Jump to content
IGNORERAD

Får det lov att vara lite hästkött?

Surin P3

Recommended Posts

• Svar 197
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Alarik

18

• Odin

15

• husse

13

• Kötthandlarn

12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Felet är om man säljer det som nötkött.

Ytterligare kan det ha diverse kemikalier etc i sig eftersom det inte kontrolleras på samma sätt som nötkött som skall ner i människomat

Men ofta är hästkött ett bättre kött än både gris och nöt

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

post-3485-0-21859000-1361808268.gif

bonton.se

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Så här såg det ut i min ICA butik idag, ingen lasagne, köttbullar eller några rätter med malet kött. Däremot fanns det kyckling och fiskrätter i överflöd...

Åjo,wallenbergare, tacogratäng, oxjärpar och jägarbiff kan man nog fylla med lite häst...

Och pepparbiffen också förmodligen.

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Så här såg det ut i min ICA butik idag, ingen lasagne, köttbullar eller några rätter med malet kött. Däremot fanns det kyckling och fiskrätter i överflöd...

attachicon.gifIMG_0661.jpg

Varför inte klistra på en lite etikett där det står att denna rätt kan innehälla hamburgerkött?

Det bästa vore om dom tömde hela frysen på skitmaten

Dela på andra sajter

Hästkött i Ikeas köttbullar

WTF!!?? :nono:

Det är i princip det enda jag käkar på IKEA! Man får hålla sig till stekfläsk, man vet då åtminstone vad man stoppar i sig, salt och fläskfett :nyam:

Dela på andra sajter

Har blivit så vansinnigt sugen på hästkött efter hela "skandalen" men kan inte hitta det någonstans.

Rökt hästkött som pålägg var så gott (lite lyxigt) när jag växte upp, har hästkött blivit "exotiskt" senaste åren?

Dela på andra sajter

Gustafskorv finns på City Gross t ex

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Har blivit så vansinnigt sugen på hästkött efter hela "skandalen" men kan inte hitta det någonstans.

Rökt hästkött som pålägg var så gott (lite lyxigt) när jag växte upp, har hästkött blivit "exotiskt" senaste åren?

Leta efter rökt hamburgerkött så kan du käka sen, det är inte fint att kalla den hästkött, så därav namnbytet

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Jag blir så jumla trött på dessa psuedoscoop vissa journalister gör.

Här har vi ätit hästkött i årtusenden utan problem och nu helt plötsligt blir det "skandal".

Jag bara undrar vad det beror på. Ok, sälja gris-nötkött under falsk flagg är oetiskt, men det är ju inte avskrapsfnas man ersätter med utan en annan sorts kött. Och folk har ju snaskat lasagne, köttbullar och andra färsprodukter i flera år utan att ta skada. 

Är det för att producenter har narrats kan jag förstå det hela, en aning, men inte KRIGSRUBRIKERJournalisterna vrider om "fakta" och vill få det att framstå som om det är hästköttet som är problemet, inte producenterna. Blir så trött...

Hästkött är för övrigt ett bra kött som lämpar sig ypperligt att äta. 

Nu över till er!

Den dagen det visar sig att kebabkött innehåller griskött lär det väl bli inbördeskrig i sverige.

Man kan tydligen inte va säker ens med fisk nu för tiden...

post-3563-0-06742400-1361839577.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Den dagen det visar sig att kebabkött innehåller griskött lär det väl bli inbördeskrig i sverige.

Man kan tydligen inte va säker ens med fisk nu för tiden...

attachicon.gif421974_434520453292213_559756991_n.jpg

Det var längesedan den dagen kom

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kebab-ar-ofta-flaskkott

Dela på andra sajter

Det som är fel inte hästkött i sig utan det faktum att de fuskat. Om de byter ut en huvudingrediens börjar man ju undra vad mer de fuskar med. Några hemliga tillsatser, fel E-nummer, melamin i béchamelsåsen?

Dela på andra sajter

Att bara äta rått kött innebär vissa hälsorisker.

Kan skriva under det..:) Vi hade moo katar kväll hemma och fick elavbrott o nån råkade slänga i mörkret en otillagad grisbit till mig som jag glatt i fyllan

svalde. Satan vad man sket i ett par dgr och ingen sömn hehe..

Dela på andra sajter

Kötthandlarn: "Säljer häst som aldrig förr"

Ju mer det larmas om hästkött i köttbullar desto mer jublar kötthandlaren Tommy Bigum i danska Helsingör.

- Folk blir nyfikna. Jag säljer som aldrig förr. Även svenskar hittar hit, säger han.

http://www.expressen.se/kvp/kotthandlarn-saljer-hast-som-aldrig-forr/

Ändrades av Tallviking

Dela på andra sajter

post-5552-0-14544400-1362033932.jpg

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Herr Chang
Ja och det hemska är att folk äter färdiglagad skit ,för det är just var det är mamma scan, dafgård mm

Jaha, men om man som mig i grund och botten är lat så är det ganska bekvämt med mikromat.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jaha, men om man som mig i grund och botten är lat så är det ganska bekvämt med mikromat.

Herr Chang har talat.

Jag är tacksam att jag inte är lika bekväm ,  du har pengar gå ut och ät på riktiga restauranger

Dela på andra sajter

post-5552-0-91348300-1362135268.jpg

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Människan är av naturen lat... Å du är bara mänsklig, e de det du försöker säga? hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...