Jump to content
IGNORERAD

Yingluck besöker Reinfeldt och Sverige


GreenValley

Recommended Posts

Och lugnt blev det i tråden.

Verkar som om alla nu har slutit upp med thaiiändska flaggor och inte har tid för något annat än att vifta.

 

Edit.

Tydligen var det några till som inte är ute och viftar. 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    16

  • Khun Ken

    16

  • Tack och Hej

    9

  • Sam sip sam

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hoppas att den kommer ut på Youtube.

den finns på regeringens hemsida och är på ca 12 min

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Dåligt uttal men hyfsat ordförråd.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg presskonferensen med Yingluck och Reinfeldt, nja inte så värst bra engelska under hela pressträffen men bitvis helt ok

post-6740-0-63503500-1362411268.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

den finns på regeringens hemsida och är på ca 12 min

Tack för informationen. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt uttal men hyfsat ordförråd.

 

 

Med ett Univeristetsdiplom inom "Public Administration" från Kentucky State University så sent som 1991 så kan hon knappast varit en toppstudent...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg presskonferensen med Yingluck och Reinfeldt, nja inte så värst bra engelska under hela pressträffen men bitvis helt ok

Hon kan inte tala sammanhängande utan manuskript. Usel engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har med sig en "translator" som översätter journalisternas frågor från engelska till Thai, jag tycker hon verkar osäker och obekväm.

Hon förbannar nog Thaksin ibland för att han tvingade/övertalade henne att ta posten som PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Man måste skilja på en djup asiatisk accent och ev. dålig grammatik och ordförråd. Finns ju många svenskar med mycket grov accent som fortfarande kan prata engelska bra grammatiskt och ordförrådsmässigt. Yinlucks accent är så grov så det är svårt att koncentrera sig på mer än att höra orden för mig. Bakom accenten så är det väl inte så glänsande när manuskripten är borta. Snubblande nära att hon säger Sweden xx istället swedish xx men hon rättar sig själv. Med vänlig hälsning

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste skilja på en djup asiatisk accent och ev. dålig grammatik och ordförråd. Finns ju många svenskar med mycket grov accent som fortfarande kan prata engelska bra grammatiskt och ordförrådsmässigt. Yinlucks accent är så grov så det är svårt att koncentrera sig på mer än att höra orden för mig. Bakom accenten så är det väl inte så glänsande när manuskripten är borta. Snubblande nära att hon säger Sweden xx istället swedish xx men hon rättar sig själv. Med vänlig hälsning

 

Ja vi har ju svanberg BP med "The little people"

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jag skulle vilja höra er alla prata engelska.

Jag tror att hälften skulle vara perfekta på svengelska liksom Glenn i 30 grader i februari   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jag skulle vilja höra er alla prata engelska.

Jag tror att hälften skulle vara perfekta på svengelska liksom Glenn i 30 grader i februari   :crazy:

Precis

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Jag skulle vilja höra er alla prata engelska.

Jag tror att hälften skulle vara perfekta på svengelska liksom Glenn i 30 grader i februari   :crazy:

Eller som  LG låtsaspolisen som var med i semestersvenskarna

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Eller som  LG låtsaspolisen som var med i semestersvenskarna

Fantastisk bra exempel. TACKAR  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja höra er alla prata engelska.

Jag tror att hälften skulle vara perfekta på svengelska liksom Glenn i 30 grader i februari   :crazy:

 

Efter 2 eller 3 år på Universitet i USA skulle till och med du bräda Yingluck när det gäller att tala engelska...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Efter 2 eller 3 år på Universitet i USA skulle till och med du bräda Yingluck när det gäller att tala engelska...

 

Eftersom jag är halv österikare, kvart tysk och kvart fransman så pratar jag flytande minst fyra språk och hyfsad tre östeuropeiska språk då jag jobbar mot

östeuropa. Samtidig så vet jag många svenskar som jag har träffat under mina resor som har mycket höga utbildningar och förfarande är på Glenn nivå.

Alla kan inte vara begåvade som du är det är det som gör männskor och världen intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Eftersom jag är halv österikare, kvart tysk och kvart fransman så pratar jag flytande minst fyra språk och hyfsad tre östeuropeiska språk då jag jobbar mot

östeuropa. Samtidig så vet jag många svenskar som jag har träffat under mina resor som har mycket höga utbildningar och förfarande är på Glenn nivå.

Alla kan inte vara begåvade som du är det är det som gör männskor och världen intressant.

Som studerat 2-3 år på universitet i ett engelsktalande land? Skulle inte tro det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Som studerat 2-3 år på universitet i ett engelsktalande land? Skulle inte tro det.

Ja 4-5 år i USA. Det anses engelsktalande, eller ?

Svenskar liksom thailändare kan också köpa sig betyg från fina universitet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Som studerat 2-3 år på universitet i ett engelsktalande land? Skulle inte tro det. Ja 4-5 år i USA. Det anses engelsktalande, eller ? Svenskar liksom thailändare kan också köpa sig betyg från fina universitet. 
Och grisar kan flyga. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja 4-5 år i USA. Det anses engelsktalande, eller ?

Svenskar liksom thailändare kan också köpa sig betyg från fina universitet. 

 

Frankfort, Kentucky är ju att av de stora Thai talande enklaverna i USA...

 

Antyder du att Yingluck har köpt sin Universitetsexamen med din andra rad?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Frankfort, Kentucky är ju att av de stora Thai talande enklaverna i USA...

 

Antyder du att Yingluck har köpt sin Universitetsexamen med din andra rad?

Läs mina tidigare inlägg innan du kommer med dina påstående. Du anser dig att vara intelligent, så visa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...