det här är fan skrämmande.

Hoppas sponsorerna tar sitt ansvar och avslutar sina avtal med alla gangsterrelaterade klubbar.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Gå på fotboll.....En härlig familjefest för alla :thumbsup:

post-3485-0-22482400-1365712381.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om det aldrig funnits några sandlådor i Stockholm där smågrabbarna trätt om sina hinkar och spadar.

 

Bestämma tid och plats för att misshandla varandra när man håller på rätt eller fel lag är fanimej en riktig sandlådelek på hög nivå.  Vuxna "eller kanske inte" människor som håller på med sådana här kravaller, ska man skratta eller gråta, ja man tar sig för pannan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

I fortsättningen ska jag ha AIK tröjan på mig på varje MPR begivenhet jag kommer att bevista! Sen får vi se vem som har förmåga att skilja männinska och sak!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I fortsättningen ska jag ha AIK tröjan på mig på varje MPR begivenhet jag kommer att bevista! Sen får vi se vem som har förmåga att skilja männinska och sak!

Bra det, den sjuka klubben behöver nog så mycket stöd de kan få ifrån vanligt folk som inte hyllar och sammankopplar fotboll och våld, vilket jag förutsätter att farbror Baa inte gör!

 

Tragiskt att styrelsen stöder och består av individer som hyllar den kombinationen!

 

post-3210-0-83136600-1365741004.png

 

 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicket patrask!!!!

Visserligen bor du i Pelle Svanslöslandet, men Bill o Bull är blyga och sakliga i sin framställning jmf med Dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra det, den sjuka klubben behöver nog så mycket stöd de kan få ifrån vanligt folk som inte hyllar och sammankopplar fotboll och våld, vilket jag förutsätter att farbror Baa inte gör!

 

Tragiskt att styrelsen stöder och består av individer som hyllar den kombinationen!

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-04-12 kl. 11.28.40.png

Gör den det det då?

Bara en sida av journalistik då frågor som bara kan besvaras med ja eller nej ställs, gråskalan är en påtaglig indigriens i dessa sammanhang och Josefsons grävande är i många stcken mycket bra, men i hans egna intressen gäller det lika ofta att klä sig själv i fårakläder och alla andra, utan undantag, i ulvdräkt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör den det det då?

 

Om du menar styrelsen, troligen ja då den enl utsago består av personer kontrollerade eller styrda av denna kriminella sammanslutning.

Till och med JS konstaterade ju så....en avart vad demokrati kan ställa till med.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visserligen bor du i Pelle Svanslöslandet, men Bill o Bull är blyga och sakliga i sin framställning jmf med Dig!

 

Benämningen patrask är givet till de kriminella som nästlat in sig i AIK.Hur svårt kan det vara att förstå det ?

 

Personligen känner jag många fullt hederliga AIK,are utan något som helst samröre med Firman eller de andra hang around klubbarna och jag dömer inte ut AIK som fotbollsklubb även om de har en hel del att förklara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Visserligen bor du i Pelle Svanslöslandet, men Bill o Bull är blyga och sakliga i sin framställning jmf med Dig!
Gar man pa fotboll I ranarluva sa ar nog "Patrask" ett ganska snallt omnamnande. Sjalvklart kan du ha AIK-troja vid nasta Annandagstraff och gliringarna du kommer fa kommer nog inte handla att klubben styrs, bakom kulisserna och runt styrelsebordet, av valdsverkare utan att ni an en gang hamnat I Superettan :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Tycker att det är tragiskt att den organiserade brottsligheten har tagit över en av Sveriges anrikaste idrottsföreningar, detta är ett varnande exempel för övriga idrottssverige, sånt här skulle naturligtvis aldrig få inträffa, själv tycker jag att föräldrar ska tänka sig för innan dom lämnar över sina barn till den organiserade brottsligheten och att A-lagsspelare ska tänka sig för innan dom skriver kontrakt med dessa, det kan ju bevisligen sluta med hot och utpressning av grova våldsverkare ifrån den organiserade brottsligheten som numera styr klubben, skriver man på för AIK är det ju tydligen även för Firman Boys och Hells Angels, vill föräldrarna att deras barn ska spela för Firman Boys och H.A, vill spelarna representera dessa organisationer?

 

Med vänlig hälsning isan lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Svammel hit å svammel dit, det här är fan skrämmande.

Hoppas sponsorerna tar sitt ansvar och avslutar sina avtal med alla gangsterrelaterade klubbar.

Åbro tog sitt ansvar och hotade med att säga upp samarbetet om inte AIK gjorde sig av med Fyll-Drulen Johnson.

Eftersom klubbledningarna (det här gäller inte bara AIK) duckar och glider undan så står hoppet till att fler sponsorer sätter ner foten och säger 'Nu får det fanimej vara nog!'

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tycker att det är tragiskt att den organiserade brottsligheten har tagit över en av Sveriges anrikaste idrottsföreningar, detta är ett varnande exempel för övriga idrottssverige, sånt här skulle naturligtvis aldrig få inträffa, själv tycker jag att föräldrar ska tänka sig för innan dom lämnar över sina barn till den organiserade brottsligheten och att A-lagsspelare ska tänka sig för innan dom skriver kontrakt med dessa, det kan ju bevisligen sluta med hot och utpressning av grova våldsverkare ifrån den organiserade brottsligheten som numera styr klubben, skriver man på för AIK är det ju tydligen även för Firman Boys och Hells Angels, vill föräldrarna att deras barn ska spela för Firman Boys och H.A, vill spelarna representera dessa organisationer?

 

Med vänlig hälsning isan lover.

Styrelsen är ju demokratiskt vald så då får dom göra vad dom vill tills nästa val.Och Firman boys är nog bara oskyldiga dansande gummor.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

AIK, gnaget, råttorna etc etc har alltid varit ett fjolllag och bortskämda solnaiter förvånar mig inte ett dugg att västar är inne och pinkar i deras styrelserum. Glömde jag säga att jag är Djurgårdare :-) (päronlaget)

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

All denna förfasning om att den s.k. "Johan Höglund", med ett förflutet som aktiv ligist i Firman Boys, nu är ungdomstränare I A.I.K. är för mig helt obegripligt. Att han har kontakter och umgås med andra firmagrabbar som fortfarande kör och är delaktiga i uppgjorda box och andra stökigheter gör väl inte honom till en sämre person?

Att han skriver och kommenterar händelser kring såväl A.I.K. som Firman kan ju tänkas bero på att han har många vänner och kontakter i dessa kretsar. Han har trots allt varit med i många år och alla Gnagare med lite koll vet mkt väl vem han är.

 

Det är som om bara för att jag tidigare krökat eller varit narkoman, men numera är helnykterist, då ska jag inte få umgås, träffa, eller ha kontakt med personer som jag tidigare supit och knarkat tillsammans med. Och jag får inte heller på ett internetforum tala om hur jävla gärna jag skulle ta ett återfall, att jag inte hellre skulle vilja något annat än att gå loss på sprit & droger en sväng, MEN jag gör det inte, för jag har inte längre samma inställning till saker och ting. Jag kanske rentav har förändrats, gift mig, skaffat barn eller fått andra saker som jag nu prioriterar högre i mitt liv.

 

Ni tror väl på fullaste allvar inte att det funkar som så att man sitter med grabbarna och laddar inför match, har hur roligt som helst med alla polarna, men om/när det plötsligt står en annan firma utanför krogen och konfrontationen är ett faktum, ja då går man och sätter sig längst in i ett hörn och hävdar att man förändrats. Det funkar liksom inte så. Antingen är man med i fighterna till 100%, eller inte alls, Det är iaf min erfarenhet från de organiserade s.k. C-supportrarna. De med lite insyn i de olika firmorna har rätt bra koll på var och när det kommer smälla. Så är du inte längre intresserad så dyker du helt enkelt inte upp på en samling inför ett box, hur enkelt som helst. Och jag tror knappast att man någongång kommer se "Johan Höglund" längst fram i fronten igen.

 

Han är engagerad i pojkfotbollen och har många polare bland grabbarna i Firman Boys, vad är problemet och vad är det som gör honom till en sämre lämpad ungdomstränare? Jag skulle snarare säga att han är en väl lämpad ungdomstränare, särskilt i A.I.K. då han har andats och levt A.I.K. i många år, samt har en passion för klubben som jag inte kan se något som helst negativt med.

 

Men allt detta kommer ju bara från en snedvriden knarkhuligan (f.ö förra årets bästa tryckta ord) vars sympatier torde framgå av min avatar, så vad vet jag som t.ex Janne Josefsson inte vet om Firman Boys?

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad vill man ha ut av dessa s.k.box och vad har det med fotbollen eller klubbtillhörighet att göra.Förr i tiden sa man att idrotten fostrade men om dessa individer menar att ett box med hundratals människor är fostrande så förstår inte jag vad man är ute efter.Är det någon typ av manlighetsrit?Vanliga människor som är intresserade av fotboll skräms ju att besöka arenor som besöks av dessa stridslystna människor,ingen vill väl gå på fotboll när risken för att få spö är överhängande.Jag tror att publiksiffrorna skulle öka markant om dessa våldsfixerade ointresserade(av fotboll)begränsades.Och att ta med sig barn på fotboll är nog uteslutet för de flesta,vad uppnår man då med detta beteende?Ja, inte är det något positivt.Att skrämma någon att heja fram sitt favoritlag är inte den sportsmanship jag vill se iaf.Låt glädjen i idrotten spira,våld är inte förenligt med kamratskap.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Ni tror väl på fullaste allvar inte att det funkar som så att man sitter med grabbarna och laddar inför match, har hur roligt som helst med alla polarna, men om/när det plötsligt står en annan firma utanför krogen och konfrontationen är ett faktum, ja då går man och sätter sig längst in i ett hörn och hävdar att man förändrats. Det funkar liksom inte så. Antingen är man med i fighterna till 100%, eller inte alls, Det är iaf min erfarenhet från de organiserade s.k. C-supportrarna. De med lite insyn i de olika firmorna har rätt bra koll på var och när det kommer smälla. Så är du inte längre intresserad så dyker du helt enkelt inte upp på en samling inför ett box, hur enkelt som helst. Och jag tror knappast att man någongång kommer se "Johan Höglund" längst fram i fronten igen.

Hur ska en oinitierad veta var det kommer att smälla?

Det här är bara ett av många bevis på vilka rikspuckon det handlar om!

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article10567885.ab?partner=www

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket märkligt att dt ska va Huligalism överhuvudtaget en barnfamilj är ju rädda att gå på-

FOTBOLL ja hur bra rimmar det Fotboll No Boxing? ???? ????

Synd att vissa drar ner sporten i ett fördärv!!!!!!

 

Mvh Svamp

Till premiärmatchen mot Syrianska kom det 43463 betalande åskådare trots alla hot och slagsmål som försigår på AIKs matcher.

 

Gissa vilken läktare som sålde slut först av alla?  Ledtråd börjar på "familj" slutat på "läkaren"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Gå på fotboll.....En härlig familjefest för alla :thumbsup:

attachicon.gifFotboll.jpg

 

Ynkliga, fega skitar som inte vågar stå för det de gör och visa sina ansikten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till premiärmatchen mot Syrianska kom det 43463 betalande åskådare trots alla hot och slagsmål som försigår på AIKs matcher.

 

Gissa vilken läktare som sålde slut först av alla?  Ledtråd börjar på "familj" slutat på "läkaren"

 

Du verkar ju vara insatt i AIK´s fotboll, kan du inte då förklara vad storstadslagens "supportrar" har för problem då dom måste misshandla och slå ihjäl  varandra när dom möts. Det händer ju aldrig när dom mindre städernas Allsvenska lag´s möts.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...