Jump to content
IGNORERAD

60 minderåriga gripna på barer i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Kan vara svårt det där med ålder, när jag nu sist var nere i Thai, bad jag grabben, 17,5 år gå ner och köpa några pilsner.

Han blev lite orolig, då han trodde de skulle klaga på hans ålder.

Så frugan bestämde att hennes dotter, snart 19 år, skulle följa med.Så blev det.

Väl inne på 7/11 blev hon nekad att köpa ölen, men när hon berättade att hon bara betalade för sin pojkvän, ( min son, gick det bra...)

Svår ålder det där.

 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • faranggirl

    20

  • Moipenyang

    9

  • Jive

    6

  • Bananen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Nu ska man ju inte gå till personangrepp utan hålla sig till sak i en debatt, .....Faranggirl, vem som än döljer sig under detta fantastiska nick, har nog missat detta när hen gick på debatteringskurs, ta nu och sålla lite bland inläggen så ska hen säkert förstå det som egentligen står om ungdomar, inte barn, i artikeln och de påföljande inläggen innan taggarna vässades för att "pannbensledes" avrätta de som dristade sig till att gå i svaromål!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det märkligt att inte bar ägarna kan åtalas som kund kan det vara väldigt svårt se om tjejen är 17 år eller 19 år leg är ju ofta falska.

Hej

 

Det hjälper inte, då blir det buren för kunden, så dom utlänningar som utnyttjar dessa underåriga löper mycket stora risker att få skaka galler i några år.

 

Men det låter lite konstigt att polisen inte redan har sett detta och börjat plocka pengar av kunderna om sex såldes.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej
 
Läste att det var DSI som låg bakom razzian mot ungdomarna och då undrar jag om det verkligen bara handlade om ungdomar som var ute för sent och roade sig eller om det fanns anledning att misstänka något annat? http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/80099/dsi-check-south-Pattaya-bars-under-age-workers-patrons/
 
DSI check South Pattaya Bars for under-age workers and patrons
Posted on March 23, 2013 at 9:15 am


<#img src="http://www.pattayaone.net/wp-content/uploads/2013/03/minors-1.jpg" alt="DSI check South Pattaya Bars for under-age workers and patrons" style="width:690px; margin-top:-50px" border="0" />

Thailand’s equivalent of the FBI, the Department of Special Investigations (DSI) conducted an operation in the early hours of Saturday in the South Pattaya area, and were looking for clubs and pubs who were either employing or allowing under-age patrons into their venues.
The DSI Officers specifically targeted venues in the Bali Hai Port area and by 5.30am they had detained 60 under-age individuals who were found inside the pubs and clubs.
The group consisted of 20 boys and 40 girls and the managers of each venue, who will be reported to the Banglamung District Licensing Unit for breaching the conditions of their licenses.
The parents of each young person were contacted and asked to collect their children after explaining to DSI officers why they were allowed to be out at such a late hour.

  • minors-1-270x200.jpg
  • minors-2-270x200.jpg
  • minors-3-270x200.jpg

 
Med vänlig hälsning isan lover


 
 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det gjordes några ålderskontrollrelaterade razzior på diskoteken nere i Phuket i slutet av nittiotalet vilket senare medförde hård id-kontroll vid entren. Vill minnas att jag gick dit med någon 19-årig tjej nån gång. som blev nekad.

Undrar hur det ser ut på t ex diskona ute i provinserna... .tror det är väldigt många under 20 på de nattklubbarna.

 

Anser nog att det egentligen hade räckt med 18 års gräns som här i Sverige.

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Vill minnas att det gjordes några ålderskontrollrelaterade razzior på diskoteken nere i Phuket i slutet av nittiotalet vilket senare medförde hård id-kontroll vid entren. Vill minnas att jag gick dit med någon 19-årig tjej nån gång. som blev nekad.

Undrar hur det ser ut på t ex diskona ute i provinserna... .tror det är väldigt många under 20 på de nattklubbarna.

 

Anser nog att det egentligen hade räckt med 18 års gräns som här i Sverige.

Hej

 

Ute i provinserna finns det nästan ingen ålderskontroll alls, men blir det uppenbara problem brukar innevånarna reagera och se till att stället skärper sig eller stängs och detta är inte alls ovanligt.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Eller förlåt det är ju den fina stranden och naturen i city som lockar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sånt händer väl i alla städer, där plocka dom bort några iaf, skulle det hänt i sverige som polisen gjorde en razzia...vilket händer ibland, blir det ju upplopp av galna ungdomar som resultat...och polisen får dra sig undan :P

Det e ju bra att dom ser till ställe som kan locka yngre publik att sköta sig bättre med kontroller.

 

Avsaknaden av ställe dessa unga kan vistas på e tyvärr lika överallt...lika med noll...dock så får det ju bli eller va en gräns...kl 5.30 på morgonen e ju galet att dom ens får va ute...om det va på morgonen blir inte klok på det här med am och pm ibland.

 

Sen att det finns vissa unga som jobbar på barer och club´s.same same all over the world...det e ju bara att åka ner till medelhavet så jobbar svenska tjejer och killar där när dom slutat 9:an.

 

Kan inte förstå varför vissa/många kopplar ihop Thailand med sex så fort vissa ställe nämns, har varit i Pattaya 1 gång och jag besökte inga barer, vad jag minns så var det stort då och ännu större nu och mycket annat man kunde se och göra... men men det e väl som med hunden och loppan

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet vem det är som äger Mixx och de andra discon i samma byggnad? Ryssar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte direkt DIN mamma, DIN syster eller DINA döttrar, det var en liknelse i den frågan. Om du kanske kan sätta dig in i hur det är i familjer där det förekommer.

Jag vet att det inte är en majoritet som är prostituerade. Siffran som senast uppdaterade mig är 2,5 miljoner, men det är väl så det räcker och blir över.

För övrigt, läs min förra kommentar...

Ojdå, du vet/förstår att majoriteten av thaitjejerna inte är prostituerade, ibland får jag/man tyvärr en känsla när man läser dina inlägg att du anser att majoriteten av thaitjejerna är just prostituerade, men jag feltolkar väl dig antagligen.

 

Jag har för mig att jag sett siffror på ca en tiondel av vad du skriver, men jag minns kanske fel, posta gärna din källa.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Här är lite utdrag ifrån FN,s World Health Organisation i ärendet, själv tycker jag att dom verkar vara mer rimliga än många andra som verkar blåsa upp siffrorna av någon anledning.

 

http://www.who.int/hiv/topics/vct/sw_toolkit/sex_work_asia.pdf

 

SOUTHEAST ASIA

 

Thailand

 

"Estimates of the number of sex workers in Thailand are

subject to wide variation. The most reliable suggestion

is that there are between 150,000 and 200,000 sex

workers."

 

"Sex work is intrinsic to the fabric of gender relations and socio-economic hierarchies.

Sex workers are frequently rural-urban migrants – particularly from north and

northeastern Thailand, and the money they earn brings buying power to families in

poor villages. Many of these women migrate to find lucrative sex work and many

others are trafficked in the sense that they leave their homes for sex work in the city

when they are still children. In parts of northern Thailand, in particular, sex work is

socially accepted."

 

"In addition to these rural-urban migrants are tribal girls from the north and women

from Burma and the southern Chinese province of Yunan. Since 1990, around 80,000

women have moved to Thailand for prostitution.24 The majority of these women are

from Burma. Many of them have not been ‘trafficked’ but have migrated - yet their

status as illegal migrants in Thailand makes them vulnerable to abuse. Most of these

women work in shadowy brothels and venues at the very cheapest end of the sex

market. They have little negotiating power and very little awareness of health issues.25

There are an estimated 16,423 foreign prostitutes in Thailand – 30% of whom are

younger than 18.26 This may well be an underestimation given the clandestine nature

of their work."

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade inte just nu den artikel från 2013 jag läst, men det går ju titta lite på denna länken från 2011. Det har ju inte minskat sedan dess.
 

Då skulle var 25 invånare vara prostituerad i thai räknat på hela befolkningen. Räknar man bort män barn och gamlingar,vart

kan vi hamna då? Typ var tionde skulle vara det då..:) Fyfan,springer vi verkligen bland en massa glädjeflickor där nere...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skulle var 25 invånare vara prostituerad i thai räknat på hela befolkningen. Räknar man bort män barn och gamlingar,vart

kan vi hamna då? Typ var tionde skulle vara det då.. :) Fyfan,springer vi verkligen bland en massa glädjeflickor där nere...

Precis, det va ju lite tanken med att ifrågasätta farangtjejens bloggsiffror på 2,5 miljoner.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, det va ju lite tanken med att ifrågasätta farangtjejens bloggsiffror på 2,5 miljoner.

Fast iom att jag svarat på hennes inlägg gör mig automatiskt till en horbock... :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast iom att jag svarat på hennes inlägg gör mig automatiskt till en horbock... :13:

På vilket sätt då?

Att man rättar någon som sprider felaktiga uppgifter som ökar fördomar mot thailändskor anser iaf jag vara sunt

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt då?

Att man rättar någon som sprider felaktiga uppgifter som ökar fördomar mot thailändskor anser iaf jag vara sunt

På hennes sätt...:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu står det ju faktiskt, om man läser både i mina och i IL´s länkar, att det inte bara är thailändskor som prostituerar sig. Men likförbannat sker detta i LOS.

Vidare kan ingen påstå att den information jag funnit är falska siffror. Lite som att jämföra med antalet hemlösa...eller antalet korrupta poliser. MAO, mörkertalet är ganska stort.

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu står det ju faktiskt, om man läser både i mina och i IL´s länkar, att det inte bara är thailändskor som prostituerar sig. Men likförbannat sker detta i LOS.

Vidare kan ingen påstå att den information jag funnit är falska siffror. Lite som att jämföra med antalet hemlösa...eller antalet korrupta poliser. MAO, mörkertalet är ganska stort.

Ganska stort? Har du nån verklighets uppfattning över huvud taget..:) I våran lilla by går det enligt

din verklighet 70 prostituerade på gatorna,du är rolig du..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska stort? Har du nån verklighets uppfattning över huvud taget.. :) I våran lilla by går det enligt

din verklighet 70 prostituerade på gatorna,du är rolig du..

Tror det är du som är ganska rolig, då du inte verkar förstå att koncentrationen varierar.

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska stort? Har du nån verklighets uppfattning över huvud taget.. :) I våran lilla by går det enligt

din verklighet 70 prostituerade på gatorna,du är rolig du..

Det betyder att ni har nästan 2,000inv i eran lilla by, jag skulle inte kalla det by då utan snarare tätort :)

Och räknar man vidare på ditt sätt så skulle 37st av tusen fastboende i Pattaya vara prostituerad, dvs. 963 av 1000 ej vara prostituerade av fastbefolkningen :)

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska stort? Har du nån verklighets uppfattning över huvud taget.. :) I våran lilla by går det enligt

din verklighet 70 prostituerade på gatorna,du är rolig du..

Rolig??? Jag tycker nog att hen är mest tragisk.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...