Jump to content
IGNORERAD

Apple TV. Varför finns den (eller är det världens dyraste trådlösa HDMI)


hasseigöteborg

Recommended Posts

hasseigöteborg

Jag har ju samtidigt börjat titta på andra lösningar. Ex LG SmartTV, Samsung Smart TV osv. Och då båda dessa stöder flash och har en webläsare så fungerar det. Dock hittade jag ingenstans att konfigurera en VPN.  Så ja det fyller inte behoven. Och dessutom är ju priset lite högt. 

 

Så därför har jag nu kommit ner till IOS största konkurrent. Android och Google TV. 

Och här skall man ju först notera att det finns jättebra saker och det finns ren skit. Men då det bygger på Android så har man alla appar från Google play. Och även om Adobe försöker stoppa Flash i Android 4.1 och framåt så verkar det som den fria världen fortsatt med att utveckla och använda.  Och XBMC, NetFlix och det mesta annat. Ja t.o.m ITunes finns att tillgå. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    16

  • hasseigöteborg

    14

  • Herr Chang

    13

  • Bananen

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hasseigöteborg

Tips:

Rikomagic MK802 miniPC

Android dator som ansluts till HDMI och kommunicerar via WiFi

Kostar runt 600kr

rikomagic-mk802-iiis-bluetooth-android-m

WiFi'n är under all kritik i den stickan. Kanske fungerar upp till 10 cm men oftast inte längre.

Annars är ju detta ett bra exempel på Google TV.

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

WiFi'n är under all kritik i den stickan. Kanske fungerar upp till 10 cm men oftast inte längre.

Annars är ju detta ett bra exempel på Google TV.

hf

Hej

Jag har inga problem och jag har en våning mellan min router och den

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum... Apples inställning är snarare att kunna erbjuda den bästa upplevelsen för kunden. Priset är sekundärt, men för all del av viss vikt.

 

Herr Chang har talat.

nja, där blev det nog lite fel i all hast, apples inställning är säkert att göra en så bra produkt som möjligt, precis som dom flesta andra konkurrenter, sen att dom skiter i att konkurrera med priserna har man ju märkt.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Ja, både pris och funktionalitet verkar vara sekundärt när det gäller aplleprodukter. 

 

Jag tycker under 1000 kronor för Apple TV är mycket prisvärt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man måste Jailbraka en Apple TV för att installera. !!!!!!!

 

hf

ok, och det är bara apple som gäller för dig?

boxee, dator eller andra alternativ är inga alternativ eller?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Hej

Jag har inga problem och jag har en våning mellan min router och den

Skiftande kvallite kallas det. LOL. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Htpc till tv och projje länge men köpte en Android sticka ( http://www.geekbuying.com/item/iMito-MX1-Android-4-1-Dual-Core-TV-BOX-RK3066-1-6Ghz-Cortex-A9-1GB-RAM-8G-ROM-HDMI-Red-312245.html) och till den streamar jag från hela nätverket trådlöst. Funkar även bra att surfa på, skypa, spela nått gammalt snes-spel etc. Har intr startat htpc'n på länge ;) Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
nja, där blev det nog lite fel i all hast, apples inställning är säkert att göra en så bra produkt som möjligt, precis som dom flesta andra konkurrenter, sen att dom skiter i att konkurrera med priserna har man ju märkt.

 

Helt riktigt att Apple inte konkurrerar med pris.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

ATV 2:a generationen är bättre eftersom man kan köra JB på den.

 

Logik på högsta nivå! :14:

 

M.a.o. friheten är som störst i ett fängelse med kryphål.

 

Man tar sig för pannan... :ahh: :ahh:

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har behov av att titta på svenskakanaler varför krångla till det gör som burrabus stanna i svedala

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Har kört Htpc till tv och projje länge men köpte en Android sticka ( http://www.geekbuying.com/item/iMito-MX1-Android-4-1-Dual-Core-TV-BOX-RK3066-1-6Ghz-Cortex-A9-1GB-RAM-8G-ROM-HDMI-Red-312245.html) och till den streamar jag från hela nätverket trådlöst. Funkar även bra att surfa på, skypa, spela nått gammalt snes-spel etc. Har intr startat htpc'n på länge :wink: Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Bra med erfarenheter. Tror jag skall starta en ny tråd om just Google TV stickor/boxar och era erfarenheter. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
JB. Vad står det för. Jailbrake kanske. Och att bygga lösningar på att man kan "jailbraka" eller "roota" är väl lite hål i huvudet. 

 

Om nu XBMC är så bra så borde väl en box som Apple TV stödja den. OK det är ju ganska nytt men iallafall. Det borde finnas betaversioner. 

 

hf

 

PS JB  står hos mig för Jelly Bean som är namnet på Android 4.1 och det tror jag inte fungerar i Apple TV   LOL  DS 

 

Dina svar är ju i klass med något som kommer från valfritt gruppboende. Är du son till Roland Kotlar, eller?

 

Det som annars är så fantastiskt med din Android är att man kan "roota" den. Den är öppen och valfriheten är tydleigen så fantastisk.

När man sedan kan använda JB på förra generationens ATV då börjar du grina, precis som du gjorde när din farsa klippte av dina strängar på banjon.

 

 

Skärp dig. Du klarar knappt av att använda TV fjärrisen utan att be din fru om hjälp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Logik på högsta nivå! :14:

 

M.a.o. friheten är som störst i ett fängelse med kryphål.

 

Man tar sig för pannan... :ahh: :ahh:

 

//Singha711

 

Nja, allting går. Att du tar din för din panna tror jag knappast, eftersom du tydligt saknar frontallob

PLEX har alltid funkat på Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bra med erfarenheter. Tror jag skall starta en ny tråd om just Google TV stickor/boxar och era erfarenheter. 

 

hf

 

Varför gjorde du inte det på en gång?

Du vet ju själv att du tydligen inte gillar Apples produkter.

 

Självkännedomen är inte helt på topp kan jag se.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Oj, nu blev det missförstånd. Jag behöver inte min MacBook pro för att kolla Netflix via Apple TV. Det finns i Apple TV ett program för Netflix, och när man lyckats knacka in användarnamn och lösenord är det bara att titta med hjälp av fjärrkontrollen till Apple TV.

 

Men visst, vill jag exempelvis se något från SVT Play på min TV så behövs min MacBook Pro.

 

Och den behöver inte vara i knät om jag ser samma bild på min TV :wink:

 

Herr Chang har talat.

 

Du kan använda tangentbord till ATV. Varför sitta med fjärrkontrollen?

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Dina svar är ju i klass med något som kommer från valfritt gruppboende. Är du son till Roland Kotlar, eller?

 

Det som annars är så fantastiskt med din Android är att man kan "roota" den. Den är öppen och valfriheten är tydleigen så fantastisk.

När man sedan kan använda JB på förra generationens ATV då börjar du grina, precis som du gjorde när din farsa klippte av dina strängar på banjon.

 

 

Skärp dig. Du klarar knappt av att använda TV fjärrisen utan att be din fru om hjälp. 

För det första så tjänat jag nog mer pengar på denna typ av utrustning än du gör. Så jag behöver inte hjälp från min fru i det avseendet . 

 

Sedan att man kan roota en Android burk. Det är ju bra. Och att man kan JailB en Apple TV är kanske också bra. 

Men att man skall BEHÖVA göra något av det för att använda en normal Svensk TV play lösning eller för att installera XBMC. Det är ju en annan sak och..

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bättre än vad?

Än första generationen eller boxee?

 

Än 3:e generationen om man anser sig behöva använda sig av JB.

 

Boxee har jag inte så stor erfarenhet av. Polaren har en sådan, men han använder den aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
För det första så tjänat jag nog mer pengar på denna typ av utrustning än du gör. Så jag behöver inte hjälp från min fru i det avseendet . 

 

Sedan att man kan roota en Android burk. Det är ju bra. Och att man kan JailB en Apple TV är kanske också bra. 

Men att man skall BEHÖVA göra något av det för att använda en normal Svensk TV play lösning eller för att installera XBMC. Det är ju en annan sak och..

 

hf 

 

Ja, jag tjänar ingenting på min utrustning så de flesta tjänar nog mer om dom så bara tjänar en krona på sin utrustning.

Jag har andra sätt att tjäna mina pengar på.

 

EDIT:

Vad man behöver göra beror på vad man har behov av.

Vissa människor har knappt behov av en TV och dom behöver varken ATV, Boxee eller någon Androidlösning.

 

Jag är en av dessa, men jag har en ATV som jag använder för att köra Airplay till stereon.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Varför gjorde du inte det på en gång?

Du vet ju själv att du tydligen inte gillar Apples produkter.

 

Självkännedomen är inte helt på topp kan jag se.

Om jag hade kunna använda Apple TV på ett sätt som jag anser normalt för en TV lösning hade jag inte haft något emot att införskaffa en ATV.  Särskilt då jag vet att en hel del av GTV stickorna har dålig kvalitet. Och det antar jag inte att ATV borde ha bättre efter att ha hört Mr Chang och andra prata om detta bolags höga kvalitet.

 

Och när jag startade tråden var det till viss del för att verifiera att jag fattat rätt gällande denna produkt. För jag tyckte att det var lite konstigt att den produkt från Apple som skall vara så framåt och inovativa i detta fall hamnat miltals efter konkurrensen i funktionalitet. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Om jag hade kunna använda Apple TV på ett sätt som jag anser normalt för en TV lösning hade jag inte haft något emot att införskaffa en ATV.  Särskilt då jag vet att en hel del av GTV stickorna har dålig kvalitet. Och det antar jag inte att ATV borde ha bättre efter att ha hört Mr Chang och andra prata om detta bolags höga kvalitet.

 

Och när jag startade tråden var det till viss del för att verifiera att jag fattat rätt gällande denna produkt. För jag tyckte att det var lite konstigt att den produkt från Apple som skall vara så framåt och inovativa i detta fall hamnat miltals efter konkurrensen i funktionalitet. 

 

hf

 

Mitt tips är att du då köper en begagnad ATV2.

 

Fast störst användning får du säkert om du har andra Apple produkter som du kan köra med.

Tror dock att du kan köra med Airfoil eller Airparrot (Airparrot tror jag det ska vara) om du har windows dator.

Hur bra det funkar vet jag dock inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min ATV är grym på att ta ut timmer ur skogen med och rolig att köra :)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Min ATV är grym på att ta ut timmer ur skogen med och rolig att köra :)

 

Är det en Polaris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...