Jump to content
IGNORERAD

Flygofar!


Tommy

Recommended Posts

Blev en resa med Malaysian  inte allt för långa väntetider på flygplatserna (ca 4h på Amsterdam på ner resan och samma på Kualalumpur på hemresan.

Har bara flugit med dem en gång förut 1994?, och då var de grymt bra,första gången jag upplevde egen filmskärm/spelkonsol i ekonomiklass och grym service,

14300 för far o son, inte allt för blodigt.

 

Har försökt boka Turkish billiga flera gånger till, och kan avråda från Resia också, de reserverade också ca 10.000 från mitt konto INNAN de kollade om biljetten existerade, pengarna avreserverades snabbt igen iaf... Kanske inte så märkligt att moderföretaget beter sej som dotterfirman Flygofar?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    10

  • leifen

    3

  • audirs2

    2

  • hamnoi

    2

Mest aktiva i denna tråd

Det är flygbolaget som bluffar och inte sökmotorerna..

Nog lyckas dom sälja några fler biljetter.

Bojkotta Turkarna.

 

Leif

Bojkotta Europas bästa Flygbolag, när dom ofta är billigast och snabbast också? (från göteborg iaf), tror inte det.

 

Denna gången fick jag lite plötsligt en order av frugan att åka till Thailand med lillgrabben, så jag var sent ute.

 

Men jag ser fram emot Malaysian, ett av bara sex 5-stjärniga världstäckande flygbolag (enl skytrax).

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade oxå förra veckan att boka (turkarna) genom massa olika bolag som dök upp när jag jämförde på Flygresor.se. INGEN av bolagen hade resan till det priset som dom skyltade med. Men det får man reda på först EFTER man fyllt i alla uppgifter. Riktigt tidsödande om man är tvungen att göra det på flera resebyråer.

 

Bokar därför oftast direkt på flygbolagens hemsida. Där vet man att man om det finns biljetter kvar INNAN man fyller i alla uppgifter. Resebyråerna på nätet e skräp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Tacka vet jag personlig service, men vissa snålar på allt för att komma iväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, samma billiga pris via momondo, de länkade till resfeber.se på sitt lägsta pris, när jag klickade på länken fick jag genast svaret att resan inte finns längre.

Det är trots allt mycket bättre än Flygofar, eftersom jag inte ens behövde gå igenom charaden att skriva in namn, adress epost osv och (framför allt inte betala) för att få reda på att resan inte existerar, allt enligt det gamla Karlskronitiska talesättet "Nej är också service!"

 

 

MVH Tommy

 

 

Visst var det irriterande!

 

Men sajten resfeber.se (som jag skrev i mitt tidigare inlägg) talade faktiskt om att resan man sökt på tex momondo inte fanns kvar så fort jag kom till deras sida, innan jag fyllt i en enda bokstav, all heder för det (de har rätt ibland, Karlskroniterna).

Det sparade en massa tid och lite frustration.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...