Jump to content
IGNORERAD

Har ni mycket guld ?


Cobra

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Du bor själv eller ?

 

Nejdå.

Men för din upplysning så behöver man inte spela nykterist eller shoppa guld till damer för att fånga dom. Inte heller spela romantiker.

 

Var dig själv, så slipper du låtsas resten av livet för att behålla din eventuella flickvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 163
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    19

  • Stefan.J

    14

  • Nimman

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja kanske det men de pengar du lägger på att dricka kan man få mycket annat roligt för . Vi firar nu 10år ihop .

Ändrades av Nimman
Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Jag har nickelallergi så jag använder bara guld.

Jag äger guld, men är väldigt dålig på att använda smycken till vardags.

Thaiguldet jag har köpte jag -92 så det har vart en bra investering och bra mycket roligare än om jag hade satt in dom pengarna på ett konto på den tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja kanske det men de pengar du lägger på att dricka kan man få mycket annat roligt för . Vi firar nu 10år ihop .
Jag har fått en massa roligt för mina pengar. Och hur mycket jag dricker vet du ingenting om. Jag klarar mig ganska gott även om jag skulle fördubbla mitt drickande. Edit Det blir 10 år här också. Och jag har inte behövt spela trevlig eller lekt Don Juan. Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv ett på 4 bath med LP Koon i ett hänge, halsbandet har jag för att jag gillar det och inte för att visa det så det alltid innanför tröjan. Hade nöjt mig med mindre bath oxå men jag ville ha med dom små drakhuvuden där låset sitter och fick man upp i 4 . MVH HÅKAN Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nickelallergi så jag använder bara guld.

Jag äger guld, men är väldigt dålig på att använda smycken till vardags.

Thaiguldet jag har köpte jag -92 så det har vart en bra investering och bra mycket roligare än om jag hade satt in dom pengarna på ett konto på den tiden.

 

Ja, men en rysslands-aktiefond hade nog gett ännu bättre utdelning. :whoco5:

 

Haha, huvudsaken är att man är lycklig o glad.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt är det så att jag tycker att en guldkedja runt halsen är snyggt.

Min ring på fingret ser oxå ut som guld, den bevisar för andra kvinnor att jag är upptagen.

 

Men jag vill inte lägga stora ut pengar på en metall som bara ska visas.

Jag tycker det är bättre att lägga pengar på annat.

Du har väl råd att bli rånad isåfall.

Om det var värt det är väl en annan femma.

Blir man mycket skadad kan man kanske säga att man fått mycket för pengarna.

Är det sånt som kallas att vara ekonomisk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Massiva guldhalsband förknippar jag med förortsgangsters. Därmed är ett halsband det sista jag vill ha runt halsen - näst efter ett elakt fruntimmer :wink:

 

Och oseriösa bilhandlare. :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag har inget men min kompis har lite guld runt halsen

 

post-6660-0-70722300-1362813069.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog hålla med tidigare skribent att halsband, armband och örhängen bäst gör sig på kvinnfolk.

Naturligtvis får di män som vill smycka sig med dessa attiraljer göra så, ja även högklackat och kjol är ju möjligt för di som vill bejaka sin feminitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!
Får väl kalla mig för fjolla då!!
Min Thai-svärfar gick bort för 8 år sedan. Han har haft en Buddha figur hängande i en 3-Bahts guldlänk i många år.
Är en mycket känd Munk vid namn SOM DED(med reservation för stavningen).
Direkt efter begravningen kom min Svärmor och ville mig något. Hon räckte högtidligt över länken och medaljongen till mig.
Frugan tolkade och översatte: Denna ska Thomas bära som beskydd för sig och hans familj.
Den mest fantastiska gåva jag har fått i hela mitt liv.
Buddha-figuren har ett värde på ca 120.000-150.000 Baht.
Har under årens lopp haft massor med Thailändare som har bugat djupt och ödmjukt
frågat om dom får se på medaljongen med sina små förstorningsglas.

Så den bär jag med stolthet 24/7(men inte kvälls och nattetid i fiskebyn.)  :thumbsup:

 

post-8709-0-06698100-1362817053.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen
Ja, men en rysslands-aktiefond hade nog gett ännu bättre utdelning. :whoco5:   Haha, huvudsaken är att man är lycklig o glad.   mvh
Säkert. :) Men jag känner mig vackrare med halsband och armband som syns när jag ska ut på speciella tillställningar. Lite fåfäng är jag. :)
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett halsband kan väl vara ok. Hade en 5-batting ett tag. Jobbigt att plocka av den i varenda säkerhetskontroll. Både jobbigt och pinsamt. Frugan sålde dock kedjan när jag kom hem med den och den hängde löst och höll på att falla av.

Tror faktiskt inte att vi har så mycket guld här hemma. Tidigare vet jag att vi har haft runt 30-baht, fast det mesta är nog sålt i Thailand. Frun tröttnade på guld och tyckte att reda pengar var bättre.

 

Nu har jag iofs en ring på fingret och övrig utsmyckning är en klocka som jag faktiskt använder för att se hur mycket klockan är.

 

Men armband skulle jag aldrig ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Johnnie/Cat

SMAKEN ÄR SOM RÖVEN...KLÖVEN.

Fattar inte dessa diskutioner. Man gillar det man gillar och har på sig det man vill och tycker om.

Vad andra tycker är ju bara att skita i.

Jag gillar guld och dessutom är det bra att investera i.

Jag ser inte ner på folk som inte har guld och förväntar mig inte att folk ska se ner på mig för jag bär guld.

Tycker synd om folk som har så dåligt självförtroende att de måste se ner på andra och prata skit.

Sådana människor ser jag till att hålla på avstånd.

I många fall låter det som när endel thaikvinnor möts i Sverige och börjar rangordna sig sinsemellan när det kommit överens om vems familj som har bäst, hur mycket guld de har, hur dyr bil mannen har och hur stort hus han har samt hur stor k*k han har.

Blir så jävla banalt. Som tur är så är de flesta av oss och våra respektive inte sådana ytliga typer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är det här en tråd för att mäta rikedom eller vad går den ut på?

Om det är för att jämföra smak kan vi ju diskutera färg och mönster på skjortan istället.

Personligen gillar jag starka färger men känner mig inte bekväm i rosa.

Grabbigt blått, grön, brunt, svart eller vitt ska det va.

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Är det här en tråd för att mäta rikedom eller vad går den ut på?

Om det är för att jämföra smak kan vi ju diskutera färg och mönster på skjortan istället.

Personligen gillar jag starka färger men känner mig inte bekväm i rosa.

Grabbigt blått, grön, brunt, svart eller vitt ska det va.

 

Chipspåsar pratar vi också, inte bara stålar således.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Får väl kalla mig för fjolla då!!

Min Thai-svärfar gick bort för 8 år sedan. Han har haft en Buddha figur hängande i en 3-Bahts guldlänk i många år.

Är en mycket känd Munk vid namn SOM DED(med reservation för stavningen).

Direkt efter begravningen kom min Svärmor och ville mig något. Hon räckte högtidligt över länken och medaljongen till mig.

Frugan tolkade och översatte: Denna ska Thomas bära som beskydd för sig och hans familj.

Den mest fantastiska gåva jag har fått i hela mitt liv.

Buddha-figuren har ett värde på ca 120.000-150.000 Baht.

Har under årens lopp haft massor med Thailändare som har bugat djupt och ödmjukt

frågat om dom får se på medaljongen med sina små förstorningsglas.

Så den bär jag med stolthet 24/7(men inte kvälls och nattetid i fiskebyn.)  :thumbsup:

 

attachicon.gifguld.jpg

 

"Som Det är själva typen av "Buddha amulett, du har ev en bild av en "gubbe på andra sidan?  och då heter han :"Luang På XXXX

 

Det finns olika Som Det där det som skiljer är hur många "chan buddan "sitter på, oftast 3 eller 4 

 

du kan kika lite på länken här å se om du hittar "gubben  :nyam:   det står kanske årtal, munkens namn i skrift på den

 

om inte annat så måste väl frugan veta vad den heter? 

 

http://www.thailandamulets.com/index.php

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tillräckligt. Vad folk anser om det är också totalt ointressant.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Motsvarande 1-2 "normala" svenska årslöner i FYSISKT guld och silver är en trygghet & försäkring som är lämplig i dessa tider. För dom dom inte har den möjligheten så ska man fundera på att spara månadsvis och att köpa silvermynt är en lämplig start.

Själv försöker jag ge guldsmycken i present till fru och barn vid högtider, möter inga "fru-protester" över huvud taget. I Asien vet folk värdet av ädelmetaller.

Tänk om kontohavarna i Cyperns banker hade haft sina tillgångar i ädelmetaller istället, de hade säkert sovit bättre om nätterna.

http://www.guardian.co.uk/world/2013/mar/16/cyprus-eurozone-bailout-anger

Mvh,

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

"Som Det är själva typen av "Buddha amulett, du har ev en bild av en "gubbe på andra sidan?  och då heter han :"Luang På XXXX

 

Det finns olika Som Det där det som skiljer är hur många "chan buddan "sitter på, oftast 3 eller 4 

 

du kan kika lite på länken här å se om du hittar "gubben  :nyam:   det står kanske årtal, munkens namn i skrift på den

 

om inte annat så måste väl frugan veta vad den heter? 

 

http://www.thailandamulets.com/index.php

Tjena! Nedan har du lite mer info. Den jag har är äkta och mycket gammal enl. dom experter som har kollat. För två år sedan

vart jag bjuden 120.000 Baht cash. Hade jag sålt så tror jag inte svärmor och frugan blivit direkt överlyckliga.

Den har ju funnits i familjens ägo i många,många år innan jag fick den.

 

Phra Somdej:

Phra Somdej skapades av Somdej Phra Buddhacara Toh Prommarangsi (Somdej Toh). Han var en son till

Kung Rama I. Han började göra Phra Somdej amuletter 2409. Material för att göra Phra Somdej omfattar: Shell lime, heliga pulver, diverse blommor,  ris, Lotus, aska, honung, banan,  olja etc. Då skanderade med trollformler och medition. Att välsigna varje liv i den här världen för att ge god karma och starkt skydd mot negativ energi. Totalt 84.000 amuletter gjordes vid den tiden. Phra Somdej Wat Rakhang är en av de mest berömda och bästa amuletter från Thailand.

 

 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Nedan har du lite mer info. Den jag har är äkta och mycket gammal enl. dom experter som har kollat. För två år sedan

vart jag bjuden 120.000 Baht cash. Hade jag sålt så tror jag inte svärmor och frugan blivit direkt överlyckliga.

Den har ju funnits i familjens ägo i många,många år innan jag fick den.

 

Phra Somdej:

Phra Somdej skapades av Somdej Phra Buddhacara Toh Prommarangsi (Somdej Toh). Han var en son till

Kung Rama I. Han började göra Phra Somdej amuletter 2409. Material för att göra Phra Somdej omfattar: Shell lime, heliga pulver, diverse blommor,  ris, Lotus, aska, honung, banan,  olja etc. Då skanderade med trollformler och medition. Att välsigna varje liv i den här världen för att ge god karma och starkt skydd mot negativ energi. Totalt 84.000 amuletter gjordes vid den tiden. Phra Somdej Wat Rakhang är en av de mest berömda och bästa amuletter från Thailand.

 

 

Känner du dig "rik" när du har den?

Den är inte värd en enda baht för dig för du kan aldrig sälja den, dom kommer att strimla dig långsamt som du gör det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner du dig "rik" när du har den?

Den är inte värd en enda baht för dig för du kan aldrig sälja den, dom kommer att strimla dig långsamt som du gör det...

Det kanske inte är pengavärdet som är det viktigaste i det här fallet.

Tror nog att thomas001 känner sig stolt att bära den för vad den symboliserar och det är en rikedom i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...