Jump to content
IGNORERAD

Att "förnya" en Green Book


Myran

Recommended Posts

För att göra en lång historia kort: Jag har en Honda Bros 400cc som är registrerad i mitt namn sedan nått år tillbaka. Den är registrerad i Chon Buri men jag bor i Bangkok. Nu är det så att jag måste "förnya" dess Green Book eftersom sidorna där man registrerar den årliga "besiktningen" och skatten är fulla. Nu är frågan den om jag måste göra detta i Chon Buri eller om det går bra att fixa på Department of Land Transport, eller nått annat ställe här, i Bangkok? Mitt ställe i Bkk som skötte den senaste "besiktningen" har sagt att dom kan registrera hojen i Bangkok åt mig, men att jag först behöver en ny Green Book eftersom den nuvarande är full. 

Nån som har erfarenhet? Oavsett var jag måste fixa detta, vad behöver jag ha med mig? Några dokument utöver Green Book? Måste jag ha med mig hojen, eller räcker det om jag "kalkerar" motor- och chassinummer på tejp och tar med mig?

Ska ta mig till DLT i Bkk nästa vecka när jag har tid, men jag tänkte att jag lika gärna kunde checka lite här innan.

 

Tacksam för all hjälp och alla tips. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...