Jump to content
IGNORERAD

Vart skall jag åka 2014?

Minne00

Recommended Posts

Tack för tipset!! :thumbsup:

Ser mycket bra ut och inte så långt från HY!

Vagabond vill tydligen (efter betalning) locka yngre resenärer till Khanom i tron att det kan bli ett nytt KPG.

(Kommentarerna till bilderna finns att läsa i länken ovan.)

thailand2.jpg

thailand5.jpg

Ändrades av Nemo
Dela på andra sajter

• Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• mangokid

5

• Nemo

3

• Minne00

3

• HajKaj

2

Mest aktiva i denna tråd

Guest BpaijingKatai
Vagabond vill tydligen (efter betalning) locka yngre resenärer till Khanom i tron att det kan bli ett nytt KPG.

(Kommentarerna till bilderna finns att läsa i länken ovan.)

thailand2.jpg

thailand5.jpg

Jag läste artikeln och tyckte att de långa vita stränderna såg mycket bra ut!

Om jag åker till stranden vid Songkhla så är den inget kul så en sväng åt norr kan bli fint nästa vända!

Dela på andra sajter

varför inte Udon Thani, ska själv testa den stan i Jan-feb nästa år, efter vad jag hört så är det jättetrevligt där

Dela på andra sajter

Jag läste artikeln och tyckte att de långa vita stränderna såg mycket bra ut!

Om jag åker till stranden vid Songkhla så är den inget kul så en sväng åt norr kan bli fint nästa vända!

Du förstår nog vad jag menar.   :)

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Du förstår nog vad jag menar.   :)

Jo, visst gör jag det!

Den delen är inget som jag är intresserad av, har även varit på KPG.

Dela på andra sajter

Har du varit där själv?

Nä, har faktiskt inte varit där - än, trots att det inte är så långt ifrån "tantens" hemby.

Lite rädd att det är en aning för lugnt för min smak, har dock kompisar som varit där o stortrivdes.

Dela på andra sajter

Gillar du inte saltvatten så åk till norra Thailand,chiang-mai och chiang-rai lockar med underbar bergsnatur, behagligare klimat  spännande utflykter in i Burma eller Laos,bara 1 timmes flygning från BKK

+ chiang-rai beach  som bilderna är från

post-3458-0-18521000-1364930952_thumb.jp

post-3458-0-83646800-1364930977_thumb.jp

post-3458-0-60859100-1364930992_thumb.jp

post-3458-0-13673600-1364931206_thumb.jp

post-3458-0-18521000-1364930952_thumb.jp

post-3458-0-83646800-1364930977_thumb.jp

post-3458-0-60859100-1364930992_thumb.jp

post-3458-0-13673600-1364931206_thumb.jp

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Sökes:

Arbetsgivare som betalar ruggigt bra och som gärna ser att jag arbetar övertid för att tjäna in både komptid och pengar. En arbetsgivare som med glädje ger mig ledigt varje oktober och mars och som kanske låter mig jobba lite från Thailand så att jag kan ha lite sommar semester. En arbetsgivare som accepterar att jag går i Psykoterapi varje måndag mellan 15 och 15:50 samt att jag måste vara led ig på söndagar samt en eftermiddag i månaden för att tjäna in de pengar jag kan på GBG's 4:e största bostadsrättsförening...

Finnes:

Snart 40 årig lojal medarbetar som kan allt och lite till som inte kräver att ryggen tar stryk eller att jag måste sitta still i mer än 1 timma. Tjejen som gärna jobbar extra timmar och som ger allt för jobbet för att kunna vara ledig och uppleva Thailand 2 månader om året. Dessutom är jag berättigad till 65% lönebidrag så jag är billig arbetskraft! Jag är definitivt den som kommer överens med alla, framför allt på en mans dominerad arbetsplats och jag är stjärnan vid afterwork förutom första fredagen i månaden då jag mystiskt försvinner någon annan stans..

Ok, det är bara att acceptera, hur mycket vi än vill så kan vi inte släppa Khao Lak. det finns för många vänner där... hade definitivt behövt två semesterperioder i Thailand, en i  Khao Lak och en för att upptäcka resten av Thailand!!!!!!

Här kommer dagens fråga. HUR gör ni som åker reguljärt???? Hur bokar ni era resor, med vem och NÄR??? Skall jag boka nu när jag skall åka i mars eller när är lagom? Jag vill inte resa i 30+ timmar. tid är pengar och mina pengar vill jag sätta sprätt på i Thailand.

Ber om tips igen... *förlåt* vill åka typ den 7 mars 2014 och spendera en vecka i Kata och sedan 2 veckor i Khao Lak ( Bang Niang!!!!!!!!!!!!!) Jag måste vara helt dum i huvet för jag kan inte hitta flygstolar... bara hotell.. hjälp!!!!!!!!!!!!!!!

asumption is the mother of all fuckups!

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Www.reseguiden.se söker på ett antal sajter och några flygbolag.<br /><br />Resor i mars behöver inte bokas i förväg. <br /><br />Börja kolla lite under hösten tidigast.<br /><br />Mars är inte högsäsong och då brukar Thai ha bra kampanjpriser som dyker upp 2-4 månader innan.<br /><br /><br />Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Hej Minne00,

Jag planerar att åka i oktober, men kommer inte att boka förrän i juli. Av diverse skäl.

Jag åker reguljärt, och har ingen preferens vad gäller hur det ska bokas. Den som erbjuder bästa pris och flygtider lär få min beställning. Till exempel gillar jag inte att åka hem från Bangkok 09.05 och att resan tar totalt 30 timmar. Även om det är billigast.

Att sitta i loungen i sex timmar och supa... å andra sidan kan man ju uppdatera sin reseberättelse! Kanske inte så dumt ändå ;)

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Sökes:

Arbetsgivare som betalar ruggigt bra och som gärna ser att jag arbetar övertid för att tjäna in både komptid och pengar. En arbetsgivare som med glädje ger mig ledigt varje oktober och mars och som kanske låter mig jobba lite från Thailand så att jag kan ha lite sommar semester. En arbetsgivare som accepterar att jag går i Psykoterapi varje måndag mellan 15 och 15:50 samt att jag måste vara led ig på söndagar samt en eftermiddag i månaden för att tjäna in de pengar jag kan på GBG's 4:e största bostadsrättsförening...

Finnes:

Snart 40 årig lojal medarbetar som kan allt och lite till som inte kräver att ryggen tar stryk eller att jag måste sitta still i mer än 1 timma. Tjejen som gärna jobbar extra timmar och som ger allt för jobbet för att kunna vara ledig och uppleva Thailand 2 månader om året. Dessutom är jag berättigad till 65% lönebidrag så jag är billig arbetskraft! Jag är definitivt den som kommer överens med alla, framför allt på en mans dominerad arbetsplats och jag är stjärnan vid afterwork förutom första fredagen i månaden då jag mystiskt försvinner någon annan stans..

Ok, det är bara att acceptera, hur mycket vi än vill så kan vi inte släppa Khao Lak. det finns för många vänner där... hade definitivt behövt två semesterperioder i Thailand, en i  Khao Lak och en för att upptäcka resten av Thailand!!!!!!

Här kommer dagens fråga. HUR gör ni som åker reguljärt? ??? Hur bokar ni era resor, med vem och NÄR??? Skall jag boka nu när jag skall åka i mars eller när är lagom? Jag vill inte resa i 30+ timmar. tid är pengar och mina pengar vill jag sätta sprätt på i Thailand.

Ber om tips igen... *förlåt* vill åka typ den 7 mars 2014 och spendera en vecka i Kata och sedan 2 veckor i Khao Lak ( Bang Niang!!!!!!!!!!!!!) Jag måste vara helt dum i huvet för jag kan inte hitta flygstolar... bara hotell.. hjälp!!!!!!!!!!!!!!!

Jag köper alltid mina biljetter hos Ticket på Väla där tjejerna ger en grymt bra service och priset ligger någon hundring över nätet.

Dela på andra sajter

Jag brukar googla på "billiga flygbiljetter" eller nåt sådant och det brukar komma ganska många bra svar på det.

Men på vissa sidor så får man kolla så att man bara söker på flyg och inte flyg+hotell.

Katrider

Dela på andra sajter

http://www.thai.nu/ kan du boka hotell o få lite allmän info

Boka resor kan du göra antingen genom en resesökmotor, ex på såna är: http://allaflygbiljetter.se/ http://www.flygresor.se http://www.momondo.se http://www.skyscanner.se

Finns fler, men dessa kan du ju börja med. Du kan ju även boka på en fysisk resebyrå som big travel mfl Många använder sig av http://www.nonkistravel.se/

citerar mig själv...

Dela på andra sajter

Sökes:

Finnes:

Här kommer dagens fråga. HUR gör ni som åker reguljärt? ??? Hur bokar ni era resor, med vem och NÄR??? Skall jag boka nu när jag skall åka i mars eller när är lagom? Jag vill inte resa i 30+ timmar. tid är pengar och mina pengar vill jag sätta sprätt på i Thailand.

Tja varför inte komma hem till mig, jag klarar de tunga lyften om du sköter resten. Har sett att du ser good looking  på dina pics, så välkommen hem till mig. Du kan PM;a så får du mitt nummer.

See you darling!

Dela på andra sajter

Jag är en av dom som förespråkar Nonki travel. Han e kanske inte allra billigast (brukar ligga 100-200 kr över internetpriserna), men han e ta mig faan bäst på service.

Har många gånger preliminär bokat med honom 3-5 månader innan resa och brukar betala resan 2-3 veckor innan avresa.

En gång för ett par år sedan dök det upp en möjlighet för mig att åka 3 veckor till Thailand,

jag ringde Nonki vid 11 tiden på förmiddagen och han fixade

så jag han med 14.30 planet redan samma dag.

DET hade ingen annan resebyrå fixat.

Sen ang hur man ska kunna vara borta mer än en semester vart år är enkelt.

Utbilda dig till lokförare. sen e  det bara att jobba så mycket övertid du orkar och spara allt i komptid.

Tar du sen ut kompledigheten på lite "udda" perioder på året (t.ex. okt-nov feb-april) så blir arbetsgivaren bara glad kan jag lova.

Som lokförare ( ska ej förväxlas med tunnelbaneförare ) tjänar man hyfsat bra oxxå

3 eller 4 resor per år hinner jag med på det sättet just nu.

var i väg 15/1 till 7/3 och sticker nu den 28/4 till 19/5. Sen har jag planer på att ta 2-3 veckor i september oxxå.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag är en av dom som förespråkar Nonki travel. Han e kanske inte allra billigast (brukar ligga 100-200 kr över internetpriserna), men han e ta mig faan bäst på service.

Har många gånger preliminär bokat med honom 3-5 månader innan resa och brukar betala resan 2-3 veckor innan avresa.

En gång för ett par år sedan dök det upp en möjlighet för mig att åka 3 veckor till Thailand,

jag ringde Nonki vid 11 tiden på förmiddagen och han fixade

så jag han med 14.30 planet redan samma dag.

DET hade ingen annan resebyrå fixat.

Sen ang hur man ska kunna vara borta mer än en semester vart år är enkelt.

Utbilda dig till lokförare. sen e  det bara att jobba så mycket övertid du orkar och spara allt i komptid.

Tar du sen ut kompledigheten på lite "udda" perioder på året (t.ex. okt-nov feb-april) så blir arbetsgivaren bara glad kan jag lova.

Som lokförare ( ska ej förväxlas med tunnelbaneförare ) tjänar man hyfsat bra oxxå

3 eller 4 resor per år hinner jag med på det sättet just nu.

var i väg 15/1 till 7/3 och sticker nu den 28/4 till 19/5. Sen har jag planer på att ta 2-3 veckor i september oxxå.

Det låter intressant om man skulle tröttna på sitt jobb, vad krävs för att kunna utbilda sej till lokförare?

Var har man dylika utbildningar?

Dela på andra sajter

Jag köper alltid mina biljetter hos Ticket på Väla där tjejerna ger en grymt bra service och priset ligger någon hundring över nätet.

japp, dom ar bra, jag aker fran Khon Kaen till Billesholm 8 Maj, stannar dar 3 manader. Ha en bra dag

Dela på andra sajter

Det låter intressant om man skulle tröttna på sitt jobb, vad krävs för att kunna utbilda sej till lokförare?

Var har man dylika utbildningar?

titta här kanske?

http://www.lokforarutbildning.se/

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...