ola med b Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Sista sidans läsning var det roligaste jag läst på länge Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Sista sidans läsning var det roligaste jag läst på länge Sant.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 någon som vet vart man kan få tag i hästkött i skåne? Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 någon som vet vart man kan få tag i hästkött i skåne? Se första inlägget.. Finns tydligen en bra restaurang i Helsingborg. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 någon som vet vart man kan få tag i hästkött i skåne? Om du ska tillreda själv så brukar det finnas på alla köttaffärer. Här i fjollträsk finns det mest lättillgängligt i Saluhallarna... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Se första inlägget.. Finns tydligen en bra restaurang i Helsingborg. Att skåne ligger i Danmark är väl en sak, men i Finland??? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Att skåne ligger i Danmark är väl en sak, men i Finland??? Senast jag kollade så låg Helsingborg fortfarande i Skåne.. Helsingfors däremot är en annan sak... Men vad vet jag, jordskorpan kanske har förskjutit sig under natten.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Sant.. Ja, ni är minsann inte kloka nånstans...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Ähh skitsamma utanför tullarna räcker... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 restaurangen i första innlägget låg nog i Finland/Helsingfors inte helsingborg men det kvittar ju. Hästkött är inget kötthandlarna skyltar med så man får väl köra och fråga när det är lite folk i butiken så att man inte skrämmer resten av kunderna Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 restaurangen i första innlägget låg nog i Finland/Helsingfors inte helsingborg men det kvittar ju. Hästkött är inget kötthandlarna skyltar med så man får väl köra och fråga när det är lite folk i butiken så att man inte skrämmer resten av kunderna Nja, jo visst Östermalmsfruarna rynkar nog på näsan. Jag har ett Serbiskt recept på torkad Hästfie´ som vi gjort några gånger, å saataan va de e gott... Har och har förresten, jag orkade inte skriva ner marinaden så jag gav polarn lappen i somras... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Jag har käkat Björnkött i Helsingkfors, de va gott Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Jag har käkat Björnkött i Helsingkfors, de va gott Ja om du har tur... Dvs. att du äter BärBjörn.. Till skillnad från KöttBjörn.. Orsaken kanske säger sej själv... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 De gamla fiskarna sa alltid att det var gott om ål i Östersjön under krigsåren........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Ja om du har tur... Dvs. att du äter BärBjörn.. Till skillnad från KöttBjörn.. Orsaken kanske säger sej själv... Sorry jag kunde inte fråga:n dessutom var det en rysk restaurang så personalen var svårpratad Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 restaurangen i första innlägget låg nog i Finland/Helsingfors inte helsingborg men det kvittar ju. Hästkött är inget kötthandlarna skyltar med så man får väl köra och fråga när det är lite folk i butiken så att man inte skrämmer resten av kunderna Aj då, missade det. Läste dock i veckan om ett företag som hade problem med att försörja alla förfrågningar om hästkött... Skall se om jag hittar den intervjun. Personligen gillar jag inte smaken av hästkött men debatten har hamnat alldeles fel. Visst är det tokfel på alla dess sätt att felmärka men det är inte det som media har koncentrerat sig på utan man försöker säga att det är ngt fel på köttet, vilket det egentligen inte är... Det är ett fint och nyttigt kött (om det inte kommer från travhästar, som är väldigt övermedicinerade)...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Sorry jag kunde inte fråga:n dessutom var det en rysk restaurang så personalen var svårpratad Rysk restaurang.....Är du säker på att det var björn, så det inte var Björn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 22, 2013 Dela Inlagd Februari 22, 2013 Sorry jag kunde inte fråga:n dessutom var det en rysk restaurang så personalen var svårpratad Smakade det bra som du sa, så var det en BärNalle... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 23, 2013 Dela Inlagd Februari 23, 2013 Jag har hört rykten om att Findus är Kunglig Hov-leverantör. Kan det stämma? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 23, 2013 Dela Inlagd Februari 23, 2013 Jag har hört rykten om att Findus är Kunglig Hov-leverantör. Kan det stämma? Det är väl inte så märrkligt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 24, 2013 Dela Inlagd Februari 24, 2013 Alla barn åt lasagne, utom Conny. För det var hans ponny, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 24, 2013 Dela Inlagd Februari 24, 2013 (ändrad) Minister: Ge hästlasagne åt fattiga I takt med att köttskandalen växer i Europa går allt fler färdigrätter till destruktion, när de visat sig innehålla hästkött i stället för nötkött. Den tyske CDU-politikern Hartwig Fischer föreslår att maten ska delas ut till fattiga i stället för att kastas, och han får stöd av biståndsminister Dirk Niebel, rapporterar BBC. Niebel påminner om att 800 miljoner människor i världen lider av matbrist. Även i Tyskland finns folk som har ont om pengar till mat, säger han. http://www.dn.se/nyheter/sverige/minister-ge-hastlasagne-at-fattiga Ändrades Februari 24, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd Februari 24, 2013 Dela Inlagd Februari 24, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 24, 2013 Dela Inlagd Februari 24, 2013 Varför inte märka om, "innehåller hästkött" och sälja Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Highlander Inlagd Februari 24, 2013 Dela Inlagd Februari 24, 2013 Å hur många av er brukar köpa fläskfile då? Allt är ju inte som det står märkt! Går nämligen att få ut 2 st fläskfiler extra på en gris om man vet hur man gör!! Fd agronomklepptoman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu