Jump to content
IGNORERAD

Video: Utlänning får stryk av flera thailändare


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

 

Jag tror tyvär att det är fler än Thai och Vietnameser som gör så här i Sverige, enligt mig exsiterar det knappast några "rena" fighter längre utom möjligtvis på landet där tiden har stått still, i många Svenska städer är det ju rent ut sagt farligt att gå ut på en fredag- lördag kväll och då inte bara i storstäderna, risken att bli överfallen av ett gäng är stor.

 

Har en bekant som passerade genom en park i en mellanstor svensk stad som var ökänd för rån och bråk efter så fort det blev mörkt, men han var lite halvfull och genade genom parken, och han har en fysik och utseende som borde avskräcka alla med tanke på rån, men i parken närmade sig tre ungdomar varav en med kniv och bad honom överlämna sin plånbok, han svarade att dom lika gärna kunde ge honom deras plånböcker, sedan attackerade ungdomarna och han slog ner två av dom rejält och den tredje sprang ifrån platsen, men Sverige är ju som bekant inte som andra länder så det slutade med att han straffades för övervåld, själv tycker jag att han borde ha fått en medalj efter att ha röjt upp i denna ökända park.

 

Med vänlig hälsning Isan lover 

 

Ja Sverige er et lorteland   :police:  det er et godt forsvar for hvad der sker i Thailand.

 

Hver gang der kommer et lille pip om noget mindre godt i Thailand, så kommer 

den, hvad med sverige.

 

Bliver Thailand bedre af at noget er forkert i sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    5

  • ole

    5

  • Mr0115

    5

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

Det är väl snart tid för att krossa myten av Land Of Smile, då det inte behövs mycket för att man skall få en svart blick.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det låter som en av alla skrönor som säger att man inte har rätt att försvara varken sig själv eller sin egendom. Men stämmer din historia så är det naturligtvis åt h-vete.

 

Fritz..

Hej

 

Ja det finns gott om såna fall i Sverige, min morbror fick en dag syn på en tonåring som stod i en av områdets rabatter och ryckte upp tulpaner som han kastade vilt omkring sig, morbrorn gick fram och lyfte upp honom och bar honom till lokalpolisstationen, men det blev samma sak här grabben släpptes och morbrorn fick en uppläxning av polisen som påstod att han just hade begått ett olaga frihetsberövande vilket var mycket allvarligare än att förstöra rabatter, så man uppmuntrar ju inte precis medborgare att ingripa.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Känner ju iof inte dig så jag kan ju inte säga säkert? Men jag tror absolut inte du skulle säga sådär när du låg nere på marken med 5-6 thai killar runt dig!...för dom har väldigt lätt för ta till saker som gör lite mer ont än en knytnäve

 

Om nu en man hoppar och stampar på mig tills han inte orkar längre så gör det nog ingen större skillnad.

 

Fast jag kanske borde klistra in en ironiskylt i min signatur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ja Sverige er et lorteland   :police:  det er et godt forsvar for hvad der sker i Thailand.

 

Hver gang der kommer et lille pip om noget mindre godt i Thailand, så kommer 

den, hvad med sverige.

 

Bliver Thailand bedre af at noget er forkert i sverige?

Hej

 

Jag kan bara tala för egen del och jag har aldrig råkat ut för något otrevligt i Thailand under mina sammanlagt 8 år i landet och då har jag vistats i princip överallt och då även på platser och i sällskap som jag inte borde ha gjort, det enda överfall jag har råkat ut för var en Tysk man som jagade en 15 årig tjej som var livrädd för honom inne på Thermae Coffe Shop i Bangkok, och när jag gick mellan dom och ingrep så klarade jag av Tysken som polisen kom och hämtade efter att vakterna på stället ingrep, själv fick jag notan betald och bjöds på Champagne av personalen som också såg vad som hände, några fler fulla turister i Pattaya har det väl varit nära att man hamnat i bråk med t.ex när dom tjejer som dessa har löst ut i en bar någonstans övergav dom och kom och satte sig hos mig istället, att flirta med redan utlösta brudar kan ha sina risker men det är ganska roligt, men då får man väl skylla sig själv om dessa falanger surnar till.

 

Några problem med Thailändare har jag inte haft, men jag har varit försiktig när det har gällt kraftigt berusade och drogade personer och det tror jag att man kan rekommendera.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Og jeg har levet 4 år i Sverige og har aldrig været udsat for noget obehagligt,

blev taget fint imod og masser af vänlig folk.

 

Så jeg mener ikke sverige er så dårligt som du giver udtryk for.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Og jeg har levet 4 år i Sverige og har aldrig været udsat for noget obehagligt,

blev taget fint imod og masser af vänlig folk.

 

Så jeg mener ikke sverige er så dårligt som du giver udtryk for.

 

 

Du har aldrig varit i Överkalix, märker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kan bara tala för egen del och jag har aldrig råkat ut för något otrevligt i Thailand under mina sammanlagt 8 år i landet och då har jag vistats i princip överallt och då även på platser och i sällskap som jag inte borde ha gjort, det enda överfall jag har råkat ut för var en Tysk man som jagade en 15 årig tjej som var livrädd för honom inne på Thermae Coffe Shop i Bangkok, och när jag gick mellan dom och ingrep så klarade jag av Tysken som polisen kom och hämtade efter att vakterna på stället ingrep, själv fick jag notan betald och bjöds på Champagne av personalen som också såg vad som hände, några fler fulla turister i Pattaya har det väl varit nära att man hamnat i bråk med t.ex när dom tjejer som dessa har löst ut i en bar någonstans övergav dom och kom och satte sig hos mig istället, att flirta med redan utlösta brudar kan ha sina risker men det är ganska roligt, men då får man väl skylla sig själv om dessa falanger surnar till.

 

Några problem med Thailändare har jag inte haft, men jag har varit försiktig när det har gällt kraftigt berusade och drogade personer och det tror jag att man kan rekommendera.

 

Mvh isan lover

En enda gång var det nära för mig..:) Satt i walking i nån bar med frun och en thaikompis Tik med sin fru.

Bakom mig sitter nån anabolstinn ryss med 2 tjejer. Efter ett tag ber han mig om en cigarett,visst inga problem...:)

Efter 3 tiggda cigg till stör han sig på min existens o blir agressiv. Började fundera hur jag ska tackla ner idi*ten och

Tik frågar om det är problem,ja snart sa jag..:) Då pratar han med ena thaitjejen o hon tar pengar ifrån ryssen o

springer till 7/11 o köper cigaretter. Väl tebax så stoppar hon in 4 cigg i mitt paket o de börjar dra i ryssen som ser

ut som ett stort frågetecken. Tik pekar mot gatan o säger att det är hans gata och inom 10 sekunder blir han sänkt

av moppetaxi chaufförer och inkastare om han börjar slåss. Ryssen gick iväg,säkert mot nästa offer..Han hade nog

behövt en omgång..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har aldrig varit i Överkalix, märker jag.

 

Er de ikke flinke deroppe?

 

så er det nok finner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Det är väl snart tid för att krossa myten av Land Of Smile, då det inte behövs mycket för att man skall få en svart blick.

 

Du är nog inte ensam om dessa tankar, vissa kallar landet för: LOFS=Land Of Fake Smiles

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag är nog mer förvånad över att Thaikillarna inte lackar ur oftare än de gör på alla fulla svin som beter sig som de ägde hela Pattaya. Vad jag kunde förstå av filmen så tillhörde han en av de som jag inte blir förvånad över att de ger sig på. Det är nog sällan som en som dricker sina bira och har kul drar på sig deras vrede men visst finns det idi*ter överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vittnen så ska utlänningen ha druckit öl vid en bar och börjat slå sönder inredningen.

 

Det verkar som om skribenten på MPR inte har läst original artikeln. Där ftamgår det klart att utlänningen av misstag bröt av en pool-kö och vägrade att betala för den. Hur man kan kalla detta för att "slå sönder inredningen", är ett mysterium för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om skribenten på MPR inte har läst original artikeln. Där ftamgår det klart att utlänningen av misstag bröt av en pool-kö och vägrade att betala för den. Hur man kan kalla detta för att "slå sönder inredningen", är ett mysterium för mig.

 

Det er fordi du ikke kender prisen på en god billard kø. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det er fordi du ikke kender prisen på en god billard kø. :crazy:

 

Jodå det gör jag, men de finns inte i en bar med ett biljardbord. De kostar inte mer än 500 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om skribenten på MPR inte har läst original artikeln. Där ftamgår det klart att utlänningen av misstag bröt av en pool-kö och vägrade att betala för den. Hur man kan kalla detta för att "slå sönder inredningen", är ett mysterium för mig.

 

Läs hela artikeln hos källan.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs hela artikeln hos källan.

 

Du har rätt. Jag läste bara detta   "the farang went to play snooker, and accidentally broke the cue. But when the parlor owner asked him to pay for the damage, he refused and quarreled with the female owner. This led to his beating."     :blush:

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så tycker jag att ingen egentligen ska behöva få stryk.

Det är ju inte lika skönt som till exempel massage på rätt ställe. :)

 

Men i vissa fall, ser jag hur någon gjort sig förtjänt av ett kok stryk av lagom avvägd mängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så tycker jag att ingen egentligen ska behöva få stryk.

Det är ju inte lika skönt som till exempel massage på rätt ställe. :)

 

Jag får inte gå på sådana institut.   :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte gå på sådana institut.   :(

 

Jag pratar om t.ex. ansiktsmassage.

Tycker nästan alla sorters massage är skönare än stryk, med vissa undantag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pratar om t.ex. ansiktsmassage.

 

Naturligtvis, vad trodde du jag syftade på?    :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis, vad trodde du jag syftade på?    :D

 

Traditionell thaimassage. Det är värre än stryk.

 

PS. Oavsett vad vi pratar om så tänker jag på "het gröt". :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...