Jump to content
IGNORERAD

Apple TV. Varför finns den (eller är det världens dyraste trådlösa HDMI)


hasseigöteborg

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Vad tycker du blir bättre? Stabilare/bättre bild??

 

Tycker mitt funkar klockrent trådlöst, hade lite problem att få upp airplay symbolen med min gamla router men bytte till en airport express så nu går det som tåget.

Tyvärr har ju bara airporten en utgång och den måste gå till min dreambox så jag har inte testat med kabel mellan enheterna .

 

Jag har jobbat mig längre in i "sekten" nu under mitt uppehåll här..2 st iP5,ATV,Airport express och en grym airplay högtalare har inhandlats 

Kostar en slant men fan vad lätt o smidigt det är sen :ok: .

Trevlig kväll//Hn

Du har ju blivit totalt hjärntvättad din stackare :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    16

  • hasseigöteborg

    14

  • Herr Chang

    13

  • Bananen

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Chang
Du har ju blivit totalt hjärntvättad din stackare :rolleyes:

 

Det är ju rent ut sagt skrattretande att Applehatare ska behöva ta till sådana argument.

 

Vettigt svar på tal existerar uppenbarligen inte. Och varför är jag inte förvånad?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det är ju rent ut sagt skrattretande att Applehatare ska behöva ta till sådana argument.

 

Vettigt svar på tal existerar uppenbarligen inte. Och varför är jag inte förvånad?

 

Herr Chang har talat.

Mest skrattretande på hela forumet är ju du med ditt skrattretande svammel.. Pissa och gå och lägg dig! :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med denna app...

 

http://www.imediashare.tv

 

Gratisversionen funkar för mig.

Verkar som det enda man får med betalappen är mera kanaler.

 

Så att streama filmer, youtube, musik går alldeles utmärkt ifrån gratisappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag tycker det blir färre bildstörningar.

 

Med Airplay skickar man trådlöst kontinuerligt till routern, och routern skickar kontinuerligt till Apple TV. Kan bli lite trångt i etern :wink:

 

Speciellt om grannarna kör på samma eller närliggande Wi-Fi kanaler. Med ethernetsladd till Apple TV blir det lite mindre trångt...

 

Bara en utgång på Airport? Jamen, köp någon billig ethernethub då, router behövs ju inte.

 

Herr Chang har talat.

 

Ok, har inte sett någon anledning att köra kabel mellan dom då det funkar så bra ändå.

Men det är klart att hade airporten haft 2 utgångar så hade jag väl kört via kabel, dock känns det onödigt

med en extra hub nu då det flyter så bra ändå.

 

Använder mest ATV till o streama film från paddan/iP5 och grabben kör lite spel emellanåt, fan så mycket smidigare än när man 

körde hdmi mellan data-tv//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Boxeen, Apple TV.n och en gammal KISS-mediaspelare står alla och samlar damm i förrådet. Krävs ju ingen mediaspelare idag. Smart-TV:n räcker mer än väl tillsammans med tex. Plex media server eller liknande som webprogram. Att köpa en mediaspelare idag är väl knappast motiverat eller? Att steama till telefon/paddan/etc går att lösa ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Boxeen, Apple TV.n och en gammal KISS-mediaspelare står alla och samlar damm i förrådet. Krävs ju ingen mediaspelare idag. Smart-TV:n räcker mer än väl tillsammans med tex. Plex media server eller liknande som webprogram. Att köpa en mediaspelare idag är väl knappast motiverat eller? Att steama till telefon/paddan/etc går att lösa ändå. 

 

Men om man redan har en bra TV då utan de "smarta funktionerna", som kanske inhandlades för nått år sedan för 75K bth...är det då inte klokt att koppla en mediaspelare till den för typ 15K bth ist för att köpa en ny TV med smarta funktioner för typ 75K bth....i min värld känns det som man spar typ 60K bth där.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille
Men om man redan har en bra TV då utan de "smarta funktionerna", som kanske inhandlades för nått år sedan för 75K bth...är det då inte klokt att koppla en mediaspelare till den för typ 15K bth ist för att köpa en ny TV med smarta funktioner för typ 75K bth....i min värld känns det som man spar typ 60K bth där.

 

Jomenvisst har du alldeles rätt i det. Men, om man fundera rpå att kanske ev. uppgradera tv:n så kan det vara läge att lägga stålarna på det istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Jomenvisst har du alldeles rätt i det. Men, om man fundera rpå att kanske ev. uppgradera tv:n så kan det vara läge att lägga stålarna på det istället.

Problemet för oss som bor halva året i Thailand och vill se alla Playprogram är ju att man måste använda någon typ av system för att lura playservern att man sitter i Sverige.

Och det enklaste är ju då att sätta upp ett vpn koppel. Ex mot Anonine. Och vad jag förstått så kan man inte detta varken i LG eller Samsungs smart-tv (dom har jag testa). 

 

Och då är det ju bättre att ha ett mer potent OS som mediaspelare. Som då IOS (i iPad o iPhone) eller Android. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Idag blev det äppelaka på beefeater

gapeve9u.jpg

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomenvisst har du alldeles rätt i det. Men, om man fundera rpå att kanske ev. uppgradera tv:n så kan det vara läge att lägga stålarna på det istället.

Problemet för oss som bor halva året i Thailand och vill se alla Playprogram är ju att man måste använda någon typ av system för att lura playservern att man sitter i Sverige.

Och det enklaste är ju då att sätta upp ett vpn koppel. Ex mot Anonine. Och vad jag förstått så kan man inte detta varken i LG eller Samsungs smart-tv (dom har jag testa). 

 

Och då är det ju bättre att ha ett mer potent OS som mediaspelare. Som då IOS (i iPad o iPhone) eller Android. 

 

hf

Man måste ju ändå igenom sin router om det nu är mot ADSL eller dylikt.

Jag har en liten dyrare router som gör vpn jobbet tror jag, ännu inte provat men ganska säker det kommer funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Man måste ju ändå igenom sin router om det nu är mot ADSL eller dylikt.

Jag har en liten dyrare router som gör vpn jobbet tror jag, ännu inte provat men ganska säker det kommer funka.

Är väl lite vansinne att använda vpn funktionen i routern. För då går ju all trafik vägen via Sverige. + att det är lite bökigt att slå av/på den vägen.

 

Man har ju en massa annat som nog mår bättre av att gå direkt. Så bara för att en person tittar på TV skall en annan surfa mot ex USA via Sverige med kanske 1/3 hastighet som resultat.

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Boxeen, Apple TV.n och en gammal KISS-mediaspelare står alla och samlar damm i förrådet. Krävs ju ingen mediaspelare idag. Smart-TV:n räcker mer än väl tillsammans med tex. Plex media server eller liknande som webprogram. Att köpa en mediaspelare idag är väl knappast motiverat eller? Att steama till telefon/paddan/etc går att lösa ändå. 

Plex funkar riktigt uselt till min smart tv. Fick bara felmeddelande på apparna jag ville använda. Vet inte om jag gjort nåt fel, men jag tröttnade och avinstallerade skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste ju ändå igenom sin router om det nu är mot ADSL eller dylikt.

Jag har en liten dyrare router som gör vpn jobbet tror jag, ännu inte provat men ganska säker det kommer funka.

Är väl lite vansinne att använda vpn funktionen i routern. För då går ju all trafik vägen via Sverige. + att det är lite bökigt att slå av/på den vägen.

 

Man har ju en massa annat som nog mår bättre av att gå direkt. Så bara för att en person tittar på TV skall en annan surfa mot ex USA via Sverige med kanske 1/3 hastighet som resultat.

 

hf 

Sant men man kan bygga olika vpn grupper.

Olika ip hamnar på olika vägar.

TV ip får gå via vpn.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Boxeen, Apple TV.n och en gammal KISS-mediaspelare står alla och samlar damm i förrådet. Krävs ju ingen mediaspelare idag. Smart-TV:n räcker mer än väl tillsammans med tex. Plex media server eller liknande som webprogram. Att köpa en mediaspelare idag är väl knappast motiverat eller? Att steama till telefon/paddan/etc går att lösa ändå. 

 

Nu hjälper det inte vad man än har för TV. Finner TV föga underhållande, typ som MPR's TV.

 

SVT-play, TV4 Play och allt vad det heter, är ointressant.

Sitter i Norge och har både TV och svenska kanaler och de enda jag ser på är National Geographic eller liknande program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hjälper det inte vad man än har för TV. Finner TV föga underhållande, typ som MPR's TV.

 

SVT-play, TV4 Play och allt vad det heter, är ointressant.

Sitter i Norge och har både TV och svenska kanaler och de enda jag ser på är National Geographic eller liknande program.

 

Precis! Har en slingbox uppkopplad mot  viasatboxen i sovrummet. På så sätt har jag tillgång till hela utbudet som jag har i Sverige i Thailand, eller var jag befinner mig.

Klart bättre än att kolla via svtplay eller dylikt. vill man kolla på program på olika tider. så är det ju bara att ha en inspelningsbar sattelit/digital box hemma.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis! Har en slingbox uppkopplad mot  viasatboxen i sovrummet. På så sätt har jag tillgång till hela utbudet som jag har i Sverige i Thailand, eller var jag befinner mig.

Klart bättre än att kolla via svtplay eller dylikt. vill man kolla på program på olika tider. så är det ju bara att ha en inspelningsbar sattelit/digital box hemma.

 

 

Ja, fast finns det några intressanta program?

 

Endast NG kvarstår som ok.

Discovery känns som någon "vetenskaplig" motsvarighet till Eurosport. Repriser från 2005.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast finns det några intressanta program?

 

Endast NG kvarstår som ok.

Discovery känns som någon "vetenskaplig" motsvarighet till Eurosport. Repriser från 2005.

 

Jodå!

Men det är ju hur man är själv. Om man vill titta interaktivt? Så kanske inte denna lösning passar.

Men om man som mig gärna glider ner som en soffpotatis. Så är ju slingbox utmärkt. Då det är vanlig TV.

Jag har ju filmkanalerna på viasat som funkar för mig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jodå!

Men det är ju hur man är själv. Om man vill titta interaktivt? Så kanske inte denna lösning passar.

Men om man som mig gärna glider ner som en soffpotatis. Så är ju slingbox utmärkt. Då det är vanlig TV.

Jag har ju filmkanalerna på viasat som funkar för mig.

 

Kanske har blivit bättre nu. Men tidigare var det samma filmer som gick om och om igen på kanalera.

 

För rent slötittande funkar det, men att bara bli "serverad" utan att ens behöva ansrtänga de sju hjärncellerna, passa inte riktigt mig.

 

Tur att folk är olika, jag personligen klarar mig väldigt bra utan TV, saknar inte svensk TV i Thailand, men vill helst slippa Thai-TV var jag än befinner mig.

 

 

Detta hindrar iofs inte mig från att ha en TV i alla rum i huset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krävs ju ingen mediaspelare idag. Smart-TV:n räcker mer än väl

En mediaspelare är en FUNKTION som kan finnas inbyggd i en smart-TV eller tillhandahållas som en standalone-device.

Det viktiga med FUNKTIONEN mediaspelare är att den kan matas (försörjas) från det lokala nätverket (LAN), både trådat och trådlöst, och att den kan anslutas till SAMTLIGA återgivningsenheter mha av lämpligt kabel. Det är bara så en optimal och flexibel multimediakonfiguration kan garanteras.

Alltså, inbyggda mediaspelare är oftast enbart användbara för EN återgivningsenhet åt gången (Tv, stereo etc) och kräver inte sällan ostandardiserade strömningsprogramm/-protokoll för att fungera.

För att strömma media från alla tänkbara källor till alla tillbudstående återgivningsenheter krävs därför oftast flera mediaspelare när dessa är inbyggda i resp. återgivningsenhet. Sannolikheten att dessa lyder olika strömningsstandarder och kräver flera olikartade program/protokoll är stort vilket drastiskt sänker systemets totala kvalitet.

Att placera EN (märkesoberoende) mediaspelare med renodlad strömningskapacitet, hög prestanda och support för alla typer och medieformat som spindeln i nätet följer nästan tvingande av SYSTEMTAKTISKA SKÄL. Det är enbart genom att isolera FUNKTIONEN mediaspelare som man kan garantera optimal multimediafunktionalitet i ett hem utan att i förväg behöva veta framtidens alla tänkbara konfigureringsalternativ och standard.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag ser mest playkanaler via VPN som lurar systemet att jag är i Sverige, Dold.se.

Har en PC bredvid 42 tums TV som ansluts via HDMI kabel.

Sen har jag en trådlös mus på soffbordet så jag kan styra allt.

Fungerar klockrent. Vill även tipsa om bra filmstream som fungerar bra www.swefilmer.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...