Jump to content
IGNORERAD

Hur petiga är tullen när det gäller snus?


Minne00

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Minne00

    8

  • stefan5300

    5

  • mamma bäng fan pappa käng

    5

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Efter tre veckors mailande och ringande har jag ÄNTLIGEN fått svar på hur mycket snus man får föra med sig in i Thailand (500g/person) har räknar och listat ut att tillsammans får maken och jag ta med 6 stockar snus . av någon outgrundlig anledning så räcker detta inte för maken under tre veckor ...*skandal* utan han räknar kallt med att packa ner några extra stockar...

Hur ser tullen på detta om de märker det? Vad händer? Böter, beslagtagning eller???

Har vänner som flyger från Arlanda samma dag som vi lämnar Landvetter och ingen av dem snusar så de kan tänka sig att köpa med snus men maken vill "inte ställa till problem" . *suck*...

JAG vill inte få skit i tullen...

 

Vad tror ni?

Han får sluta snusa och ängna sig mer åt musa.

Och det finns det gott om, som behöver stock.

Eller börja röka och kröka som vanligt folk, snusar gör man bara på flyget.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han får sluta snusa och ängna sig mer åt musa.

Och det finns det gott om, som behöver stock.

Eller börja röka och kröka som vanligt folk, snusar gör man bara på flyget.

Snake

Ok, så din lösning i prosa är att jag skickar ut min man för att fylla andras sexuella behov i stället för att ta hand om sitt eget nikotinbehov eller för den delen ta hänsyn till sin fru????

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snus vet jag inte men har en kompis som blev tagen med 4 limpor gula Blend, han fick böta 18 000 Baht.

Vem fan tar med cigg till Th när det e fan så mycke billigare där.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snus vet jag inte men har en kompis som blev tagen med 4 limpor gula Blend, han fick böta 18 000 Baht.

Fick han kvitto eller fick tullarna en helkväll :police:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan tar med cigg till Th när det e fan så mycke billigare där.

Snake

 

Anders. H.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan tar med cigg till Th när det e fan så mycke billigare där.

Snake

 

Visst är det billigare i Thailand... men smaken är därefter också. Marlboro Light är väl acceptabel, men nog föredrar jag Prince Light. Och dom är svåra att hitta i Thailand.

 

En gång när jag åkte med exfru Chang blev vi stoppade i tullen i Chiang Mai. Jag hade då köpt två limpor Prince Light på Landvetter, och man ifrågasatte detta. Jag säger då iskallt att den ena limpan tillhör exfru Chang, och det accepterades.

 

Det var värre med den treliters bag in box rödvin exfru Chang hade med sig. Fast en kombination av utskällning och snyft från hennes sida ordnade det också! Får jag inte ta med lite vin till min kära mor i Isaan :wink:

 

Faktum är att vi alltid blivit stoppade i thailändska tullen när vi rest tillsammans. Jag har aldrig blivit stoppad när jag rest själv?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit ombedd att skicka mitt bagage genom röntgen två gånger på "Suvvan", som tur satt ingen och granskade skärmen på andra sidan. Amazing Thailand..

 

 

 

 

Leif 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det billigare i Thailand... men smaken är därefter också. Marlboro Light är väl acceptabel, men nog föredrar jag Prince Light. Och dom är svåra att hitta i Thailand.

 

En gång när jag åkte med exfru Chang blev vi stoppade i tullen i Chiang Mai. Jag hade då köpt två limpor Prince Light på Landvetter, och man ifrågasatte detta. Jag säger då iskallt att den ena limpan tillhör exfru Chang, och det accepterades.

 

Det var värre med den treliters bag in box rödvin exfru Chang hade med sig. Fast en kombination av utskällning och snyft från hennes sida ordnade det också! Får jag inte ta med lite vin till min kära mor i Isaan :wink:

 

Faktum är att vi alltid blivit stoppade i thailändska tullen när vi rest tillsammans. Jag har aldrig blivit stoppad när jag rest själv?

 

Herr Chang har talat.

Du vet att jag röker Krong Thip i Thailand samma som du dricker fulöl ibland.

Fan du har tur, hittar inte dom bilderna.

Men dom kommer.

Snake

Ändrades av Babysnake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Snus vet jag inte men har en kompis som blev tagen med 4 limpor gula Blend, han fick böta 18 000 Baht.

Alla länder har regeln att man får ta med x mängd tobak för "egen konsumtion" .

Dom flesta länder är inte så strikta på vem som bär vad, men jag har fler indikationer än din Stefan att får man fel tullgubbe i Thailand så övertolkar dom detta med "egen konsumtion" .

Så sprid ut tobaksvarorna smart i många väskor om en ickenikotinist bär åt en nikotinist är mitt råd.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag har aldrig blivit stoppad av Thai tullen på mina resor.

Det är 49 flygningar CPH -BKK - CPH.

Samt 5 BKK - MNL - BKK.

Hälsar pigge01

Har aldrig blivit stoppad heller.

Har hänt enstaka gånger att dom röntgat en väska men aldrig att dom öppnat den.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Efter tre veckors mailande och ringande har jag ÄNTLIGEN fått svar på hur mycket snus man får föra med sig in i Thailand (500g/person) har räknar och listat ut att tillsammans får maken och jag ta med 6 stockar snus . av någon outgrundlig anledning så räcker detta inte för maken under tre veckor ...*skandal* utan han räknar kallt med att packa ner några extra stockar...

Hur ser tullen på detta om de märker det? Vad händer? Böter, beslagtagning eller???

Har vänner som flyger från Arlanda samma dag som vi lämnar Landvetter och ingen av dem snusar så de kan tänka sig att köpa med snus men maken vill "inte ställa till problem" . *suck*...

JAG vill inte få skit i tullen...

Vad tror ni?

Vad har du för källa?

Jag har alltid trott att det är 1 stock portionssnus per person och kört på det.

En stock portionssnus är väl 240 gram rent snus?

Så jag undrar hur ni får ihop sex stockar?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Köpte 15 dosor portionssnus på buysnus.com.

Eftersom det var rea på General den veckan och hela försändelsen gick igenom uta några problem i tullen så landade dosorna på 25 SEK per styck inkl. Frakt.

Inte illa..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för källa?

Jag har alltid trott att det är 1 stock portionssnus per person och kört på det.

En stock portionssnus är väl 240 gram rent snus?

Så jag undrar hur ni får ihop sex stockar?

Med vänlig hälsning,

Jag ringde Thailändska ambasaden i Sthlm och där tala de om för mig att det var 500g snus per person.. sa inget om någon annan tobak, men jag frågade ju inte heller...Däremot frågade jag om vi hade uppfyllt hela kvoten med alkoholhaltiga drycker med 1 liter gin var och det hade vi. blev lite besviken, hade gärna haft med lite vin också... :)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde Thailändska ambasaden i Sthlm och där tala de om för mig att det var 500g snus per person.. sa inget om någon annan tobak, men jag frågade ju inte heller...Däremot frågade jag om vi hade uppfyllt hela kvoten med alkoholhaltiga drycker med 1 liter gin var och det hade vi. blev lite besviken, hade gärna haft med lite vin också... :)

Men d3et är inte ett u land ni ska till, Gin finns på plats både Guilbeys och nåt importmärke

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för källa?

Jag har alltid trott att det är 1 stock portionssnus per person och kört på det.

En stock portionssnus är väl 240 gram rent snus?

Så jag undrar hur ni får ihop sex stockar?

Med vänlig hälsning,

 

Här är en källa som samlar alla länders regler via IATA (International Air Transport Association)

 

http://www.iatatravelcentre.com/TH-Thailand-customs-currency-airport-tax-regulations-details.htm

 

250 gram tobak per person

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men d3et är inte ett u land ni ska till, Gin finns på plats både Guilbeys och nåt importmärke

Klart jag vet att det inte är ett U-land!!!! Men smaken är som baken och "somliga" är petiga..:)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta tjorv med snus på flera månader långa Sydostasienresor gjorde att jag la av, tog min sista snus på Bali i juli 1997. Blev ett uppehåll på runt 12 år innan jag åter började smygsnusa lite påssnus här hemma i Sverige. Gillas inte av frun. ;)

 

Ps  Det går att packa påssnus från två dosor i en om ni orkar mickla lite. Då ryms 6 stockar i 3 och han kan ta med en extra. Den riktiga vikten blir förstås inte mindre för det, men den angivna vikten är fortfarande 16 g/dosa, bara peka och förklara. Fast jag tycker nog egentligen gott han kan dra ned lite på användandet under er resa, borde inte vara några problem.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan tar med cigg till Th när det e fan så mycke billigare där.

Snake

En del tar med mus och brännvin också!

 

Brännvinet ger jag bort till dom som tycker att det är status att dricka det som är köpt utomlands, dvs thailändarna.

Själv köper jag billigt importerat och dricker.

 

När det gäller mus, tar jag med min gamla inkörda. Inte alls billig i drift ska jag säga. Inga större överaskningar utan man vet vad man får. I min ålder känns det säkrast så. Var sak har sin tid. När man har fastnat i fällan man trivts med, så är insatserna idag för stora att ge sig ut och prova något slätare, lättare och tightare. Hiv och andra nya resistenta bakterier samt inte minst "penis slasching" är inte att leka med. Bara en massa bängel att måsta dra på ett extra skin, som dessutom inte hjälper mot det sist nämnda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

250 g snus får man ta sig in i Thailand.de är jag helt säker på om dom inte ändrat reglerna sen dec... Men jag kan säga att jag aldrig heller blivit stoppad på suvvan.hade med mig 5 stockar när jag åkte i dec/jan

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta tjorv med snus på flera månader långa Sydostasienresor gjorde att jag la av, tog min sista snus på Bali i juli 1997. Blev ett uppehåll på runt 12 år innan jag åter började smygsnusa lite påssnus här hemma i Sverige. Gillas inte av frun. :wink:

 

Ps  Det går att packa påssnus från två dosor i en om ni orkar mickla lite. Då ryms 6 stockar i 3 och han kan ta med en extra. Den riktiga vikten blir förstås inte mindre för det, men den angivna vikten är fortfarande 16 g/dosa, bara peka och förklara. Fast jag tycker nog egentligen gott han kan dra ned lite på användandet under er resa, borde inte vara några problem.

Smygsnusandet pågick även i byn  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...