Jump to content
IGNORERAD

Apple TV. Varför finns den (eller är det världens dyraste trådlösa HDMI)


hasseigöteborg

Recommended Posts

Är det en Polaris?

Yamaha Grizzly 550....

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    16

  • hasseigöteborg

    14

  • Herr Chang

    13

  • Bananen

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skaffade en Boxee box för ett tag sedan och orkade använda den i ca 3 minuter. Vad ska man men en sån till? Borde kanske kollat det innan jag köpte den. :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffade en Boxee box för ett tag sedan och orkade använda den i ca 3 minuter. Vad ska man men en sån till? Borde kanske kollat det innan jag köpte den. :crazy:

Hehe, tja går man och köper något utan att veta vad man ska ha det till så kanske man borde börja fundera på vad det är man håller på med, eller så har man gott om pengar och spendera eller så........ nja jag nöjer mig väl så :crazy:

 

En bra ide är ju att kolla upp lite INNAN köpet, finns i regel alltid diverse tester att läsa, för boxee tex

 

http://www.nordichardware.se/Multimedia/test-boxee-box-vill-vara-mer-aen-bara-mediaspelare.html

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja... en kabel. Det är ju inte alltid så praktiskt när man snubblar över den på våg till kylskåpet :wink:

 

Tacka vet jag trådlöst!

 

Herr Chang har talat.

 

Trådlös HDMI fungerar...

 

Men till TS så kan jag bara säga, även om jag tror han vet och fattar det....APPLE TV ska man självklart ha om man har resterande telefon/dator/platta av samma fabrikat annars så är ju poängen borta.men som sagt det vet och fattar nog TS, denna tråd var nog mest för att tjata och provocera lite...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådlös HDMI fungerar...

 

Men till TS så kan jag bara säga, även om jag tror han vet och fattar det....APPLE TV ska man självklart ha om man har resterande telefon/dator/platta av samma fabrikat annars så är ju poängen borta.men som sagt det vet och fattar nog TS, denna tråd var nog mest för att tjata och provocera lite...

Tja, och råkar man sen köpa en ny hårdvara så kan man va ganska säker på att resten behöver bytas ut också pga andra ut/in gångar, men visst det är ju nån som blir rik på galenskapen, och det är ju bra.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips: Rikomagic MK802 miniPC Android dator som ansluts till HDMI och kommunicerar via WiFi Kostar runt 600kr rikomagic-mk802-iiis-bluetooth-android-m

 

Såg en recension för nån månad sedan, där en svensk sticka var med. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette, tror det var DN som hade testet.

 

 

MK802'an verkar vara den populäraste (bäst?), men det gäller att hänga med det finns ju MK802, MK802II, MK802III och MK802IIIs, går snabbt.

 

Tänkte köpa en för att hålla den gamla (osmarta)TV'n vid liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du tar din för din panna tror jag knappast, eftersom du tydligt saknar frontallob

 

Mycket riktigt,

 

men den behövs knappast för diskussioner med dig...

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, allting går. Att du tar din för din panna tror jag knappast, eftersom du tydligt saknar frontallob

Haha äntligen är det fredag, bättre kan ni :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Skaffade en Boxee box för ett tag sedan och orkade använda den i ca 3 minuter. Vad ska man men en sån till? Borde kanske kollat det innan jag köpte den. :crazy:
Vi använder våran mycket. Kör playkanaler på IPhonen och sen vidare till Boxee, youtube, Thai TV, Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, och råkar man sen köpa en ny hårdvara så kan man va ganska säker på att resten behöver bytas ut också pga andra ut/in gångar, men visst det är ju nån som blir rik på galenskapen, och det är ju bra.

 

Det är exakt så det inte är med Apples produkter, min äldsta produkt är fortfarande helt kompatibel med övriga Apple produkter, de är liksom det är finnessen med ios.

Det med utgångar behöver man inte bekymra sig om för trådlöst är vad det bygger på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Nja, allting går. Att du tar din för din panna tror jag knappast, eftersom du tydligt saknar frontallob

PLEX har alltid funkat på Mac.

Testade Plex på min smart-tv. Rena skiten imo.

 

Jag hade inte köpt en Boxee idag.

 

Dock hoppas jag ASUS QUBE kommer till Sverige.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är exakt så det inte är med Apples produkter, min äldsta produkt är fortfarande helt kompatibel med övriga Apple produkter, de är liksom det är finnessen med ios.

Det med utgångar behöver man inte bekymra sig om för trådlöst är vad det bygger på.

Tja, polaren skulle köpa en laddare, den gamla var ej kompatibel till hans telefon, men när det gäller trådlöst så är det ju en annan sak, finns det trådlösa laddare?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Testade Plex på min smart-tv. Rena skiten imo.

 

Jag hade inte köpt en Boxee idag.

 

Dock hoppas jag ASUS QUBE kommer till Sverige.

 

 

Så per idag så finns det ingenting intressant för dig?

 

För min del så är jag faktiskt inte så intresserad av TV-sändningar.

Bästa är att koppla en dator till TV'n, det slår varenda TV-box med hästlängder.

 

Kanske det är dyrare, men det är mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Tja, polaren skulle köpa en laddare, den gamla var ej kompatibel till hans telefon, men när det gäller trådlöst så är det ju en annan sak, finns det trådlösa laddare?

 

Om man har Nokia, så

Link to comment
Dela på andra sajter

Så per idag så finns det ingenting intressant för dig?

 

För min del så är jag faktiskt inte så intresserad av TV-sändningar.

Bästa är att koppla en dator till TV'n, det slår varenda TV-box med hästlängder.

 

Kanske det är dyrare, men det är mycket bättre.

Håller med, har ännu inte hittat något som jag anser vara bättre.

Men jag letar...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Så per idag så finns det ingenting intressant för dig?

 

För min del så är jag faktiskt inte så intresserad av TV-sändningar.

Bästa är att koppla en dator till TV'n, det slår varenda TV-box med hästlängder.

 

Kanske det är dyrare, men det är mycket bättre.

Nej, jag ser inget just nu som skulle ersätta det jag har nu. Jag har smart tv samt Boxee, det täcker allt jag behöver. Att bygga en htpc orkar jag inte och tycker inte det är värt det priset för just det ändamålet jag är ute efter. Jag funderar på att köpa en Androidsticka till grabbens tv iof. Men det är lite blandad kritik angående vilken som är bra så jag letar för fullt. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Du kan använda tangentbord till ATV. Varför sitta med fjärrkontrollen?

 

Hehe... jag har trådlöst tangentbord, men soffbordet är liksom redan väl belamrat med diverse prylar.

 

Dessutom gillar jag fjärren till Apple TV... få knappar vilket gör att jag inte behöver anstränga hjärnan så mycket när jag ska göra nägot med Apple TV ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hehe... jag har trådlöst tangentbord, men soffbordet är liksom redan väl belamrat med diverse prylar.

 

Dessutom gillar jag fjärren till Apple TV... få knappar vilket gör att jag inte behöver anstränga hjärnan så mycket när jag ska göra nägot med Apple TV :wink:

 

Herr Chang har talat.

 

Tänkte om du går in på Youtube eller något där man behöver skriva.

Jag finner det jobbigt att skriva med fjärrisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Måste säga att boxee har nog den bästa fjärrkontrollen jag haft i min ägo nånsin. Räckvidden är fantastisk samt att den har keyboard på "baksidan". Enda negativt med fjärren är att den inte har belysning i knappsatsen.

 

För övrigt känns det väl sådär att behöva ha en keyboard på soffbordet.. och det är oavsett android eller apple tv. Min smart tv från LG finns det en remote app till Android som är riktigt jävla bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har popcorn, HDX, 3 servrar som vill skicka ut film.

Dessutom så har jag en sticka med android som man kan trycka in i vilken tv som helst.

 

Men jag måste säja att nintendoboxen med bowling är det som är bäst.

 

Är jag full och vill ha roligt så ska det vara enkelt, Nintendo är en hit.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp.

Gamla Xboxmediaserver var det alla försöker kopiera.

Funkar fortfarande för allt utom HD material.

 

Nya Xbox verkar funka till det mesta, men jag vet inte då jag inte kollat på länge.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt is da shit. Tyvärr är det få tillverkare som tänker så.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Tänkte om du går in på Youtube eller något där man behöver skriva.

Jag finner det jobbigt att skriva med fjärrisen.

 

Ja, det är jobbigt att skriva med fjärrkontrollen. Men hittills har det för mig bara rört sig om användarnamn och lösenord, och det verkar man bara behöva göra en gång per källa.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Enkelt is da shit. Tyvärr är det få tillverkare som tänker så.

Ja, få som i apple. Men alla andra ser förutsättningar med innovativa lösningar i sitt OS. Men det är ju upp till varje individ att välja att stanna i utveckling eller följa med den. ios, är ju bara så omodernt och efter Android. Men, visst fan var det bättre förr! :mdr:

 

För förr, är nåt ios hänger kvar i... oavsett att dom kopierat Android. Men vill man nöja sig med det så är det ok. Men att jämföra Android med ios ter sig ju bara... hur är det han säger nu... patetiskt! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...