Jump to content
IGNORERAD

Ungdomar röstar rött enligt ABAC poll.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Hej

 

Det bor ju 10-12 miljoner människor i Bangkok och av dessa röstade några miljoner och det avgör naturligtvis valet, men det säger ju ingenting om var övriga 8 miljoner har sin politiska hemvist.

 

Mvh Isan lover

 

Är dom röda anhängarna så dumma att dom inte röstar så får dom väl skylla sig själv.

Kanske dom inte har förstånd till att rösta?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    20

  • MaiChai

    10

  • andrejsdenruskige

    6

  • carpenter

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är det väl så här,

 

Att.sen det förra valet i bankok har de så kallade röda ökat avsevärt.

 

Men om detta säger de politiska så kallade insatta här på forumet inget ting.

 

Inte hört du någon kommentar från varken flottisten eller skribenten ang förra gövernärs valet ,att man ökade de stort i röst antal.

Men det är väl så att när något går emot, så år man tyst.

Om du nu kan läsa, kan du väl tala om hur många röster man ökat med.

 

Men ligger väl inte i ditt intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Är dom röda anhängarna så dumma att dom inte röstar så får dom väl skylla sig själv.

Kanske dom inte har förstånd till att rösta?

 

Många av de som bor i Bangkok är skrivna i andra kommuner ute i landet och får då inte rösta i bangkoks val tror jag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Många av de som bor i Bangkok är skrivna i andra kommuner ute i landet och får då inte rösta i bangkoks val tror jag

 

Vad är poängen med en poll om man frågar "ej behöriga"?

 

Det är som att SIFO hade frågat om man vill ha sharia regler i Stockholm...och frågeformuläret skickades till Saudiarabien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är dom röda anhängarna så dumma att dom inte röstar så får dom väl skylla sig själv.

Kanske dom inte har förstånd till att rösta?

 

Eftersom det genererar bättre incentiv att rösta på landsbygden jämfört med Bangkok så väljer nog de flesta att stå skrivna kvar i hembyn.

 

Sen är det ju lätt att förledas till att tro att alla som inte är registrerade i Bangkok kommer från Issan och skulle rösta på PT, det finns en hel del från södra Thailand också i Bangkok som inte får rösta där eftersom de fortfarande är skrivna i hembyn.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Vad är poängen med en poll om man frågar "ej behöriga"?

 

Det är som att SIFO hade frågat om man vill ha sharia regler i Stockholm...och frågeformuläret skickades till Saudiarabien.

 

Vem har frågat "ej behöriga" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom
Nu är det väl så här,

 

Att.sen det förra valet i bankok har de så kallade röda ökat avsevärt.

 

Men om detta säger de politiska så kallade insatta här på forumet inget ting.

 

Inte hört du någon kommentar från varken flottisten eller skribenten ang förra gövernärs valet ,att man ökade de stort i röst antal.

Men det är väl så att när något går emot, så år man tyst.

 

PT fick 466,000 fler röster än PPP fick 2009 och Demokraterna fick 321,000 fler röster än 2009 så visst har "de röda" ökat mer än Demokraterna men inte så mycket mer.

 

Det förra guvernörsvalet kom bara en månad efter att Abhisit blivit premiärminister och PPP var ett parti i spillror så det var egentligen ingen konkurrens då PPPs kandidat inte hade något parti i ryggen.

 

Denna gång ställde PT upp med en av landets få populära poliser och dessutom en person som de flesta Bangkokbor trodde var Demokrat tills alldeles nyligen medans Demokraterna ställde upp med sin sittande guvernör, en person som väldigt få Demokrater och ännu färre "oberoende" har särskilt höga tankar om. Vore det ett rent personval, utan partipolitsika biverkningar, skulle Pongsapat fått minst 90% av rösterna, ingen tvekan om saken. Bangkokborna utlovades dessutom diverse fördelar från den centrala regeringen om de "röstade rätt" så med den kunskapen i den berömda Carpentska Ryggsäcken så gjorde Demokraterna ett oerhört bra val och PT ett ganska dåligt val.

 

Jag tror dock att väldigt få röstade för Sukhumband, de allra flesta röstade emot en person som inte ens ställde upp i valet och förhoppningsvis var det ett ställningstagande som hörs klart och tydligt ända till Dubai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Många av de som bor i Bangkok är skrivna i andra kommuner ute i landet och får då inte rösta i bangkoks val tror jag

 

 

 

 

 

 

Har man frågat folk som inte är skrivna i BKK, utan bor i Udon så är dom så att säga "ej behöriga" att rösta i Bangkoks val.

 

Eller hade du fel i det första inlägget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Tillhör "invandrare" normalt inte gruppen fattiga och lågubildade?

 

Bland dessa finns väl grupper som är både analfabeter och saknar skolgång, antalet socialbidragstagare är också mycket större än för övriga grupper i samhället, liksom arbetslösheten.

 

Mvh Isan Lover 

 

Vad man läser i svenska pressen så är de flesta invandrarna mycket högutbildade men får antingen inga jobb alls eller bara jobb som städare lokalvårdare eller taxichaufförer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Är dom röda anhängarna så dumma att dom inte röstar så får dom väl skylla sig själv.

Kanske dom inte har förstånd till att rösta?

 

Ingen femhundring kanske??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Är dom röda anhängarna så dumma att dom inte röstar så får dom väl skylla sig själv.

Kanske dom inte har förstånd till att rösta?

Hej

 

Så är det absolut, röstar man inte så ska man inte klaga på resultatet och dom beslut som sedan tas.

 

Så länge som rika och välutbildade röstar i en högre omfattning än lågutbildade och fattiga jorden runt så kan man få såna här resultat även om dom fattiga och lågutbildade utgör en majoritet.

 

Vänstern och Sossarna har samma problem i Sverige vid valen, antalet soffliggare är alltid störst hos arbetarklassen, arbetslösa, invandrare och lågutbildade.

 

Att folk med högre inkomster och utbildningar har ett högre valdeltagande är ett obestridligt faktum, även om en del påstår annorlunda.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vänstern och Sossarna har samma problem i Sverige vid valen, antalet soffliggare är alltid störst hos arbetarklassen, arbetslösa, invandrare och lågutbildade

 

Nja, då är det väl inte V och S som missar röster. Det är ju SD. Typ white trash och även några få invandrare

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Nja, då är det väl inte V och S som missar röster. Det är ju SD. Typ white trash och även några få invandrare

Hej

 

Hur det ligger till med detta hos SD har jag ingen aning om, möjligt att dom drabbas på samma sätt?

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Så är det absolut, röstar man inte så ska man inte klaga på resultatet och dom beslut som sedan tas.

 

Så länge som rika och välutbildade röstar i en högre omfattning än lågutbildade och fattiga jorden runt så kan man få såna här resultat även om dom fattiga och lågutbildade utgör en majoritet.

 

Vänstern och Sossarna har samma problem i Sverige vid valen, antalet soffliggare är alltid störst hos arbetarklassen, arbetslösa, invandrare och lågutbildade.

 

Att folk med högre inkomster och utbildningar har ett högre valdeltagande är ett obestridligt faktum, även om en del påstår annorlunda.

 

Mvh isan lover

 

Så om det är ett "obestridligt faktum". Var är då de fakta som stöder ditt påstående ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så om det är ett "obestridligt faktum". Var är då de fakta som stöder ditt påstående ?

Hej

 

Efter 28 år som fackligt aktiv känner jag faktiskt inte till en enda undersökning som har påstått motsatsen, att saker som utbildningsnivå, social situation och inkomst påverkar valdeltagandet är helt obestridligt, och jag har aldrig tidigare i mitt liv stött på någon person, forskare eller organisationsom har mosatt sig detta faktum, redan under min skoltid fick vi detta till oss.

 

Mvh Isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Efter 28 år som fackligt aktiv känner jag faktiskt inte till en enda undersökning som har påstått motsatsen, att saker som utbildningsnivå, social situation och inkomst påverkar valdeltagandet är helt obestridligt, och jag har aldrig tidigare i mitt liv stött på någon person, forskare eller organisationsom har mosatt sig detta faktum, redan under min skoltid fick vi detta till oss.

 

Mvh Isan lover  

 

Snygga "fakta" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hej

 

Hur det ligger till med detta hos SD har jag ingen aning om, möjligt att dom drabbas på samma sätt?

 

Mvh Isan Lover

 

 

Nja, det är ju sagt att arbetslösa och fattiga röstar på SD. Så jag tänkte att det bör vara dom som är de största förlorarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Inte precis entydiga "fakta" enligt vissas påståenden. Vissa länder är det t.o.m högre valdeltagande med lägre utbildning och välstånd.

 

Faktorn "antalet invånare i kommunen med invandrarbakgrund" är mycket mer påverkande för valdeltagandet idag (än vad det var på 60-70-talen t.ex)


post-3404-0-49083000-1362559879.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Snygga "fakta" :whistle:
Hej

Har som sagt aldrig hört talas om någon Svensk forskning som har stött dina teorier.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Har som sagt aldrig hört talas om någon Svensk forskning som har stött dina teorier.

Mvh Isan lover

 

Så om inte du har "hört talas om det" finns det inte och dina åsikter är fakta ?

 

Förstod du inte innehållet i bilden ovan ?

 

Länken till den forskning det bygger på finns i bilden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är väl ändå ett faktum jorden runt att valdeltagandet normalt är lägre hos lågutbildade

och fattiga jämfört med mer välutbildade och

rikare grupper i samhället?

Och här kan det ju faktiskt vara en del av förklaringen till resultatet, jag kan inte se något

fel i hennes resonemang.

Mvh Isan lover

Menar du att dom som vill ha "true democracy" inte utnyttjade sin demokratiska rättighet? Kan det bero på att dom inte fick några "fickpengar" denna gången?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...