Jump to content
IGNORERAD

Yingluck besöker Reinfeldt och Sverige


GreenValley

Recommended Posts

Eftersom Yingluck inte behärskar engelska utgår jag ifrån att du är en hejare på Thai. :thumbsup:

 

"Babe" Yingluck är faktiskt snäppet bättre än sin bror på engelska. Påminner lite om den engelska man hör på walking street i Pattaya.

 

Se här: 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    16

  • Khun Ken

    16

  • Tack och Hej

    9

  • Sam sip sam

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

stefan5300

Skulle tro att dom som köper Thailändskt öl på bolaget, står säkert också och viftar med Thailändska flaggor på Arlanda när hon anländer :14:  :y2: ..

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Babe" Yingluck är faktiskt snäppet bättre än sin bror på engelska. Påminner lite om den engelska man hör på walking street i Pattaya.

 

Se här: 

För att ha studerat på Kentucky State University är hennes engelska fullständigt gräslig som är hennes brors.

Ett par minuter in i samtliga intervjuer har man redan tappat bort henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att dom som köper Thailändskt öl på bolaget, står säkert också och viftar med Thailändska flaggor på Arlanda när hon anländer :14:  :y2: ..

 

Nää, jag sitter här i Isaan och dricker LEO :nyam:

 

Men det har hänt att jag köpt Singha på bolaget :y11:

 

Mvh

BBJ

:y15:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää, jag sitter här i Isaan och dricker LEO :nyam:

 

Men det har hänt att jag köpt Singha på bolaget :y11:

 

Mvh

BBJ

:y15:

Skäms på dig.BBJ!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ha studerat på Kentucky State University är hennes engelska fullständigt gräslig som är hennes brors.

Ett par minuter in i samtliga intervjuer har man redan tappat bort henne.

Håller med.. de flesta tjejer som utexamineras från Peppermint (GoGo) high school på walking street pratar bättre engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skäms på dig.BBJ!

 

Nää jag skäms inte för att sitta här o dricka LEO :nono:

 

Men om en timme ska jag på BBQ-fest hos en kompis och efter maten har det utlovats Ballentines 17-åriga whisky :nyam:

 

Mvh

BBJ

:wai:

 

PS Jag skäms lite för att ha köpt Singha på bolaget, men jag måste ju bara testa om det var samma sort som i Thailand, denna sommar ska jag prova LEO från bolaget också, provsmakning är aldrig fel :y15:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Skulle tro att dom som köper Thailändskt öl på bolaget, står säkert också och viftar med Thailändska flaggor på Arlanda när hon anländer :14:  :y2: ..

Jäpp!!  På måndag åker man till Arlanda och viftar med flaggan :thumbsup:

 

Frugan håller på och stryker den nu :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Reinfeldt e väl ungkarl nu, eller har han Nyamko i skåpet? Yingluck e nog för god för Fredrik  :nyam:

Den stora frågan är dock kan dom samtala och förstå varann? :crazy:

Här duger det inte med "Hallo farlang I want to go with you"

 ฮัลโหลคนต่างถิ่นฉันอยากไปกับคุณ

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh det är absolut inga problem. Om man tittar på länken så står det klart och tydligt att språket är engelska.

Troligen betyder det att Fredrik pratar engelska med en tolk som sedan översätter till thai.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora frågan är dock kan dom samtala och förstå varann? :crazy:

Här duger det inte med "Hallo farlang I want to go with you"

 ฮัลโหลคนต่างถิ่นฉันอยากไปกับคุณ

 

Jag har skickat Rosetta Stones språkkurs till Reinfeldt...

 

http://www.youtube.com/watch?v=kdfXljz50iU

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske borde förbereda Reinis för att detta är den engelska som Yuinluckan kan, typ...

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
För att ha studerat på Kentucky State University är hennes engelska fullständigt gräslig som är hennes brors.

Ett par minuter in i samtliga intervjuer har man redan tappat bort henne.

Skitsnack tycker hon pratar bra engelska förutom att hon stammar och det kan hon inte rå för ,finns ju en massa ledare världen över som inte kan ett ord engelska

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck Shinawatra måste ju vara Världens vackraste PM/statsminister!

Skulle vara trevligt att ha en sådan ledare här i Sverige  :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en del kan ju knappt svenska.

 

Tack och lov att han har en storasyster och att vissa lagar har avskaffats,typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnack tycker hon pratar bra engelska förutom att hon stammar och det kan hon inte rå för ,finns ju en massa ledare världen över som inte kan ett ord engelska

 

Nja, har hon ett manus att läsa ifrån så funkar det vet jag av erfarenhet men på en Q&A som det ofta blir efter en presskonferens så skiner hennes okunskap igenom. Antingen det eller så är hon korkad och förstår inte frågorna...

 

Kentucky State University är ett universitet där man lär ut Ebonics och Jive framför Engelska!

 

http://www.youtube.com/watch?v=iseZGv9hj2w

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Skitsnack tycker hon pratar bra engelska förutom att hon stammar och det kan hon inte rå för ,finns ju en massa ledare världen över som inte kan ett ord engelska

Det gör det. Men dom har inte studerat i England eller USA, vilket Yingluck har gjort. Och jag håller med om att hennes engelska är bedrövlig. Hennes bror är än värre. Abhisit, pratar klockren engelska.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Det gör det. Men dom har inte studerat i England eller USA, vilket Yingluck har gjort. Och jag håller med om att hennes engelska är bedrövlig. Hennes bror är än värre. Abhisit, pratar klockren engelska.

 

 

APskit är en gangster korrupt jävel

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
APskit är en gangster korrupt jävel

Men prata engelska kan han. :)

 

Jag gillar väl inte nån politiker i Thailand. Men Abhisit ter sig som moder Teresa jämfört med Thaksin klanen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnack tycker hon pratar bra engelska förutom att hon stammar och det kan hon inte rå för ,finns ju en massa ledare världen över som inte kan ett ord engelska

Det har du din fulla rätt att tycka. Jag tycker för att vara "akademiskt" utbildad i USA så är hennes engelska gräslig.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar hon kinesiska och i så fall hur bra?

Tror nog att det blir viktigare i framtiden för asiatiska ledare att kunna den nya supermaktens språk.

USA är på dekis och då tappar engelskan sin position...

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar hon kinesiska och i så fall hur bra?

Tror nog att det blir viktigare i framtiden för asiatiska ledare att kunna den nya supermaktens språk.

USA är på dekis och då tappar engelskan sin position...

 

Det borde hon, släkten är ju Thai kineser.

 

Men Engelska är och kommer att förbli affärsspråket under lång tid framöver. Alla -utom grodätarna- använder Engelska som affärsspråk. Sverige, Tyskland, Spanien, Polen, Dubai, Chile, osv, osv använder Engalska och inte kinesiska i affärslivet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många språk behärskar du Maichai? Själv har jag problem med  svenskan på en lördagskväll framför datorn. :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många språk behärskar du Maichai? Själv har jag problem med  svenskan på en lördagskväll framför datorn. :nono:

 

Behärskar. Skånska fullt ut sedan delar av Svenska, Danska, Tyska, Engelska, Thai och Lao...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...