Jump to content
IGNORERAD

Har ni mycket guld ?


Cobra

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Men jag är inte så fjantig att jag gift mig med en kärring från Thailand bara för att jag inte hittar en normal kärring i Sverige. Med allt var det innebär av svartsjuka,habegär, försörjning av hela hennes familj m.m. Nej då är det bättre att investera i Guuuuld. Men det fattar inte du. 

 

En fru är inte en investering.

Vissa svenska kvinnor hittar inte en normal man, verkar det som...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 163
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    19

  • Stefan.J

    14

  • Nimman

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hejsan

 

Jag hade ofta guld på mig i 90 talets Pattaya. En 10 bahtare om halsen och ett par 5 bahtare runt handleden var standard. Ett par, tre 0,5 are på fingrarna.

Det var andra tider och man kunde gå omkring överallt utan att löpa någon större risk att bli av med grejorna.

Jag gillade att köpa guld eftersom jag tyckte det var överkomligt prismässigt och visst tyckte man det var lite häftigt att ha grejorna på sig, tramisgt eller inte. Att ge frugan sin beskärda del hörde naturligtvis till. 

 

Hur som helst, dåligt självförtroende har jag aldrig haft och detta "trams" har ju trots allt ökat en hel del  i värde sedan tiden det begav sig och nu ligger "tramset" i bankfacket och gonar sig.

 

MVH Nonki

 

Guldpriset är detsamma överallt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En fru är inte en investering.

Vissa svenska kvinnor hittar inte en normal man, verkar det som...

Saffa dig ett liiiv.Det har jag gjort. Jag är jättenöjd med att kunna leva som jag vill. Du är ett stort misslyckande från den dagen du föddes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guldpriset är detsamma överallt. 

Smyckena skall bäras tycker jag, medans bankfacker skall fyllas utav tackor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saffa dig ett liiiv.Det har jag gjort. Jag är jättenöjd med att kunna leva som jag vill. Du är ett stort misslyckande från den dagen du föddes.

 

Är ni bröder?     :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

En fru är inte en investering.

Vissa svenska kvinnor hittar inte en normal man, verkar det som...

Nej och då åker hon till Gambia.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Saffa dig ett liiiv.Det har jag gjort. Jag är jättenöjd med att kunna leva som jag vill. Du är ett stort misslyckande från den dagen du föddes.

 

 

Eftersom du inte verkar ha någon närmare relation till Thailand så kan man ju undra vem som saknar ett liv. (med tanke på att du dräller på ett Thai-forum)

 

Inte fan går jag in på något Costa Rica forum och lipar över vad andra människor tycker om varken guld eller silver.

Hur hittade du hit, kan man ju undra?

 

Sur på din svenska fru?

Vil ha en fru som delar ditt tycke för guld?

 

Mystiken tätnar...

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hemma i svedala så kör jag med en 44 grams ankarkjedja(Farangguld) men i Thailand kör jag med handknutet halsband med 3 buddhas, fick den senaste av en munk på gatan när jag och frugan gav dom mat

 

Vigsel ringen är 1/2 bath det är det enda guld jag bär i Thailand

 

I Thailand tycker jag det är onödig risk att bära för mycket guld på sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Gillar man att ha guldhalsband så ska man ha det och gillar man att ha en chipspåse på huvudet så har man det. Personligen så förknippar jag guldhalsband med nudelsoppsförsäljare och inget ont i det men de med chipspåsar på huvudet rankar jag allt högre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du inte verkar ha någon närmare relation till Thailand så kan man ju undra vem som saknar ett liv. (med tanke på att du dräller på ett Thai-forum)

 

Inte fan går jag in på något Costa Rica forum och lipar över vad andra människor tycker om varken guld eller silver.

Hur hittade du hit, kan man ju undra?

 

Sur på din svenska fru?

Vil ha en fru som delar ditt tycke för guld?

 

Mystiken tätnar...

Nu startade denna tråd på liknande sätt. Hur myckrt guld har ni ? På ett ungefär och då svarade jag på frågan. Sedan om du har diagnoser som du ej talat om,så ber jag om ursäkt. Jag todde att alla fattade frågan som ställdes i början av tråden och insåg inte förrän alldeles försent att så inte var fallet. Än en gång ber jag om ursäkt. Over and out 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Gillar man att ha guldhalsband så ska man ha det och gillar man att ha en chipspåse på huvudet så har man det. Personligen så förknippar jag guldhalsband med nudelsoppsförsäljare och inget ont i det men de med chipspåsar på huvudet rankar jag allt högre.

 

 

Men om man som skridskopåse har chipspåse på huvudet. Blir det inte lite kaka på kaka?

 

Guld för min del kan gärna köpas i investeringssyfte.

Har man guld på sig så har man. Men att klä ut sig som julgran bland i övrigt fattiga thailändare känns lite som ett hån mot dom som inte har några stålar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bär inget guld, gumman bär inget guld.

Ingen i släkten bär ngt guld mer än vigselringar.

Däremot några i släkten som är har guldshop.

Köpte ett litet smycke till systerdottern för 10 år sedan. Tror det är värt runt 5-6000 kronor nu. Synd att det inte blev av att köpa åt andra syskonbarnen.

Men men..

Med vänlig hälsning,

Du får glädja dig att du köpte åt henne,det går inte att gå ångra sig.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar man att ha guldhalsband så ska man ha det och gillar man att ha en chipspåse på huvudet så har man det. Personligen så förknippar jag guldhalsband med nudelsoppsförsäljare och inget ont i det men de med chipspåsar på huvudet rankar jag allt högre.

Men så är du bara en atom utav ditt rätta jag. Fan nu har jag fått igång er på en Fredag. Det var inte dåligt. Försättning följer.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu startade denna tråd på liknande sätt. Hur myckrt guld har ni ? På ett ungefär och då svarade jag på frågan. Sedan om du har diagnoser som du ej talat om,så ber jag om ursäkt. Jag todde att alla fattade frågan som ställdes i början av tråden och insåg inte förrän alldeles försent att så inte var fallet. Än en gång ber jag om ursäkt. Over and out 

 

 

Tyckte mest att du svarade på vad dina söner gjorde och ditt "arbete" och din lägenhet.

Att vi sedan fick ett svar på att du hade guld tar jag som att du gav onödig information.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man som skridskopåse har chipspåse på huvudet. Blir det inte lite kaka på kaka?

 

Guld för min del kan gärna köpas i investeringssyfte.

Har man guld på sig så har man. Men att klä ut sig som julgran bland i övrigt fattiga thailändare känns lite som ett hån mot dom som inte har några stålar.

Håller helt med dig i den frågan. Har bara varit i Thailand med min fru fem gånger och har då haft mycket sparsamt med guld på mig. Sedan är det mycket roligt att trigga igång pojkarna på en Fredag. Vad händer på forumet när alkoholen kommer i kroppen? Den som lever får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Håller helt med dig i den frågan. Har bara varit i Thailand med min fru fem gånger och har då haft mycket sparsamt med guld på mig. Sedan är det mycket roligt att trigga igång pojkarna på en Fredag. Vad händer på forumet när alkoholen kommer i kroppen? Den som lever får se.

 

 

Ja, lite respekt får du.

Inte bara planlöst pladder. Du har ju ett syfte i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte mest att du svarade på vad dina söner gjorde och ditt "arbete" och din lägenhet.

Att vi sedan fick ett svar på att du hade guld tar jag som att du gav onödig information.

Att jag skrev om annat berodde på att det skrevs att folk som bär guld är fjantar,bögar m.m Detta gjorde att jag ville berätta lite om mig själv. Genom det bevisa att man kan bära guld utan att vara bög, fjant eller kärring m.m Det var enbart av den anledningen som jag berättade lite om mitt liv. Att jag sedan inte är någon van Thailansresenär, så är det. Har varit i Thailand fem gånger och det får räcka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom
Men så är du bara en atom utav ditt rätta jag. Fan nu har jag fått igång er på en Fredag. Det var inte dåligt. Försättning följer.

 

Sorry Stefan.J, jag har aldrig sett ditt nick tidigare och jag har ingen aning om vad du kan tänkas ha skrivit förrut så tyvärr kan du inte få credit för att ha "fått igång mig". Jag blir dock rätt imponerad av din filosofiska ådra "Men så är du bara en atom utav ditt rätta jag", låter som något Karin Boye kunde värkt fram. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag så mycket guld så de kallar vårt bankfack för Örebros Fort Knox  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Stefan.J, jag har aldrig sett ditt nick tidigare och jag har ingen aning om vad du kan tänkas ha skrivit förrut så tyvärr kan du inte få credit för att ha "fått igång mig". Jag blir dock rätt imponerad av din filosofiska ådra "Men så är du bara en atom utav ditt rätta jag", låter som något Karin Boye kunde värkt fram. 

Där ser du. Det finns många finesser på ett spett.Men f.. inte skall man kunna få igång människor så kapitalt på en fredagseftermiddag.Okey jag erkänner jag är rätt duktig på att retas. Jag ber tusenfallt om ursäkt,men det var skoj. Detta kommer att återupprepas inom sinom tid, jag lovar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom
Där ser du. Det finns många finesser på ett spett.Men f.. inte skall man kunna få igång människor så kapitalt på en fredagseftermiddag.Okey jag erkänner jag är rätt duktig på att retas. Jag ber tusenfallt om ursäkt,men det var skoj. Detta kommer att återupprepas inom sinom tid, jag lovar.

 

Jag har ingen aning vad du yrar om men du börjar mer och mer kännas som snubben med chipspåsen på huvudet, klart coolare än tanten med guldhalsband som säljer nudelsoppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning vad du yrar om men du börjar mer och mer kännas som snubben med chipspåsen på huvudet, klart coolare än tanten med guldhalsband som säljer nudelsoppa.

Du får ursäkta mig, men göteborgshumorn kan vara svårbegriplig, särskilt om man inte kommer här ifrån eller har varit borta från Göteborg en längre tid. Jag ber om ursäkt för uttrycket "Det finns många finesser på ett spett". Det skämtet förstogs nog inte.

   Men det finns f.. inga finesser på ett järnspett. Så enkelt var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har ni runt halsen ?
 När jag tog mina första andetag hade jag en f*tta runt halsen, sen dess ingenting...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...