Jump to content
IGNORERAD

Sanndrömmar?Synskhet?

khun-petch

Recommended Posts

Jag tänkte nu berätta 2 episoder som jag tycker är intressanta men är intresserad om någon har liknande erfarenheter.

För två år sedan när jag och min sambo var i Sverige för min gråstarr så väckte hon mig kl. 0100 en natt.

Hon sa att hon drömde att pappa var död och att hon såg pappas kropp men ansiktet var inte pappas.

Det är kanske lika bra att tala om att detta är enda gången sen sep 2007 när jag träffade henne som

hon väckt mig med nåt dyligt.Jag sa att vi får ringa imorgon.

Det var hennes mors syster som hade dött under natten.Hennes mor är död sedan ca.15år

men systern bodde granne med oss och vi träffade henne då o då.

Nästa grej som jag vill berätta hände i lördags.När vi åt frukost så sa Fon att hon hade fått

lotterinr. av mamma i drömmen och hon frågade mig om vi skulle köpa lott.Jag samtyckte.

Det är nog inte första gången som hon har drömt om ett lottnr. men vi har inte spelat

på minst ett halvår.Men nu vann vi 120000 B på thai lotteriet.Forts följer.

Dela på andra sajter

• Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• khun-petch

5

• Tommy

4

• acarls

3

• Offe1609

2

Mest aktiva i denna tråd

När en gammal slaktare som jag skrivit 11 rader så blir man rädd att allt bara ska försvinna.Det har hänt några ggr.

Jag ville bara tillägga att jag från början är ateist i både trosfrågor och paranormala situationer.

Jag har dock sen 20 år tillbaka hört så många vittnesmål av många olika människor om upphittade hundar,kor.

Alla med en tillhörande historia av trovärdiga människor.Vad gäller min religion så håller jag nog mig till chang.

Men om jag till alla mina vittnesmål lägger min sambos upplevelser så kan jag inte säga att jag inte tror.

Vad tror ni andra?

Dela på andra sajter

Jag har 4 berättelser, som handlar om mej och min fru.

Satt en morgon på restaurang "7an" på bankgatan i Patong, lite less och småbakis.

Fram kommer en Indier komplett med turban och allt, han frågar om han får sitta ner?

Visst fick han det, sen börjar han lungt berätta att jag inte skall deppa, det bli bättre, snart kommer att träffa en kvinna som du kan älska och bilda familj med, han sa lite mer om jobb och framtid. Och sen tackade han för sej och gick... Inget snack om betalning eller liknande, fick inte ens hans namn, märkligt???

"Frugan" var på ett tempel och blev spådd av en munk, munken berättade att hon skulle träffa en god man, som hon kunde gifta sej med, och att denne var militär och inte skulle kunna vara hemma hela tiden. "Jaha" tänkte frugan det blir väl nån armésnubbe, eftersom hon bodde i ett området som huserade en massa folk från Armén.

EDIT: Jag var i Marinen på en tiden...

Ungefär samtidigt drömde hon om en liten pojke som kom till henne i drömmen och sa "Mamma" jag vill bli född av dej! "Men jag har ju ingen man" svarade frugan.

Ingen fara mamma jag skall hitta en pappa".

Sen träffades vi och åkte bland annat till Phuket på badresa.

Där på stranden kom en spågumma och spådde fugan, hon skulle gifta sej med mej och vi skulle få barn tillsammans, men det skulle ta ett tag så vi skulle inte oroa oss...

Det tog 2 år innan hon blev gravid, andra saker som gumman sa passade också in, som att jag snart skulle flytta till Thailand och bosätta mej.

Gumman promeneade sen vidare, utan att begärt nånting av oss.

Frugan har massor av liknande historier, men dessa passade här.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Vad kul tommy,jag kom på att jag har två till också men först ser vi om någon annan har någe kul.

Dela på andra sajter

Jaha... ursäkta mig för att jag framför skepsis.

Min erfarenhet är att de flesta bara minns de spådomar som av en slump slagit in. Alla spådomar som inte stämt har man behändigt nog glömt. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej herr chang jag har full respekt för din åsikt men jag har heller inte ljugit.På sex år har hon väckt

mig mitt i natten en gång och jag tror att om man kallar det lyckträff då tror man för mycket på lyckan.

Dela på andra sajter

Jag har också svårt att tro på sådant.

Tror inte på andar eller spöken heller.

Kanske hänger ihop med att man är en logiskt tänkande person istället för en känslomänniska

Dela på andra sajter

Min erfarenhet är att de flesta bara minns de spådomar som av en slump slagit in. Alla spådomar som inte stämt har man behändigt nog glömt. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Ungefär som med Apple aktier då... :y15:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Samt att dom där spågummorna och andra hycklare säger samma sak till 1000 tals olika människor. Konstigt vore det om det inte slog in nån gång. På tal om lotteri. :)

Dela på andra sajter

Burrabus blir alltid väckt när det roliga skall börja drömmer om guld och gröna skogar men vaknar av väckarklockan till fattigdom och svält

Dela på andra sajter

Burrabus får gå med i GnäggGnägg

Är ju Jackpot på Lördag och jag litar på att Fantasy fortsätter vå trend

Dela på andra sajter

Ja jag trodde faktiskt att fler hade varit med om mystiska saker men där ser man så fel man kan ha.

Jaja tommy och jag är iallafall lite halvmystiska.

Dela på andra sajter

Jag tänkte nu berätta 2 episoder som jag tycker är intressanta men är intresserad om någon har liknande erfarenheter.

För två år sedan när jag och min sambo var i Sverige för min gråstarr så väckte hon mig kl. 0100 en natt.

Hon sa att hon drömde att pappa var död och att hon såg pappas kropp men ansiktet var inte pappas.

Det är kanske lika bra att tala om att detta är enda gången sen sep 2007 när jag träffade henne som

hon väckt mig med nåt dyligt.Jag sa att vi får ringa imorgon.

Det var hennes mors syster som hade dött under natten.Hennes mor är död sedan ca.15år

men systern bodde granne med oss och vi träffade henne då o då.

Nästa grej som jag vill berätta hände i lördags.När vi åt frukost så sa Fon att hon hade fått

lotterinr. av mamma i drömmen och hon frågade mig om vi skulle köpa lott.Jag samtyckte.

Det är nog inte första gången som hon har drömt om ett lottnr. men vi har inte spelat

på minst ett halvår.Men nu vann vi 120000 B på thai lotteriet.Forts följer.

Känner igen detta exact.

Frugan brukar drömma ett nummer sen ringer hon ner till svärmor och ber henne att köpa på lotteriet

till 85% vinner hon.

Hon drömmer också när något har hänt eller dyl. stämmer till 90% och då är det hennes mormor som

talar till henne i drömmen som oftast som naturligtvis är död sedan länge.

Mvh Pho

Dela på andra sajter

Kan ni inte sluta diskutera lasangefyllning i denna tråden?

Finns väl flera såna trådar redan?

MVH Tommy

PS: man skall inte leka med maten! :24:

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Ungefär som lumpen...vi som har gjort den kommer mest ihåg dom bra minnena.

Dock inte jag, jag är helt tvärsäker på den där februaridagen i Älvdalen när det var -40 och mitt kompani var ute på övning.

Då svor jag på att "jag ska aldrig klaga över värme igen", och det löftet håller jag än idag.

...Kanske därför jag vill vara i Thailand?  :-)

sorry för OT.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Min salige far "sanndrömde" hela sitt liv. Jag tog för det mesta med ett leende, jaja. Ibland kunde han däremot berätta saker som var svårt att förklara bort.

Ett exempel;

Min äldsta dotter pluggade en utlandstermin i USA och råkade ut för en olycka och hamnade på sjukhus. Jag och mitt ex fick ett samtal från USA att vår dotter var allvarligt skadad och de visste inte om hon skulle överleva men de närmsta timmarna var avgörande. Det var det hemskaste jag varit med om i hela mitt liv.

Efter några timmar ringde jag mina föräldrar som bodde på ett äldreboende och farsan led av Alzheimer. Morsan svarade och blev ledsen när jag berättade. Farsan var inte i rummet utan i samlingsrummet med andra äldre. Efter några minuter kommer farsan in till morsan och det första han säger, "hur gick det för *******? Blev hon allvarligt skadad? Hur i helvete visste han?

Jag pratade därefter med honom och han hade haft en dröm att hon blivit påkörd av en bil och var på sjukhuset.

Sant att hon var på sjukhuset och var skadad men inte av en bilolycka.

Ja, hur förklarar man en sådan sak.

Dela på andra sajter

Ja jag trodde faktiskt att fler hade varit med om mystiska saker men där ser man så fel man kan ha.

Jaja tommy och jag är iallafall lite halvmystiska.

Frugan brukar gå till en massa olika spåmän oftast munkar. Ibland stämmer det och ibland stämmer det inte. Jag är väldigt kritisk till sådant här spående och dyl. Men någon gång har man blivit förvånad vad mycket de kunnat säga som stämt. Tror fortfarande inte på det.

Däremot har det inträffat en del konstiga drömmar när frugan inte kunnat somna om. Hon brukar inte väcka mig men om jag vaknar så brukar vi diskutera det. Ofta har det varit något som inträffat i Thailand som hon får bekräftat när hon ringer dit. Senast var det storebror som blivit hämtad med ambulans en stund innan hon vaknade. Andra gånger har det varit dödsfall. När svärmor dog var det inte något sådant varsel utan de ringde tidigt på morgonen och sa att hon dött, och då blev det bråttom värre.

Dela på andra sajter

Varken sanndröm eller synskhet medn frugan tyckte det var mycket spooky.

Det var när thailänska paviljongen nyss färdigställts som vi åkte upp dit och när vi kom fram till Utanede så fick frugan en sådan grym tandvärk, vi besökte ett museum som temporärt hade upprättats i en villa och fick en guidning.

Guiden visade då lite porslin som en tandläkare fått av Kungen... för Kungen hade fått sådan tandvärk när han kom till utanede och tvingats besöka tandläkaren...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Ja ibland blir det osannolika, sannolikt. Själv fick jag en högst oväntad löneförhöjning och en kraftig

sådan. Dom närmaste veckorna efter denna löneförhöjning tyckte jag att fler damer  kollad in mig.

Detta var mycket påtagligt , men antagligen vara det bara inbillning från min sida. 

Och med tanke på vilken snåljåp jag är så kommer ingen dam få någon glädje av mina pengar.

Spådom och annat hokuspokus är ofta en självuppfyllande profetia, sierskor och andra medium 

är ofta väldigt skickliga på läsa kroppsspråk samt tecken på sådan man vill höra eller inte

höra. Även om jag har en och annan tomte på loftet så tror jag inte på dom. Själv tror jag inte

på spöken eller andra väsen har aldrig heller träffat på några , däremot har jag träffat en del

människor som säger sig  träffat och upplevt detta, men dom tror på det också.

Vad jag däremot tro på är att visualisera tankar, ser jag mig själv kunna klara av något

som jag vill göra eller uppnå i mitt jobb eller privat kommer jag sannolikt att lättare

uppnå detta.Till skillnad om jag tror att jag inte kommer att klara av något så är det

troligen så att jag kommer misslyckas.

Ändrades av sangsomcoke
Bajen_Kopia.png
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Ungefär som lumpen...vi som har gjort den kommer mest ihåg dom bra minnena.

Dock inte jag, jag är helt tvärsäker på den där februaridagen i Älvdalen när det var -40 och mitt kompani var ute på övning.

Då svor jag på att "jag ska aldrig klaga över värme igen", och det löftet håller jag än idag.

...Kanske därför jag vill vara i Thailand?   :-)

sorry för OT.

ARTSS

Dela på andra sajter

Munken vi hälsa på för flera år sen fick rätt på en 50/50 iaf..:) Han spådde en gosse men sen återstår att se då han skulle

bli dyr pga att han kommer att gilla boxas...:Fast d kostar ju bara 500baht för en thai att boxa nån i böter så det är väl inte

hela världen..:)

Dela på andra sajter

Gumman har en Taroshop Hon har lärt sig i några böcker som hon köpte i Pattis Min ( Vår ) bästa investering Trovärdigeheten Nja Läste i korten att Papa skulle dö nästa år Han dog i söndags 

Men pengar blir det 

Offe

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...