Jump to content
IGNORERAD

31 PAD-ledare åtalas för flygplatsockupationen


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
¨Så du är Thaksins advokat? Eftersom du så envist försvarar honom i alla lägen.

Hej

 

Jag försvarar demokratin och befolkningens rätt att själva få utse sina regeringar utan inblandning av militär eller kungligt närstående.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • MaiChai

    9

  • måne

    8

  • pigge01

    7

Mest aktiva i denna tråd

Hej

 

Jag försvarar demokratin och befolkningens rätt att själva få utse sina regeringar utan inblandning av militär eller kungligt närstående.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Om du är för demokrati varför försvarar du då Thaksin?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Jag försvarar demokratin och befolkningens rätt att själva få utse sina regeringar utan inblandning av militär eller kungligt närstående.   Med vänlig hälsning isan lover
Vill du ha demokrati Så nämnd inta Thaksin S. Han platsar illa i en demokrati. Han har inte rent Mjöl i påösande. Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Jag tror att chansen för att hamna i detta sällskap inför domstolen är liten utan anledning.   Med vänlig hälsning Isan Lover
Jaha. Du har mycket att lära dig. Om Thailand och dess rättsystem Du har tydligen ingen vetskap överhuvudtaget! Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag försvarar demokratin och befolkningens rätt att själva få utse sina regeringar utan inblandning av militär eller kungligt närstående.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det du försvarar är allt annat än demokrati.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Jag tror att chansen för att hamna i detta sällskap inför domstolen är liten utan anledning.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Det måste ju betyda att Thaksins dom är korrekt för "chansen för att hamna i detta sällskap inför domstolen är liten utan anledning"

det var bra att du äntligen medgivit att domen mot Thaksin också är korrekt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Jag försvarar demokratin och befolkningens rätt att själva få utse sina regeringar utan inblandning av militär eller kungligt närstående.

 

Med vänlig hälsning isan lover

:rotfl: :rotfl: :rotfl:  Om detta måste du skiva på något annat forum än Mai Pen Rai för här skriver du bara en enögds syn på de rödas förträfflighet vilket sannerligen INTE uppfyller något av det du tidigare skrev.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

:rotfl: :rotfl: :rotfl:  Om detta måste du skiva på något annat forum än Mai Pen Rai för här skriver du bara en enögds syn på de rödas förträfflighet vilket sannerligen INTE uppfyller något av det du tidigare skrev.

Du skall inte äta svampen som du skordar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag försvarar demokratin och befolkningens rätt att själva få utse sina regeringar utan inblandning av militär eller kungligt närstående

Med vänlig hälsning isan lover

Så Thaksin är en Demokrat????
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Du skall inte äta svampen som du skordar

Hej Snickar´n! Nej den brukar ju du äta :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Snickar´n! Nej den brukar ju du äta :-)

Har slutat vill inte försörja personer som lever på droger

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Det var så jävla gött här tills du kom tillbaka

Tänk där tycker vi lika. Kan du inte somna in igen?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var så jävla gött här tills du kom tillbaka

 

 

 

Kan inte ni två stoppa tillbaka dessa... :thumbsup:

 

napp.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Kan inte ni två stoppa tillbaka dessa... :thumbsup:

 

napp.jpg

Har tyvärr ingen men förstår budskapet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Om du är för demokrati varför försvarar du då Thaksin?

Hej

 

Jag försvarar inte personer utan demokratiska principer och att befolkningen ska få välja den ledare och parti som dom vill, det är inte miltär och domstolar som ska avsätta och tillsätta regeringar utan folket, att det dessutom är landets fattigaste befolkning som röstar fram dessa partier gör det än angelägnare att valresultaten respekteras.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Jag försvarar inte personer utan demokratiska principer och att befolkningen ska få välja den ledare och parti som dom vill, det är inte miltär och domstolar som ska avsätta och tillsätta regeringar utan folket, att det dessutom är landets fattigaste befolkning som röstar fram dessa partier gör det än angelägnare att valresultaten respekteras.   Med vänlig hälsning isan lover
Bl.a. Bl.a. Bl.a..... Då ska du inte stötta Taxen. Han är inte ren. En mördare som, odemokratiskt beordrade Polisen och militären Till grymheter. Utan att domstolarna fick göra sitt jobb. Föresättningarna för demokrati är tyvärr låga i Thailand. Det saknas en politisk struktur för detta. Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Bl.a. Bl.a. Bl.a..... Då ska du inte stötta Taxen. Han är inte ren. En mördare som, odemokratiskt beordrade Polisen och militären Till grymheter. Utan att domstolarna fick göra sitt jobb. Föresättningarna för demokrati är tyvärr låga i Thailand. Det saknas en politisk struktur för detta. Hälsar pigge01

Hej

 

Jag tror att man måste försöka skilja på person och sakfråga, för mig är demokratin helig och jag kan inte tänka mig några ingrepp i den ifrån militär eller domstolar, låt dom fattiga få fortsätta välja regeringar som belönar dom med ett bättre liv, det är precis så som det är tänkt att ett demokratiskt system ska fungera, men jag håller med dig om att läget i Thailand är besvärligt och att en politisk struktur som vi är vana med saknas till stora delar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Jag tror att man måste försöka skilja på person och sakfråga, för mig är demokratin helig och jag kan inte tänka mig några ingrepp i den ifrån militär eller domstolar, låt dom fattiga få fortsätta välja regeringar som belönar dom med ett bättre liv, det är precis så som det är tänkt att ett demokratiskt system ska fungera, men jag håller med dig om att läget i Thailand är besvärligt och att en politisk struktur som vi är vana med saknas till stora delar.   Med vänlig hälsning isan lover
Detta kan du väl inte mena. Du är ju odemokratisk så det skriker. Inte ska de fattiga bestämma. Det ska alla Thailands medborgare göra i fria val. Utan kuroptapolitiket Allsång ingen av de nuvarande platsar. Dom är kuropta. I alla led. Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Detta kan du väl inte mena. Du är ju odemokratisk så det skriker. Inte ska de fattiga bestämma. Det ska alla Thailands medborgare göra i fria val. Utan kuroptapolitiket Allsång ingen av de nuvarande platsar. Dom är kuropta. I alla led. Hälsar pigge01

Hej

 

Dom fattiga är ju en stor majoritet i landet och det är därför inte så konstigt att dom har stort inflytande över vilket parti som hamnar i regeringsställning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Dom fattiga är ju en stor majoritet i landet och det är därför inte så konstigt att dom har stort inflytande över vilket parti som hamnar i regeringsställning.   Med vänlig hälsning isan lover
Hur kan dom rösta rättvist? Dom har ju ingen att rösta på! Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Hur kan dom rösta rättvist? Dom har ju ingen att rösta på! Hälsar pigge 01

Hej

 

Att det hade kunnat finnas bättre alternativ håller jag med om, men dom väljer nog ändå det bästa för dom i den situation dom befinner sig, skulle dom rösta på samma parti som kretsen runt kungahuset, generalerna, PAD, överklassen och kuppmakarna hade dom nog varit ändå dummare, och att dom får chansen välja överhuvudtaget måste väl ändå ses som bättre än att militär och domstolar utser en regering på egen hand.

 

Med vänlig hälsning isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Att det hade kunnat finnas bättre alternativ håller jag med om, men dom väljer nog ändå det bästa för dom i den situation dom befinner sig, skulle dom rösta på samma parti som kretsen runt kungahuset, generalerna, PAD, överklassen och kuppmakarna hade dom nog varit ändå dummare, och att dom får chansen välja överhuvudtaget måste väl ändå ses som bättre än att militär och domstolar utser en regering på egen hand.

 

Med vänlig hälsning isan Lover 

 

Det kan ju inte stämma eftersom dom fattiga i nord och de fattiga i syd röstar totalt olika..

 

Eller anser du med din logik ovan att de fattiga i syd är dumma och de fattiga i nord smarta ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 Hej

 

Lite kommentarer ifrån http://thaipoliticalprisoners.wordpress.com/2013/04/30/yellow-court-day/ angående dom 96 PAD ledare och aktivister som åtalades för terrorism och brott mot undantagslagarna i landet vid flygplatsockupationerna, enligt artikeln visade domstolen tecken på dubbel standard redan denna första dag i rätten när domaren påtalade att påföiljden för terrorism är dödsstraff och samtidigt beviljade dom åtalade borgen samtidigt som röda aktivister som åtalades för samma brott fängslades direkt utan möjlighet till borgen.

 

I artikeln tror man att domstolen gör skillnad på röda ifrån arbetarklassen och gula ifrån överklassen och själv tvivlar jag inte det minsta på det och jag ser fram emot hur domstolen kommer att hantera det här, allt talar ju för att dom kommer att agera som politiskt verktyg åt överklassen igen och frikänna dom åtalade på något sätt, frågan är bara hur.

 

Yellow court day

30042013

It must have been standing room only when 96 members of the People’s Alliance for Democracy, including leaders like Sondhi Limthongkul and Chamlong Srimuang, appeared in the Criminal Court for the “first hearing of charges over the occupation of Don Mueang and Suvarnabhumi airports in 2008.” But as the Bangkok Post reports, this was not a huge milestone as the “court agreed to postpone the hearing” for some of the accused as they claimed no legal representation and a further 17 defendants have yet to be indicted.

While the judge did point out that “the charge of terrorism carries the death penalty,” it was not explained why all defendants repeatedly get bail while red shirts accused of terrorism have been indicted, refused bail and imprisoned for long terms for alleged offenses in 2010. Obviously double standards are at work in the courts.

An AFP report: states that all of the PAD members are “planning to plead not guilty…”.  It also notes that “investigations against the arch nationalist group have been sluggish, prompting resentment and claims of double standards…”. It adds: “Many leaders of the mainly rural, working class Reds were swiftly locked up on terrorism charges after their street protest in the heart of Bangkok in 2010 which came to a bloody end after an army crackdown.”

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det kan ju inte stämma eftersom dom fattiga i nord och de fattiga i syd röstar totalt olika..

 

Eller anser du med din logik ovan att de fattiga i syd är dumma och de fattiga i nord smarta ?

Hej

 

Fattiga i norr, nordost och i Bangkoks slum röstar rött och får det sakta men säkert bättre år för år, varför fattiga i syd inte hänger på tåget är en gåta för mig, dom låter sig förmodligen luras av lokala politiker och känner kanske inte ens till vilken utveckling som pågår i dom norra delarna av landet?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...