Jump to content
IGNORERAD

Gnaget i Uppdrag Granskning


mrco

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Som vanligt så är det många PK personer som raljerar om hur det är enligt sensationsjournalistiken som dom ibland hyllar och ibland avskyr.

AIK är en klubb där vi medlemmar kan göra oss hörda genom att vara på dom viktiga mötena som avgör AIK framtid. 

AIK s olika supportergrupperingar är jäkligt engagerade i att AIK ska ledas av en kombination av äkta AIK värderingar, framgångar och en "förhoppningsvis" stabil ekonomisk agenda.

Angående supportrar som lever huliganlivet så finns dom framför allt  i störst utsträckning i våra storstäders klubbar, och i en mindre utsträckning i dom mindre städernas större lag. Organiserade sammandrabbningar sker oftast utan att allmänheten drabbas. Däremot kan det ske spontana "upplopp" under matchdagar men där har polisen blivit mycket mer kunniga på att avstyra..

 

Sen till min privata åsikt angående att blanda supportrar på läktare och då speciellt under det jag kallar heta matcher, jag skulle gladeligen kunna tänka mig att man kunde få betala extra för att man blev garanterad att slippa "patrasket" från dom andra lagen på MIN läktardel!

Jag är det NI tycker är en fjantig supporter, under derbymatcher så blir jag en sådan som verkligen ogillar nästan hatar det andra lagets supportrar. Jag kan inte sitta med gårdare, bajare, göteborgare innan match och småmysa på ngn pub eller dylikt och jag kan inte göra det under match eller efter match heller. Matchdagar är jag otroligt färgad och är nästan sjukligt färgad.

 

Övrig tid på året så umgås jag som vanligt med mina vänner som har den där andra lagets tillhörighet utan några problem. Vi har lite egna koder och det är att inte diskutera matchresultat eller att ringa och fåna sig angående matcherna typ sama kväll eller dagen efter, enkelt att hålla efter förlust men svårare efter vinst :)

 

Frugan tycker att jag har bättrat mig men jag har fortfarande förbud att komma hem före 23,00 efter match, bara så att hon har somnat och slipper mitt "töntiga" sätt.

 

Hoppas att ni som är så PK någon gång får känna av den otroligt nervösa uppladdningen inför en sjukt viktig/derby match  då man under några dagar börjar bli löjligt nervös och som under matchdag nästan utvecklar sig till ett illamående. idi*ti eller passion, det vete tusan men jag älskar det!

 

Så allt som får AIK att få fortsätta vara en medlemsklubb som eftersträvar dom mål som vi AIK are ser som viktiga så är jag nöjd. Skulle det vara kriminella påtryckningar som styr så är det upp till en domstol att avgöra om så är fallet, men innan man är dömd så är man OSKYLDIG!

 

Framåt stolta AIK

 

 

Den jobbiga känslan med illamående o.s.v känner jag i från hockeyn, fast då endast när det är SWE-FIN.

Nerverna på helspänn och nästan så att man spyr.

 

Nu är det inte inte lika farligt som tidigare eftersom jag både har flyttat och håller till i Norge rätt ofta.

 

Supportervåld har endast uppstått efter matcherna men då har det alltid varit relativt grova provokationer från det vinnande laget.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Trident

    50

  • Soengsang

    22

  • stefan5300

    16

  • Rogigoal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad
Som vanligt så är det många PK personer som raljerar om hur det är enligt sensationsjournalistiken som dom ibland hyllar och ibland avskyr. AIK är en klubb där vi medlemmar kan göra oss hörda genom att vara på dom viktiga mötena som avgör AIK framtid.  AIK s olika supportergrupperingar är jäkligt engagerade i att AIK ska ledas av en kombination av äkta AIK värderingar, framgångar och en "förhoppningsvis" stabil ekonomisk agenda. Angående supportrar som lever huliganlivet så finns dom framför allt  i störst utsträckning i våra storstäders klubbar, och i en mindre utsträckning i dom mindre städernas större lag. Organiserade sammandrabbningar sker oftast utan att allmänheten drabbas. Däremot kan det ske spontana "upplopp" under matchdagar men där har polisen blivit mycket mer kunniga på att avstyra..   Sen till min privata åsikt angående att blanda supportrar på läktare och då speciellt under det jag kallar heta matcher, jag skulle gladeligen kunna tänka mig att man kunde få betala extra för att man blev garanterad att slippa "patrasket" från dom andra lagen på MIN läktardel! Jag är det NI tycker är en fjantig supporter, under derbymatcher så blir jag en sådan som verkligen ogillar nästan hatar det andra lagets supportrar. Jag kan inte sitta med gårdare, bajare, göteborgare innan match och småmysa på ngn pub eller dylikt och jag kan inte göra det under match eller efter match heller. Matchdagar är jag otroligt färgad och är nästan sjukligt färgad.   Övrig tid på året så umgås jag som vanligt med mina vänner som har den där andra lagets tillhörighet utan några problem. Vi har lite egna koder och det är att inte diskutera matchresultat eller att ringa och fåna sig angående matcherna typ sama kväll eller dagen efter, enkelt att hålla efter förlust men svårare efter vinst :)   Frugan tycker att jag har bättrat mig men jag har fortfarande förbud att komma hem före 23,00 efter match, bara så att hon har somnat och slipper mitt "töntiga" sätt.   Hoppas att ni som är så PK någon gång får känna av den otroligt nervösa uppladdningen inför en sjukt viktig/derby match  då man under några dagar börjar bli löjligt nervös och som under matchdag nästan utvecklar sig till ett illamående. idi*ti eller passion, det vete tusan men jag älskar det!   Så allt som får AIK att få fortsätta vara en medlemsklubb som eftersträvar dom mål som vi AIK are ser som viktiga så är jag nöjd. Skulle det vara kriminella påtryckningar som styr så är det upp till en domstol att avgöra om så är fallet, men innan man är dömd så är man OSKYLDIG!   Framåt stolta AIK
Ett bra inlagg som jag gav karma for, med en viss osakerket beroende pa Songkranalkoholfaktorn. Jag maste bara alska namnandet av PK. Alla som kanner att de forlorat en diskussion och inte har nagon logisk forklaring till varfor de hamnat pa "forlorarsidan" slanger alltid fram att "vinnarna" maste vara PK. Att domma av senaste tidens diskussioner finns det nog ingenting som inte ar PK, allting som folk I allmanhet verkar tycka vara vettigt ar PK och bara det som diverse udda minoriteter gillar ar sant och arligt. Jag ar helt saker pa att om jag startade en trad om att kinesiska borde inforas som obligatoriskt sprak I svenska skolor sa skulle det anses som PK men om nagon fran "vi som alskar Nonki och kottbullar I Pattaya" skulle starta en trad om att svensk husmanskost skulle vara obligatoriskt for alla gymnasiestudenter sa skulle alla som opponerade sig bli stamplade som PK. Lite for tankad for att svara och det kostade mig minst 2 Regency-Cola att skriva det har inlagget...
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Nu skall jag åka ner till Åtvidaberg för att infiltrera hela den föreningen.

 

3 säkra poäng och garanterat inga päron :D

Åfan!

Hade du fel om päronen också? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Går bra för stockholmslagen idag. :-) 1-1 för Bajen mot ett bonkegäng, 0-1 för AIK mot ett " bonkegäng" och Djurgården ligger under med 4 bollar mot röva ...blir det 5 eller 6 noll i den matchen ??? Nä skärpning på er nu.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Går bra för stockholmslagen idag. :-)

1-1 för Bajen mot ett bonkegäng, 0-1 för AIK mot ett " bonkegäng" och Djurgården ligger under med 4 bollar mot röva ...blir det 5 eller 6 noll i den matchen ??? Nä skärpning på er nu.

ÅFF slutade 8 i tabellen 2012

IFK Göteborg slutade 7

2 bonkegäng?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt uselt spel från AIK igår. Det är tamefan inte klokt hur dåligt dom spelade. I första halvlek skapades 0 målchanser.

I andra blev det lite bättre men på långa vägar inte godkänt.

Vi brukar förvisso ha svårt på Kopparvallen men Åtvid känns på pappret mycket svagare i år än förra året så 3 poäng skall det vara där.

 

Päron slapp vi se i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅFF slutade 8 i tabellen 2012IFK Göteborg slutade 72 bonkegäng?
Yes, sett till nutida fotbollsmeriter så räknas Åff som bonkegäng även om du lyckades missa mina "". Vad IFK har uträttat på en plan dom senaste decennierna kontra Åff så .ja det vet du nog själv. Vad ska man titulera dom som tycker du? Stabilt allsvensk lag.? Känsligt med "namn" för vissa det där även om det inte finns några riktiga bonkegäng utan alla kan slå alla. Och om man har som målsättning att ta guld( som jag antar AIK har) så ska man nog ha med sig tre pinnar därifrån.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt uselt spel från AIK igår. Det är tamefan inte klokt hur dåligt dom spelade. I första halvlek skapades 0 målchanser.

I andra blev det lite bättre men på långa vägar inte godkänt.

Vi brukar förvisso ha svårt på Kopparvallen men Åtvid känns på pappret mycket svagare i år än förra året så 3 poäng skall det vara där.

 

Päron slapp vi se i alla fall.

Måste ha varit en massa "päron" där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger LKPG
Yes, sett till nutida fotbollsmeriter så räknas Åff som bonkegäng även om du lyckades missa mina "". Vad IFK har uträttat på en plan dom senaste decennierna kontra Åff så .ja det vet du nog själv. Vad ska man titulera dom som tycker du? Stabilt allsvensk lag.? Känsligt med "namn" för vissa det där även om det inte finns några riktiga bonkegäng utan alla kan slå alla. Och om man har som målsättning att ta guld( som jag antar AIK har) så ska man nog ha med sig tre pinnar därifrån.

 

 

Finns väll bara bonkegäng i allsvenskan ?

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns det några tuffa grabbar i rånarluvor även denna omgång?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsning!

 

A alm blir nog den första tränaren att få gå.

Fyfan vilken usel matcning igår, att inte börja med I Moro på mitten samt Borges på topp är fan ett tjänstefel.

Sen inbytet med Mutumba som var iskallare än iskallast visar bara ännu mer hur fel ute han va.

Att börja säsongen så här är jävligt tufft med dom krav man har på klubben. (lika tufft hade säkert IFKs supportrar förra säsongen).

 

Mvh/ Kabbanoss

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...