Jump to content
IGNORERAD

Ang klinkers


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34
har trä golv svalt o skönt att gå på

 

 

Det har vi på övervåningen som görs i ordning nästa gång jag åker ner

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ByggareBob

    11

  • leifen

    5

  • Wangthong

    4

  • lappen1

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kärt barn har många namn...om det hjälper eller du redan vet så kan man ju söka på dessa olika varianter...

 

Frigolit

Cellplast

Styrofoam

EPS

 

Vad jag minns så var det stort i Thailand för en 15-20 år sen och om utvecklingen gått rätt så borde det vara relativt lätt att hitta försäljningsställe även i Thailand.

Om du inte hittar så kontakta BEWI i Sverige så kan dom hänvisa kanske ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

de b

 

Det har vi på övervåningen som görs i ordning nästa gång jag åker ner

de är de bästa köpte rosen trä som var 350-.400 år gammalt har nän bild på de ska se om ja hittar bilder

post-5273-0-48262500-1365318280_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
de b

 

de är de bästa köpte rosen trä som var 350-.400 år gammalt har nän bild på de ska se om ja hittar bilder

 

 

Snyggt

Kan säga att jag har rätt mycket jobb med slipning av golv på övervåningen då planken har olika höjd å bredd

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt

Kan säga att jag har rätt mycket jobb med slipning av golv på övervåningen då planken har olika höjd å bredd

ja de är mycket jobb med slipningen de tog en vecka att slipa vardagsrummet men de blev bra känns mjukt o skönt o gå på lycka till me golvet du bor ju inte så långt från oss du kan ju åka o titta om du åker föbi

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt

Kan säga att jag har rätt mycket jobb med slipning av golv på övervåningen då planken har olika höjd å bredd

Hyr en golvfräs och kör ner till samma höjd innan slipning så går det fortare.om det nu e stor skillnad på höjderna.

Men egentligen så undrar jag varför det inte e gjort innan? varför lägga ett golv som inte har samma höjd/tjocklek?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyr en golvfräs och kör ner till samma höjd innan slipning så går det fortare.om det nu e stor skillnad på höjderna.

Men egentligen så undrar jag varför det inte e gjort innan? varför lägga ett golv som inte har samma höjd/tjocklek?

Bonnsågat kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man gillar trä men inte vill ha problemet det har kan man göra som jag och lägga klinker som ser ut som trä. Väldigt svalt och skönt att gå på eftersom betongsulan kyler rakt igen om

 


post-3404-0-39393000-1365324600_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Hyr en golvfräs och kör ner till samma höjd innan slipning så går det fortare.om det nu e stor skillnad på höjderna.

Men egentligen så undrar jag varför det inte e gjort innan? varför lägga ett golv som inte har samma höjd/tjocklek?

 

 

Skulle mer än gärna hyra en govlslip eller golvfräs men vet inte vart man hyr det

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man gillar trä men inte vill ha problemet det har kan man göra som jag och lägga klinker som ser ut som trä. Väldigt svalt och skönt att gå på eftersom betongsulan kyler rakt igen om

 

attachicon.gifP1030205_resize.JPG

Får man kylning från betongsulan ? Det har jag svårt för att tro om  det är i Thailand. Men annars gillar jag oxå klinkergolv utom den gången när jag tappade en oöppnad ölflaska i golvet. Jäklar i det vad glassplitter det blev :(

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något bevis om att det blir kallare i huset om man har klinkers på golvet eller är det skitsamma

 

Betonggolv VS Klinkersgolv

 

Nej, klinkers kan inte sänka temperaturen i rummet.

Däremot känns det kallt att gå på om dess temperatur är lägre än din kroppstemperatur pga av dess värmeledningsförmåga.

Är rumstemperaturen högre kommer golvet att kännas varmare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

ja lite vatten eller olja på plattorna så e  renarama skriskobanan, så det gäller o ha broddarna på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Sätter du klinkern på väggarna och i undertaket så kan det nog bli lite svalare i rummet.

Men det finns ju betydligt billigare mtrl med bättre k-värde att bruka.

 

 

 

Under en hel del år så har det i sverige varit populärt med klinker på väggarna både i badrum och kök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Under en hel del år så har det i sverige varit populärt med klinker på väggarna både i badrum och kök.

Klinkers på golvet

Kakel på väggarna

 

I garaget blir det fullkaklat med klinkers på golvet

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Är det inte kakel man sätter på väggarna och klinkers på golvet?

Mvh Okunnig

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Är det inte kakel man sätter på väggarna och klinkers på golvet?

Mvh Okunnig

Edit Verkar vara diskuterat redan End-edit

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

ja lite vatten eller olja på plattorna så e  renarama skriskobanan, så det gäller o ha broddarna på...

Med rätt slags olja får du skridskobana på det mesta.

Klinkers har jag däremot inte haft något problem med även om man är blöt i badrummet. Det är därför man använder klinkers på golvet för att det blir inte så halt om det är blöt.

 

Kakel däremot är totalt livsfarligt om man får lite blöta på det. När huset var nybyggt hade de satt kakel på golvet i köket. Tänkte inte på det första dagen. Andra dagen hade jag lite blöt under foten, jäklar vilken saltomotar. Tur var att arslet tog upp mesta smällen innan bakhuvudet fick sitt. Efter det fick frugan och hennes bror sina fiskar varma. Kneppigt nog öppnade ingen av dom  käften för att försvara sig. Snabbt gick det sedan att få kaklet utbytt mot klinkers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Med rätt slags olja får du skridskobana på det mesta.

Klinkers har jag däremot inte haft något problem med även om man är blöt i badrummet. Det är därför man använder klinkers på golvet för att det blir inte så halt om det är blöt.

 

Kakel däremot är totalt livsfarligt om man får lite blöta på det. När huset var nybyggt hade de satt kakel på golvet i köket. Tänkte inte på det första dagen. Andra dagen hade jag lite blöt under foten, jäklar vilken saltomotar. Tur var att arslet tog upp mesta smällen innan bakhuvudet fick sitt. Efter det fick frugan och hennes bror sina fiskar varma. Kneppigt nog öppnade ingen av dom  käften för att försvara sig. Snabbt gick det sedan att få kaklet utbytt mot klinkers.

Då har jag fått kakel på mina golv o har levt med det i 12år , ja då blir de dax o byta till laminat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag fått kakel på mina golv o har levt med det i 12år , ja då blir de dax o byta till laminat.

Du har nog haft tur som överlevt dessa 12år. Jag hade förmodligen dött av spruket bakhuvud och upprepade hjärnskakningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Du har nog haft tur som överlevt dessa 12år. Jag hade förmodligen dött av spruket bakhuvud och upprepade hjärnskakningar.

Va in till flera grannar o kollade hur de har de o sen gjorde jag mitt val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något bevis om att det blir kallare i huset om man har klinkers på golvet eller är det skitsamma

 

Betonggolv VS Klinkersgolv

Beror ju på plattan du ha byggt på

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...