Jump to content
IGNORERAD

För och nackdelar med dubbla pass


SuprMario

Recommended Posts

Av någon anledning kommer jag att tänka på Stenmark när jag läser dina inlägg

...hahaa :14:  Det blev ju så många svar på tråden så man visste ju varken in eller ut tillslut...:)

Men förstår nu - IN och UT i ett land med respektive pass och vid problem visar man bara båda så ska det fungera.

 

tack o bock!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    13

  • mamma bäng fan pappa käng

    9

  • SuprMario

    9

  • Tack och Hej

    5

Mest aktiva i denna tråd

mamma bäng fan pappa käng
Av någon anledning kommer jag att tänka på Stenmark när jag läser dina inlägg ...hahaa :14: Det blev ju så många svar på tråden så man visste ju varken in eller ut tillslut...:) Men förstår nu - IN och UT i ett land med respektive pass och vid problem visar man bara båda så ska det fungera. tack o bock!
Exakt. Och det är många medlemmars respektive på MPR som kört detta och det fungerar. Gumman har kört detta +20 gånger. Lycka til! Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite info bara - berättade för frugan att det ÄR inga problem och man behöver inget visa för att ta sig in och ut...

Men det räckte ju inte utan hon ringde till Thailands ambassad i Sthlm och fick då veta att OM det står samma namn i båda passen så är det inga problem på ngt sätt.

Bara visa passen när och om det behövs så fungerar det.

 

Jaja - mycket tjat för inget mao..:)

Trevlig helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite info bara - berättade för frugan att det ÄR inga problem och man behöver inget visa för att ta sig in och ut...

Men det räckte ju inte utan hon ringde till Thailands ambassad i Sthlm och fick då veta att OM det står samma namn i båda passen så är det inga problem på ngt sätt.

Bara visa passen när och om det behövs så fungerar det.

 

Jaja - mycket tjat för inget mao.. :)

Trevlig helg!

För att förvirra :-) helgen lite mera, min fru har rest många gånger Sverige - Thailand.

Svenskt pass med mitt efternamn, Thaipass med hennes flicknamn då vi inte tidigare hade vårt giftermål registrerat i Thailand.

Det viktiga var att kunna visa passet vid INCHECKNINGEN för det namn som var skrivet på flygbiljetten, i vårt fall flicknamnet i Thaipasset.

Vid hemresans incheckning behövdes bägge passen för att visa att det var OK med inresa till Sverige, eftersom PUT saknades i Thaipasset. Flygbolagen är skyldiga att kontrollera att alla passagerare har inresepapperen i ordning. Annars får flygbolaget böta.

Trevlig resa.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förvirra :-) helgen lite mera, min fru har rest många gånger Sverige - Thailand.

Svenskt pass med mitt efternamn, Thaipass med hennes flicknamn då vi inte tidigare hade vårt giftermål registrerat i Thailand.

Det viktiga var att kunna visa passet vid INCHECKNINGEN för det namn som var skrivet på flygbiljetten, i vårt fall flicknamnet i Thaipasset.

Vid hemresans incheckning behövdes bägge passen för att visa att det var OK med inresa till Sverige, eftersom PUT saknades i Thaipasset. Flygbolagen är skyldiga att kontrollera att alla passagerare har inresepapperen i ordning. Annars får flygbolaget böta.

Trevlig resa.

 

Japp det är klart att tjänstemannen inte ville krångla då han förstod hur det ligger till.

Men vill det sig illa kan man i något annat land råka riktigt illa ut om man besitter flera pass med olika identiteter.

Det är inget att rekomendera.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...