Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra ställen att semestra "nära" Bkk.


hamnoi

Recommended Posts

Själv så skulle jag stanna hemma o fundera o spara pengar tills jag kan göra det jag vil utan o snåla ..

Men de e kanske svärmor som drar i trådarna o peningarna...

 

Ditt jävla halvmongo, kan du åtminstone vara rolig i dina tama försök till påhopp.

 

Får göra som kompisen säger: Håll med dåren det har du gott av senare.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    14

  • mangokid

    6

  • Tommy

    4

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Glenn Phuket
Ditt jävla halvmongo, kan du åtminstone vara rolig i dina tama försök till påhopp.   Får göra som kompisen säger: Håll med dåren det har du gott av senare.
Se där grabben blev stött, kan det bero på fredax ölen eller svärmor som vill ha sin andel
Link to comment
Dela på andra sajter

Se där grabben blev stött, kan det bero på fredax ölen eller svärmor som vill ha sin andel

 

Tröttsamt med trollande papegojor som upprepar "polly wants a cracker" hela tiden.

 

Men inte blir jag stött  av lilla dig,  det du skriver och det katten skiter hamnar i samma låda...typ 

 

Men vad är det för andel till svärmor du pratar om, du verkar veta en del i det ämnet så upplys mig.

Hur mycket lägger du? Är det en "tionde" eller hur funkar det?

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du uppleva Thailand nära Bkk och bara sköna stränder och bad, så åk bara halva vägen till Hua Hin.

 

Hat Samran Beach och stränder nära.

 

Inga turister andra än bkk-bor på helgerna, klart vatten för snorkling saknas.

 

Trista ställen för en ungdom som du, men lagomt slappt för en nästan "60"

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen Lillpitten, missade att du sökte bra dykvatten, då är det bara Andaman kusten som gäller.

 

Khao lak ligger bra till om man vill dyka kring Similan Islands.

Dykning i Siambukten är i bästa fall hyfsat, lite som skillnaden mellan Strömstad och Stockholms skärgård...

 

Koh Samui sög, Phiphi var OK (trots att det var storm och skitväder när jag dök där) Vid Similan har jag bara snorklat...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Hua hin har varit på tapeten, men om man ska träffa mannen myten legenden wUthai så blir det fel sida.

 

Det enda som är spikat är Khon Kaen i 10-12  dagar o fira min födelsedag, inte i 10-12 dagar :crazy: .och sen en 3-4 dagars avslutning i BKK.

 

Detta blir nog dagens i-lands problem :var kan jag bäst tillbringa 2 veckors semester som uppfyller min kravlista :giggle:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen Lillpitten, missade att du sökte bra dykvatten, då är det bara Andaman kusten som gäller.

 

Nja, man ska inte förringa Ko Tao o vattnen däromkring, kan va riktigt bra dykning där...

Dock - lite mer än  2-3h från Bkk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen Lillpitten, missade att du sökte bra dykvatten, då är det bara Andaman kusten som gäller.

 

Khao lak ligger bra till om man vill dyka kring Similan Islands.

Dykning i Siambukten är i bästa fall hyfsat, lite som skillnaden mellan Strömstad och Stockholms skärgård...

 

Koh Samui sög, Phiphi var OK.

 

 

MVH Tommy

 

Nja, det var väl en liten överdrift av mig :giggle: ..ville vara övertydlig med att jag gillar klart fint vatten.

 

Brukar mest snorkla och har inget dykcert, vid longbeach på phiphi ute vid revet var helt ok mycket o titta på för 

en amatörsnorklare som mig.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som är spikat är Khon Kaen i 10-12 dagar o fira min födelsedag, inte i 10-12 dagar .och sen en 3-4 dagars avslutning i BKK.

Ge oss några ledtrådar om när, så tar jag hand om dig på bästa sätt om det passar  :thumbsup:

Några  chang och  "pannbens in-slagningar" bjuder jag  på.

 

Leif som också behöver ombyte ibland

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du uppleva Thailand nära Bkk och bara sköna stränder och bad, så åk bara halva vägen till Hua Hin.

 

Hat Samran Beach och stränder nära.

 

Inga turister andra än bkk-bor på helgerna, klart vatten för snorkling saknas.

 

Trista ställen för en ungdom som du, men lagomt slappt för en nästan "60"

 

 

Leif

 

Nåja, jag blir ju snart 40 och ligger hack i häl på dig och partaja får jag bara när frugan säger ja så det kanske kunde vara något.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge oss några ledtrådar om när, så tar jag hand om dig på bästa sätt om det passar  :thumbsup:

Några  chang och  "pannbens in-slagningar" bjuder jag  på.

 

Leif som också behöver ombyte ibland

 

När vadå?..Födelsedag 5 juli.

Inslaget pannben tackar jag nej till men om du är vänsterhänt så behöver jag en rejäl krok för o räta upp snoken.

En LEO smakar alltid gott :)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra smak,,,,,,,,

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, man ska inte förringa Ko Tao o vattnen däromkring, kan va riktigt bra dykning där...

Dock - lite mer än  2-3h från Bkk..

Har inte testat, men har snorklat soder om Koh Chang, ju längre bort frán Bangkok, desto bättre...

Ligger inte Koh Tao intill Koh samui? Isafall var det där jag d¨k vid samui, max 15 meter djupt och halvbra, inte mer.

 

 

MVH Tommy

 

PS datorn djävlas med mej, har problem med ett par bokstäver...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åker under sommarmånaderna så åker jag i stort sett alltid till dom "östra" öarna, jag menar då Samui - phangang - Tao, mest för att det är störst chans för att få bra väder.

Men, framförallt trivs jag bäst på Samui(Lamai), jag vill gärna ha möjligheten att gå ner till beachen en stund i stort sett varje dag

Jag vet dock ej hur vädret är i Pattaya den tiden, har varit där för få ggr för att bilda mig en uppfattning om det.

Visst, det är dyrt att flyga till Samui, men kolla in första o sista flighten under dagen - brukar kunna va lite billigare då.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 april, bjuder jag på party...alla välkomna :thumbsup:

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger inte Koh Tao intill Koh samui

 

Jo, hyfsat nära, ca 1,5h med lomprayah(katamaran), men. max 15m djupt verkar inte stämma så bra.

Betydligt djupare på sina ställen. Vi låg b.la o tittade på rejäla revhajar på 22-24m djup..

Snorklingen är på sina ställen riktigt bra på Ko tao, framförallt vid Tanote bay, där du dyker snorklar direkt från stranden.

Tror att Ko tao är det stället i Thailand där det utbildas flest nya dykare varje år.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åker under sommarmånaderna så åker jag i stort sett alltid till dom "östra" öarna, jag menar då Samui - phangang - Tao, mest för att det är störst chans för att få bra väder.

Men, framförallt trivs jag bäst på Samui(Lamai), jag vill gärna ha möjligheten att gå ner till beachen en stund i stort sett varje dag

Jag vet dock ej hur vädret är i Pattaya den tiden, har varit där för få ggr för att bilda mig en uppfattning om det.

Visst, det är dyrt att flyga till Samui, men kolla in första o sista flighten under dagen - brukar kunna va lite billigare då.

 

Har bara tillbringat 5 dagar 2006 på lamai, men det gav mersmak (trots pissväder i 3dagar) och jag har alltid velat åka tillbaka dit.

Man får väl ta av sig judenäsan eller dra in på svärmors andel som Glennpuckot säger o prova kanske.

 

Tyckte vi hamnade på runt 6k  t.o.r för oss tre när jag körde en snabbkoll sist men det kanske var från Khon Kaen.

Ibland kollar man så mycket så man glömmer av o blandar ihop.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips kan va att flyga från U´tapao(Pattaya) till samui, kan va billigare, flög därifrån för ett par år sen då vi kom från Ko Samet, o det var en del billigare än från Bkk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara tillbringat 5 dagar 2006 på lamai, men det gav mersmak (trots pissväder i 3dagar) och jag har alltid velat åka tillbaka dit. Man får väl ta av sig judenäsan eller dra in på svärmors andel som Glennpuckot säger o prova kanske.   Tyckte vi hamnade på runt 6k  t.o.r för oss tre när jag körde en snabbkoll sist men det kanske var från Khon Kaen. Ibland kollar man så mycket så man glömmer av o blandar ihop.
Tror jag betalade runt 8k thb för t&r från bkk med bkk airways. Inte billigt...
Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Samet helt klart!! Endast 3-4 timmar från bkk med buss. Har varit där 3 år i rad. Lugnt men även party varje kväll om man väljer detta. Sanden är bästa som går att finna på jorden och några sandloppor har jag aldrig sett.

Koh Kood och Koh Mak som ligger bortom Koh Chang blir en lång resa, runt 6-8 timmar (buss+båt). Väldigt lugna öar.

Pattaya, säger många, om man är partysugen dygnet runt. Känner inte till det så mycket men ska finnas lugna områden där.

HuaHin blir min nästa destination om ca 20 dagar då det kan bli jobb där. Har väldigt många kompisar som åker dit då avståndet från bkk är bekvämt. Huvudstranden ska tydligen krylla av hästar man kan få rida på. Vet inte om jag kommer tycka om det eller inte. Beror ju på hur angelägna de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet vad jag skulle råda dej men det vet du ju redan, så jag säger inget...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Glöm Hua Hin om du vill ha bra badstränder.Har varit där ett par gånger och alltid blivit besviken.

Åker själv ner i Juli och för min del blir det nog Koi samui så man kan bada lite.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag betalade runt 8k thb för t&r från bkk med bkk airways. Inte billigt...

 

Kollade med Thai nu och det landade på nästan 28k thb så jag kom ihåg rätt innan. +6k sek.

Och blir det den trippen så ska vi ha flyg Khon Kaen-Bkk innan och då får vi väl lägga på 1500kr till på det priset och det känns i mesta laget faktiskt.

 

Någon som vet var vädret är stabilast i Juli?

Har varit en hel del i Phuket under den perioden och det brukar vara helt ok faktiskt.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...