Jump to content
IGNORERAD

Nästa resa dyr eller?


Towe

Recommended Posts

Har preliminärbokat nästa resa 25 Jan-22 Feb 2014 med Thai inga kampanjpriser än. Priset just nu ligger på 18 500 sek för PE ToR ARN-BKK, E BKK-Udon-BKK och Bkk-Phuket tycket det låter mycket men med 3 inrikesflighter  vad tycker ni?? OBS!! Vill flyga med thai då jag trivs med dom, finns billigare säkert men vill köra Thai

 

 

Har du kontrollerat med Nonki vad han vill ha för samma resa ?

 

Han brukar få fram riktig goa priser.

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Towe

    14

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

  • L64

    4

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest Oregistrerad knasen
Hej. Jag tror man kan få närmare det priset med Thai för januari 2014 också men då får man vänta lite med bokningen. Med vänlig hälsning,

 

Ja det får man nog göra. Jag väntade till oktober har jag för mig när Thai släppte kampanjpriser och att boka 4 månader innan är att vara ute i god tid enligt mig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Towe!

Jag vet inte dina resplaner men om du funderar på att ta Phuket efter Udon så går det direktflyg däremellan, blir oerhört mycket billigare än med Thai till BKK och sedan Phuket!

Visserligen inte Thai, men AirAsia, (som är ett nära på skitbolag) men det kan man stå ut med för halva priser och mer än halva tiden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För dom som vill flyga ARN-BKK på Towes datum men kan tänka sig ett kort stopp i Istanbul med tillgång till en av dom bästa loungerna där ute och dessutom flyga business all the way för endast 11700.- kan ju alltid boka med Turkish Airlines.

 

Och 2 inrikes ToR ca 2000 spänn gör att totalen blir runt 13700:- för hela paketet.

 

Som hittat när man ändå är uppe i dom summorna.

 

Citerar mig själv lite   :crazy:

 

Upptäckte att beställer man Turkbiljetten via tex MrJet så går priset ner 700 spänn, dvs priset blir 11 papp...  nu tror jag inte att det kan bli så mycket bättre!

 

Det skulle väl vara trevligt att stå vid baren med lämplig dryck i näven och mysa  :thumbsup:

 

64758_1171315162.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Towe!.

Jag vet inte dina resplaner men om du funderar på att ta Phuket efter Udon så går det direktflyg däremellan, blir oerhört mycket billigare än med Thai till BKK och sedan Phuket!

Visserligen inte Thai, men AirAsia, (som är ett nära på skitbolag) men det kan man stå ut med för halva priser och mer än halva tiden!

Ja Air Asia har jag åkt med många ggr och det funkar bra förutom att flygvärdinnorna inte tycks  se mig vid beställning ombord, jodå jag har sett det på deras hemsida att dom kör Phuket -Udon. Ja vi får se vad som händer men några 18 500 är jag inte sugen på att betala, så det får bli att tänka om

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där såg inte så himla tokigt ut Lamaien, lite lyx

 

Verkar riktigt schysst och bra flygplansmat skall dom ha också!   för 11 lakan så e de ditt!   :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Har preliminärbokat nästa resa 25 Jan-22 Feb 2014 med Thai inga kampanjpriser än. Priset just nu ligger på 18 500 sek för PE ToR ARN-BKK, E BKK-Udon-BKK och Bkk-Phuket tycket det låter mycket men med 3 inrikesflighter  vad tycker ni?? OBS!! Vill flyga med thai då jag trivs med dom, finns billigare säkert men vill köra Thai

Åk inte! Det är för dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har fått några priser nu för resa 11/12-13 till 11/01-14 Stockholm - Udon Thani för 3 personer

 

Thai            28`800

 

Turkarna     27´600  Air Berlin samma pris i priset har jag lagt till kostnad för BBK-UTH-BKK 3´000 för 3 pax

 

Finnarna     25´000 inkl de 3´000 Billigaste men via Hong Kong på hemvägen

 

Det lutar nog mot Thai :thumbsup:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Har fått några priser nu för resa 11/12-13 till 11/12-14 Stockholm - Udon Thani för 3 personer Thai 28`800 Turkarna 27´600 Air Berlin samma pris i priset har jag lagt till kostnad för BBK-UTH-BKK 3´000 för 3 pax Finnarna 25´000 inkl de 3´000 Billigaste men via Hong Kong på hemvägen Det lutar nog mot Thai :thumbsup:
Ska du vara borta ett år? :) Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son
Ska du vara borta ett år? :) Med vänlig hälsning,
1 månad får jag de till

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Ska du vara borta ett år? :) Med vänlig hälsning,

Om det ändå vore så :nono:

 

Har ändrat nu

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du vara borta ett år? :) Med vänlig hälsning,

en riktig långresa!! :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
1 månad får jag de till
Visserligen är klocka 02.16 här men jag läser det som 11 dec 2013 - 11 dec 2014? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son
Visserligen är klocka 02.16 här men jag läser det som 11 dec 2013 - 11 dec 2014? Med vänlig hälsning,
Helt rätt av dig :) Mvh BMS

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Ska du vara borta ett år? :) Med vänlig hälsning, Om det ändå vore så :nono: Har ändrat nu
Bra pris för Thai. Vi söker ca 30 november till 6 januari och Thai kommer inte till det priset. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det blev Thai 11 december 2013 till 12 januari 2014

 

Nu har man  något att se fram emot :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk inte! Det är för dyrt.

Nä det lutar åt att jag avvaktar och ser hur priserna blir annars får jag kolla på Turkarna eller finnarna men nä jag avvaktar

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Lånar lite av Towes tråd, tack för det.

 

Jag planerar i grova drag att åka till HKT 140118-140214. Jag har bara varit i LOS tre gånger, så jag är inte särskilt erfaren thailandsresenär.

Hur ska jag lägga upp prisbevakningen? Kan det komma kampanjer trots att det ej är lågsäsong. Ska man spana själv eller är det bättre att som Towe anlita en resebyrå?

Priset är viktigt, men viktigast är ekvationen pris och bekvämlighet. Att spara tid kan vara värt någon tusenlapp för min del.

Och ja, likt Towe så vill jag också vara ute i god tid, då jag behöver något att se fram emot. (Ska iofs till Samui i juli, men det är en annan tråd)

 

Tacksam för all respons!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar lite av Towes tråd, tack för det.

 

Jag planerar i grova drag att åka till HKT 140118-140214. Jag har bara varit i LOS tre gånger, så jag är inte särskilt erfaren thailandsresenär.

Hur ska jag lägga upp prisbevakningen? Kan det komma kampanjer trots att det ej är lågsäsong. Ska man spana själv eller är det bättre att som Towe anlita en resebyrå?

Priset är viktigt, men viktigast är ekvationen pris och bekvämlighet. Att spara tid kan vara värt någon tusenlapp för min del.

Och ja, likt Towe så vill jag också vara ute i god tid, då jag behöver något att se fram emot. (Ska iofs till Samui i juli, men det är en annan tråd)

 

Tacksam för all respons!

 

Vill du göra det enkelt för dig, och vara garanterad ett hyggligt pris och superb personlig service så rekommenderar jag: http://www.nonkistravel.se

Slå en signal och du får svar på dina frågor!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För jävla dyrt, tycker jag!!

Tänker du på det pris jag fick? det tycker jag med, ju mer jag tänker på det desto mer tänker jag säga nej till det priset, finns en gräns även för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Tänker du på det pris jag fick? det tycker jag med, ju mer jag tänker på det desto mer tänker jag säga nej till det priset, finns en gräns även för mig

Åk vanlig ekonomi på hemresan så får du ju ner priset en del

eller prova Lamai 64 tips

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Ett litet råd. Istället för att pris-söka på en massa sidor. Gå in på www.pricerunner.se./flygresor. Där får du oftast det billigaste priset.

Då dom söker av dom flesta flygbolag samt massor av dom vanligaste rese-sajterna i en sökning.

Bara ett litet gott råd...i all välmening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...