Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 22, 2013 Dela Inlagd Mars 22, 2013 Fick samma glada känsla som du! Det är ett otyg att slänga ätbart livsmedel när folk svälter... All heder åt Axfood (Willys & Hemköp) att det gjorde detta valet att skänka till bättre behövande.. Tänk om ICA hade gjort likadant (eftersom ICA har ca. 60% av svenska marknaden), vilken livboj det hade varit åt alla hjälporganisationer... Problemet ICA hade var att kylkedjan inte kunde garanteras vid returen av maten och det därför kunde vara skadligt att äta. Därför kunde man inte skänka maten till hjälporganisationer. Du som jobbar med livsmedel känner nog till dessa krav. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 22, 2013 Dela Inlagd Mars 22, 2013 Problemet ICA hade var att kylkedjan inte kunde garanteras vid returen av maten och det därför kunde vara skadligt att äta. Därför kunde man inte skänka maten till hjälporganisationer. Du som jobbar med livsmedel känner nog till dessa krav. Japp, jag är fullt medveten om alla de krav som livsmedelsverket, HACCP och BRC, ställer mot oss. Men tänk följande: om Axfood, som är en mycket mindre aktör på markanden än ICA (ICA har ca. 50-60%) kan garantera kyl-/fryskedjan, skulle inte ICA kunnat klara av det också? I stort sett alla livsmedelsaktörer på marknaden anlitar samma åkerier och kan ett åkeri (vilket jag vet vilket det är), klara kyl-/fryskedjan, så vet jag att alla andra hade löst det också om det bara hade funnits vilja hos ICA. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 22, 2013 Dela Inlagd Mars 22, 2013 Japp, jag är fullt medveten om alla de krav som livsmedelsverket, HACCP och BRC, ställer mot oss. Men tänk följande: om Axfood, som är en mycket mindre aktör på markanden än ICA (ICA har ca. 50-60%) kan garantera kyl-/fryskedjan, skulle inte ICA kunnat klara av det också? I stort sett alla livsmedelsaktörer på marknaden anlitar samma åkerier och kan ett åkeri (vilket jag vet vilket det är), klara kyl-/fryskedjan, så vet jag att alla andra hade löst det också om det bara hade funnits vilja hos ICA. Jag TROR att man inte tänkte på att man kunde skänka detta till hjälporganisationer utan returnerade på vanliga bilar som är billigare...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 22, 2013 Dela Inlagd Mars 22, 2013 Jag TROR att man inte tänkte på att man kunde skänka detta till hjälporganisationer utan returnerade på vanliga bilar som är billigare...... Förmodligen Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 26, 2013 Dela Inlagd Mars 26, 2013 Ja nu är dom på hugget med att mixa kött http://www.di.se/artiklar/2013/3/26/spar-av-griskott-i-kebab/ Denna passar nog här http://www.youtube.com/watch?v=yjyt7eysP6U “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 26, 2013 Dela Inlagd Mars 26, 2013 Konstigt det här, i kött som kommer från polen så är det hästkött inblandat chauförer som kommer från polen, skiter i arbetstider löner å annat prylar som kommer från polen är oftast bara skräp finns det inget annat än polskt brännvin som är bra Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 26, 2013 Dela Inlagd Mars 26, 2013 Konstigt det här, i kött som kommer från polen så är det hästkött inblandat chauförer som kommer från polen, skiter i arbetstider löner å annat prylar som kommer från polen är oftast bara skräp finns det inget annat än polskt brännvin som är bra Drick inte för Mycke Då Blir Du Blind!!!!!!Hi HI Nä det ända som är bra med Polen är att det ligger på andra sidan sjön???!!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 26, 2013 Dela Inlagd Mars 26, 2013 Konstigt det här, i kött som kommer från polen så är det hästkött inblandat chauförer som kommer från polen, skiter i arbetstider löner å annat prylar som kommer från polen är oftast bara skräp finns det inget annat än polskt brännvin som är bra Polska kvinnor var trevliga i Gdansk kommer jag ihåg.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Ja nu är dom på hugget med att mixa kött http://www.di.se/artiklar/2013/3/26/spar-av-griskott-i-kebab/ Denna passar nog här http://www.youtube.com/watch?v=yjyt7eysP6U Ha ha det var riktigt roligt, nu blir det väl liv i luckan. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Hästkött är riktigt bra och gott kött När man var ung var hästbiff en delikatess som man bara åt ibland på helgen Hej Håller med. äter gärna hästkött både i Sverige, övriga Europa och Thailand, jag förstår inte varför en del upplever det märkligare att äta häst än ko och gris, i stora matländer som Italien och Frankrike är hästkött populärt. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Hej Håller med. äter gärna hästkött både i Sverige, övriga Europa och Thailand, jag förstår inte varför en del upplever det märkligare att äta häst än ko och gris, i stora matländer som Italien och Frankrike är hästkött populärt. Mvh isan lover Endast falsk deklaration av innehåll. Häst kött borde höja priset anser jag. Om hästfärs skulle visa sig innehålla nötkött är det lika illa... Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Endast falsk deklaration av innehåll. Häst kött borde höja priset anser jag. Om hästfärs skulle visa sig innehålla nötkött är det lika illa... Leif Hej Falsk varudeklartion är det självklart och det är ju ett problem, men många verkar även tro eller tycka att hästkött är dåligt eller osmakligt, men så är det absolut inte. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 (ändrad) Tja, den halva miljon som rider häst i Sverige tycker nog det är osmakligt, främst av känslomässiga skäl. http://www3.ridsport.se/Svensk-Ridsport/Statistik/ Jag har tre systrar som rider häst, två av dom har en egen häst. De skulle aldrig kunna tänka sig att äta hästkött. Det är väl samma sak med hund och katt. Herr Chang har talat. Ändrades Mars 27, 2013 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Det var på 80-talet som det blev "inte politiskt korrekt" att äta hästkött för det var så populärt att så många barn hade hästar som fritidsintressen och då dog hästköttsindustrin mer eller mindre ute bland gemene man Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Men om man lovar att inte äta ungarnas ridhäst förän de självdött kanske häst kött skulle bli poppis igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Det är iaf tur att Gustafskorv håller ställningarna! Kom nyss hem med en ring, så nu är påsken räddad Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Samköp här i stan har Hästfile, 289 spänn kilot, om någon vill provsmaka, själv så köpte ja entrecote av lamm, att testa som påskmat 159;- kilot Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Samköp här i stan har Hästfile, 289 spänn kilot, om någon vill provsmaka, själv så köpte ja entrecote av lamm, att testa som påskmat 159;- kilot Lammentrecote är gött, men stek försiktigt, blir snabbt torrt. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Lammentrecote är gött, men stek försiktigt, blir snabbt torrt. Mvh Amja Tack för tipset, har aldrig tillrett något av lamm tidigare Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Tack för tipset, har aldrig tillrett något av lamm tidigare Du skrev inte om det är en hel bit eller skivor, men tänket är detsamma..några nyanser mindre rött än en nötentrecote Lycka till och glöm inte massor med vitlök! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 Hittills har det inte rapporterats några som blev sjuka eller rent av som har dött av hästköttet, det kan inte vara så farligt att äta det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 16, 2013 Dela Inlagd April 16, 2013 Kanske inte var så bra med hästkött ändå! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16610637.ab Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd April 16, 2013 Dela Inlagd April 16, 2013 Willys har fattat "galoppen". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu