Jump to content
IGNORERAD

När var du sjuk senast?


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Hur vart det salig Cornelis sjöng? Gamle tuppen vart utsliten, impotent å väderbiten....känns som att bitarna börjar falla på plats :ledsen:

Nuförtiden e man glad om man kan sova utan "hjälpmedel"  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    7

  • måne

    3

  • Odin

    3

  • kycklingen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kul för dig att låta din arbetsgivare stå för din ledighet :not_i:  Själv har jag som egenföretagare 7 dagars karens hur sjuk jag än är. 

 

// Skalis

Egentligen är det ju 14 dagar, men nu kan man välja 7 eller 1 dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack för det regeringen, vilken egenföretagare har råd att va sjuk 1sec ens?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällan eller aldrig sjuk, men har i princip passat på att vara " sjuk" en vecka om året ändå. Kan alla andra vara hemma så vill ju inte jag vara sämre :) Men sista året har jag åkt på ett flertal rejäla förkylningar, senast nu i veckan. Men har ätit Alvedon och varit på jobbet.

Jag litar inte på nåt som blöder i 5 dagar utan att dö...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuk nu,och inte i morgon.Sen blir jag sjuk igen,lång tid framöver med undantag för nån dag då och då.Men annars aldrig som oftast.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit sjuk och hemma från jobbet i tre dagar dom senaste två åren.

Men när jag däremot är ledig som t.ex 11 dagar mellan jul och nyår då blir jag sjuk istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuk nu,och inte i morgon.Sen blir jag sjuk igen,lång tid framöver med undantag för nån dag då och då.Men annars aldrig som oftast.

mentalt eller kroppsligt? :crazy:  :bs_spam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är sjuk just nu, feber, hosta, huvudvärk hela kittet.

Man kanske borde masa sig iväg och köpa sig en kasse eller två med bärs, sätta sig i soffan i kallingarna och börja medicinera.

Citerar mig själv, masade mig iväg och redan efter fyra pilsner mår jag genast mycket bättre, tack Knasen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hoppas att du tog mitt övertramp på rätt/avsett sätt min vän... De va menat som ett garv å jag hoppas att det landade så...

 

Duu jag kommer nog troligen upp på en kurs i vår, vet inget datum än men ska vi umgås?? hehe

Bara jag är ledig så ska vi absolut umgås :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Näe, men man smittar ju inte ner andra stackare...

 

 

Äh, det är försent med tanke på inkubationstiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att se att den ena MPR:aren är duktigare än den andra MPR:aren....man blir grymt imponerad vilka mönstermänniskor som huserar här på forumet, it-experter, superekonomer, byggmästare, utrikespolitiska experter, herrejössesglobertrotters och nu senast i raden även odödliga....skulle Kim Jong-un läsa här skulle han bli stum av beundran av vilka supermänniskor som samlats!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att se att den ena MPR:aren är duktigare än den andra MPR:aren....man blir grymt imponerad vilka mönstermänniskor som huserar här på forumet, it-experter, superekonomer, byggmästare, utrikespolitiska experter, herrejössesglobertrotters och nu senast i raden även odödliga....skulle Kim Jong-un läsa här skulle han bli stum av beundran av vilka supermänniskor som samlats!

Det borde ju räcka med MPR som rådgivare i alla situationer, men då blev en massa folk arbetslösa.    :thumbsup:

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt annat än fyllesjuk, är för mesar! Då det är lättbotat och kan förlängas i det oändliga!

 

Med andra ord, fyllesjuk is da shit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt annat än fyllesjuk, är för mesar! Då det är lättbotat och kan förlängas i det oändliga!

 

Med andra ord, fyllesjuk is da shit!

Nej fyllesjuka är för fattiga, har du inte hängt länge nog på forumet för att förstå detta? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej fyllesjuka är för fattiga, har du inte hängt länge nog på forumet för att förstå detta? :)

Tänkte inte på det! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under 13 år varit sjukskriven två gånger. första gången var en månad då jag råkade bli påkörd av en bil på väg till jobbat. Efter operation var jag tvungen att vara hemma vilket funkade bra de första två veckorna då doktorn försett mig med rikligt med tradolan (numera narkotikaklassat). Första veckan var jag hög som ett hus med jämna mellarum men sedan höjdes väl toleransnivån och de gav inte riktigt samma effekt längre. De sista två veckorna var bara dödstråkiga och det var ruggigt gött att komma tillbaka till jobbet. Efter detta har jag aldrig gnällt över att behöva gå till jobbet.

 

andra gången som jag varit sjukskriven var när ett långt förrhållande sprack och jag blev lite ur form några dagar.

 

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukdommar finns det ? Det är väl bara fuskare ...:)

Om det nu inte gäller en själv då är det ärligt fast man fuskar...lol

Gäller dagens samhälle där det bara finns fuskare eller som vissa tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Själv brukar jag bli sjuk ganska exakt var fjärde år. Ungefär precis när fotbolls VM börjar:)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Sjukdommar finns det ? Det är väl bara fuskare ...:)

Om det nu inte gäller en själv då är det ärligt fast man fuskar...lol

Gäller dagens samhälle där det bara finns fuskare eller som vissa tror.

Here we go again :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga att jag är otroligt tacksam för den underbara sjukvården vi har här i Sverige. 

Har ägnat mig åt lite sjukskrivningar dom sista 7-8 åren. Sista sjukskrivningen gick ut i tisdags. Så nu är man tillbaks på jobbet!

Grymt härligt att vi har så många stålmän här inne :thumbsup:

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram tills för några år sen hade jag knappt varit sjukskriven nån gång, förutom ett fotledsbrott -92 har jag för mig, men på senare år och med lite stigande ålder( 47 år) bär det emot att jobba när man är förkyld eller småfebrig.

Antingen är det det förbannade höga tempot nuförtiden( i veckan tog företaget bort kafferasterna) eller också är det kroppen som inte orkar jobba när man är småsjuk.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuk i huvudet för det mesta, men sjuk från arbete mycket sällan. En penningfråga tror jag då jag inte anlitar förskingringskassan sen de för c:a 10 år sen ändrade min sjukpenninggrundande inkomst till 0 när jag vart egen företagare, efter över ett års brevväxling med deras "jag vet allt"-tjänstemän gav jag upp och insåg att man inte kan få rätt om de bestämt sig för något, oavsett om jag har rätt eller ej.

 

Så ja, jag jobbar även om jag är "lite" sjuk, "det som inte dödar mig, härdar mig"!

 

Mvh

BBJ

:kort:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...