Jump to content
IGNORERAD

Thai med svenskt pass


Jobbe

Recommended Posts

Dom godtog inte hennes utgågna thaipass utan hon fick lov att använda sitt svenska,nu har hon skaffat nytt thaipass men på immigration säger dom åt henne att betala 1900bat för ett ettårsvisum.det måste ju gå att få det ändrat på migration,hon är ju thai eller? ????

 

Det är bara att betala eller åka ut ur landet innan 30 dagar gått, detta eftersom hon åkte in på Svenskt pass..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    12

  • Jobbe

    11

  • Stickan

    5

  • Thore

    3

Mest aktiva i denna tråd

Varför göra stora problem av detta när det är så enkelt! T.ex.Min dotter och fru har båda Thailändska pass...när vi checkar in vid resa till Thailand gör dom det med dom Thailändska passen...likaså vid passkontrollen i Bangkok visar de de Thailändska passen.Då kan de ju obegränsat vistas i Thailand...hur länge dom vill...men jag måste ju ha VISA eller uppehållstillstånd! När vi åker hem...visar dom först de Thailändska passen..sen i inchecken begär (oftast) damen/herren i incheckningen att se de Svenska då de måste veta(flygbolaget) att de blir insläppta i Sverige.Vid passkontrollen visas de Thailändska...men vid ankomst till Sverige måste man visa Svenskt pass för att få komma in i landet...naturligtvis!

Kan inte se varför det skulle vara en nackdel med medborgarskap i två länder...bara fördelar

Nackdelen kan vara att om du råkar för något och hamnar snett med de thailändska så kan inte svenska myndigheter hjälpa dig.

Det står klart och tydlig i det brev man får med tillsammans med sin medborgarskap. 

Nackdelen kan vara att thaimän får göra lumpen i Thailand trots att de har svensk medborgarskap men har thai kvar. 

Nackdelen kan vara att det är faktiskt förbjudet att resa med två pass, Det går under antiterroristlagen. Du kommer till slut att snacka ur dig men det tar tid och är obehaglig

och har du mera otur så missar du planet och får betala själv den andra. Det är du själv som ställde till det i så fall. 

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Nackdelen kan vara att det är faktiskt förbjudet att resa med två pass, Det går under antiterroristlagen. Du kommer till slut att snacka ur dig men det tar tid och är obehaglig och har du mera otur så missar du planet och får betala själv den andra. Det är du själv som ställde till det i så fall.

 

Där har du fel

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har du fel

Att Thailändska myndigheter tittar på det genom fingrarna mot sina medborgare betyder inte att jag har fel.

Eftersom jag har Österrikisk och Svensk pass och har råkat ut för en tull kontroll som hittade det andra passet 

så blev jag erfaren om vad som gäller.

Är gränspolisen eller tullare kåta på befordran så kommer du att flyga med nästa plan hem inte den du har bokat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev att

 

Att Thailändska myndigheter tittar på det genom fingrarna mot sina medborgare betyder inte att jag har fel.

Eftersom jag har Österrikisk och Svensk pass och har råkat ut för en tull kontroll som hittade det andra passet 

så blev jag erfaren om vad som gäller.

Är gränspolisen eller tullare kåta på befordran så kommer du att flyga med nästa plan hem inte den du har bokat.

Du skrev att det är förbjudet enl terroistlagen. Att åka till 3:e land kan vara en risk men normalt använder man sitt pass i de länder man är medborgare i

 

Var står det att det är förbjudet??

Resor

Om du reser med två pass kan gränspolis och tullmyndigheterna utsätta dig för extra kontroller.

Du kanske saknar in- eller utresestämpel i ett av passen. Anledningen till att du reser med två pass kan också ifrågasättas.

I en del länder kan det ena passet komma att konfiskeras och du kan riskera böter.

Det kan till och med hända att du hindras från att lämna landet.

 

http://www.regeringen.se/sb/d/6998/a/84070

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...