Jump to content
IGNORERAD

Hur petiga är tullen när det gäller snus?


Minne00

Recommended Posts

En flaska Gin på 7/11 kostade 320 bath sist jag handlade en.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Minne00

    8

  • stefan5300

    5

  • mamma bäng fan pappa käng

    5

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Själv har jag blivit stoppad tre ggr på ca tretti år när jag kommit till Thailand. En gång på Don Muang och två ggr på Suvan. Har aldrig haft något att förtulla de ggr jag blivit stoppad. Fast tulltjänstemännen har blivit förvånade vad konstiga saker jag har haft med mig.

 

Kneppigt nog så har de som stoppat mig varit väldigt dåliga på engelska. Eller kanske inte så knepigt om man tänker på hur det är i Thailand! De jag har blivit stoppade av blir väldigt glada när man börjar prata thailändska med dom. Har man bråttom ska man nog inte visa att man kan thailändska för de ska ha reda på allt möjligt om ens liv och leverne och vill aldrig släppa iväg en. Bra taktik kanske om man skickar frugan med det som ska förtullas, så där lagomt långt efter en själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är otroliga.. Ifrågasätter vad vissa har med sig.. Det väl upp till var och en.. Vill jag ta med mig toalettpapper, så angår väl det inte er.. Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ta med mig en 8 pack toalettpapper av det billigaste sorten.

Lagom riviga och går inte sönder i handen så man har fingret i det kletiga. :thumbsup:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ta med mig en 8 pack toalettpapper av det billigaste sorten. Lagom riviga och går inte sönder i handen så man har fingret i det kletiga. :thumbsup:
Kan väl erkänna att jag släpar med mig så lite som möjligt.. Slutat köpa massa taxfree, sitter aldrig på rummet och dricker ändå.. Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Kan väl erkänna att jag släpar med mig så lite som möjligt.. Slutat köpa massa taxfree, sitter aldrig på rummet och dricker ändå.. Rock on!

 

Jag har lämnat det mesta i prylväg här så man kan snart åka med enbart handbagage hit, hem är man en jävla laståsna....

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Kan väl säga till TS att det inte är ofta man blir stoppad i tullen.

På alla mina resor har dom aldrig öppnat min väska. 2 gånger har dom röntgat en random väska och sen inte öppnat den.

Så först ska ni bli stoppade och sen ska dom öppna väskan och sen hitta snuset och sen förstå att det är tobak.

Långsökt men det är säkert nån som åker dit på det då och då.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fluktade igenom tråden, och sitter här och läser på baksidan på min general portion att den innehåller 21,6 gram snus

Link to comment
Dela på andra sajter

Fluktade igenom tråden, och sitter här och läser på baksidan på min general portion att den innehåller 21,6 gram snus

De billigaste sorterna innehåller mindre.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fluktade igenom tråden, och sitter här och läser på baksidan på min general portion att den innehåller 21,6 gram snus

 

Ja men hur mkt. tobak? d e d som e intressant... 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men hur mkt. tobak? d e d som e intressant... 

Inte för tullen på suvanabum.

Vill du ha reda på det exakt får du väl maila swedish match och fråga och sen be dom skicka en skrivelse där den exakta mängen snus i varje dosa anges + avvikelsen i % för varje dosa.

Och glöm inte att be dom att stämpla brevet med en stor stämpel

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev stoppad första och enda gången för 2 år sedan. Hade med mig 3 stockar snus. Han var mest intresserad över mitt pass. Tull snubben "Why you have new passport?" Jag " Because the old one ran out and anyway it's almost one year old now" Tullmannen "oh I see". 

Som tillägg sa han att endast en stock var tillåten men att det var ok denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång jag åker till Thailand ska jag köpa med mig Prillan 500 portion. Cirka 270g snus. 500 torra portionspåsar som man vid ankomsten blandar med medföljande påse samt c:a 2dl vatten. Sen vända tre gånger under 1½dygn. Jag har snålsnusat detta här hemma nu i fem månader och det är varken bättre eller sämre än annat lågprissnus. Bara ett tips. Om TS tar en påse och hennes man tar en har han ju 1000 snusar att tugga i sig under sina veckor. Dumt att ta vatten med sig :)

 

http://www.snusbolaget.se/prillan-500-portioner.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång jag åker till Thailand ska jag köpa med mig Prillan 500 portion. Cirka 270g snus. 500 torra portionspåsar som man vid ankomsten blandar med medföljande påse samt c:a 2dl vatten. Sen vända tre gånger under 1½dygn. Jag har snålsnusat detta här hemma nu i fem månader och det är varken bättre eller sämre än annat lågprissnus. Bara ett tips. Om TS tar en påse och hennes man tar en har han ju 1000 snusar att tugga i sig under sina veckor. Dumt att ta vatten med sig :)

 

http://www.snusbolaget.se/prillan-500-portioner.html

tack för tipset! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ett långt inlägg om både tull och ersättning för snus, men det försvann när jag av misstag råkade komma åt "bakåtknappen" på tangentbordet...

Orkar inte skriva om hela skiten utan konstaterar bara att jag helt gått över till strimlad tobak som jag hittar på den lokala morgonmarknaden för 200 baht per kilo. Jag har de flesta prylarna som behövs för att göra en ugn och baka eget snus, inklusive 3 snussatser som jag tog med från Sverige. Det saknas bara några skruvar, men eftersom tobak funkar utmärkt så har jag ingen brådska.

 

Det som gör mig lite konfunderad är att i alla beskrivningar om hur man gör eget snus så står det att man måste använda bikarbonat för att dra ur nikotinet. Jag använder enbart tobak och har ingen som helst abstinens trots att jag tidigare drog i mig 2 dosor General om dagen (under 30 år).

Är bikarbonatets funktion bara en myt ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång jag åker till Thailand ska jag köpa med mig Prillan 500 portion. Cirka 270g snus. 500 torra portionspåsar som man vid ankomsten blandar med medföljande påse samt c:a 2dl vatten. Sen vända tre gånger under 1½dygn. Jag har snålsnusat detta här hemma nu i fem månader och det är varken bättre eller sämre än annat lågprissnus. Bara ett tips. Om TS tar en påse och hennes man tar en har han ju 1000 snusar att tugga i sig under sina veckor. Dumt att ta vatten med sig :)

 

http://www.snusbolaget.se/prillan-500-portioner.html

Åh, tack för tipset, nu har vi löst det med vänner men till en annan gång kan det vara bra att veta. ... Fast den dagen gubben börjar tugga i sig snuset kommer jag tvinga honom att sluta!!!!!!!! :)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter tre veckors mailande och ringande har jag ÄNTLIGEN fått svar på hur mycket snus man får föra med sig in i Thailand (500g/person) har räknar och listat ut att tillsammans får maken och jag ta med 6 stockar snus . av någon outgrundlig anledning så räcker detta inte för maken under tre veckor ...*skandal* utan han räknar kallt med att packa ner några extra stockar...

Hur ser tullen på detta om de märker det? Vad händer? Böter, beslagtagning eller???

Har vänner som flyger från Arlanda samma dag som vi lämnar Landvetter och ingen av dem snusar så de kan tänka sig att köpa med snus men maken vill "inte ställa till problem" . *suck*...

JAG vill inte få skit i tullen...

 

Vad tror ni?

 

Låt maken passera tullen ensam, du kan gå 20 meter bakom honom för att slippa att förlora ansiktet om han blir stoppad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...