Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest jing jing

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 members have voted

1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

• S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15

Recommended Posts

Adistrats

Nu är det ju faktiskt så att en varken en röst på SD eller åsikten om att Sverige tar in för många invandrare behöver ha någonting med rasism att göra. Vad jag vet är det få som röstar på SD av någon annan anledning än att de är det enda partiet som pekar på att det även finns stora problem med invandringen. Ett land mer PK än vad Sverige är får man leta efter, länge. SCB har intressant statistik om in- och utvandringen 2007. Notera hur liten del av invandrarna som faktiskt är flyktingar.

Lite OT, men Sveriges invandringspolitik och oförmåga att få högutbildad arbetskraft i arbete är katastrofal. Själv har jag sex vänner som är utbildade civilingenjörer som alla flyttade utomlands direkt efter examen. Inom en inte alltför avlägsen framtid försvinner två till. Samtidigt stannade vad jag vet inga av alla de utländska civilingenjörsstudenter kvar i Sverige som jag studerade med.

Brain_drain.PNG

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Neil

när SD får infytande skall ni nog se att det blir svårt att få hit våra töser från Thailand. finns säkerligen funderingar inom SD på att stoppa muslimer som gifter sig i hemlandet och sedan tar hit sin partner. tro inte att vi kommer att bli undantagna i en framtida lagändring. säkert många av sveriges medborgare som gärna skulle vilja se ett slut på "importen av thaitjejer".

kom ihåg att det finns många svenskar som endast tror att en relation mellan en svensk man och en thaitjej går ut på att utnyttja sin partner. mannen vill ha en underordnad sexslav eller så blir han utnyttjad av en fd hora som vill komma över UT och pengar.

SD gör mig spyfärdig.

ha det

Neil

måne

Apropå rasism...Hört idag på fiket:Invandrarbarn födda i Sverige menar att dom är svenskar!Men vi vet bättre...För en råtta född i ett stall är då f-n ingen häst!! Tål att tänka på.Mvh Måne  :glasses:

Guest jing jing

Kan man få en länk till omröstningen på AB?

Vill också in och rösta på SD där, inte för att jag sympatiserar med dom utan för att jävlas som antagligen 10% av deras röster där är.

Här har du länken, om du vill gå in och manifestera ditt missnöje med svensk flyktingpolitik.

http://www.aftonblad...ticle3777557.ab

Swippe

Jag la min röst på SD i senaste valet och kanske gör det i nästa också och jag är förmodligen betydligt mindre rasist än genomsnitts svennen. För smygrasister finns det gott om. Hatar rasism men det hindrar mig inte från att vara kritisk till hur integrationen fungerar/fungerat i Sverige. Är ju inte invandrarna som gjort något fel utan ansvaret ligger på politikerna i de etablerade partierna. Men de etablerade partierna vill inte erkänna sina misstag utan försöker undgå kritiken genom att påstå att SD är rasister som lägger skulden på invandrarna, något som inte är fallet.

SD vill inte kasta ut våra Thaitjejer, SD vill inte stoppa våra Thaitjejer från att komma hit. Tro inte på allt skitsnack som massmedia målar upp utan skaffa fakta i stället. Kolla på deras hemsida, ring dom, maila dom. Finns flera invandrare i SD´s partiledning så att kalla partiet för rasistiskt är ju bara löjligt.

Det mest intressanta är ju att den nya borgeliga regeringen på många sätt tagit efter SD´s åsikter. De vill ställa hårdare krav på invandrare osv. Men konstigt nog så blir inga moderater kallade för rasister.

SD har en massa åsikter som jag absolut inte stödjer, men så har även alla andra partier. Finns tyvärr inget parti som delar mina värderingar och åsikter till 100%. Då får jag starta ett eget parti och det har jag ingen lust med.

Jag la min röst på SD som en protest mot hur de blir behandlade av de andra etablerade partierna och massmedia. Och de jag känner som röstat på SD har gjort det av samma skäl, som en protest för att få de andra partierna att vakna lite och ta till sig av vad folk faktist tycker för annars så ÖKAR snarare rasismen i Sverige. Var samma fenomen som när Ny Demokrati dök upp, vipps så var de rasister men nu när flera av deras krav är genomförda av andra partier så är det tydligen inte rasistiskt att våga ställa lite krav på de som kommer hit.

Mvh Swippe

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Neil

hämtat från SD:s hemsida

Invandring och bosättning

Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras.

Anhöriginvandring

Nästan hälften av de invandrare som fått permanent uppehållstillstånd i Sverige de senaste decennierna har tillhört gruppen anhöriginvandrare. En stor del av dessa har helt saknat skyddsbehov och har endast drivits av ekonomiska och sociala motiv. Detta har varit möjligt på grund av de svenska reglerna för anhöriginvandring, som vid en internationell jämförelse framstår som ytterst generösa. Med vårt grannland Danmark som förebild vill Sverigedemokraterna kraftigt skärpa reglerna för anhöriginvandring.

Uppehållstillstånd baserat på anknytningsskäl skall, efter att vissa krav har uppfyllts, kunna ges till äkta makar, till personer som levt i dokumenterade, långvariga partnerskap samt till barn under 18 år.

Uppehållstillståndet skall vara temporärt och utfärdas för ett år i taget och kan efter tio års vistelse omvandlas till medborgarskap förutsatt att personen ifråga uppfyller de kriterier som krävs för att erhålla detta.

Uppehållstillstånd för äkta makar och därmed jämställda personer

För att äkta makar och därmed jämställda personer skall få uppehållstillstånd skall följande krav vara uppfyllda:

Bägge parter skall vara över 24 år gamla. Detta i syfte att motverka tvångsäktenskap.

Paret skall vara gifta eller kunna dokumentera minst två års samlevnad på samma adress.

Äktenskapet får inte ha ingåtts under tvång.

Den härboende personen skall vara svensk eller nordisk medborgare, ha permanent uppehållstillstånd eller flyktingstatus.

Den härboende personen skall påta sig försörjningsansvar för den anhörige under en femårsperiod och skall dessutom betala en engångssumma, uppgående till ett prisbasbelopp, som ett bidrag till statens utgifter för den anhöriges svenskundervisning och övriga anpassningskostnader.

Tycker nog att dessa åsikter kan skapa problem thai/svenska förrhållande.

ha det

Neil

Molle

Man häpnar över att SD har 24% på ett Thaiforum, verkar inte så genomtänkt av de som röstar.  :grrrrrr:

Swippe

Neil! SD vill helt enkelt att den som tar hit sin partner ska pröjjsa för det själv, precis som det funkar för alla som redan idag tar hit sin Thaitjej. Tidigare så har det ju varit så att någon som fått beviljat uppehållstillstånd med en gång kunnat ta hit halva tjocka släkten och kunnat leva på soc. Nu tror jag dock att reglerna redan har blivit betydligt hårdare och det redan idag krävs att den som vill ta hit sin anhörig måste kunna ta ansvar för försörjningen. Så SD´s förslag är inte speciellt aktuellt i dagsläget, tack vare den nya borgeliga regeringen som anklagar SD för att vara rasister... :lol:

Mvh Swippe

Guest jing jing

hämtat från SD:s hemsida

Invandring och bosättning

Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras.

Anhöriginvandring

Nästan hälften av de invandrare som fått permanent uppehållstillstånd i Sverige de senaste decennierna har tillhört gruppen anhöriginvandrare. En stor del av dessa har helt saknat skyddsbehov och har endast drivits av ekonomiska och sociala motiv. Detta har varit möjligt på grund av de svenska reglerna för anhöriginvandring, som vid en internationell jämförelse framstår som ytterst generösa. Med vårt grannland Danmark som förebild vill Sverigedemokraterna kraftigt skärpa reglerna för anhöriginvandring.

Uppehållstillstånd baserat på anknytningsskäl skall, efter att vissa krav har uppfyllts, kunna ges till äkta makar, till personer som levt i dokumenterade, långvariga partnerskap samt till barn under 18 år.

Uppehållstillståndet skall vara temporärt och utfärdas för ett år i taget och kan efter tio års vistelse omvandlas till medborgarskap förutsatt att personen ifråga uppfyller de kriterier som krävs för att erhålla detta.

Uppehållstillstånd för äkta makar och därmed jämställda personer

För att äkta makar och därmed jämställda personer skall få uppehållstillstånd skall följande krav vara uppfyllda:

Bägge parter skall vara över 24 år gamla. Detta i syfte att motverka tvångsäktenskap.

Paret skall vara gifta eller kunna dokumentera minst två års samlevnad på samma adress.

Äktenskapet får inte ha ingåtts under tvång.

Den härboende personen skall vara svensk eller nordisk medborgare, ha permanent uppehållstillstånd eller flyktingstatus.

Den härboende personen skall påta sig försörjningsansvar för den anhörige under en femårsperiod och skall dessutom betala en engångssumma, uppgående till ett prisbasbelopp, som ett bidrag till statens utgifter för den anhöriges svenskundervisning och övriga anpassningskostnader.

Tycker nog att dessa åsikter kan skapa problem thai/svenska förrhållande.

ha det

Neil

ja.. där sprack det... 24 år. hmmm då får man väl gå upp ett snäpp och försöka hitta en 25 åring istället...   :whistle:

Neil

jag är häpen att medlemmar på detta forum kan ens tänka på att rösta på SD.

Att till exempel behöva visa att man som par levt minst två år på samma adress för att få UT skulle säkerligen sätta käppar i hjulet för de flesta medlemmar. blir mycket turistvisa besök och långsemestrar i Thailand för att uppfylla dessa krav. få är det som orkar leva på detta vis med svag ekonomi osv. Men det är väl syftet med SD:s politik.

ha det

Neil

måne

Neil.Kärleken har inga gränser,har man så dålig ekonomi så man inte kan försörja sin kärlek så får man nog så snällt vänta.För du räknar väl inte med att svenska staten ska försörja någon som du/vi tagit hit.Om Sverige slapp sin bidragsbörda p.g.a att vi inte kan sätta folk i arbete som genererar skattekronor så skulle vi inte ha så jä..kla högt skattetryck.Själva har vi aldrig fått en krona i bidrag sen min fru kom hit 1994(undantaget barnbidraget)Mvh Måne då sätter vi igång nu då gnällspikar,hihi  :wai:

Soengsang

Neil.Kärleken har inga gränser,har man så dålig ekonomi så man inte kan försörja sin kärlek så får man nog så snällt vänta.För du räknar väl inte med att svenska staten ska försörja någon som du/vi tagit hit.Om Sverige slapp sin bidragsbörda p.g.a att vi inte kan sätta folk i arbete som genererar skattekronor så skulle vi inte ha så jä..kla högt skattetryck.Själva har vi aldrig fått en krona i bidrag sen min fru kom hit 1994(undantaget barnbidraget)Mvh Måne då sätter vi igång nu då gnällspikar,hihi  :wai:

Hade du förväntat dig nått bidrag?, personligen har jag inte förväntat mig nått bidrag för min fru!!.

Givetvis ska hon ha rätt som inflyttad att få tillgång till gratis undervisning i det Svenska språket, sjukvård etc.

ban99arne

Bäste Herr TUT, tillåt mig rätta dig. Inte särskilt mycket av varken Grevens eller Betjäntens politik genomfördes.

De hade ju ungefär samma syn som SD på invandring/flyktingpolitik även om de inte var lika mycket "en fråge parti" som SD.

[move]Rättaren Arne[/move] 

BORN62

Hejsan :yes:

Jag la min röst på SD som en protest mot hur de blir behandlade av de andra etablerade partierna och massmedia.

Finns flera exempel på hur politiska åsikter vunnit makt genom att spela på pöbelns missnöje med den redan etablerade politiska vägen.

Farligt farligt :kort:

ban99arne

Exactemente, barnbidrag sikket trams.

Har man inte råd med ungar så var god använd preventivmedel. Stoppa bidragsberoendet!

[move]Bidragaren Arne[/move]

Guest
This topic is now closed to further replies.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy