Jump to content
IGNORERAD

Hur många gånger har ni varit i Thailand.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

ru6asu4a.jpgDet är möjligt..

Detta var dock minst dubbla priset mot Bangkok och då jämför jag med ett aircon place i BKK..

Men man får väl gå några bakgator mer så kan man komma ner i pris..

a5enyqes.jpg

Med vänlig hälsning,

Nu vet inte FF vad den stora enkelriktade gatan heter..

Men på den finns det en helvetes massa restauranger.

Där kostade en stor Chang ca 80 bath, ris med kyckling 40-50 bath..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    13

  • Tommy

    7

  • pigge01

    5

  • Glenn Phuket

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu vet inte FF vad den stora enkelriktade gatan heter..

Men på den finns det en helvetes massa restauranger.

Där kostade en stor Chang ca 80 bath, ris med kyckling 40-50 bath..

FF

Enkelriktat finns det gott om i Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 gånger. Efter man har vart på 10 resor kan man äta sådana "lokchin" bollar de har i nudelsoppan. Det fick jag höra av en Thailandsräv tidigare. Jag kunde inte äta dem, när vi åt nudelsoppa tillsammans. Då berättade han detta för mig, 10 resor så kommer jag äta dom.

 

Stämmer det ? En del har ju slutat räkna vid 30 !? Ni måste ju förfan äta palaa och hela jävla skiten? Myrägg, grillad råtta etc ?

Minst 30 resor och äter fortfarande inget slafs

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ju inte skryta men en gång va jag där två gånger o de va för ca 17 år sen.. sen har det blivit fru bostad en liten firma o ett antal fordon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelriktat finns det gott om i Phuket.

Skulle nog vara lite mer exakt, den stora enkelriktiga gatan på Patong, om man kommer från Phuket Town..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir min 4:e resa nu i slutet på mars. Den första var aug 2007 i 3 veckor sen både 2011 o 2012 var det 5 veckor var

 

Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit Thailand minst 60 gånger i tjänsten,men det var inte mycket man såg mer än Hotel,fabriker,kontorets konferans rum och resturanger.så om man räknar privat så tillkommer det ca 16gånger till,och då har man fått sett andra platser en Bangkok.i dag bokade jag upp min Juli resa,det förvånar mig hur fullt det redan var,och de gamla Flygbolagen,Thai,Luftahansa har blivit dyra i Juli det verkar bara som man kan åka med Finnair och Turkar numera,men det känns skönt att få komma tillbaka till sitt andra hem igen,det är bra hoppas dessa månader går fått

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttbullarna som du äter i din nudelsoppa ett par gånger i veckan antagligen, finns som Moo, Nua, Gai osv, jag gillar inte fisk men det är ju en smaksak.

 

MVH Tommy

 

 

Eller grillade på rad uppstoppde på en pinne som körs ner en plastpåse med härlig stark sås.

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Minst 30 resor och äter fortfarande inget slafs

Men en liten liten chang slinker ner eller hur Herr öl polis. :na: :na:

 

Ha det så gott jrk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 18 resan blir i Juni när skolorna stänger.Är förvånad hur fullt det är överallt.Tycker Thai var dyr men vi valde dom iaf.Som vanligt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 18 resan blir i Juni när skolorna stänger.Är förvånad hur fullt det är överallt.Tycker Thai var dyr men vi valde dom iaf.Som vanligt.

 

Mitt ex nitt71 och jag tog Bob ur skolan sista dagarna.

Så att vi kunde flyga ner innan prishöjningen = skollovet start.

 

Det gjorde fina 1000 lappar.

Detta är ett tips.

 

 

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Köttbullarna som du äter i din nudelsoppa ett par gånger i veckan antagligen, finns som Moo, Nua, Gai osv, jag gillar inte fisk men det är ju en smaksak.

MVH Tommy

Eller grillade på rad uppstoppde på en pinne som körs ner en plastpåse med härlig stark sås.

/Enis

Dom äter man nästan varje vecka. Svagt att jag inte visste namnet, men det går ju att peka och säga antalet.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Men en liten liten chang slinker ner eller hur Herr öl polis. :na: :na:

 

Ha det så gott jrk.

Usch sicken drit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

ca 8 ggr med start 2009 men inte stannat mindre än en månad, sammanlagt ca 16 till 18 månader i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ex nitt71 och jag tog Bob ur skolan sista dagarna.

Så att vi kunde flyga ner innan prishöjningen = skollovet start.

 

Det gjorde fina 1000 lappar.

Detta är ett tips.

 

 

Hälsar pigge01

Tack Pigge för tipset!!Ska verkligen tänka på detta framöver.Men nu är det redan klart&betalt. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Pigge för tipset!!Ska verkligen tänka på detta framöver.Men nu är det redan klart&betalt. :thumbsup:

Tänk på att Thais priser brukar, vara bäst tre månader innan avresa.

Det har aldrig lönat sig att köpa tidigt med Thai.

Jag förbokar med Nonki.

Han låser biljetten när priset är till min förmån.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig räknat men i snitt kanske 25 resor om året i 15 år så runt 375 gånger har jag nog varit i Thailand. Som längst 3 veckor och ett 10-tal resor under 24 timmar.

 

Skulle gärna spendera mer tid i Thailand och även i Sverige men skulle inte vilja bo för jämnan på någon plats eller i något land så förmodligen passar det här livet mig rätt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tappat räkningen för länge sedan, men gissar på 25-30 kanske, längsta vistelsen i sträck(- visaruns) var 13 månader

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer snart hem efter tionde året på raken a fyra månader i Thailand varje år livet e underbart å Thailand e ett underbart land

Link to comment
Dela på andra sajter

17ggr. Som längst 6 månader och fått ihop drygt 4 år i "närvarotid". Nyss hemkommen o längtar tillbaka redan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller grillade på rad uppstoppde på en pinne som körs ner en plastpåse med härlig stark sås.

 

 

/Enis

Jo visst, i soppor, nudlar, i curry till kanom chin, grillade, stekta, eller färskkokta på en macka som ikväll!

Frugan lagar" köttbullar"

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...