pensionaren Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Hästkött är riktigt bra och gott kött När man var ung var hästbiff en delikatess som man bara åt ibland på helgen Forr fanns det ju ett palagg som kallades hamburgerkott ...ett smaskigt rokt palagg som fick anglarna sjunga i munnen pa en !! Dar anvandes hastkott..och ingen funderade ens pa att det var hastkott..mvh pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Forr fanns det ju ett palagg som kallades hamburgerkott ...ett smaskigt rokt palagg som fick anglarna sjunga i munnen pa en !! Dar anvandes hastkott..och ingen funderade ens pa att det var hastkott..mvh pensionaren Finns fortfarande, och är lika gott nu me. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 http://youtu.be/ZEi_gb8X8Fo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Äh hästkött är nog väl så bra som nötkött. Men beskrivningarna på paketet ska ju stämma. Jag blir dock faktiskt mer uppretad på dom vägarna som köttet tar i dessa färdigförpackningar. Dom verkar ju ha åkt runt hela Europa innan dom hamnar micron. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr_Martin Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Fast man undrar ju varför de inte kan märka om förpackningarna och sälja som hästlasange, måste vara bättre än att slänga så mycket mat. /Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Underbart gott! Tyvärr så håller man på att lägga ner Vikabröd, det kommer att saknas kan jag säga... Hav förtröstan! Sista spiken i Vikabrödkistan är inte slagen. Det finns visst nya inressenter, men vad det kommer att kosta vet man inte. Vem betalar +100 kr för ett pkt knäcke? Inte jag iaf. Får nog bli Leksands brungräddat för mig. Mattssons i Gustafs verkar ha en välmående business, så det behöver vi inte oroas över. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Leksands Brungräddat är supergott, men Vika 2:an är dubbelsupergott... Fast inte varje dag, blir jag tvungen att välja en av dom så blir det Leksands Brungräddat... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Leksands Brungräddat är supergott, men Vika 2:an är dubbelsupergott... Fast inte varje dag, blir jag tvungen att välja en av dom så blir det Leksands Brungräddat... nej fan...Vikas hårdtuggade vinner i alla lägen!" mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Traktorkött är godast på en skiva Skogaholmslimpa - snudd på oslagbart pålägg. Traktorkött?? mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Traktorkött?? Nermalt av en Sanatistik Traktorförare ok? Kanske mört?? Hi Hi Ragg Stay Coool! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Traktorkött?? Varsågod Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Varsågod Hej! Hatar alt som har med Äpple att göra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Hav förtröstan! Sista spiken i Vikabrödkistan är inte slagen. Det finns visst nya inressenter, men vad det kommer att kosta vet man inte. Vem betalar +100 kr för ett pkt knäcke? Inte jag iaf. Får nog bli Leksands brungräddat för mig. Mattssons i Gustafs verkar ha en välmående business, så det behöver vi inte oroas över. Mvh Amja Undrar jag om inte Leksandsbröd kommer ta över vikabröd, ja det är min tanke, vi får se vad som händer Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Burrabus äter gärna häst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 När jag var ung åt vi häst ibland. Kom inte ihåg att det var något fel på det. Men nog vill jag veta vad det är jag äter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Kompisen som e kock brukar säga : den godaste Oxfile´ du har ätit... De va Häst... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Det är rent åt helvete att de håller på fuska beställ häst och få häst beställ nöt och få nöt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Forr fanns det ju ett palagg som kallades hamburgerkott ...ett smaskigt rokt palagg som fick anglarna sjunga i munnen pa en !! Dar anvandes hastkott..och ingen funderade ens pa att det var hastkott..mvh pensionaren Fel. Ursprungligen avsåg hambugerkött saltat och rökt nötkött från Hamburg i Tyskland.[2][3] När hästkött började säljas benämndes det hamburgerkött eftersom det fanns fördomar mot hästkött. Och fortfarande består hamburgerkött nöt. Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Det är rent åt helvete att de håller på fuska beställ häst och få häst beställ nöt och få nöt Ja ibland känner man sig som en riktig en nöt,men vem vet? Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Jag är en av dom som hävdar att Hästfile´ smakar bättre och är mörare än Ko dito. (nu avser jag europeisk stressuppfödd Nöt) Jag inbillar mej att det beror på att Hästen inte är främst uppfödd för köttproduktion.. Men jag är ingen expert i ämnet, jag äter ju väldigt sällan Häst och Ko nu för tiden. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Undrar jag om inte Leksandsbröd kommer ta över vikabröd, ja det är min tanke, vi får se vad som händer Du det var många år sedan Leksands Knäckebröd AB tog över Vika Bröd i Dalarna AB! Det går käpprätt åt helvete ändå! Så ta reda på lite bakrundsfakta innan du börjar spekulera. Det blir liksom bättre då! Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Jag är en av dom som hävdar att Hästfile´ smakar bättre och är mörare än Ko dito. (nu avser jag europeisk stressuppfödd Nöt) Jag inbillar mej att det beror på att Hästen inte är främst uppfödd för köttproduktion.. Men jag är ingen expert i ämnet, jag äter ju väldigt sällan Häst och Ko nu för tiden. Kanske inte så konstigt att det är svårt att veta skillnaden, det är ju ändå kött och kött. Jag kan också tänka mig att hästfile är bättre. Vad som är oroande är väl när folk inte vet skillnaden mellan kött och bröd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Klar hästkött är bättre De får bättre mat, massage, ryktas ofta, duchas och får ut och motionera och tjejer som gullar med dem Nästan som de där japanska kossorna som får både öl och massage “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 Hejsan Jag gillar hästsvans. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Februari 21, 2013 Dela Inlagd Februari 21, 2013 För mycket länge sedan när jag var ung och jobbade på Konsum så var det vanligaste att kunderna i charken frågade efter ett hekto skivad solvalla i stället för hamburgerkött. Då var det ingen som reflekterade över att man åt hästkött, men det var o andra sidan innan det var en nationalreligion bland unga tjejer att gulla med hästar. Gott smörgåspålägg var det i alla fall. born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu